Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Surkeat puhelimet

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Outoa tossa on vaan se, että ei se näin toivotonta ole ollut... Mulla suurimman osan akusta vie puhelut. Sitten kakkosena tulee näyttö.

    Comment


    • Itsellä HTC Desire HD käytössä ja sammutan aina 3G:n pois päältä kun en sitä käytä, akunkesto moninkertaistuu, eikä tarvi joka yö ladata. Sehän löytyy pikavalikosta.

      Comment


        Kokeiltu on, mutta eipä sillä suurta vaikutusta ollut, kun kerran suurimman osan virrasta kuluttaa puhelut ja näyttö. Lepotilassa en ole huomannut suurta eroa 2g ja 3g välillä. Ärsyttää vaan renkata tuota 3g:tä kun sähköpostiakin tulee käytettyä useita kertoja päivässä.

        Comment


          Näytön kirkkautta kannattaa kokeilla säätää pienemmälle. Mulla oli jostain syystä jumahtanut automaattinen säätö niin, että näyttö loisti aina täysillä.

          Rootatussa yksilössä on mahdollista laskea lepotilan kellotaajuuksia alemmas, joka vaikuttaa lepotilan virrankäyttöön huomattavasti. Radiofirmiksen päivitys voi auttaa myös.

          Comment


            Sekin on jo käytössä :D Säädän sen käsin 18-20% tuntumaan ja lisään tarvitaessa. Se toikin jo säästöä akun kestoon, mutta ei sillä kuuhun mennä.

            Comment


              Kannattaa ladata advanced battery improver. Mulla ainakin saatta helposti joku ohjelma jäädä taustalle pyörimään ja syö akun nopeaan. Tämä siis sonyericssonissa jossa android. "Datayhyeys taustalla" kannattaa ottaa pois päältä. Mailit ja muut toimii kyllä ilman tuota, mut mutta muu turha tiedonsiirto loppuu.

              Comment


              • Mulla tulee päivässä n30-50 puhelua päivässä, ja hieman surffailua(n60min/päivä) iphone 4:lla, ja akku kestää hienosti toista päivää...
                Esim tänään en tarvinnut puhelinta työhön, kun olin koulutuksessa ja duunarit hoiti hommat, puheluita 21kpl, ja nettisurffailua ja sähköpostihommia n30min.. 75% akusta jäljellä kun aamulla klo6.30 otin laturista... Ei minusta mikään syöppö siis.

                Comment


                • Android-käyttäjät laittaa rootaten, pidentää akun kestoa huomattavasti. Itsellä Desire Z:ssa tuli vuorokausi lisää samalla käytöllä. Nyt kestää jopa 2,5vrk;)

                  Comment


                    Mitä se roottaus yksin auttaa? En enää jaksa yrittää päivittää käyttistä johonkin custom rommiin. Ohjelmat ei vaan toimineet kunnolla h ja s boot off ei toiminut vaikka kuinka tein ohjeiden mukaan. Ohjelmien (Visionary ja clockworkmod) mukana tuli karmee läjä vakoilupaskaa koneelle ja samoilta sivuilta tarttis sitten ottaa rommi? Ei kiitos. Imuttelin ohjelmat xda boardin linkeistä.

                    Comment


                    • Niin, jäi mainitsematta että sopivan romminhan se vielä vaatii. ROM manager premiumilla on ilmeisesti helppo päivitellä uusia. En itse ole vielä käyttänyt, kun CM 7.1 pelaa kuin ajatus. Itsellä clockwork asentui zipistä suoraan puhelimeen, ei sitä tarvinnut koneelle asentaa.
                      Asiavirheitä saattaa hehkutuksen lomassa meikäläisenkin teksteissä kylläkin olla, en ole tosiaan mikään asiantuntija asiassa.
                      Matkapuhelinfoorumilta saa hyviä neuvoja roottaamista ja muitakin puhelimeen liittyviä ongelmia varten.

                      Comment


                        Itse en tuosta Cyanogenista niin innostunut, lähinnä vakaus yms. tekijät syynä. Eikä tuo Androidin vakio ui oikein sykähdytä, kun Senseen on tottunut. Omassa HTC:ssa pyöriikin optimoitu versio vakiorommista (RevolutionHD, Android 2.3.3), tämän kanssa ei minkäänlaisia ongelmia ole ollut. Sanotaan nyt vaikka niin, että tämä paransi ne pienet puutteet mitkä vakiossa häiritsivät.

                        Ymmärrän kyllä hyvin JM:n pointin custom rommien lähteiden luotettavuudesta jne.

                        Comment


                          Ittellä Galaxy S:ssä pyörii MIUI rom, android 2.3.5. Paras tähän mennessä, aika monia kokeiltu. Kevyt ja erittäin vakaa, suosittelen kokeilemaan.. Itsekin vierastin roottausta ja custom romin flashaamista yms. mutta hetken opiskelun jälkeen sujahtivat nopeasti sisään, nykyään latailen kaikki romit suoraan puhelimen muistiin ja sitä kautta recovery modesta asentelen suoraan niin ei tarvitse piuhojen kanssa puljata.

                          Comment


                            Nokian N900 ollu käytös jo pitemmän aikaa. Saa vaikka vanhan kunnon windows 95 pyörimään jos haluaa. :)
                            Järkeähän siinä tosin ei ole.
                            Sääli tuosta kyllä luopua sitten kun aika koittaa, tähän astisista luureista ylivoimaisesti monipuolisin, toimivin ja käyttäjäystävällisin. Akkukin kestää kivasti päivän surffata klubin sivuja koululla kun statiikkaa pitäis laskea. :D

                            Comment


                              Naurattaa tätä topikkia lukiessa noi android-hehkuttajat :) suurinpiirtein näin "vain asensin kokonaan uuden käyttiksen, muuten olen ollut ihan tyytyväinen" ja sitten valittavat kun noksuihin pitää pari päivitystä asentaa... Kumpikohan se susi on :D Se, mikä pitää about rakentaa uusiksi alusta loppuun vai se mihin pitää laittaa pari ruuvia lisää.

                              Comment


                                Ei kai Androidia kukaan ostakaan jos ei halua viilata :)

                                Asiaan löyhästi liittyen, viime viikosta asti olen iPhone 4S koplannut. Ei aiheuta edelleenkään mitään omistushalua ainakaan perus 4 omistajalle. Kamera on parantunut, mutta senkin linssi on edelleen täysin järjettömässä paikassa. Siksi toiseksi, ensimmäinen käsiin saatu kappale oli DOA. Ei anna kovin hyvää kuvaa puhelimesta jos iOS5 uudelleenasennuksen ja täydellisen tehdasresetin jälkeenkin tekee täysin omiaan tyyliin: Puhelin pöydällä valikot ja ohjelmat aukeaa, yrittää soitella ja soittaisi jos olisi aktiivinen kortti paikalla, jne...

                                Videotakin löytyy ko tapahtumasta mutta ei jaksa youtubea kuormittaa.
                                Viimeksi muokannut hopsis; 9.11.2011, 09:20.

                                Comment


                                • Miten sen nyt ottaa, android on sellaisenaankin hyvä, mutta siitä saa tehtyä vieläkin paremman :) Parannettavaahan löytyy aina. Nokian puolustaminen alkaa olemaan nykyään sama kuin Applen, "se on muotia", "android fanboyt huutelee" jne. kommenttia tulee välittömästi, jopa kateuskortti saatetaan vetää esiin. Ainoastaan ylistävät puheenvuorot ovat hyväksyttäviä. Parasta oli vielä tovi sitten, kun Nokian käyttäjät suureen ääneen moittivat applea kun siitä ei saa akkua nopeasti irti. Ne kommentit on jostain syystä vaienneet :D

                                  Comment


                                    Androidissa kyse on siitä, että valmiiksi hyvää lähtökohtaa voidaan päivittää paremmaksi (tai ainakin erilaiseksi), Nokian tapauksessa taas asennetaan päivitys ja toivotaan: "josko se nyt viimein alkaisi toimimaan" ;)

                                    No ei se ehkä ihan noin ole, kyse on enemmänkin valinnanvapaudesta Androidin tapauksessa. Olin melkein jo päättänyt, että en ala modaamaan nykyistä puhelinta, mutta kokeilunhalu vei puolen vuoden jälkeen voiton.

                                    Comment


                                      Jos jollain on tuo Anna asennettuna niin kantsii tsekata onko Service pack myös asennettuna.
                                      Se on oikeasti nopeuttanu omaa E7 huomattavasti.
                                      Mullei Ovin kautta näy tai asennu päivitykset jostain syystä vaan ne pitää hakea puhelimen oman updatesin kautta.

                                      Comment


                                      • Nyt E7 Anna päivitetty SP:llä. Toivottavasti parantaa käyttäjäkokemusta entisestään. =)

                                        Comment


                                        • Mulla oli aikaisemmin c7 med Symbian, ja kyllähän sillökin surffasi ja soitteli. Vaihdoin pelkästään rautanäppiksen ja vaihtelunhalun vuoksi. Seuraava luuri saattaa hyvinkin olla Nokia. Ei itse vaan ymmärrä, miten jotkut viitsii ottaa pulttia siitä, millä muut puhuu.

                                          Comment


                                          • Nokian luuri ostettu maaliskuussa, kerran jo käyny huollossa kosketusnäytön takia ja pistivät sisäkalut kuoria vaille uusiksi. Maanantaina lähti taas huoltoon saman vian takia, saa nähä kestääkö taas huikeat 4kk. Pakko kokemuksesta sanoa että kyllä Erska on ainoa oikea puhelin, tai sitte mulle on vaan sattunu niitä harvoja hyviä yksilöitä..

                                            Comment


                                            • Perjantaina N9:n hain ja viikonlopun jälkeen ihan hyvät fiivikset tuosta "Meegosta"... Edellinen luuri on N900 ja fyysisen qwerty näppiksen puuttuminen kieltämättä vähän harmittaa, mutta aika nopsasti tuohon tunnottomaan näytön näpyttelyynkin on tottunut. Katsotaan nyt onko tämä uusi Nokia "yhtä paska" kuin tuo edellinen, jota ei ole tarvinut huollattaa/ viedä liikkeeseen kertaakaan kahden vuoden aikana.

                                              Kaupasta löytyy yllättävän hyvin tavaraa, mutta ei se mikään Android market tietenkään ole...jospa sinne vielä tavaraa tulisi siitä huolimatta, että tuo "Meego" on jo haudattu Nokian suunnalta.

                                              Just my two cents to the topic...

                                              Comment


                                              • Veinpähän tuossa tasan kaksi viikkoa sitten N900 huoltoon, koska puhelin ei tunnistanut sim-korttia enään ollenkaan. Kaksi päivää kului ja huollosta ilmoittivat, että puhelin pitää lähettää keskushuoltoon. Nyt olen hieman Googlaillut tuota vikaa ja tuo tuntuu olevan N900 tyyppivika ja saattavat antaa E7 sieltä tilalle. Henk. kohtaisesti en tuosta Symbianista pidä, joten täytyypä laittaa E7 myyntiin samantien kun sen sieltä saan. Jospa sitä Androidiin siirtyisi takaisin.

                                                Comment


                                                  Tänä päivänä saattaa hyvinkin tulla N9 tilalle. Vastaavahan sieltä pitää toimittaa jos ei samanlaista enää saa.

                                                  Comment


                                                    Hehe, mulla on kans ollu tota sim-kortin hylkimistä, tosin molemilla kerroilla menny kortti pas2... onkohan nDa:lla lie ollut jotain ongelmia laadun kanssa :)

                                                    Comment


                                                    • Alkuperäinen kirjoittaja hopsis Näytä viesti
                                                      Tänä päivänä saattaa hyvinkin tulla N9 tilalle. Vastaavahan sieltä pitää toimittaa jos ei samanlaista enää saa.
                                                      Mä vähän epäilen ettei N9:ä saa vaihdossa.

                                                      Comment


                                                        Täällä kun tuntuu olevan noita Nokia-tuntijoita ja kyselinkin jo tuolla android topicissa Samsungin Galaxy Xcoverista, mutta jos pysyttelisin Nokialeirissä edelleen niin olen katsellut Nokian 700-puhelinta, jossa on se Belle käyttöjärjestelmänä.
                                                        Pyörii suht samoissa hinnoissa on sampan puhelimen kanssa, mutta on ilmeisesti parempi?

                                                        Comment


                                                          Vähän eri leirin laitteet. 700 on ihan tavallinen perusälypuhelin ja Galaxy Xcover on sitten IP67 suojattu eli iskunkestävä, pöly- ja vesitiivis. Nokiassa nyt etuna akkukesto, kamera ja ilmainen navigaattori. Muutenhan noi on aika tasaväkiset ominaisuuksiltaan.

                                                          Comment


                                                            No juu toi on tiedostettu toi Xcoverin kestävyys juttu, lähinnä tosta käyttöjärjestelmästä, androidin kanssa täytynee olla "naimisissa" guuggelin kanssa, belle ilmeisesti vaan riippuvainen nokiasta? Eli androidi hakee netistä useammin päivityksiä kuin tuo belle? Olipas hankalasti selitetty.. Matkapuhelinfoorumilta lueskelin että joillakin ollut ongelmia päivittää tuota samppaa..

                                                            Vaikia valita, liikaa tarjontaa.. :(

                                                            Comment


                                                            • Edellinen päivitys rikkoi Mapsin. Ei toimi navigointi eikä mikään siihen liittyvä toiminto. Netistä etsin ratkaisua ja yleinen ongelma tuntuu olevan, että SAnnan lokakuun lopussa tullut päivitys rikkoo Maps 3.08:n tjsp. Saisivat vaan päivittää sen virallista kautta, kun vika on kuulemma korjattu uudemmissa päivityksissä. Nokian keskustelusivustoilla esitettiin ratkaisua; joku purkkapatentti siihen olisi, jossa pitäisi poistaa uusin versio mapsista ja imuroida epäviralliselta lataussivustolta vanhempi täysversio ja asentaa se. Ei oikein vakuuta, jos täytyy valmistajan tekemiä virheitä itse korjailla epävirallisilla ratkaisuilla tuntemattomilta sivustoilta lataillen. Täytynee viedä kohta takuuhuoltoon, jos ei ala päivitystä kuulumaan. Kerran ovat hajottaneet, niin korjatkoot kanssa.
                                                              Eilen luin jostakin uutisesta, että Lumia800 saisi käytettynä edullisesti Iso-Britanniasta (edullisimmillaan reilu 200€), kävi mielessä, että jos sittenkin mielenkiinnosta sen hankkisi, vaikka tässä jokseenkin M$&WP-vastainen asenne viime vuosina itsellä on ollut.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X