Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 2.5 TDI käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    A4 2.5 TDI käynnistysongelma

    Nyt kun kelit ovat alkaneet olla pakkasen puolella, niin Audini käynnistys on alkanut takkuilemaan.Eli startti kyllä pyörii hyvin, mutta ei käynnisty kun vasta noin 7-10 sekunnin päästä.Auto on tuontiauto ja siihen on kyllä laitettu uusi akku,laturi ja lohkolämmitin. Auto on A4 2.5 TDI V6,AFB-kone,VM.1998. Vinkkejä kaivataan.

    #2
    Mitä mahtaa kuulua hehkutulpille?

    Comment


      #3
      Tulppia en kyllä ole vaihtanut enkä mittaillut.En myöskään tiedä, milloin on vaihdettu.Täytynee lähteä siitä liikkeelle.

      Comment


      • #4
        Varmaankin hätäilit laturin kanssa täysin turhaan, ellei se sitten ollut rikki. Omassani on ainakin varustekoodien perusteella:

        8GL Drehstromgenerator 120A

        Kumma jos ei riitä Suomenkin oloihin. :)

        Aamusen perusteella hehkujen vaihto täälläkin edessä, sangen yskivää oli käyntiinlähtö.

        Comment


        • #5
          Minulla oli samaa ongelmaa ja vaihdoin hehkutulpat. Kylmäkäynnistys parani kyllä huomattavasti. Jos itse vaihdat ni malttia tulppien avaamisen kanssa. Saattavat olla aikas lujassa. Hyvä konsti on et väännä aukipäin ja hieman kiinni, sit pitemmästi auki ja taas hieman kiinni jne jne.... Vähä niinku houkutella auki. Itse tein virheen kun yritin väkisin avata. Meni tulppa kierteen yläpäästä poikki. Oli muuten melko homma irrottaa loput tulpasta semmosesta pienestä kolosta.

          Comment


            #6
            Tuo edellinen neuvo on varmasti hyvä noudattaa. Itselleni nimittäin kävi samalla tavalla, kun en tarpeeksi ajoissa ennättänyt lukea viestiä. Ja hommaa tosiaan oli.

            Comment


              #7
              Itselläni vastaava ongelma korjaantui sillä että huollossa vaihtoivat pimeähköt (4 kpl) hehkut ja säätivät pumpun ennakon kohdalleen.

              Comment


              • #8
                itelläki ollu samaa ongelmaa et meinaa kylmänä rykiä ennen ku lähtee käymään..hehkut on kyllä kunnossa joten täytynee kokeilla tuota ennakoiden säätöä..

                Comment


                  #9
                  Ajoitukset kannattaa katella. On tosi ranttu ajoitukselle.

                  Elikkäs kun säädätte ,niin säätäkää ajoitus aivan kartan yläreunaan ,niin rupeaa lähtemään käyntiin , jos ajoitus kartan puolivälis ,niin on jo ongelmia kun lämpötila ulkona noin nollan tienoilla.

                  Comment


                  • #10
                    Eikai V6 dieselissä toi pumpun ajoitus ole yhtä ronkeli kuin R5 koneessa? Kutosessa ajoitus pitäis mennä kohdilleen, kun laittaa lukitustapit pumppuun ja kampiakseliin, ja nokkien merkit kohdalleen.
                    Itsellä hehkut on kunnossa, mutta joskus puolilämpösenä saa pyörittää 10s käymään, kun kone ei jostain syystä päätä hehkuttaa. Lämpöanturin olen vaihtanut, mutta ilmeisesti kone päättelee jostain muustakin arvosta, ettei tarvisi hehkuttaa?

                    Comment


                    • #11
                      kyllä se puolilämpösenä jos täytyy sahata käyntiin, niin pumpun ajoitukseen viittaa.

                      Comment


                      • #12
                        Jos järjestelmä vetää ilmaa jostain, tekee myös ikäviä käynnistymisongelmia. Koneen päällä on läpinäkyvä letku missä ei saisi näkyä yhtään ilmakuplia.

                        Comment


                        • #13
                          Mulla on myös tommosta ongelmaa ollu omassani, että ei oikein lähde viileällä käyntiin, tai sitten pakkasella kun on ajon jälkeen moottori sopivasti viilentynnyt. Ongelman paikansin hehkuihin, jotka ovat kunnossa, mutta lämpötila on semmoinen anturilla että hehkutusta ei tule. Ongelma oli helppo havainnollistaa sillä kun otti anturin piuhan irti, ni jopas läksi käyntiin kun suostui hehkuttamaan, eli mulla on ajatuksena laittaa sellainen painonappi väliin jolla saa yhteyden anturinpiuhasta katkaistua, ei vaan ole sopivaa sattunnut silmään.

                          Comment


                          • #14
                            Samaa ongelmaa on ollut mullakin, lämpötilan ollessa alle +5 asteen taskulämpimänä pitää sahata käyntiin. Olen jo aloittanut aiheesta yhden topicin, mutta ratkaisua ei löytynyt. Miekin olen miettinyt tuota katkaisijaratkaisua tuohon anturiin. Voisiko joku tietää minkä väriseen johtoon tuo katkaisija pitäisi asentaa?

                            Comment


                            • #15
                              Aat:ssa ei ainakaan tule anturille kuin 2 johtoa, ja luulen ettei ole väliä kumpaan laittaa.

                              Comment


                                #16
                                Edelleenkin katsokaa se ajoitus.Tähän mennessä 90% kaikista 2.5 tdi:n käyntiinlähtö ongelmista on ratkennut ajoituksen säädöllä ,hieman ennakkoa lisää. Työkseni näitä rappaan.

                                Comment


                                  #17
                                  Osaisiko kukaan kertoa täällä Pohjanmaan suunnalla jotain diesel pajaa tai ylipäätänsä jotain pajaa joka tuon ajoituksen säätäisi. Olen soitellut moneen paikkaan ja kukaan ei suostunut sitä kylmiltään alkaa tekemään vaan kehottivat vain tarkistamaan letkut koska oireet mukamas viittaavat siihen (Eli kun auto seisoo pari päivää, niin ilmavuodon takia käynnistyykin hyvin???). Täällä tosiaan olen itsekkin tästä aiemmin kirjoitellut ja silloin joku meinasi että kyseessä n. 30? juttu. Isossakyrössä olevaan diesel huoltoon kun soitin, niin arvio oli että noin päivän työ --> 400?... Eli jos jostain väliltä Vaasa - Seinäjoki, tai mahdollisesti jopa Kokkola, tiedossa olisi paikkaa niin vihjeitä otetaan vastaan.

                                  Comment


                                    #18
                                    Kannattaa diesel huolloista kysellä!
                                    Tässä hämeenlinnan alueella tuo Hämeen-Diesel on erittäin hyvä paikka, eivät ensimmäisenä myy omia ajatuksiaan mahdollisesta viasta ja korjaus toimenpiteestä! Ajotuksen säätö oli pari vuotta sitten muistaakseni 40€ tai jotain mitätöntä kuitenkin, homma hoitui odotellessa ja sai vielä itse höriä kahvia talon piikkiin!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Mulla on ajoitus katottu kyllä, ja se on ihan kohillaan. Mut kun ei hehkuta ni ei. Eli jos on kone sen verran viileä että hehkuttaa, niin kone pyörähtää välittömästi käyntiin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Huomioikaa toki seuraava juttu kun ajoituksia tarkistutatte:
                                        Kun kone on käynnissä AJOITUS KORJAANTUU OIKEAKSI automaattisesti, jos vain on oikealle hehtaarille säädetty.

                                        Kun ajoitus tarkistetaan, tuo automaattinen korjaus käännetään pois päältä, ja AUTON KÄYNNISTYKSEN AIKANA TUO AUTOMAATTIKORJAUS EI TOIMI !.


                                        Eli siksi ennakko pitää olla just eikä melkein kohdallaan, välttämättä joka paja ei hommaa osaa oikein tehdä.

                                        Comment


                                          #21
                                          Voisiko tämän ketjun paloitella V6 ja R5 autot erikseen, polttoainelaitteet ja sähköt kun noissa ovat hieman erilaiset ?

                                          Kummassakaan tapauksessa hehkut eivät ole syylliset jos plussan puolella lähtee huonosti käyntiin.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kiitos Raimolle tuosta vinkistä.
                                            Omassa V6:ssa mekaaninen ajoitus oli kyllä oikealla hehtaarilla, mutta käynnistyi huonosti. Kokeeksi säädin ruiskupumpun hihnapyörää 2.5mm (hihnan kohdalta mitaten) aikaisemmalle, niin nyt useamman puolilämpöisen startin perusteella homma taisi mennä kohdilleen. Käynnistyy nimittäin heti kunnolla, vaikka hehkutus ei menekään päälle.
                                            Eli on se V6 myös kranttu ajoitukselle, vaikka ensin epäilinkin..

                                            Comment


                                            • #23
                                              Terve !!

                                              Vaihda hehkut itselläni oli samat oireet jotka hävisi eilisen jälkeen kun seinään 6 hehkusta yksi oli toiminnassa joten kuten hädin tuskin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ei ketää haluis lyödä konetta kiinni Helsingissä päin ja kattoo multa nopsaa onks mulla toi pumpun ajoitus kohdallaa?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Laita privaa niin vilkaistaan huomenna.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Sääditkö Henri siis sitä ruiskupumpun pyörää vastapäivään 2.5mm? Eli näin aikaisemmalle?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      täällä oli puolet hehkuista kaput, joten uudet koneeseen. Kylmäkäynnistys on edelleen heikko, mutta savupilvi startatessa katosi. Pumpun ajoitus tarkistukseen, ja onkin näköään sitten 4 astetta myöhäsellä....

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Valtsu, eikun myötäpäivään, siis autoa edestä päin katsottuna. Ainakin tuo mun koneeni pyörii myötäpäivään, niin noin tehden meni aikasemmalle ajoitus ja alko starttaukset pelittään, oli kone sitten minkä lämpönen vaan.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Mulla rupesi kenkkuileen tuo starttaus puolilämpöisenä sen jälkeen, kun vaihdettiin huollossa polttoainesuodatin! Ja se oli ihan marmorilta haettu suodatin.
                                                          Voiko vika olla suodattimessa vai onko tullu taas uusi "ominaisuus"? :)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Vaikuttais vähän siltä että filtterin vaihto ei ole mennyt ihan putkeen. koppa koneen päältä irti ja tiukkaa tuijotusta koneen käydessä siihen kirkkaasseen naftaputkeen. -Liikkuuko kuplia?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X