Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Öljynkulutus 2.0 TFSI quattro

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Pitipä sitten oikein rekisteröityä tälle foorumille vaikka en yleensä näille viitsi vaivautua rekisteröitymään.

    --- poistettu turhat asiattomuudet ---

    Itsellä on siis A4 B8 1.8TFSI 2009 (rekisteröity 10/2009) saksassa -eli kyllä se kuuluisa Saksanauto..

    Ostin tuon 60000 km ajettuna saksasta alkuvuodesta 2011. Ja kuinka ollakkaan sain myös helvetillisen öljynkulutuksen kaupanpäälle.

    Noh autooni tehtiin (tietenkin omaan laskuuni) öljynkulutusmittaus joka näytti ölpän poltoksi 1.7 litraa / 1000 km.. jep kiitos - kuuluisaa audilaatua..

    Tästä seuraavaksi tehtiin se huohotin kusetus (tietenkin omaanlaskuuni) ölpän kulutus laskikin - enää kulutti vain 0,9 litraa / 1000km...

    Seuraava steppi olisi sitten mäntien ja kiertokankien vaihto ja kyllä aivan oikein OMAAN PIIKKIIN - AUDI / maahantuoja ei korvaa kuulemma senttiäkään.. terveisiä vaan Tampereen Laakkoselle ja kiitti vitusti

    --- poistettu turhat asiattomuudet ---

    Ja vielä, kaikki huollot on tehty audin lasipalatseissa ajallaan sekä germaanissa, että Suomessa...

    Ja juu tämä oli mun kolmas audi ja arvaatte varmaan oliko viimeinen...

    ----------------------------
    Vaikka vituttaa, voi olla silti asiallinen - Terveisin admin
    Viimeksi muokannut okkim; 29.4.2016, 09:21. Perustelu: Poistettu tarpeeton lainaus.

    Comment


      Uutta huoltopistettä koukkuun. Millä perusteella eivät korvaa?

      Comment


      • Kysyppä piruuttas mitä mieltä ovat vastaantulosta liikkeestä mistä auto on uutena osteetu...

        Comment


        • Alkuperäinen kirjoittaja userprofile Näytä viesti
          Pitipä sitten oikein rekisteröityä tälle foorumille vaikka en yleensä näille viitsi vaivautua rekisteröitymään.

          Itsellä on siis A4 B8 1.8TFSI 2009 (rekisteröity 10/2009) saksassa -eli kyllä se kuuluisa Saksanauto..

          Ostin tuon 60000 km ajettuna saksasta alkuvuodesta 2011. Ja kuinka ollakkaan sain myös helvetillisen öljynkulutuksen kaupanpäälle.

          Noh autooni tehtiin (tietenkin omaan laskuuni) öljynkulutusmittaus joka näytti ölpän poltoksi 1.7 litraa / 1000 km.. jep kiitos - kuuluisaa audilaatua..

          Tästä seuraavaksi tehtiin se huohotin kusetus (tietenkin omaanlaskuuni) ölpän kulutus laskikin - enää kulutti vain 0,9 litraa / 1000km...

          Seuraava steppi olisi sitten mäntien ja kiertokankien vaihto ja kyllä aivan oikein OMAAN PIIKKIIN - AUDI / maahantuoja ei korvaa kuulemma senttiäkään.. terveisiä vaan Tampereen Laakkoselle ja kiitti vitusti

          Ja vielä, kaikki huollot on tehty audin lasipalatseissa ajallaan sekä germaanissa, että Suomessa...

          Ja juu tämä oli mun kolmas audi ja arvaatte varmaan oliko viimeinen...
          Kysyppä piruuttas mitä mieltä ovat vastaantulosta liikkeestä mistä auto on uutena ostettu. Jos tuo on kerta saksalainen auto ja siellä merkkihuollettu.
          Viimeksi muokannut salonenm; 1.6.2015, 10:40. Perustelu: Poistettu lainatusta tekstistä turhat asiattomuudet pois

          Comment


          • Kaikella katkeruudella, ota yhteys marmorille ja pyydä hyvitystä korjauksista kuitteja vastaan. Niinhän ne on ohjeistaneet nousseen kohun myötä.

            Comment


              Ja maahantuojahan on se joka ko. auton on tuonut maahan, ihan vain muistutuksena. Mutta joka tapauksessa luulisi Audin tulevan vastaan, oli auton maa historia mikä tahansa.

              Comment


                Ihan huuhaata hokea tuota että huoltakaa "oikein" (=merkkiliikkeessä) ja ajallaan niin hommat hoituu. Höpöhöpö, se ei ole mikään tae että tuo pahimmanlaatuinen tyyppivika korvattaisiin.

                Comment


                  ...jes - onko muuten kukaan tässä ketjussa ymmärtänyt, miten "aukoton" huoltohistoria vaikuttaa esim. siihen, että sylinterit ovat liian soikeat?

                  Comment


                  • ...jes - onko muuten kukaan tässä ketjussa ymmärtänyt, miten "aukoton" huoltohistoria vaikuttaa esim. siihen, että sylinterit ovat liian soikeat?
                    Juuri näin, täyttä skeidaa. Persiillään jo tehtaalta tullessa.

                    Comment


                      Autosihan on noilla tiedoilla ollut 10/2011 asti tehdastakuun alainen. Asia olisi pitänyt hoitaa auton saksassa myyneen liikkeen kanssa. Ja mieluiten vielä tuona aikana. Miksi et tehnyt näin?

                      Mä suosittelen että käyt vielä jauhamassa jälleenmyyjällä korjauksen kulujaosta. 100% ei varmasti vastaantulo ole, mutta osat tai joku tietty %-osuus voi olla korvattavissa.

                      Ja se että jättää huoltamatta tai huoltaa randomilla "jossain jotenkin" aiheuttaa sen että menettää kaikki neuvotteluasemansa korjauskustannuksista... Sen takia mä sitä tässä hoen.

                      Mun on ehkä turha tähän tunkioon räkiä enempää. Ne jotka ymmärtää ymmärtää ja ne jotka itkee itkee... Wuh wuh sanoo syyllinen tähän kaikkeen ja käpertyy Martin Winterkornin syliin.
                      Viimeksi muokannut ee-2; 31.5.2015, 13:06.

                      Comment


                        Alkuperäinen kirjoittaja QHad Näytä viesti
                        ...jes - onko muuten kukaan tässä ketjussa ymmärtänyt, miten "aukoton" huoltohistoria vaikuttaa esim. siihen, että sylinterit ovat liian soikeat?
                        Ei varmaan mitenkään. Mutta jos autoa ei ole oikeasti huollatettu huolto-ohjelman mukaan, vaan on itse kirjoiteltu mustekynällä huoltokirjaan niin mistä maahantuoja voi todeta onko sitä huollettu ollenkaan? Siitähän huoltohistorian noudattamisessa on käsittääkseni kyse. En väitä etteikö huoltoja voisi itse tai ketjun ulkopuolisessa firmassa tehdä yhtä hyvin tai paremmin kuin merkkiliike, mutta tuohon huolto-ohjeman mukaisten huoltojen tekemisen todentamiseen kai korvausmenettelyt perustuu.
                        Enkä ole itse missään tekemisissä organisaation kanssa enkä ole koskaan merkkiliikkeessä edes autoani huollattanut.

                        Comment


                          Millä minä todistan, että autot on huollettu tehtaan ohjeiden mukaan? Jos en rasvaa saranoita, johtaako se asiakkaalla takuun menetykseen?
                          Erwinistä voi toki printtailla vaikka mitä lappuja, mutta onko se riittävä? Eikö saman asian aja mikä vain paperi tai minun sanani ja leima huoltokirjassa, öljyn merkki ja laatu laskussa ja osa erittely laskussa?

                          Parissa TSI tapauksessa on haluttu tietää öljynlaatu ja merkki.

                          Comment


                            Jep, no melkein väittäisin, että jos joku on uuteen/uudehkoon Audiin satsannut, niin kyllä niitä on keskimäärin enemmän koitettu huoltaa kun jättää huoltamatta. Yritin sanoa, että huoltohistorialla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että tuote on jo alunperin lähtenyt tehtaalta viallisena ja se ei ole ostajan vika, vaikka kuuluis itse Putinin lähipiiriin.

                            Kuten Eetu tuossa jo mainitsi, sitä kyllä itsekin ihmettelen, että noita asioita ei ole hoidettu ajoissa kuntoon - kyseessä on kumminkin pahimmillan ostajan kannalta ihan pirun iso remontti. Siitä en taas tiedä, mikä on ollut tuuliviirin asento esim. vuonna 2011, jos tosta on reklamoitu - todennäköisesti nihkeämpi. Toisaalta _kukaan_ ei voi pokkana väittää, että vuoden 2008 jälkeen valmistettu ehjä Audi kuluttaa öljyä vaikka litran kolmelle tonnille tai vaikka viidelle tonnile, jos auto on muuten vähän ajettu - ja valmistajan mukaan saa mennä litra kahdelle tonnille. Ehkä sitte, jos on ajettu yli 400tkm.

                            Kolmanneksi sekin on totta - vaikka selkeä tyyppivika onkin - , että kyllä mielestäni nämä asiat pitää myös asiakkaan puolesta hoitaa jossain järkevässä ajassa kuntoon. Jos näin ei ole, niin ymmärrettävää, että vastaantulo vähenee ja jossain vaiheessa loppuu kokonaan. Yks varmasti selkeä vedenjakaja tulee olemaan uusi B9.
                            Viimeksi muokannut QHad; 31.5.2015, 13:53.

                            Comment


                            • Parissa TSI tapauksessa on haluttu tietää öljynlaatu ja merkki.

                              Täällä nousi käsi. Vaimon ex TSI oli hajonnut nykyisellä omistajalla, ja nykyinen lähin merkkihuolto ei osannut katsoa järjestelmästä mitä öljyä täkäläisessä merkkihuollossa sinne on laitettu. Tässä siis jo kertaalleen merkkihuollossa tehty puolen moottorin käsittävä remontti, ja 30tkm myöhemmin jakopää petti taas.
                              Voin kertoa että vaimon nykyinen auto ei ole VAG -konsernin tuote. Juuri nuo TSI-perseilyt syynä että autoksi vaimo ei hyväksynyt ainuttakaan VAGinetta.

                              Comment


                              • Pelkästään Jenkkilässä näitä öljysyöppöjä on nyt 162000 ilmoitettu. Audi myi 2014 182000 Audia USA:ssa sisältäen kaikki mallit. Jos nuo vialliset ovat esim. kolmen-neljän vuoden periodilta ja koskee vain osaa moottorimalleista niin jo tuosta voi päätellä vikaprosentti on SUURI. Helposti joka kolmas on viallinen.

                                Tuosta laaduttomuudesta kielii myös tuo Eetun mainitsema korjauskokeilu/yritys. Ensin testataan paraneeko huohotinpäivityksellä, jos ei, vaihdetaan mäntiä. Laatupoikkeama on yksinkertaisesti sen verran suurta, että ei voida olla varmoja. Jos koneet olisi edes etäisesti identtisiä, sama korjaus toimisi jokaisessa. Laatu aivan perseestä. En kyllä tiedä toista alaa, jossa tämänkaltainen laatu menee tehtaalta läp huomioonottaen vielä tuotteen hinnan. Nyt ei puhuta lenkkitossuista.

                                Comment


                                • Eipä tuo VAG-konserni ole koskaan ollut kauhean kuuluisa siitä, että testaisivat kovin kattavasti saatika pitkään uuden kehityksen moottoreita ennen sarjatuotantoa. :) Ikävä veto pitää asiakkaita koekaniineina niiden kanssa.

                                  Vähän jänskättää miten käy näiden uusien EA211- ja EA288-moottorien kanssa, varsinkin kun hihnat ovat öljykylvyssä. :)

                                  Comment


                                  • Eetu, sinulla tuntuu olevan selkeästi enemmän tietoa aiheesta niin vastaisitko pariin kysymykseen.

                                    Öljynkulutukseen on korjaustoimenpiteitä 2kpl, PCV-venttiilin uusiminen ja tarvittaessa tämän jälkeen isompi koneremontti jossa männät vaihtuvat uudempiin joissa yksi (1) rengas enemmän, eikö totta? Näistä on useat jälleenmyyjät kertoneet julkisesti että heillä on asiassa hyvät vastaantulot mutta.
                                    Nyt tarkkana, Jos autolla on ajettu 80tkm ja sitä on huollettu itse (ei todisteita huolto-ohjelman noudattamisesta) tai jos autolla on ajettu 120tkm ja huollettu merkkihuollossa niin mikä ensimmäisessä vaihtoehdossa saa PCV-venttiilin ja männät muuttumaan sellaisiksi jotka ei tähän vastaantuloon kuulukkaan? Arvaus: se että niitä osia ja töitä ei ole jo maksettu käyttämällä ylihinnoiteltuja merkkiliikkeen palveluita?

                                    Olisi lisäksi mukava saada varmaa tietoa miten tämä tehtaan tiedossa oleva tyyppivika on ainoastaan niissä autoissa joita on huollettu marmorilla? Muissa sama ongelma on jälkimarkkinnin perusteella ominaisuus.
                                    Technical service bulletin, technical product transaction no.2026749/8

                                    Comment


                                      Koskeeko tämä onkelma ainoastaan B8 korisia, vai juontaako juurensa jo B7:kaan?

                                      Comment


                                        Koskee A5:sta ja Q5:sta myös.
                                        A4 B7:ssa on eri kone. Tosin nuo B7:kin saattaa kuluttaa öljyä lähes samanlaisia määriä kuin B8, mutta yhtä laaja ei epidemia niissä ole. Veljeni ex B7:ssa 2.0TFSI meni ainakin ihan kiitettävästi. En tiedä mistä vika niissä johtuu.
                                        Viimeksi muokannut buzz; 1.6.2015, 08:52. Perustelu: kirjoitusvirheitä

                                        Comment


                                        • Eetu - Kun näimmä olet töissä VW autogroupissa niin laitappa nyt sitten tähän yhteystiedot siitä jälleenmyyjästä johonvoin tulla neuvottelemaan siitä vastuunkannosta ja sopimaan mitä korvataan...? Jostain syystä en pidättele hengitystä tuota odotellessa...

                                          Ja tuohon tehdastakuu hommaan, tarkistin vielä milloin tuo paskaläjä on rekisteröity - näytti olevan 5/2009 ei 10/2009 kuten aiemmin muistelin..

                                          Siihen miksi en reklamoinut tuolloin niin, kun toin auton Suomeen lähdin 6kk työmatkalle jolloin auto jäi seisomaan. Palattuani, kun otin auton varsinaisesti käyttöön alkoi öljynkulutus pikkuhiljaa selviämään (mulla ei tule kovin paljon kilometrejä vuodessa) eikä kyllä tullut mieleen 60000km ajettua autoa ostaessa, että se on tollanen helvetin öljypoltin.

                                          Kun tuo kulutus alkoi selviämään oli tehdastakuu tietty ummessa.. Otin tällöin yhteyttä myyjäliikkeeseen (en puhu saksaa) - käytännössä pesaisivat kätensä asiasta - sä Eetu tietty olet ammattilainen miten hoitamaan reklamointia Saksalaisen autoliikkeen kanssa... (lisää kommentit tähänkohtaan :))

                                          Otin myös yhtettä Saksan Audiin joka siirtää asian VAG Suomelle josta ilmoitettiin, että koska itsetuotu auto he eivät tarjoa minkäänlasta vastuunkantoa / goodwilliä.

                                          Comment


                                          • Jos tuosta on kirjallinen reklamaatio tehty jälleenmyyjälle, josta kielteinen vastaus saatu ja Audi AG:n vastaus, että suomen maahantuojalle tulee osoittaa reklamaatio, niin silloin tässä on menetelty ihan kyllä lain edellyttämällä tavalla.

                                            Virhevastuu sitoo valmistajaa ja kuluttajalla on oikeus kohdistaa vaade jälleenmyyjäporrasta seuraavaan portaaseen, eikä virhevastuu ole sidottu aikaan niin ei kyllä pitäisi olla mitään perustetta olla korjaamatta tuotteen virhettä.

                                            Voisin kuvitella, että nyt kun kohu on päällä niin vastaus saattaisi olla erilainen. Tehdastakuun aikana reklamointi on muutenkin vähän omituinen vaade, kun osassahan näitä työ öljynsyönti alkaa vasta 60-80tkm kohdalla. Omanikin meni 60tkm 2 litran lisäyksellä ja 60-68 veti sitten 5 litraa

                                            Comment


                                              Mä haluan nyt korostaa, että mä kommentoin näitä ihan omaa tyhmyyttäni/hyvyyttäni ja yksityishenkilönä. En työnantajani edustajana. Tottakai mun intressinä on clubiveljien asioiden oikeudenmukainen kohtelu, mutta mä en voi näiden käsittelyyn vaikuttaa.

                                              Jere, kyllä tuonkaltainen "leima huoltokirjassa, öljyn merkki ja laatu laskussa ja osa erittely laskussa?" -kuvaus on oletettavasti riittänyt... Tärkeintä tosiaan ettei huoltovälejä ole ajettu pitkäksi eikä laitettu vääränlaisia öljyjä.

                                              Joni, tuossa on tavoitteena sulkea pois mahdollisen käyttäjävirheen aiheuttama vahinko. Oletettavasti tehtaalta täysin "ehjä" auto saattaa alkaa kuluttaa öljyä jos sillä ajetaan ilman huoltoja 80tkm tai enemmän. Jos autoa on huollettu itse uudesta asti niin siinä on tietoisesti mitätöity tehdastakuu. Mä en ymmärrä minkälainen ajatuskulku tällaisen taustalla on, mutta sitä mun ei varmaan tarvitsekaan ymmärtääkään...

                                              Ei takuuaikana reklamointi ole vaade, se vain monesti helpottaa asioiden hoitoa. Menee ns. kysymättä tehtaan maksettavaksi ne. Ja koska noilla tiedoilla nämä tuntui täyttyvän niin kysymys oli mielestäni aiheellinen. Auton hankintamaaksi suosittelen valitsemaan sellaisen, missä kommunikaatio myyjäosapuolen kanssa sujuu. Myös reklamaatiot tulee hoitaa kohtuullisessa ajassa tämän osapuolen kanssa (tämä kai oli se kommentti sitten :) ).
                                              Mä suosittelen että kun tämä asia on tapetilla niin käyt keskustelun uudestaan lähimmän jälleenmyyjäliikkeesi kanssa. Oletettavasti Laakkonen Tampere (?) Jos olet edelleen tyytymätön heidän päätökseensä voit lähestyä maahantuojaa vaikka audi.fi yhteydenottolomakkeella. Pyydä uudelleenkäsittelyä ja yhteystiedot johon voit laittaa sähköpostilla tapauksen tiedot. Erittele tapahtunut ja kaikkien tahojen kanssa käymäsi kommunikaatio huolellisesti. Perustele rauhallisesti argumentoiden. Liitä kaikki tarpeellinen tieto mukaan. Mä en voi muuta sanoa kuin että uskon ja tiedän että asia käsitellään sen vaatimalla vakavuudella.

                                              Hankalaa tästä tosiaan tekee se, että näitä korjauksia tehdään osittain / isoilta osin jälleenmyyjien ja maahantuojan rahalla. Ja jos valitsemasi jälleenmyyjä on Saksassa kielimuurin takana ja maahantuoja katsoo peilistä niin maksumiehen löytäminen voi olla kivuliasta.
                                              Viimeksi muokannut ee-2; 1.6.2015, 10:54.

                                              Comment


                                                Sellanen tuli mieleen, että kun itsellä on sen verran vanha auto, missä ei takuuta ole enää, niin se on aika iso kynnys tuo raha viedä auto joka kerta ihan ajallaan huoltoon. Saati sitten viedä se reklamaatiotoiveissa ja huomata että lasku tulikin omasta postiluukusta! Näin ainakin minulla kun ei kaikkia rahoja voi autoon AINA laittaa. Siihen vaan vastaten, että viekää autonne ajallaan huoltoon ei ole aina niin yksoikoinen juttu...

                                                Comment


                                                • Itselläni, kun meni tuo A5 koneremonttiin, jonka korjauslaskussa luki autoa hakiessa "maahantuojan vastaantulo 100%" tms, ja korjaustoimenpiteestä minua laskutettiin 0,00€, EN OLLUT käyttänyt kaikkia huoltoja maahantuojan valtuuttamassa merkkiliikkeessä. Osa oli tehty Sport-Auto Hyvinkäässä. Huoltokuitit skannasin Audille, koska eivät luonnollisesti näkyneet heidän järjestelmässä ja kuiteissa piti olla maininta käytetyistä öljyistä. Vaikka autoon oli vaihdeltu öljyjä taajempaan, kuin oli tarvis (mielestäni 30tkm väli on pe***stä), oli silti öljynä käytetty longlifekamaa.

                                                  No ainakin ensituntumalta konerempan jälkeen palkki on MMI näytöllä pysynyt tapissaan, eli öljyä ei ole kulunut. Tosin vasta rontti tonni ajettuna, mutta ennen remppaa se olis tällä välin vajennut jo pohjaan.

                                                  Itse noista öljyistä huomasin sen verran, että tuota Castrolin Edgeä ei meidän koneessa mennyt ihan sitä määrää, mitä öljynkulutusmittaus antoi ymmärtää. Kulutusmittaus tehtiin Nesteen Citypro Longlifellä, mitä moottori poltti taivaan tuuliin ihan yllättävänkin runsaasti. Nyt on remppa tehty ja Nesteen litkut koneessa. Seuraavassa vaihdossa 10-15tkm kohilla vissiin castrolit koneeseen, kun sitä ne tuossa paikallisessa(Sport-Auto) ruukaa laittaa.

                                                  Comment


                                                    Itellä kesäkuun lopussa huolto. Kuulemma mäntäremppa "firman"piikkiin. Sen verran velvoittivat, että minun pitää maksaa iso LL huolto (tämä olisi joka tapauksessa ollut edessä ensi keväänä) joka tehdään samalla kertaa. Mielestäni tämä on ihan hyvä jos selvin "normi" isolla huollolla, joka vain tehdään aikaisemmin. Myöskin huollossa ottivat kopiot huoltokuiteista (takuun jälkeen ei-merkkihuolto) jossa näkyi LL öljyn merkki ja, että oli vaihdettu 15tKm välein vaikka olikin LL huolto. Tiedä sitten kuinka paljon tämä julkisuus rumba on vaikuttanut, kun auto täyttäisi 6 vuotta heinäkuussa. Kilsoja toki vasta 86tKm. Olen tyytyväinen ja positiivisesti yllättynyt.

                                                    Comment


                                                      männät vaihtuvat uudempiin joissa yksi (1) rengas enemmän
                                                      Miten siellä on aluperin renkaat? Yks puristusrengas + öljyrengas?

                                                      Comment


                                                        Juttelin eilen paikallisen marmorin entisen mekaanikon kanssa joka noita on kymmeniä tehnyt, kuulemma ihan saman verran renkaita niissä on. Öljyrengas (olikohan) vaan puolet paksumpi.

                                                        Comment


                                                          Muistan kans kuulleeni/lukeneeni, että uudessa männässä on paksummat renkaat ja siksi pitää ölpät oikella puolella.

                                                          Comment


                                                          • Mulla kun tehtiin talvella toi öljyremppa niin oli kilometrejä n.150tkm ja vm -09. Helpolla meni Audin piikkiin, huoltokirja kannattaa olla kunnossa. Vaade oli, että seuraava huolto tehdään samalla ja sen maksoin mielellään. Vaihtoautoliike mistä auton ostin taisi maksaa öljynkulutusmittauksen. Huohotinjuttu tuohon oli tehty jo joskus ja sen jälkeen viety liikkeeseen vaihtoon, edelliselle omistajalle varmaan sit sanottu ettei Audin vastaantulo ole 100% kun sen oli vaihtoon vieny.

                                                            Comment


                                                            • Aloittajan lisäys

                                                              Päivitystä aiheeseen sen verran, että öljynkulutus näyttäisi vähenevän. Syytä vaikea keksiä, mutta tuon nokka-akselin ja ketjun+kiristäjän vaihdon jälkeen alun 1 litr/2000 km putosi ensin 1 litr/2500 km ja nyt litra menee 4900 km ajon jälkeen. Öljynpinnan merkkivalon siis syttyessä. Tällöin mittatikku näyttää min-viivalla öljynpintaa ja kun sinne lorauttaa litran, se näyttää maxia. Käytän Mobil ESP -öljyä.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X