Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Työkalusarjat

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #31
    ainakin facom ebay/uk parempi noin -20-30 suomi/saksa hinnoista.
    Harmi vaa toi rahti isoissa tavaroissa

    Comment


    • #32
      Mulla on kaksi facomin isoa sarjaa, molemmista hajos räikät melkein heti.

      Tilalle ostin Hazetin tiheähampaiset räikät, joista väsyy hassu keskeltä halkaistu ruuvi, ja räikkä menee älyttömäksi. Ongelma toistuu sillointällöin, mutta on helppo korjata itse. Tiheähampainen räikkä parista syystä: ahtaissa paikoissa helvetin kätevää, lisäksi tiheähampainen on ihan järjettömän luja.

      Olen vääntänyt 3/8 räikällä noin metrin jatkovarrella 14mm 10.9 pultteja poikki, kääntänyt jumissa olevia pyöränpultteja auki vielä pidemmällä jatkolla jne. eli voimalla niitä ei rikki saa normaalilääkityksellä.

      Eli mun valinta laatukaluista on jatkossakin Hazet. Myy esim TT tools pihlajamäessä.

      Hazetilta saa myös kaikki vw audi erikoistyökalut. TT toolsilla on myös hazetia edullisempia erikoistyökaluja iso valikoima hyllyssä.

      Comment


      • #33
        Hazetille ääni täältäkin. Tuppaavat olemaan korjaamokäyttöäkin kestävää laatua.
        Snap-on esim on laadutonta kuraa, erityisesti niiden paineilmakoneet ovat aivan surkeita.

        Comment


        • #34
          Ääni Stahlwillelle. Suosittelen 1/2" sarjaa, kestää varmasti normaalikäytössä pari -kolme sukupolvea. Ja kun oikein lujaa tarvii vääntää, niin siihen tarkoitukseen on olemassa nivelväännin (ei tarvi turhaan räikkää kiusata).

          http://www.stahlwille-online.de/pict...2k_fot_012.jpg

          nimim. kerran lähtenyt polkupyörällä Motonettiin IKH:n avainta vaihtamaan kesken remontin.

          Comment


            #35
            Ammatikseni kun ruuvera vääntelen niin Stahlwille ja snap-on ehdottomasti laadukkaimpia ja kestävimpiä perustuen omaan kokemukseen ja takuuseen vaihdettujen kalujen määrään.

            Bahco, sandvik ja facom ei nekään huonoja ole mutta vuosien aikana laatu heikentyny ihan perkeleesti, lähinnä nimi myy ei laatu.

            Kamasan vehkeetkin on oikein käytettynä ihan kestäviä pelejä mutta eivät kestä samanlaisia ylilyöntejä kuin stahlwille ja snap-on.

            Itse on suosi erityisesti mitään merkkiä vaan oma työkaluvaunu on varustettu erivalmistajien työkaluilla jotka on jo entuudestaan hyväksi ja kestäviksi todettuja, seasta löytyy myös biltemalaisia!

            Comment


              #36
              Itse ostin noin 2 vuotta sitten kyseisen sarjan klik
              Mitään ei ole hajonnut eikä hukkaan mennyt kätevän salkun ansiosta. Hinta tuollakin näyttää pompanneen kun se maksoi ostaessani 159€.
              Sarjasta löytyy tuuma- sekä millikoon hylsyt sekä muutamia yleisimpiä voimahylsyjä. Tuolla sarjalla pärjää jo aika pitkälle remontteja tehdessä. Ainoastaan kunnon pajavasara puuttuu :)

              Comment


              • #37
                hyvää palvelua

                Eihän tämä ole mikään mainospalsta, mut toi tt tools oli todella positiivinen yllätys pitkästä aikaa. Poikkesin työmatkalla hakemassa pari räikkää kokeeksi. Laatu maksaa, muttei silti yritetty ryöstöä. Suosittelen

                Comment


                • #38
                  Nostetaas aihetta.

                  Hyvälaatuinen 3/8" hylsysarja satunnaisiin remonttitöihin kotona ja joskus autossakin. Tarve lienee se perus: räikkä+pari jatkovartta + hylsyt jotain 8-19mm. Ruuvimeisseleitä/torxeja omasta takaa, joten vain hylsyt + räikkä olisi nyt haussa.

                  Onko tuo virtasenkauppa.fi/toolpoint.fi ja parin sadan Bahco/Stahlwille nyt se ainoa oikea veto vai löytäiskö jostain alta satasella jonkun Kamasa/Facom/kohtuulaadukkaan setin?

                  Esim. onko tämä tuota em. nimelläratsastamista ja sekundaa (tässä setissä on jo noita päitä "turhaan" mutta hintaluokka on ehkä kotikäyttöön kiinnostava): http://kauppa.taloon.com/PublishedSe...de=LVI-7031006

                  Kuinkas joku K-raudan/Bilteman/Motonetin tarjonta? Stanley?
                  Viimeksi muokannut ommiK; 11.4.2010, 20:35. Perustelu: Lisäselvennys ja muotoilua

                  Comment


                    #39
                    Ne bilteman 10v takuulla olevat sarjat ovat yleensä toimineet hyvin. Minä en ole näistä saanut yhtään rikki vielä.

                    Comment


                      #40
                      Sain töihin Kamasan 169e ad-tarjous pakin. Muuten hyvä,mutta räikät ovat kyllä aivan suolesta. Varsinkin se pieni. Siitä ei saa edes suuntaa vaihdettua ilman istuken remppaamista. Tosi kätevä jos on pultteja ahtaissa paikoissa. Hyvä toi sarja silti on hintaiseksekseen. Vaihtaa räikät kunnollisiin, niin se on jopa loistava. Lenkkejä on kylläkin vähän niukasti ja niiden kiinnitys pakkiin on surkea.
                      Viimeksi muokannut JM; 12.4.2010, 10:25.

                      Comment


                        #41
                        http://www.biltema.fi/osteri/osteri....vakuvasto.html

                        Tuolta sivu 177 mielestäni ihan laadukas hintaansa nähden just viikonloppuna vaihtelin renkaat räikän avulla. Itsellä on toki tuosta vähän vanhempi versio jossa vain kaksi räikkää mutta samanlaisia ovat kuitenkin. Eikä mielestäni ainakaan ole kallis?

                        Comment


                        • #42
                          AD:n karkkipäivätkin näyttää olevan joten kai siellä pitää käydä kurkkimassa. Nikon linkittämä hyvä setti mutta itselle tuossa on 80% liikaa rojua mun tarpeeseeni.

                          Ehkä tuo pieni Bilteman sarja 10v takuulla taitaa olla se sopivin tähän, vaikka sana "Biltema" yhdistyy meikäläisen aivoissa vieläkin paskaan laatuun.

                          Comment


                            #43
                            Niin vähän arvelinkin kun toivomus oli vaan se hylsysarja. Itse kanssa vieroksunut aikaisemmin bilteman tavaraa mutta isä-ukko joskus hommasi hallille bilteman tavaraa ja sitten itekkin ruvennut käyttämään ja kyllä ne nykyisin on jo hyvää tavaraa ainakin minun käyttöön :)

                            Comment


                              #44
                              Itse hankin töihin Boxo-merkkisen "kiinavaunun", ei ole kyllä ollut oikeastaan mitään moitteen sanaa. Hinta-laatusuhde kohdallaan.

                              Comment


                              • #45
                                sana "Biltema" yhdistyy meikäläisen aivoissa vieläkin paskaan laatuun.
                                Niinku tonne aiemmin laitoin, että eihän Biltema noita vehkeitä tee ja 10v. työkaluissa ainakin räikät ovat Teng Toolsin valmistamia. Huhu kertoisi osan 10v. työkaluista olevan jopa Kamasaa. Ei siis ihme, että 10v. työkalut kestää!;)

                                Comment


                                • #46
                                  Joo ei siitä pääse mihinkään etteikö stahlwille tai snap-on tekisi mahtavia työkaluja mutta se hinta on aivan käsittämätön ainakin suomessa..!!

                                  Mulla on ollut tuo kamasa 87os.(ja paljon muita kamasan sarjoja ja irtotyökaluja) vuodesta -99 mustilla räikillä. Kaksi kertaa olen katkaissut ison räikän varren julmalla väärinkäytöllä, mutta koneisto on aina pelannut.

                                  Olen myös kuullut etteivät uudet räikät kestä samoja voimia enää. Voihan silti uuteen sarjaan ostaa erikseen vanhat mallin räikät.

                                  Comment


                                  • #47
                                    Boxon räikät ja ruuvarit on ainakin ihan hanurista. Vähänkään enemmän kun tekee töitä niin kahvat alkaa irtoilla, samalla yleensä vielä särkee kätensä. muuten kyllä ihan hyvät työkalut boxolla. Biltemaa kotona ja ei ole hylsyt/räikät paukkunu vaikka vähän enemmänkin väärinkäyttöä niillä harrastaa

                                    Comment


                                      #48
                                      Keksikääs mikä avain kestää Oikeasti vääntöä? Olen kiristellyt vauhtipyörän pultteja Stahwillen XZN-12 avaimella, mutta se menee kierteille :( Momentti on 60 Nm +180 astetta. Siihen saa pitkälläkin varrella ihan oikeasti "pullistaa hauista".

                                      Comment


                                        #49
                                        Jäikös Okkimilta nyt yksi nolla pois?

                                        Comment


                                          #50
                                          Mistä? Ei pitäisi puuttua nollia.

                                          Comment


                                          • #51
                                            Eikös 60Nm ole luokkaa kannenpulttien kiristysmomentti?!:)

                                            No, eipäs tehä kärpäsestä härkästä ja fiilata pilkkua!

                                            Comment


                                              #52
                                              Kyllä on, ja siihenkin päälle laitetaan vielä 180 astetta. Mutta ei ole läheskään niin paha kiristää kuin vauhtipyörän pultit!

                                              Comment


                                              • #53
                                                saltus xzn 12

                                                Otsikon mukainen paras löytämistäni xzn malleista. En kyl tiedä mistä nykyisin löytää.

                                                Comment


                                                  #54
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja harald
                                                  Ne bilteman 10v takuulla olevat sarjat ovat yleensä toimineet hyvin. Minä en ole näistä saanut yhtään rikki vielä.
                                                  Itse sain rengasjumpassa ekat rikki. Johan tuolla 10v. olikin ikää.
                                                  Hylsy halki omaan ja puolison autoon renkaita vaihtaessa. Joo, ei ollut jatkovartta voimanpuuttumisen jatkeena...

                                                  Comment


                                                  • #55
                                                    Oliko "normaali" vai pulttikoneelle tarkoitettu hylsy ? Biltsulla on ihan kätevä pitkä 17mm hylsy renkaanvaihtohommiin. Ollut usean vuotta käytössä ja hyvin on kestänyt.

                                                    Comment


                                                      #56
                                                      Oliko "normaali" vai pulttikoneelle tarkoitettu hylsy ? Biltsulla on ihan kätevä pitkä 17mm hylsy renkaanvaihtohommiin. Ollut usean vuotta käytössä ja hyvin on kestänyt.
                                                      Minulla on jo vuosia ollut käytössä tuollainen Biltsun pitkä 17mm voimahylsy renkaanvaihtohommissa. Ei ole rikki vielä mennyt.

                                                      Comment


                                                      • #57
                                                        Tuon isomman mersun taka-akselilta pyöriä purkaessa meni muuten IKH:n sinänsä ihan ok hylsysarjasta 19mm hylsy halki niin että paukahti. Ja varttakin oli käytössä vasta n. 50cm.

                                                        Comment


                                                        • #58
                                                          Stahlwille olisi hyvä, mutta hieman turhan arvokas kotikäyttöön.

                                                          Löytyi ennestään Sandvik / Bahco lenkit ja jakoavaimet vanhaa laatua sekä pieni hylsysarja.
                                                          Tänään tuli haettua lisää työkaluja. Kamasan asentajasarja K25016, momenttiavaimeksi Kamasan K2741 ja pihdeiksi Knipexin Cobra sarjaa.

                                                          Hinta/laatu takuineen pitäisi riittää harrastekäyttöön.

                                                          Räikkälenkkejä voisi vielä hommata, suosituksia?

                                                          Comment


                                                            #59
                                                            Bilteman ilman suunnanvaihtoa olevat on kestänyt paremmin kuin pari laatumerkkiä.

                                                            Comment


                                                              #60
                                                              Itsellä on myös sellaisia "koko sarja", ja yhtään ei ole vielä tarvinut vaihtaa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X