Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia kw2 alustasta?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kokemuksia kw2 alustasta?

    Pitäs ässää saada kenttään, nyt alustana on sline jouset bilstein nurburing (ei varmaan oikein kirjotettu) iskareilla. Auto on kyllä mukava ajaa tälläkin kokoonpanolla.. Mutta auton korkeus ei miellytä.. Kw2 maksaisi sen 1300 e Että onko kellään kokemuksia siitä alustasta kannattaako hommata?

    #2
    Mulla on ässän alla kw2. On ihan jumalattoman jäykkä. Talvi ajo on melkosta tärinää. Mutta sitten laittomissa vauhdeissa ja radalla tuo onkin kun kotonaan. Näissäkin ilmeisesti automalli kohtaisia eroja, eli jossain toisessa saattaa olla vähemmän jäykkä. Haulla löytyy tarinaa lisää.

    Comment


    • #3
      ite kyllä tykkäsin omassa A4 B6:ssa tosta KW Var. 2:sta, samoin ku edellisessä VR6 kolmoskorin Golffissa. Mä tosin oon ajellu jo reilut 10 vuotta enemmän tai vähemmän matalilla autoilla, et vertailupohja ns. normialustaiseen on aika heikossa...
      Takapäät noissa sarjoissa tuppaa jäämään aika ylös joissakin automalleissa, mutta siihenkin löytyy melko edulliset ja helpot lääkkeet kyllä.

      Comment


        #4
        Edellisessä autossa oli jomin säädettävä alusta ja siitä ei voi sanoa muutakun että paskaa saa ostamattakin.. Jos sen kw2:n laittas alle pitäs varmaan laittaa säädettävät koiranluutkin? Ne kyllä ois jo kun edelliseen autoon (golf iv) tuli ne hommattua mutta ei niitä tullut ikinä laitettua. Ongelmahan tässä on se että auto nykyisellä alustalla nii mielettyvä ajaa mutta se stance!

        Comment


          #5
          Itsellä tuossa profiilin kulkineessa nyt kohta vuoden ollut tuo alusta ja hyvin on pelannut. Näin talvella huonoilla teillä melko kivireki ajaa, mutta asiaan varmaan vaikuttaa myös talvirenkaiden profiili 235/35/r19 :D Kesällä sitten suunnilleen yhtä pintakova, kuin tuo vakio sportti alusta oli aikaisemmin. Tiputus varaa ainakin mun tarpeisiin ihan riittävästi myös takana.

          Comment


          • #6
            IV GTI Golfissa oli KW Var2 ja olin tyytyväinen.

            Comment


              #7
              Itellä oli edellisessä A4 B5:ssa KW2 ja tykkäsin, alusta toimi hyvin vaikka alustalle tuli ikää 10v minulla ollessa, senpä takia hommasin nykyiseen kulkineeseen saman alustan joka ollut alla 1.5v ja edelleen tyytyväinen alustaan. Nykyisessä kulkineessa talvella 225/50 donitsit niin ei ole niin kauhe kivireki ajella mutta kumminkin jämäkkä.

              Comment


                #8
                Onko teillä muikka kyseisessä alustassa progressiiviset joutset? Omani ovat nimittäin yhtä ja samaa kierrettä.

                Comment


                  #9
                  Kyllä ainakin itellä on progressiiviset jouset

                  Comment


                  • #10
                    Lähes kaikkien alustasarjojen/coiloverien kanssa progressiiviset jouset on ainoa vaihtoehto katukäytössä. Sellaset kokemukset mulla ainakin on.

                    Hyvä esimerkki, kaverilla oli aikoinaan pikku Bemari missä oli KW2. Auto oli ihan järjettämön matala ja leveet kummit alla. Kun sit sinne vaihtu progressiiviset jouset, se oli ihan eriauto. Pysty jopa ajaan mukulakivi tiellä. :)

                    Comment


                    • #11
                      Mitähän VilleP tarkoitat yhdellä ja samalla kierteellä? - jousen jäykkkyteen vaikuttaa langan paksuus, jousen halkaisija ja tietysti materiaali, kaksi ensiksi mainittua ainakin voivat muuttua "jousen matkalla" - jolloin kun löysempi osuus pohjaa niin jäykempi alkaa ottamaan vastaan

                      Comment


                      • #12
                        Mulla ollut kerran tuo kw 2:nen ja ei oikeastaan yhtään mitään muuta huonoa sanottavaa kuin se että korkeuden säädön lukitus ruuvi niin sanotusti jämähtää ajan saatossa paikoilleen. Ellei sitä silloin tällöin availe ja rasvaa. Nykyisessä s3:sessa on alla kw1:nen ja eipä siinäkään haukuttavaa ole (:

                        Comment


                          #13
                          Mitähän VilleP tarkoitat yhdellä ja samalla kierteellä? - jousen jäykkkyteen vaikuttaa langan paksuus, jousen halkaisija ja tietysti materiaali, kaksi ensiksi mainittua ainakin voivat muuttua "jousen matkalla" - jolloin kun löysempi osuus pohjaa niin jäykempi alkaa ottamaan vastaan
                          No eli sitä että tuossa ei ole "löysempää" osuutta, vaan paksuus ja halkaisija on koko jousen pituudelta sama. Sillähän tuo armoton kivireki onkin. Jos jollakulla on S2:ssessa vastaava, jos vois vilkaista onko sama tilanne, vai onko tuohon laitettu jotkut spesiaali jouset. Hyvähän tuolla on +200km/h työntää, menee ku juna, mut harvemmin tulee ajeltua näillä seuduin.

                          edit: Eli jouseni ovat lineaariset. Näkyyhän noita olevan muissakin KW:n sarjoissa.
                          Viimeksi muokannut VilleP; 15.1.2013, 23:10.

                          Comment


                          • #14
                            Täysin ongelmitta on menty sekä KW V2 ja nykyisen V3:sen kanssa. V2:sen kanssa tuli mentyä ehkä 10tkm ja nyt tolla V3:lla varmaankin rontti 60tkm. Yllättävän mukavia ajaa myös kierteet tapissa ja ylimääräset madallusta rajoittavat tekijät poistettuna. Voin suositella.

                            Comment


                            • #15
                              Mulla kanssa pelkästään hyvää sanottavaa kw 2 omassa pulkassa.. Tarpeeks pehmee ajettava jopa talvella 18" kumien kanssa... Ainut vaan liian matala :)

                              Comment

                              Working...
                              X