Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ebay apua?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Täällä ollee laajempi tarjonta, ja usein halvempi rahti, kiinan ihmeille: http://www.aliexpress.com/w/wholesal...shipCountry=FI
    Viimeksi muokannut hoff4; 13.10.2015, 19:44.

    Comment


      Tilasin eBaysta muutaman tavaran Briteistä, ovat lähetetty "International Priority Shipping" ja seurantanumero on mallia UPAAA + 15 numeroa. Mistä noita saa seurattua muutakuin eBayn sivuilta? Se ei ole mun mielesti kovin mielekäs paketinseuranta.

      Comment


        Itse juuri yritin selvittää sitä, mutta ei löytynyt muuta kuin samanlaisia kysymyksiä. Ebayn sivuilta pitäisi nähdä jotain tietoa, mutta minulla ei näkynyt mitään. Pitney Bowes on ilmeisesti noissa lähetysfirmana, josko se auttaisi jotain.

        Comment


          Kuuklettamalla löytyi tuollanen: http://www.packtrack.com/

          En pysty testaamaan toimiiko...

          Comment


            No toi onki helvetin helppo kun on vaan 83 kuriiripalvelua minkä sivuilla pitää erikseen käydä. Taitaa olla vielä jenkki-kuriireja kaikki että sieltä tulevaa pakettia vois onnistua seurata. Britti-eBay:hyn ei toiminut.

            Comment


              Käy syöttämässä numeron GLS/DHL/UPS/Fedex/TNT ja Postin ja Matkahuollon hakuihin, niin pitäisi kattaa lähes kaikki mahdolliset? Postin käsiinhän nuo suurin osa päätyy kuitenkin, niin sillä kannattaa aloittaa.

              Comment


                Ok, sit ei kyllä osaa auttaa...

                Comment


                  BP sivuilla on muistaakseni tuolle seuranta. Päätyy tosin Suomessa postin käsiin. Jos se on eilen briteistä lähtenyt niin tänään on postin käsittelyssä. Varaa siis ainakin viikko kirjeen kokoiseen lähetykseen aikaa ja isompaan pakettiin ainakin kaksi.

                  Comment


                    Joo, en mä tässä hätäile enkä ole ensimmäistä kertaa tilaamassa vaan koitan keksiä että tosiaan mistä tuota lähetystä saisi seurattua muualta kuin ebayn sivuilta. Sehän on kuitenkin 99% varmaa että Postin saapumisilmoitus tulee jossain vaiheessa ja paketti on lähipostissa. Samalla tietty näkee sen lähetysnumeron millä se seurantakin olis löytynyt.

                    Kokeiltua:

                    TNT = ei
                    Fedex = ei
                    UPS = ei
                    DHL = ei
                    GLS = ei
                    Posti = ei
                    Matkahuolto = ei
                    BP (Royal Mail?) = ei

                    Ei oo kyllä muuta varmuutta lähetyksen lähtemisestä kuin että sunnuntaina "order dispatched".

                    Hi [username]. The seller has posted your order to the Global Shipping Centre where it will be prepared for international postage to [home address].

                    You will receive email updates as your delivery makes its way to you. Plus you can always visit the View Order Details section for detailed tracking of your order.
                    Suuria lupauksia, taitaa kuitenkin olla aika hiljaista että tulisi sähköpostiin mitään päivityksiä lähetyksen tiimoilta.

                    Mutta tosiaan jos jollain on joku idea aiheeseen niin nyt sitä voisi testata kun lähetys on ajankohtainen.

                    Comment


                    • Itse tein päätöksen jo monta kuukautta sitten etten suostu ostamaan mitään sellaiselta myyjältä, jonka ainoa vaihtoehto on Pitney Bowesin lähetyspalvelu. Esmes briteistä lähetettäessä tuplasti kalliimpi kuin Royal Mail tai Parcelforce. Ylipäätänsä täysin tarpeeton rahastuskuvio EU:n sisällä eli jotenkin palvelun käytön voisi ymmärtää, jos tavara pitäisi tullata ja maksaa alv (siis esmes briteistä EU:n ulkopuolelle tai EU:n ulkopuolelta Suomeen). Lähettäjälle joka tapauksessa sama kuvio: pakettikortti pitää täyttää kuiteskin ja paketti roudata lähetysten vastaanottopaikkaan, mutta tavaran ostaja maksaa tuplakulut. Ainakin yksi myyjä teki sen, että kun urputin PB-pakkokäytöstä, myyjä poisti sen, minkä jälkeen tehtiin kaupat ja myyjä lähetti tavaran RoyalMailin pikkupakettina (parcel).

                      Täytyy kyllä myöntää, että allekirjoittaneen PB-negatiivisuuteen vaikuttaa firman postimaksukonepuolen härskit markkinointi- ja rahastuskäytännöt...

                      Comment


                        Välihuomiona tähän väliin että ainoa viite tuohon Pitney Bowesiin on okkim:in arvelu "ilmeisesti". Ei oo kyllä missään tilauksen vaiheessa tullut esiin tuo Pitney Bowes. 2kpl tuotteita tilattu periaatteella halvin (tuote+rahti) eli eikai se sitten PB voi olla jos se maksaa ostajalle tuplahinnan? Tuntuis oman tuotteen kohdalta halvemmalta ostaa lähikaupasta kun katsoa ebaysta myyjä joka ylipäätään ilmoittaa mitä kuriiripalveluita käyttää.

                        Comment


                        • Tarkennetaan vielä: jos hinnan alapuolella lukee "This item will be sent through the Global Shipping Programme and includes international tracking. Learn more" ja Payments-kohdassa "international postage paid to Pitney Bowes Inc. Learn More...", kyse on just PB:n palvelusta.

                          Comment


                            Minulle tuli juuri paketti PB:n kautta, sillä niin arvelin. Mutta sitä en tiedä että tuleeko kaikki saman kuriirin kautta. Hitaasti se ainakin tuli.

                            Comment


                              Itselleni on pari taulua tullut GSP:n kautta jolloin PB on ollut siellä välissä (myyjä->gsp->pb->suomi). Toinen tuli nopsaan ja toisella kesti viikko päästä tuonne Global shipment centraliin. Nämä siis USA:sta jolloin myös tullit ja muut on sisältyneet hintaan. Ei ole ollut mielestäni kallis.

                              Comment


                                Kyllä se vahvasti näyttää siltä että juurikin tuo "Global Shipping Program" briteistä tilatessa on aina Pitney Bowesin hyppysissä. Vaikka ensin epäilin että näinköhän sieltä mitään mailipäivityksiä tulee niin olin väärässä, tänään pamahti seurantanumero wnDirect / Pitney Bowes c/o Bring Parcels. Toinen ostos vielä vissiin makaa myyjällä, mistä lie skotlannin pikkukylästä sen mahdoinkaan tilata. Vähän tuntuu siltä että kun olis lähtenyt uimalla hakemaan niin olis saanut tavarat nopeemmin perille, mutta ostoksissa oli hinnalla enemmän painoarvoa kuin toimitusajalla joten seuraillaan rauhassa tilannetta.

                                Comment


                                • Tilasin tämän setin kuun alussa. Contitech hammashihna + kiristysrulla + ohjausrulla + vesipumppu.
                                  Tavara tuli paljon ennen arvioitua toimitusaikaa.
                                  Hinta oli vain 88,90 + 18,00. Kun nyt katson samaa ilmoitusta, niin hinta onkin 188,10. Olikohan heillä aluksi satasen virhe hinnassa ?

                                  http://www.ebay.de/itm/301870217000?...%3AMEBIDX%3AIT

                                  Comment


                                    Ainakin tuossa ilmoituksessa on toimitus vain Saksaan joten taitaa olla tuo eri artikkeli minkä ostit?

                                    Comment


                                    • Kyllä se on tuo aivan sama. On parhaillaan käsissä tuo toimituksen mukana tullut RAT-autoteilen paperi.
                                      Ja toimitushinnan Suomeen kysyin liikkeestä erikseen.

                                      Möglicherweise kein Versand nach Finnland - Lesen Sie die Artikelbeschreibung oder kontaktieren Sie den Verkäufer, um Informationen zu Versandoptionen zu erhalten.

                                      Suomeksi: Mahdollisesti ei toimitusta Suomeen. Lukekaa tuotteen kuvaus ja ottakaa yhteys myyjää, jotta saatte tietoja toimitusvaihtoehdoista.

                                      Ja tässä vähän kopiota heidän kuitistaan:

                                      Hello KARI RAUTIO,

                                      You sent a payment of €106.90 EUR to Rheinau-Autoteile (rheinau-autoteile@t-online.de)
                                      Viimeksi muokannut Killeri; 16.7.2016, 18:15. Perustelu: Tarpeeton lainaus poistettu.

                                      Comment


                                        Mjaa, nyt tarkemmin luettuani tajusin itsekkin että tässä vain ihmetellään myyjän halpaa hintaa. Mikäs siinä jos sattuu halvalla saamaan, sillon kannattaa ostaa. Eikös tässäkin paketissa tule samat osat?

                                        http://www.ebay.de/itm/Zahnriemensat...gAAOSwk5FUsuSC

                                        ~130€ + rahti

                                        Comment


                                        • Samat osat näkyy olevan. Tuossa ilmoituksessa, josta minä ostin, oli harhaanjohtavasti vesipumpun kuva kahdesti.

                                          Comment


                                          • Noita hypertarjouksia tulee silloin tällöin, ei mitään uutta auringon alla.

                                            Comment


                                              Näkeehän sen sieltä mihin hintaan on myyty...

                                              http://offer.ebay.de/ws/eBayISAPI.dl...p2047675.l2564

                                              Comment


                                              • Minulla on manuaalivaihteiston korjaus / uuden hankinta edessä ja tämmöinen löytyi ebaystä:

                                                linkki

                                                Onko tämä liian hyvä ollakseen totta?

                                                Comment


                                                • Ei suinkaan, lienee ihan pätevän ammattilaisen hinta manuaalilaatikon korjauksesta, näkyy puolassa maksavan ehjät käyteyt vastaavat noin 500 euroa, rikkinäisiä saa varmaan vielä halvemmalla. Vanha loota pitää siis vielä hoitaa takaisin puolan pojille, mutta taitaa maksaa postitus suomesta sinne enemmän kuin tuo 150e joka on pantti, joten loppuhinnaksi jäänee se vajaa 1400 euroa.

                                                  Comment


                                                    Mä haluaisin kuulla käytännön asioita yksityisenä tavaran myymisestä ebayssä, lähinnä liikkuuko raha nätisti ja varmasti Paypaliin, ebayn kulut, maksaako pelkkä ilmoittaminen jne... kvg olis liian helppoa ;)

                                                    Comment


                                                    • Ebayn kulut taisi olla 10% ja PayPal taisi ottaa tuosta summasta muutaman prosentin. Itse ilmoittaminen ei ainakaan mun tapauksessa maksanut, kun oli ihan normaali huutokauppa. Olisikohan ollut, että "Osta heti" mahdollisuus olisi jonkun kymmenen senttiä maksanut.

                                                      Itselleni kun oli ensimmäinen myynti tuolla, niin PayPal pitää niitä rahoja lukittuna nyt jonkun aikaa. Lähettämällä PayPalin/Ebayn kautta seurantakoodit ja tekemällä muita siellä ohjeistettuja juttuja, pitäisi rahojen sitten vapautua käyttööni, nyt ne näkyvät pending tilassa siellä. Sitten kun on tarpeeksi myyntejä, joista saatu positiivinen palaute, niin tuo odotusaikakin ilmeisesti poistuu ja rahat on käytettävissä heti.
                                                      Viimeksi muokannut nikokup; 28.8.2016, 09:52.

                                                      Comment


                                                      • Mä kaupittelin noita 405mm jarrulevyjä saksan ebayssä, silloin sai törkättyä 1000e ostaheti -hinnan, joku britti tarjos puolet siitä ja hyväksyin tarjouksen mutta ei sitten ikinä maksanutkaan. Sain 500 euron edestä "krediittiä" eli ilmeisesti ebayn komissiot höylätään tulevaisuudessa sitten tuosta summasta, mutta tämän operaation jälkeen en enää ole saaanut uudelleenjulkaistua tuota ilmoitusta, maksimi hintapyyntiraja on tipahtanut 500 yhdysvaltain dollariin, ja sen rajan nostamiseksi pitäis soittaa ebayn aspaan jenkeissä. Pitäkää tunkkinne saatana.

                                                        Comment


                                                        • Ensimmäistä kertaa kävi niin, että eBaysta tilattu tuote ei toimi. Myyjän kanssa olen ollut yhteydessä eBayn kautta ja pyysi lähettämään tuotteen takaisin. Mites tuo nyt sitten menee? Laitan tavaran kirjatussa kirjeessä takaisin, tavallisessa kirjeessä ei varmaan kannata. Mutta tarvitseeko eBayssa joku ilmoitus vielä palautuksesta tehdä? Tavara on maksettu PayPalilla.

                                                          Comment


                                                          • Itse lähetin juuri vanhan viallisen Airliftin ohjausventtiilin postin kautta myyjälle takaisin. Maksoi alta 30€ jos oikein muistan ja sain seurantakoodin sille. En vaan löytänyt paikkaa millä seurata sitä..
                                                            Myyjä tekee sitten palautuksen PayPalin kautta kun tuotteen saa. Itse siis sain rahat takaisin ja erillisen mailin siitä että myyjä on Refundannu mulle rahaa :)
                                                            Itse jännitin myös pitkään tätä että miten toimii ja jahkailin 1,5kk lähetyksen kanssa ja toimi hyvin :)

                                                            Comment


                                                              Ebayssä kun painaa sieltä palautus kohtaa niin saa palautustiedot, sitten taitaa tulla näkyviin hyvitysmäärä mitä kauppa antaa takaisin ja sinne voi vielä lisätä seurantakoodin kun on lähettänyt paketin/kirjeen. Kun tavara on toisessa päässä niin myyjä kuittaa saapuneeksi ja rahat palautuu paypalin kautta.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X