Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Hyvä ruiskupullo liuotinaineelle?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Hyvä ruiskupullo liuotinaineelle?

    Motonetin "puutarhaosastolta" olen ostanut tuollaisen paineistettavan putelin ja omassa käytössä se on kyllä palvellut. Ei tosin ole ollut tapana siellä säilyttää nesteitä vaan huuhdellut aina käytön jälkeen. Malliltaan sininen ruiskuosa ja läpikuultava säiliö.
    Teollisuusbensiinejä tuo ei kestä, sulaa heti ensiyrittämällä, mutta joutsenmerkityt liuottinpesuaineet ovat palvelleet tuon kanssa oikein hyvin.

    Samaisesta firmasta löytyy sitten autopuolelta myös kestävämpää sorttia olevia painepulloja, joissa on tullu pidettyä jatkuvasti sisällä jarrucleaneria tallilla, eivät ainakaan vielä ole sulaneet käsiin, pumppukahva kyllä on ehtinyt jo kovassa käytössä katketa. Hintaakin noilla kestävämmillä autopuolen pulloilla on sitten moninkertaisesti suhteessa tuohon puutarhamalliin. Ja mallikuvaus on punainen ruiskuosa valkoisella läpinäkymättömällä säiliöllä.

    #2
    Teollisuus-Etolasta löytyy ainakin Vitonista tehtyjä "myrkkyruiskuja", jotka pitäis kestää aika pahojakin mömmöjä. Hintaa on tietysti sitten enempi, kuin semmosilla kukkasumuttimilla...

    Comment


      #3
      mä olen ostanut sekä kalliitta, että halpoja pulloja niin motonetistä ku etolastakin, ei auta vaikka kuinka lukee että kestää liuottimia, ei kestä. Ainoa joka on toiminut on würtin valko-punanen pumppupullo.

      http://www.zz28.1g.fi/Wurth%20tuotek.../kemikaali.pdf

      Comment


        #4
        Ainakin Järvenpäästä löytyy ihan Wurthin oma myyntipulju. Nettisivujen mukaan ilmeisesti suunnattu vain yritysasiakkaille. Ihan perustyökaluliikkeen näköinen paikka, joten luulisin, että myyvät sen yhden purkin ilman yrityksen tiliäkin.

        Ja tuo kyseinen Wurthin pullo kestää ainakin jarrucleaneriä varsin mainiosti. On muuten huomattavasti kätevämpi ja edullisempi tapa hommata jarrucleeneriä kanisterissa, kuin niissä spraypulloissa.

        Comment


        • #5
          Sinivalkonen vai mikä onkaan mitä motonet myy, ei kestä kuin viikon "moottorinpesuainetta". Eli äkkiä siinä vaiheessa würthin pullo maksaa itsensä takaisin. Tarvii itsekkin siis tollainen metsästää.

          EDIT: Jokuhan vois tehdä sellasen jutun, että kävis "firmalle" hakemassa läjän noita pulloja ja myis täällä.

          Comment


            #6
            Kieltämättä kävi mielessä. Meillä on duunissa noita wurthin pulloja, hyvin tuntuvat kestävän.

            Comment


            • #7
              Käypi jostain paikallisesta laatutyökaluja myyvästä puljusta hakemassa tuommoisen pumppupullon viton tiivisteillä. Oman ruutan merkkiä en just nyt muista mut ulkonäkö on samanlainen kuin tuossa würthin pullossa. Sanot että tulee crc bräkleenille niin luultavasti saat semmosen putelin jossa pysyy tujumpikin myrkky. Hintaahan noilla on about 20-30€

              Itte jouduin joulun alla hankkimaan pullon bräkleenille. Entisen halpiskaupasta ostetun ruutan pumppuosa vääntyi mutkalle aineen vaikutuksesta. Myös tuo Würthin puhdistusspray on hyväksi havaittua ainetta rasvanpoistoon.

              Comment


              • #8
                Mulla on tuollainen punavalkoinen Würthin pumppupullo. Pari vuotta se on kestänyt juuri liuotinkäytössä. Pullo löytyi aikoinaan RTV:ltä hyllystä (HKI/Arkadiankatu). Hintaa en muista.

                Comment


                • #9
                  Wyrttiläinen punavalko kestää ja kestää... nyt lähes 10v CRC ja muitakin bräkleenejä ja ainut korjaus on kerran uusittu pumppumännän tiiviste.[/u]

                  Comment


                  • #10
                    Itse olen etsinyt lipeää kestävää pumppupulloa. Muutaman kokeillun olen vienyt kauppaan takaisin "eilen ostin, eikä toiminut" -periaatteella, kun sisuskalut sulavat lipeän vaikutuksesta.
                    Kestääköhän wyrtti tuota ainetta?

                    Comment


                      #11
                      Löysin tuollasen Würthin pumppupullon paikallisesta Minimanista ja täytyhän se sitten ostaa, kun aiemmat omakohtaset kokemukset hyviä. V-mäistä tosiaan nylkyttää niiden liuotinpullojen mukana tulevien liipasimien kanssa. H-vetin työlästä ja hidasta. Pitääpä katella onko kuitti vielä tallessa tai käydä vaikka paikan päällä tarkistamassa tämän hetken hinta ja saatavuus.

                      edit: 22,90

                      Comment


                        #12
                        Mielestäni kestää. Tosin kovinpitkäaikaista testiä en ole päässyt toteamaan, seuraamani testikappaaleen kaltoin kohtelusta johtuen. Kestää liuottimet, lattialla potkimista ja kuraamista sekä autolla yliajamista ei kovinkaan hyvin.

                        Comment


                        • #13
                          Tuo Würthin painepullo kestää hyvin, ei tosin yliajoa, ellei jää renkaiden väliin ;)

                          Minulla ollut monta vuotta käytössä liuotinaineella ja rasvanpoistajalla, ja hyvin toimii.

                          Comment


                          • #14
                            Täältäkin pisteet tuolle Wurthin pumppupullolle, hommasin joskus aktiiviaikoina 80 luvun lopussa kun tulivat markkinoille. Paljon on käytetty ja hyvin on kestänyt, suuttimella saa vielä säädettyä sumun sopivaksi tarpeen mukaan. Helppo paineistaa, hyvä liipasin ja pitää paineet pitkään.

                            Hyvä kikka on laskea kevyt sumu sopivaa liuotinta vanteisiin hieman ennen pesuun ajoa. Jos ottaa autoon mukaan kannattaa suhauttaa paineet pois koska liipaisimessa ei ole lukitusta, aika herkästi strittaa ympäristöön tavaraa jos kahva osuu johonkin. Nykyisin kun lähes kaikilla tuntuu olevan "tavarat ohjaamossa" -mallinen kulkuväline.

                            Comment

                            Working...
                            X