Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Uusien kotikaiuttimien hankinta/Järjestelmien vertailu

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Uusien kotikaiuttimien hankinta/Järjestelmien vertailu

    Tällä hetkellä systeemiin kuuluu 6.1 vahvistin(Yamaha rxv630rds), Infinityn alpha 20 hyllyt edessä ja subbari. Suunnitelma olisi ostaa uudet hyllykaittimet ja siirtää infinityt taakse, hintaluokka olisi noin 400-500 euroa. Tuplajohdotusliittimet olisi suotavat muttei pakolliset, ja musiikkipaino lähinnä raskaammanpuoleisessa. Itse olen katsellut ampion helium 2sta, kanton karat 701/702 sekä hecoa, onko kenelläkään mitään kokemusta näistä? Jbl ja Jamo liikkuvat myös samaisessa hintaluokassa, joten suositukset ovat tervetulleita. Ostopaikasta saa myös esittää suosituksia, hifikrugia olen alustavasti ajatellut käyttää(tiedän kyllä paikan maineen mutta itselläni ei ole koskaan mitään ongelmia ollut siellä) Kiitos!

  • #2
    Itse olen katsellut ampion helium 2sta
    Itellä on noi, diskantti voi jakaa mielipiteitä. Tykkään, että toistaa kirkkaasti, eli otin noi "amisbasso B&W" kuuntelujen jälkeen.

    Mahtipelit siis, vaikka vahvari on sellainen, jota ei kehtaa edes täällä mainita :D

    Comment


    • #3
      Itsellä on Alpha 10 takakaiuttimina ja edessä Infinity Reference 60:set. Tota eference sarjaa ei enää ollut saatavilla, kun hommasin tota muuta paketti. Miten olisi saman Alpha -sarjan isompi koko pääkaiuttimeksi (taitaa kyllä uusi malli olla Beta). Tällöin ainakin on kajareissa saman sukuinen saundi (jos sillä nyt on mitään merkitystä).

      Comment


      • #4
        Ajattelin kokeilla jotain muuta vaihteeksi, beta kun on aika lähellä tuota eikä ole niin hyvin muotoiltukaan kuin alpha. Lisäksi on pienoinen tilaongelma ja subbarin myötä ei ole oikein tarvettakaan lattiakaittimelle. Tuossa selvitellessä ilmeni tuollainen vaihtoehto kuin magnat quantum 503 tai 903, hinnat 279 tai 745, erittäin kehuttuja. En löytänyt niitä mistään missä pääsisi kuuntelemaan joten olisikos jollain noista kokemusta?

        Comment


        • #5
          Amphioneiden sointi on hmm... makuasia. Itse en tykkää, jotkut ylistävät. Löytyy niin paljon parempia kaiuttimia niin paljon halvemmalla.

          Comment


          • #6
            "Opinions are like a**holes... We all got one."

            Tästä onkin hyvä siirtyä kaiuttimien maailmaan;) Tulee vähän räpisteltyä äänitöiden kanssa niinkin että siitä jotain maksetaan, joten tässä oma 2 senttiäni: mitä on tullut kohtuu edullisia hyllykaiuttimia kuunneltua niin omaa korvaani on kovasti miellyttäneet Wharfedalen hieman parempaa Emerald-sarjaa olevat ämyrit. Mallisto on vähän uudistunut siitä kun nuo ostin 2003, joten vastaavan mallisarjan tämänhetkistä nimeä en osaa nyt kertoa.

            Hinta on kohdallaan, löytyy toivomasi tuplaterminaalit ja sointi pesee (IMHO) monet kalliimmatkin kaiuttimet - se on tosin brittiläisen pehmeä ja lämmin, joten jos etsit hysteerisen kirkasta ja erottelevaa niin silloin tämä ei ehkä ole valintasi. Työkäytössä on Genelecin 1030:a, mutta vapaa-ajalla olen mieluummin kuunnellut musiikkia ja leffoja noista Wharfedaleista, eivät ole niin armottomat toistoltaan.

            Minäkin tosin vaihdoin kaiuttimia hiljan: ulkomaille lähdön vuoksi myin Wharfet viime viikolla pois ja tilalle heitin vanhat KEF C25:t liki 20 vuoden takaa... back to stereo :)

            Comment


              #7
              Saksasta tilaamalla saa Magnat 903:set vähä reiluun 600 euroon. Suomessa hinta 1000e paikkeilla.
              Ääni noissa on samalla tasolla kuin Amphion Argon2:ssa, joskin aavistusken hillitymmällä diskantilla ja matalemmalla basso toistolla.

              Dvdplaza.fi on aika hyvä paikka etsiä tietoa noista.

              Ite olin jo keväällä ostamasas noita 903:sia, mutta A8 hoiti sen ettei tullu tuhlattua "turhaan" rahaa. Hommaa jatkaa jo 6v vanhat Wharfedalen Rubiance 27:t, jotka on kyllä aivan eri maata näiden diamond-sarjan rupujen rinnalla.
              Tossa puhutaan noista 903:ista http://www.dvdplaza.fi/forums/showthread.php?t=53603

              Comment


              • #8
                Kannattaa myös käydä kuuntelemassa Dalin kaiuttimia jos niitä on jossain tarjolla. Pidin paljon 2x6.5"+diskantti varustetusta lattiakaiutinmallista kun olimme sellaisia veljelle valitsemassa. Ääneltään muistuttivat paljon omaa hifi 90/3 pariani. Puolet kalliimmat Dalit eivät taasen niin paljoa miellyttäneet, joten joskus optimi löytyy kohtuurahalla.

                Comment


                • #9
                  Kävin Musical audiossa kuuntelemassa reilu kuukausi sitten vasta Suomeen tullutta Hyperionin 585-paria ja ne soivat paremmin kuin moni tuplasti kalliimpi kilpailija. Kajareita ei oltu siihen mennessä kuin muutama tunti, eli ääni ei ollut vielä ihan täydessä tikissä.

                  Tuon hintaluokan kajareita vaivaava yläpään kireys ei ollut lähellekään niin paha kuin vaikkapa Amphionin Ionissa tai Dynaudion Audiencessa. Basso ei mennyt järin alas, mutta se mitä sieltä tuli, tuli tosi kauniisti. Koekuuntelumusiikkina toimi periodisoittimilla soitettu Bachin Brandenburgilaiset, Knopflerin The Ragpicker's Dream ja Children of Bodomin Are You Dead Yet. Kaiutin suoriutui noista varsin hyvin.

                  edit: jos jotain kiinnostaa, niin oheislaitteistona oli Pliniuksen CD-soitin ja integroitu.

                  Comment


                    #10
                    Et sattumalta tuot 586 mallia kuunnellu? Kiinnostus heräsi, että millasista vempeleistä oikeen on kyse.

                    Comment


                    • #11
                      Parin puhelun myötä ja nettiä tutkiskelemalla alkaa valinta kallistua tuonne magnatin suuntaan, vielä pitäisi vain kuunnella onko se 903 tosiaan sen 400e lisäinvestoinnin arvoinen. Toinen varteenotettava, vaikka en lattiakaiutinta haekkaan, on hifikrugissa infinity alpha beta40 pari hintaan 599. onkos jollain tietoa tuosta hifishop24.destä, millaiset kulut tulee päälle ja kauanko menee toimituksissa kun ei tuo saksa oikein ole kielenä lähellä sydäntä :) Myöskin jos joku olisi kiinnostunut kimpasta niin ois iha jees

                      Comment


                      • #12
                        Sori OFFTOPIC:

                        Tuo Pyryn viimeinen lause kyllä tuo ihan jotain mieleen kuin kaiuttimien yhteistilausta.

                        Comment


                        • #13
                          No sehän riippuu aivan lukijan kehityskaaresta ja muista persoonallisista ominaisuuksista mitä se kullekkin tuo mieleen :)

                          Comment


                          • #14
                            Tein itse ja säästin: vintageosastolla on Hifitalon AW-10 -pari ja kotiteatterissa AW-8 ja AW-35 -sarjaa.

                            Comment


                            • #15
                              Et sattumalta tuot 586 mallia kuunnellu? Kiinnostus heräsi, että millasista vempeleistä oikeen on kyse.
                              En kuunnellut, kun siinä vaiheessa ei ollut muita malleja kuunneltavana. Merkki siis rantautui Suomeen reilu kuukausi sitten. Arvelisin, että 586:n soundi on aika pitkälle samanlainen kuin pikkuveljellä, mutta bassotoisto ylettyy aavistuksen alemmaksi. Tämä päätelmä tehty speksien ja ulkonäön perusteella.

                              EDIT ja HUOM! Hifikrugista ei sitten kannata tilata mitään.

                              Comment


                              • #16
                                Hyvä nyrkkisääntö on, että alle 1000? hintaluokassa kannattaa pitäytyä jalustakaiuttimissa.

                                Comment


                                • #17
                                  EDIT ja HUOM! Hifikrugista ei sitten kannata tilata mitään.
                                  Samaa olen kuullut minäkin. Ainkanaan olisin jonkun satasen säästänyt kun laittelin 7.1 systeemiä pystyyn, mutta ostin sitten muualta. Kuulemma takuuhuolto tms. ei pelaa. Laite huoltoon > 2 kk menee helposti.

                                  Comment


                                    #18
                                    Valitettavasti tuo huoltojuttu on ongelma kaikilla. Hifigrugilla voi olla myös siinä ongelma, että laitteet kuitenkin tulevat euroopasta.

                                    Paikallisesti ostetuilla huolto pelaa kyllä, mutta osien saaminen voi joskus olla hidasta. Sen takia ne huollot venyvät.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Hifikrugilla on muitakin ongelmia kuin huoltoaikojen pituus.
                                      DVD-plazalta ja Hifilehden palstalta voi lukea lisää.

                                      Jos 600 euroa ei mene liikaa budjetin yli, eikä käytetyt kajarit pelota, niin Hifilehden weppitorilta löytyy Gradient Preludet.

                                      Comment


                                        #20
                                        Jos on hippasen aikaa ja malttia, niin kannattaa käydä / kiertää alan liikkeitä läpi ja kysellä josko olis joku (ittelle mieluisa) pari esim. esittelykäytössä ollut, lähdössä edukkaasti. Aika usein (tai joskus käy tsägä) on tilanne, että malliston vaihtuessa myydään viimeinen pari sopivasti, esim. -50% hinnalla.

                                        Itse ostin tässä keväällä Jamon D590:t puoleen hintaan. Niissä miellytti äänen lisäksi ulkonäkö, kun tuon kokoluokan kaiuttimet alkavat väkisinkin olemaan melkoisia möhkäleitä, ei silti, ei ne siellä pimeässä kotikinossa paljon näy...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Ai, että sykähdytti nähdä nuo Gradient Preludet! Noissahan on sama elementti kuin mainitsemissani AW-8:ssa ja AW-35:ssä ja itse olen pitänyt noiden elementtien tuottamasta äänestä todella paljon.

                                          Aikanaan Joensuun Hifimessuilla tuollaisia Preludeja kuuntelin haltioissani -olisiko kaiuttimen nimi vaikuttanut elämykseen? Kyselin esittelijänä toimineelta Jouko Alangolta, että olisiko tuollaisia tyyliin sopivia suojaritilöitä saatavana heidän kauttaan. Tarvitsemani viisi kappaletta järjestyi jouhevasti.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Gradientit sykähdyttää muutenkin: olin haaveillut Evidenceistä jo pitkään, kunnes reilu vuosi sitten tarjoutui once-in-a-lifetime mahdollisuus ostaa pikkuvikaiset Revolutionit halvemmalla kuin nuo myynnissä olevat Preludet. Tartuin tietenkin tilaisuuteen, ostin kaiuttimet pois ja korjasin uudenveroisiksi. Sen jälkeen ei ole tarvinnut kaiutinasioita miettiä :D

                                            Comment


                                            • #23
                                              Itse olen haaveillut paremman näköisiä koteloita noille piraatti-gradienteille, mutta kolmen pienen ja kahden isomman kaiuttimen hyvät kotelot eivät ole nekään ihan halvat -ja silti niistä puuttuu Gradient badge.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Itse olen haaveillut paremman näköisiä koteloita noille piraatti-gradienteille, mutta kolmen pienen ja kahden isomman kaiuttimen hyvät kotelot eivät ole nekään ihan halvat -ja silti niistä puuttuu Gradient badge.
                                                Kyynäräiseltä saa erittäin hyvin työstetyt kotelot edulliseen hintaan. Saa myös eri viimeistelyvaihtoehdoilla.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Dynaudio 42 olisi ihan kuuntelun arvoinen hyllykajari. Noita myy ainakin mrhifi. Oma suosikki tuossa hintaluokassa on Penaudio 7.6cx, 1 elementtinen koaksiaali jota valitettavasti ei kyllä enää uutena taida saada. Käytettynä voisi hyvällä säkällä budjettiin löytyä myös Dynaudio 52:et. Olen huomannut että kaiuttimissa käytettynä saa aika hyvää hintalaatusuhdetta, pykälää järeämmät pöntöt aina voi ostaa kun ei osta uusia.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Itse tykästyin noiden Wharfedale Diamond 9:en sointiin kotiteatterikäytössä. Mikään hifikorva en todellakaan ole, mutta omaan korvaan nuo soi kyllä nätisti ainakin pienehkössä huoneessa...

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Mikä keskusteluissa esiintynyt hyllykajari? Normaalit stereojärjestelmän kaiuttimet ovat joko jalusta- tai lattiakaiuttimia.
                                                      Dynaudion 42 on jalustakaiutin, ei se missään kirjahyllyssä toimi kuten suunnittelija on tarkoittanut vaikka kuinka tulppaisi refleksiputkea.

                                                      OT: Millaisia oheislaitteita teillä on? Itsellä Kotikaiuttimina Pro ac 2.5 cloonit joita ajetaan Luxmanin LX-33:lla. CD:nä Cambridge audion 500-sarjalainen.
                                                      Diy on varteenotettava vaihtoehto budjettisarjassa.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Vintageosastolta: nauhuri Teac X-2000R, viritin-vahvistin Sansui G-9700 ja CD-soitin Technics SL-P500.
                                                        Kuva

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          OT:

                                                          2ch: Original 2008 - Prima Luna Prologue One - B&W 705 - Nordost SolarWind RCA- ja kajaripiuhat

                                                          5.1ch: Pioneer DV-444 - Denon AVR-3802 - DIY Tangband W3 - Audio pro B1.36

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Uuuh, muuten kuulosti tuo edellinen setti hyvältä, mutta sitte kalahti toi AP? Eikai sentään?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X