Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Tiptronicin öljynvaihto

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jos turbiinissa on jo uudet öljyt, niin mun mielestä turha enempäänsä huuhtoa. Jäähdyttimen vain laskee tyhjäksi.

    Jos 6HP laatikko kyseessä, niin jakolaatikon/etukardaanin kotelostakin saa muutaman desin öljyä ulos, kun irrottaa mekatroniikasta yhden kiinnitysruuvin - muistaakseni takimmainen apukuskin puolella.

    Ei sinne sitten monta desiä enää jää vanhaa.

    Ei muuta kuin suodatin vaihtoon ja samantien uudet öljyt.
    Viimeksi muokannut Wesku79; 10.1.2019, 13:13.

    Comment


      Loota on ZF 5HP19. Jäähdytinkin on valutettu niin tyhjäksi kuin sen nyt saa. Luulen silti että yhdellä ylimääräisellä vaihdolla saisi paremmin kaikki mönjät ulos sieltä.

      Comment


      • Melko äkkiä se täysin puhdas ja ihanan värinen öljy alkaa kuitenkin tummua käytössä.

        Mutta eipä siinä, se pitää tehdä niinkuin parhaalta itsestäsi tuntuu :)

        Comment


          -11 Q7 8-lovisen vaihdelaatikon oikeat öljyt ilmeisesti VW G 060162 speciesn mukaiset? Vaihtoehtoja öljyiksi tätä ketjua lukemalla:
          - Liqui Moly 1800
          - Mannol AG60
          - Ravenol ATF 8HP

          Kokemuksia tai suosituksia vai onko mitään väliä? Hintahaarukka on hirmuinen noiden välillä

          Comment


            Febin öljyjä olen käyttänyt jo monta vuotta menestyksekkäästi.

            Comment


            • https://www.ato24.de/en/catalogsearc...cat=0&q=zf+8hp

              Tuolta viimeksi tilasin vaihteistoöljyt, näyttäisi olevan vieläkin tarjouksessa.

              Comment


                Minä myös, erittäin hyvää asiakaspalvelua.

                Comment


                  Mikähän on jos saman specsin öljyillä on hintaa 4-17€/l mutta samaa tavaraa pitäisi olla.
                  Mannol AG60 20l pönttö 66€ vs ZF LifeguardFluid 8 lirtan purkki 16,95€.
                  Arton linkissä Liqui 1800 on aika edullista

                  Comment


                  • Miksi joku osa X maksaa Topranilla 18€ ja marmorilla 200€? Tarkemmat toleranssit, paremmin speksin mukaan valmistettu, parempi laadunvalvonta?

                    Tuskin se laatikko hajoaa esim Febin öljyihin, harvempi noita taitaa tippeihin edes ylipäätään vaihdatuttaa, vaan rullailee laatikon eliniän niillä ensiasennusöljyillä. Itse olen 50tkm välein vaihdattanut tipin öljyjä, ja suosin edullista hintaa enemmän kuin tiettyä brändiä, kunhan speksit paperilla täyttyvät.

                    Comment


                      Taidan päätyä Liquin top tec 1800 öljyihin. Tilavuus on 13l mutta minkä verran on hyvä varata extraa, riittäiskö 1l?

                      Comment


                        Alkuperäinen kirjoittaja Ihmemies Näytä viesti
                        Miksi joku osa X maksaa Topranilla 18€ ja marmorilla 200€? Tarkemmat toleranssit, paremmin speksin mukaan valmistettu, parempi laadunvalvonta?

                        Tuskin se laatikko hajoaa esim Febin öljyihin, harvempi noita taitaa tippeihin edes ylipäätään vaihdatuttaa, vaan rullailee laatikon eliniän niillä ensiasennusöljyillä. Itse olen 50tkm välein vaihdattanut tipin öljyjä, ja suosin edullista hintaa enemmän kuin tiettyä brändiä, kunhan speksit paperilla täyttyvät.
                        Jos turkkilaisessa basaarissa kauluspaita Bossin logolla maksaa 5e niin onko siinä asiakkaan olettamat Bossin speksit täyttyneet?

                        Tai kun Castrol myy 504/507 öljyjä 50e/4l ja Mannol saman speksin 504/507 öljyä kotiin tuotuna 80e/20l, niin väistämättä epäilen että onko speksi ihan varmasti täyttynyt jälkimmäisessä.

                        Siksi merkillä voi olla väliä.

                        Comment


                          Tarvikeosissa kannattaa pitäytyä laatumerkeissä, niissä joita se autovalmistajakin käyttää kun autoa lähtee tyhjästä rakentamaan. Merkkarin hinnat nyt on tyhjää ilmaa täynnä vai kuvitteleeko joku että se moninkertaiseen hintaan ostettu lasinpesuneste, parkkikiekko tai rengassarja on jotenkin parempi juuri tähän minun Audiin kun se on Audin merkkitiskiltä ostettu? Hinnoittelu perustuu mielikuviin ja brandiin.

                          Comment


                          • Kyllä kyllä. En väitä, että halvempi olisi yhtä hyvää, tai jollain tarkastelujaksolla edes riittävän hyvää. Täysin mutupohjalta olen arvannut, että halvemman öljyn vaihto (sellaisen siis josta raatsii maksaa, esim febi) vaihtelu 50tkm välein on parempi, kuin kalliimman öljyn vaihto esim 100-150tkm välein. Tiheä vaihtoväli perustuu samaan logiikkaan kuin moottorin öljynvaihto, eli jopa long life öljy menee ajan ja kilsojen kanssa huonoksi.

                            Vaihteistoöljyyn ei varmaankaan tule yhtä nopeasti moskaa kun siellä ei polteta polttoainetta, siksi vaihtoväliä olen pitänyt 5x pidempänä kuin moottoriöljyllä... Pari aikaisempaa kertaa tosin on tehty vain valuttamalla, koska silloin en tiennyt huuhtelupalvelusta,.tai ainakaan Tampereella sitä ei kukaan osannut tarjota.

                            Comment


                              Tuota noin, kyllä 5HP:n ollessa kyseessä kannattaa hyvinkin katsoa mitä öljyä sinne tarjoaa. Se, että purkissa lukee VW:n tai ZF:n määrittelemä luokitus ei takaa silti öljyn laatua. Ei vaihteisto itse kovin herkästi ala oirehtimaan, mutta turbiini alkaa hyvinkin herkästi. Motonet myy Comma MVATF öljyä. josta löytyy tarvittava VW:n luokitus, tätä öljyä en voi suositella. Nyt tallissa odottaa ZF:n LifeGuard 5 öljyt vaihtoa.

                              Comment


                                Mikä tuossa Comma öljyssä on huonoa?

                                Minä laitoin eilen Ravenölin öljyt 5HP lootaan. Sitä on myös ollut toisessa autossa noin 40 tkm ajan, toimii hyvin. Täytin lootan niin täyteen kuin sinne meni ja pyöräytin konetta hetken jonka jälkeen valutin "kaikki" pois. Eipä sitä tullut kuin ehkä litra, taisi turbiini imeä vielä lisää vaikka olinkin täyttänyt sen niin täyteen kun sain. Eli ei sitä nyt tullut varsinaisesti huuhdeltua, mutta tuskin haitannee koska öljypohja oli hämmästyttävän puhdas eikä magneeteissakaan ollut juuri mitään.

                                Comment


                                  Noin 30tkm ajtettu tehdas uusi turbiini, ajettu Comman öljyillä ja nyt ei lukko enää pidä. En nyt muuta syytä keksi miksi noin nopeasti turbiinin lukko alkaa falskaamaan. 5HP19:sta turbiinin kranttuus öljyjen suhteen on ollut tiedossa, mutta en uskonut vaikka siitä löytyy tältäkin foorumilta juttuja. Laitan nyt LifeGuard5:set ja katson paraneeko turbiinilukon toiminta.

                                  Comment


                                    Mike: Huomioi sitten, että kyseessä ei ole ZF:n aski, kun Q7 ja 4.2TDI. Siellä on Q7:ssa aikalailla joka mottiversiossa AISIN laatikko. (vain muutamassa on ZF: 3.6 bensa ja V10TDI)
                                    TR60SN ja TR80SD askit, riippuen oliko 6 vai 8 vaihteinen.

                                    Comment


                                      Joo huomasin suodatinta ja tiivistettä etsiessä, että ei oikein täsmännyt osat mitkä olisi pitänyt käydä. Kiitos Villelle huomautuksesta.
                                      Mutta minkä specin öljyä tuonne nyt pitää laittaa kun jos on niin, ettei tuo VW G 060162 olekaan oikeaa öljyä. Onko oikean öljyn OEM numero G055025A2?

                                      Comment


                                      • Mannol ag60 vilahtelee tässä ketjussa mutta vähänlaisesti taitaa olla kokemuksia.

                                        Onko kellään 6hp19a käytössä tuota?

                                        Comment


                                        • Olipas vaihteistoöljyt jo 120tkm ajettuna melko jätettä, 15l käytettiin Zf öljyä huuhtelun kanssa. Suosittelen vaihteiston käyttäytyminen muuttu merkittävästi, ei ollut huono ennenkään mutta nyt se toimii todella pehmeästi.

                                          Comment


                                          • Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viesti
                                            Joo huomasin suodatinta ja tiivistettä etsiessä, että ei oikein täsmännyt osat mitkä olisi pitänyt käydä. Kiitos Villelle huomautuksesta.
                                            Mutta minkä specin öljyä tuonne nyt pitää laittaa kun jos on niin, ettei tuo VW G 060162 olekaan oikeaa öljyä. Onko oikean öljyn OEM numero G055025A2?
                                            Jos en ihan väärin muista, niin G055 025 -luokan öljyä tarjoilee tuohon Touaregin askiin. Eli jos Aisinin TR-60SN kyseessä, niin sama laatikko.

                                            Comment


                                              Pitihän sitä sitten käydä vielä tutkimaan ja varmistamaan kun oma laatikko on siis 8-lovinen NAC koodilla oleva (eli AISIN TR81SD) ja ETKA näytti osanumeroksi G055540A2. Öljyluokitukset VW G 055 540 eli mm. Liqui Moly TopTec 1800 siis käy jolla myös VW G 060 162 luokitus.
                                              Löytyi vielä tuollainen linkki OEM ATF öljyistä 8-speed Q7/Touareg tiptronicille ja jos uskominen on niin AISIN 6-speed laatikolle käy eri öljyt
                                              https://www.idparts.com/automatic-tr...ed-p-4045.html
                                              Viimeksi muokannut Mikse; 29.1.2019, 14:45.

                                              Comment


                                              • Joo! minun autoon myös vaihdettiin laatikon öljyt + suod.(ikuiset öljyt)melkoista mustaa jätettä 163tkm
                                                muuttui tiptron toiminta todella paljon,on kuin eri auto, vaihtaa hienon pehmeästi.
                                                Autohuolto Sata Ky Pori 321e.

                                                Comment


                                                • Alkuperäinen kirjoittaja Mikse Näytä viesti
                                                  Löytyi vielä tuollainen linkki OEM ATF öljyistä 8-speed Q7/Touareg tiptronicille ja jos uskominen on niin AISIN 6-speed laatikolle käy eri öljyt
                                                  https://www.idparts.com/automatic-tr...ed-p-4045.html
                                                  Taitaa tuo mun yllämainitsema luokitus koskea juuri Aisinin 6-lovisia laatikoita. Muistelisin ainakin, että siihen törmäsin kun etin omaan plootaan sopivia litkuja.

                                                  Comment


                                                    Itellä olis hyllys tuota Ravenol 6HP ölppää, mutten ole varma käykö se tuohon Q7 4.2TDI:n AISIN 6-portaiseen TR-60SN laatikkoon... Vois tuohon omaan vaihdella tässä jossain kohtaa ja haalia valmiiksi suodattimet yms. Tuota öljyä siis olis: https://ravenol.fi/tuote/ravenol-atf-6-hp-fluid

                                                    Comment


                                                    • ATO24.de sivuilta ZF alkuperäis ölpät LGF6 14,95€ + veroero tai LGF8 16,95€ + veroero. Postitus ilmainen yli 200€ tilauksiin.
                                                      Ei mielestäni enään hirveästi tarvi arpoa tarvike vs. alkuperäinen jos yhtään epäilyttää. En tiedä tuleeko tuo veroero vielä heillä maksettavaksi, mutta kannattaa siihen varautua.

                                                      https://www.ato24.de/en/all-products-zf.html

                                                      Tuo veroero taitaa tulla maksettavaksi, jos yrityksen myynti toiseen EU-maahan ylittää 100k€, joten siinä kohtaa joutuvat maksamaan tuon 19% saksan ALV:n sijasta Suomen 24%, joka nyt yleensä tietysti siirretään asiakkaan maksettavaksi.

                                                      Tuolta olen tähän asti tilannut (tosin hinta oli aiemmin LGF8:ssa joku 25€/l). Toimitus tullut parilla omalla tilauskerralla n. 3-5 arkipäivässä.

                                                      Comment


                                                        19% ALvilla tuli minulle tuolta öljyt. Ostin 19.12 2018, eli eiköhän siellä ole rajat paukkuneet jos näin olisi ollut.
                                                        Viimeksi muokannut okkim; 4.2.2019, 21:53. Perustelu: Lisäys ostoajankohdasta.

                                                        Comment


                                                        • Joo se voi olla ettei vielä ole ylitetty myyntimäärissä tuota rajaa. Ostoskorissahan sen loppusumman sitten näkee. 19%:lla itsellekin tuli, mutta viime tilauksesta on jo 1,5-2v aikaa.

                                                          Comment


                                                          • Koitin kovasti selailla ja etsiä, mutta ei silmiini osunut. Onko suosituksia Pirkanmaalle (Tampere, Ylöjärvi, Nokia lähinnä) hyvään paikkaan jossa teetättää öljynvaihto 2005 A6 avantin tiptroniciin? Vai pitääkö tehdä itse? Onnistuuko ilman nosturia?

                                                            Comment


                                                              Bg öljynvaihto pirkanmaa.

                                                              Bg öljynvaihto Tampere.



                                                              Tämän keskustelun sivulla 7:
                                                              Alkuperäinen kirjoittaja gringo Näytä viesti
                                                              Itse kävin juuri Tampereella Tammer-autossa (Toyotalla) vaihdattamassa lootaöljyt BG-laitteella. Hintaa tuli huuhteluineen kaikkineen 348e, homma hoitui reilussa tunnissa, hinta sisälsi auton harjapesun. Hyvin skulaa.

                                                              Kaara siis A6 4f 3.0q tippi 2005.
                                                              Viimeksi muokannut vV8m5; 18.2.2019, 17:11.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X