Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ebay apua?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • #91
    Väliaikatietoja. Tässä kevään / kesän aikana on taas täytelty jos minkälaista lippusta, joista toiseksi viimeinen oli tiedustelupyyntö paikalliselle tuomioistuimelle siitä, onko kyseinen veijari ollut aikaisemmin perinnässä. Tuo kysely maksoi muistaakseni 15 euroa. Tiedusteli päätettiin tehdä sen takia, että itse ulosottomiehen lähettäminen maksoi 50 euroa, joten jos tyypillä olisi ollut pitkä lista ulosotossa, ei olisi kannattanut vaivautua enää vaan antaa periksi.

    Onneksi tämä tyyppi ei ollut aikaisemmin ulosotossa ollut, joten seuraava toimenpide oli ulosottomiehen lähettäminen. Yksi vaihtoehto olisi tietysti ollut tilien takavarikoiminen, mutta sekin olisi maksanut melkeen saman verran, kuin itse ulosottomenettely. Nyt viime viikon lopulla yli kuukauden jälkeen, ja 8 kuukautta itse tapahtuneen jälkeen, ulosottomieheltä tuli kirje. Yllättävää, että tälläkin tyypillä oli osoite muuttunut siitä, mitä hän oli aikoinaan ebaylle ilmoittanut ja mihin "perintäkirjeetkin" lähetettiin. No tottakai kuka tahansa saattaa 8 kuukauden aikana muuttaa, mutta enivei. Osoitteenmuutoksesta huolimatta ulosottomies oli etsinyt miehen käsiinsä, tavannut hänet, ja tehnyt osamaksusopimuksen jonka mukaan nilkki maksaa vähintään 50e/kk elokuusta alkaen. Lopussa ulosottomies kertoi palaavansa asiaan ensimmäisen maksun saavuttua.

    Nythän on tietysti edelleen hyvin epävarmaa, että jannu noudattaa tuota sopimusta, mutta ei auta kuin odottaa ja vielä on liian aikaista huokaista helpotuksesta. Joka tapauksessa olen enemmän kuin tyytyväinen siitä, että se s**nan vatipää kaivettiin esille, ja ainakin se joutuu _yrittää_ vastata tekosistaan. Ohan tää melekonen show ollut yhden 500 euron takia, mutta kannatti yrittää koska tyyppi viimeinkin löytyi. Ja ainahan on olemassa vielä se mahdollisuus, että kaverilta realisoidaan jotain omaisuutta, mikäli aikoo lipsua tuosta osamaksusopparista. Se on tietysti taas toinen juttu löytyykö siltä mitään realisoitavaa...

    Aika kivinen tie kulkea ilman täydellisesti saksaa osaavaa apuria, puhumattakaan siitä, että tuntee paikalliset byrokratian kiemurat. Edelleen, jos jollain on kysyttävää ja pystyn auttamaan niin laittakaa ihmeessä privaa.

    Comment


      #92
      Työ voitto, onnittelut.

      En usko että ko. jannu enään voi maksuja välttää kun on paikallisella perijällä jo, eli sen tarttee sitten tosiaan olla työtön ja maksuhäiriö ihminen että välttyy.

      Comment


      • #93
        Kiitos, sehän se. Voihan se ollakin työtön, maksuhäiriötyyppi yms. mut aika näyttää alkaako euroja koskaan putoilemaan...

        [mainos]
        Varmistin asian minua jeesanneelta henkilöltä ja hänelle on ok, että auttelee pientä korvausta vastaan muitakin samanlaisten ongelmien kanssa painivia. Välttämättä kaikkien kohdalla ei tarvitse näin pitkälle edes mennä, vaan jo ensi toimena lähetetty kirjallinen ilmoitus mahdollisista oikeustoimista saattaa auttaa, jos ei oo kinnostanut meileihin / puheluihin vastailla.

        Tervettä järkeä kannattaa tietysti käyttää, mutta mikäli summat on useampia satasia ja siitä ylöspäin, niin kehottaisin harkitsemaan ko. kaverin palveluksia. Privalla yhteystiedot minulta.
        [/mainos]

        Comment


          #94
          Saas nähdä joutuuko sitä itsekin turvautumaan lakimiehiin ihan vaikka piruuttaan jos ei muuten.

          Takaluukku on ollut "tulossa" Saksasta jo kuukauden päivät, eikä mitään näy. Myyjä ei myöskään vastaa puhelimeen. Enpä taida enää ikinä ostaa mitään isompaa hankalasti lähetettävää osaa ulkomailta kun tuntuu että siinä vaiheessa kun osa pitäisi lähettää, alkaa saksalaisia kiinnostamaan helppo raha.

          Comment


          • #95
            Kokoilen juuri dokumentteja tutkintapyyntöä varten. Tilasin ja maksoin ebaystä ostetun tuotteen maaliskuussa, eikä se ole vieläkään tullut englannista. Pari kertaa olen kysellyt ja myyjä (liike), jonka palauteprosentti on aika tarkkaan sata, on kehottanut odottelemaan, koska maaposti britanniasta kestää aika pitkään.

            Toisella kerralla kyselin seurantakoodia ja hän vastasi, että ei voi antaa seurantakoodia maapostilähetyksestä (eikös noista kuitenkin kuitti jää) ilmoitti, että ei ole missään vastuussa lähetyksestä.

            Käsitin, että myyjä ei ole halukas auttamaan ja on varmaan jo hukannut kaikki lähetykseen kuuluvat dokumentitkin, joten laitoin myyjälle negatiivisen palautteen.
            Kostoksi tuli myyjältä minulle negatiivinen palaute. Perusteena oli se, että en ollut ottanut lähetykselle vakuutusta! Hänen mukaansa vain vakuutetulle lähetykselle voi antaa seurantakoodin. Enkä kuulemma ollut antanut myyjälle tilaisuutta selvittää Royal Mailin kanssa lähetyksen statusta. Olin kuitenkin kaksi kertaa kysynyt lähetyksen perään.

            Ei kuulosta uskottavalle: en usko, että Royal Mail lähettää mitään isompaa pakettia siten, että siitä ei jäisi lähettäjälle kuittia ja yksilöityä lähetystunnusta.

            Palauteprosenttini putosi 99:ään (olen vääryyttä kärsinyt ja katkera) ja menetin 80?, mutta en jätä asiaa tähän .

            Comment


              #96
              Tuo noissa onkin paska homma että kun myyjä kusettaa ja annat negatiivisen palautteen, niin ne antavat tahallaan sen sitten takaisin millä tahansa tekosyyllä! Itsellekin kävi kerran niin, ja nyt pitää olla varovainen sen kanssa. Yritän odottaa ihan viime tinkaan ennenkuin annan palautteen niin myyjä ei ehdi kostaa :) Kolme kuukauttahan siinä on aikaa se antaa.

              Comment


              • #97
                Kyllä sen palautteen saa annettua myöhemminkin. Itse annoin sen aika tarkalleen neljä kuukautta kaupan päättymisen jälkeen. Samoin myyjän palaute tuli kuin automaatista.

                Tosiaan, jotkut antavat automaattisesti samanarvoisen palautteen, tuokin kauppias oikein ilmoitti sen myyntisivullaan, en vain älynnyt sitä.
                Itseäni nega ei niin harmita, varsinkin, kun ebayn ylläpito poisti myyjän asiattoman palautekommentin.

                Enemmän se aiheellisin kommentein varustettu nega haittaa myyjää tuhannen positiivisen palautteen seassa. Ostajat (kuten itsekin) kaivavat sen mielellään esiin.

                Comment


                • #98
                  Oli paska päivä tänään eikä vkl:nakaan mennyt hommat putkeen, mutta ihmeiden aika ei ole ohi. Menin tänään laskua maksamaan ja ihmettelin toisen tilin eriskummallista summaa; mitä he**tiä, Günther ulosottovirastosta oli siirtänyt 46 euroa rahaa tilille! Uskomatonta! :) Kerran kummaksi kävi tuuri vaikka tuo sitten jäisi ainoaksi saamiseksi. En millään uskonut saavani pennin jeesusta takaisin vaikka kaveri maasta löytyikin.

                  Comment


                  • #99
                    Sattuipa sellaista, mitä en ole aikaisemmin kokenut, vaikka aika paljon netistä tavaraa tilailenkin: kuukausi sitten maksoin yhden 175? ostoksen Saksaan. Pari viikkoa sitten kyselin toimittajalta, josko tuote olisi liikkeellä. En saanut vastausta ja kyselin muutama päivä sitten uudelleen. Myyjä ilmoitti lähettäneensä ja antoi DHL:n seurantanumeronkin. Seurantanumeron perusteella lähetykseni oli kuitattu meidän asiamiespostistamme jo 18.9. klo 11.35!

                    Rupesin epäilemään dementiaani, mutta päätin kuitenkin varmistaa postin puhelinpalvelusta, olinko se tosiaan minä, joka sen oli kuitannut. Palvelusta kuitenkin tuli kuin apteekin hyllyltä tietokantaan talletettu kuittaajan nimi, joka oli minulle tuntematon. Finder kertoi tuonnimisen henkilön asuvan samalla postinumeroalueella. Ilmeisesti oli saanut postilaatikkoonsa minulle tulleen saapumisilmoituksen ja käynyt sen samoin tein kuittaamassa poikkeen! Tai sitten oli poiminut saapumisilmoituksen avoimesta postilaatikostani.

                    Virkailija lupasi hieman selvitellä asiaa ja soittikin hyvin pian kertoen, että posti on toiminut periaatteessa oikein, koska ko. paketti voidaan luovuttaa toisellekin henkilölle kuin mitä saapumisilmoituksessa lukee. Kehotti tekemään asiasta rikosilmoituksen, minkä kävin tekemässä välittömästi. Rikoskomisarion kanssa laadittiin asiaankuuluvat lomakkeet ja asia lähti selvitykseen.

                    Hieman ihmetyttää, kuinka kaverilla on otsaa kuitata ilmeisesti omaa nimeään käyttäen toiselle kuuluvan paketin aikomattakaan jättää sitä oikean omistajan lunastettavaksi. Voi olla, että tuotteeni on nyt myyty pilkkahintaan eteenpäin. On myös olemassa aivan pieni mahdollisuus, että kuitatessa on käytetty väärää henkilöllisyyttä.

                    Rikosnimikkeeksi komisario ehdotteli lievää kavallusta. Vaikka olen järkyttynyt, en aikonut vaatia päivän trendin mukaan korvausta henkisestä kärsimyksestä.

                    Comment


                      Roistoja on liikkeellä. Öbaut vuosi sitten minun nimellä & muilla tiedoilla tehtiin yli 10ke petos. Eipä hirveästi naurattanut, kun poliisi otti yhteyttä. Onneksi tilanne oli sellainen, että minua ei epäilty rikoksesta vaan poliisit olivat järkeilleet kyseessä olleen toisen henkilön joka oli esiintynyt minuna.

                      On kuulemma yllättävän yleistä eli kannattaa vähän miettiä mihin/kelle henkilötietojaan antaa ja minkälaisia papereita pistää roskiin/paperinkeräykseen. Paperinkeräyslaatikot on kuulemma huijareiden suosiossa, kun etsitään sopivaa valehenkilöllisyyttä. Jos jonkunlaista tietoa sieltä löytyy nimistä, osoitteista ja sotuista lähtien.

                      Comment


                        no niin monta paketti korttia, mm. eräänkin jannun kutsunta kutsun olen oikeaan laatikkoon pistänyt että tuo suomen posti on kyllä mun kirjoissa aika huonoilla arvosanoilla.

                        Paras omakohtainen oli kun tuli sellainen saksanpaketti että se oli posteljoonilla mukana vaikka ei luukusta mahtunut - jätti sitten rappukäytävään.

                        Ei ole pitkäkään aika ku kiukuttelin yhdellikin et missä mun paketti viipyy, tuli sitten postista ilmotus et tuunyjohakeenmuutenlähetetääntakas, perskele ku ekaa ilmotusta tullu olleskaan.

                        Mutta ei se oikeuta toisen tavaroita noutamaan, itse kyllä haluaisin sen pykälän nähdä jossa toiselle voi paketin antaa ilman valtakirjaa.

                        Comment


                          Mulla jätti kuriiri 18" hieman erikoisen vanteet väärään autokatokseen. Hieman oli onnea ja säkää et ne tuli perille.

                          Comment


                            Kannattaa laittaa kännykkänumero myyjälle (ja vaatia myös myyjää laittamaan se lähetysdokumentteihin).

                            Nuo kuriirit on kyllä yleensä soitellut siihen mun kännykkänumeroon päiväsaikaan, ennenkuin rupeavat sitä pakettia kotiosoitteeseen kyöräämään. Sovittu sitten siinä omaa noutoa tai korvaavaa tuontiosoitetta (esim. töihin). Harvemmin siellä kotona kuitenkaan keskellä arkipäivää kukaan on.... En sitte tiedä olisko myös postilla noin hyvä service.

                            Comment


                            • Tuossa hieman aiemmin mainitsemani Ebay -kauppa on sitten loppuun käsitelty. Postipoika oli jakanut nimelläni varustetun saapumisilmoituksen väärään osoitteeseen, samalla postinumeroalueella. Perheen 12 -vuotias poika oli odotellut pakettia -poliisin sanojen mukaan jostakin coca-colakisasta tjsp- ja ilmoituksen saavuttua käynyt kuittaamassa sen ja pitänyt itsellään. Ei ollut kello soinut päässä edes siinä vaiheessa, kun pakkaus oli avattu.
                              Nöösillä ei ollut hajuakaan, mistä tuotteesta oli kyse (autotarvikkeita) ja oli sitten kavereineen levitellyt paketin sisällön ympäriinsä. Osa tavarasta oli joutunut kaatopaikalle, osa saatiin takaisin käyttökelvottomana.
                              Komisario oli käynyt kotona haastattelemassa perheen jälkikasvua ja oli myös keskustellut vakavia kasvattajan kanssa.
                              Pojan vanhempien kanssa sovimme rahallisesta korvauksesta -varmaankin poliisin vierailu kotona täytti kasvatukselliset tavoitteet, eikä rangaistuksen vaatiminen olisi enää tuonut lisäarvoa.
                              Vaikka asiamiesposti ei periaatteessa väärin toiminutkaan, komisario kertoi käyvänsä periaatteellisen keskustelun myös tämän kanssa: kuinka kaksitoistavuotias voi kuitata selkeästi toiselle vastaanottajalle kuuluvan ulkomaanpaketin?

                              Comment


                              • Hohhoh, nyt se on jo myönnettävä tappionsa. Tilasin puskurit saksan ebaystä heinäkuussa, maksoin tilisiirtona ja yllättäen myyjän tunnukset lähti kiitämään ebaystä. Pakettiahan ei tietenkään ole tullut. Yhden kerran myyjä on vastannut sähköpostiin, kertoi lähettäneensä tavarat. Sen jälkeen ei vastauksia. Poliisilla uhkailuunkaan ei reagoinut mitenkään.

                                Miten nuo saksan puhelinnumerot toimii? 0212/815548 tuommoinen numero löytyi kaverille netin syövereistä, mutta onko tuo nyt lankapuhelinnumero vai? Werner Lenz, Solningen.

                                Vaikka tosiaankin monen vuoden ajan olen tehnyt kauppaa tuolla ebay.de:ssä, niin ei ole takaiskuja tullut ennen tätä. Kyllä nyt ottaa pattiin. Kai tämä oli kuitenkin odotettavissa...

                                Comment


                                • Noh, ihmeiden aika ei taida olla ohitse... Tänään soittivat kuriirifirmasta, ja kyselivät että mihinkä paketti tuodaan. Eihän siitä mennytkään kuin kolme ja puoli kuukautta, kun maksoin tilauksen...

                                  Comment


                                  • Ihmeiden aika ei todellakaan ole ohi, ulosottomies oli taas toissapäivänä tilittänyt 146,40 euroa. :) nim. rahantuloa ei voi estää... :D

                                    Comment


                                      Tilasin puskurit saksan ebaystä heinäkuussa, maksoin tilisiirtona ja yllättäen myyjän tunnukset lähti kiitämään ebaystä.
                                      Vastaavaan törmänneenä jätin maksamatta vaikka periaatteessa tiedot täsmäsivät. Kyselin neuvoa asiakaspalvelulta ja neuvottiin jättää maksamatta.

                                      Silti tällä hetkellä venaillaan toista pakettia joka kaiken järjenmukaan olisi jo pitänyt tulla... s...ana..

                                      Comment


                                      • Joskus joutunut odottelemaan pakettia kyllä kuvattoman kauan. Sen takia en olekaan vielä kuukauden odotuksesta hermostunut. Pakosarjaa tähän raatoon odotellessa taisi mennä puolitoista kuukautta. Oli tehnyt reissun kahteen kertaan kuulema.

                                        Comment


                                        • Tilasin jenkeistä osia tohon rotiskoon ja USPS:n seurantakoodi antoi seuraavaa tietoa.

                                          Out of Foreign Customs, October 14, 2006, 4:48 pm
                                          Into Foreign Customs, October 14, 2006, 3:59 pm, FINLAND
                                          Arrived Abroad, October 14, 2006, 3:59 pm, FINLAND
                                          International Dispatch, October 12, 2006, 10:45 pm, KENNEDY AMC
                                          Enroute, October 12, 2006, 9:16 pm, JAMAICA, NY 11499
                                          Enroute, October 11, 2006, 5:03 pm, WILMINGTON, DE 19850
                                          Acceptance, October 11, 2006, 2:35 pm, KIRKWOOD, DE 19708
                                          Eli tarkoittaako toi nyt sitä et se ois menny tullista läpi ja postitetaan mulle siihen osoitteeseen jonka ilmoitin lähettäjälle, mut mites sitten tullimaksun kanssa käy? Vai täytyykö toi paketti noutaa tullista ja tulli maksetaan sitten sinne?

                                          En oo koskaan tilannu EU:n ulkopuolelta mitään, niin oon hieman pihalla näistä tulliasioista...

                                          Comment


                                          • Näyttäisi ikäänkuin se olisi känyt tulliselvityksen (vihreä linja) ja jatkanut matkaansa kuriirin kyydillä. Olisiko UPS hoitanut tullauksen?
                                            Muutoinhan tuota ensimmäistä kohtaa ei olisi ja sinulle tulisi saapumisilmoitus. Jos kyse olisi postipaketista, leima ilmoituksessa olisi tullin leima ja siinä lukisi "noudetaan tullista". Tulliselvityksen ja asiaankuuluvien maksujen jälkeen tuote olisi hallussasi.

                                            Comment


                                              USPS:n (jenkkien postilaitos) paketit menee käsittääkseni aina tullin kautta. Jos tullauksen jälkeisestä jatkotoimituksesta ei ole mitään sovittu, niin paketti pitänee noutaa tullista. Samalla maksetaan alv+tulli tai kait sieltä laskunkin saa.

                                              Kuriirifirmat yleensä hoitaa tullauksen asiakkaan puolesta pientä maksua vastaan. Edellisen kerran, kun tilasin tavaraa jenkeistä, niin UPS muistaakseni veloitti tullauksen hoitamisesta jotain kympin.

                                              Comment


                                                UPS hoitanee tullauksen, USPS lähettäjänä tietääkseni ei. Sehän on ihan normis postipaketti. Menee EU:n ulkopuolelta tullessan aina tulliin ja jos ovat siellä sitä mieltä, että paketin arvo on niin suuri, että tullaus ym. maksuja kertyy yli 10? (muistaakseni tuollainen raja), niin kotiin tulee noutolappu tullista. Tuossa Teemun ketjussa näyttäisi siltä, että tulli on katsonut, ettei maksuja olisi kertymässä ja päästi sen läpi. Pakettikortti tullee kotiin.

                                                UPS:n tapauksessa, kun tullaavat automaattisesti, on se ongelma, että jenkit usein laittavat paketin arvoksi ihan jotain muuta kuin todellisen. Vakuuttaminen on niin halpaa, että vakuutusarvo voi olla vaikka $100 kun paketin arvo on kuitenkin $20. Sitten UPS tullaa sen satasen mukaan kun minä voisin kuitenkin osoittaa oikeaksi arvoksi tuon kakskymppiä. Mutta tässä vaiheessa on jo myöhäistä. BTDT. Sitäpaitsi en ymmärrä miksi joudun maksamaan tullin ja alvin myös postikuluista. Nehän eivät tänne tule.

                                                Comment


                                                • Sitä ihmettelin tosta, et kun se on menny ton ketjun mukaan suoraan tullista läpi ilman että oon maksanu tullimaksuja. Ostettu osa on kohtuu iso/painava voimansiirron osa, joka on ostettu uutena liikkeestä, ettei nyt luulis niitten sitä ihan halvaksi arvioivan.

                                                  No hyvähän se ois jos se tulis suoraan läpi, niin säästäis nekin rahat.

                                                  Ketä tuota pakettia siirtelee suomessa? Ei kai USPS enää täällä liikuttele sitä? Kun toi tracking code ei enää näytä muuta, kun että paketti on mennyt tullista läpi.

                                                  Comment


                                                    Ketä tuota pakettia siirtelee suomessa?
                                                    Veikkaan Suomen Postia. Ihan samoin kuin täältä normaalina pakettina lähetetty liikkuu jenkkilässä USPS:n kautta. Kohtahan sen näet tuleeko Tullin vai Postin noutolappu. Toivotaan jälkimmäistä.

                                                    Comment


                                                      TeemuM: Jos saa arvata, niin olet tilannut Peloquins merkkisen torseni-tasauspyörästön?

                                                      Minulle kyseinen tuote tuli USPS:llä täysin ilman tulleja ym. maksuja. Itse pähkäilin, että olisko käynyt niin, että kun USPS ei suoraan suomeen toimittanut pakettia. Ainakaan siihen aikaan vaan tavara kiersi saksan kautta, että nahkahousut vaan välittänyt paketin eteen päin ja suomessa katottu, että saksasta tulee -> ei tulleja?

                                                      Oli miten oli, en ainakaan itse pannut pahakseni, että tavara tuli ilman "ylimääräisiä" maksuja.

                                                      Comment


                                                      • Jos saa arvata, niin olet tilannut Peloquins merkkisen torseni-tasauspyörästön?
                                                        Jep sellainen sieltä on tulossa.

                                                        No toi kuulostais kyllä hyvältä, et jos sulla ei ollu mennyt tullia, varsinkin kun olin jo henkisesti varautunut noihin maksuihin. No täytyy vielä olla iloitsematta enempää ennenkuin paketti on kädessä.

                                                        Comment


                                                        • Tullia siitä sitten kuitenkin meni, mutta tasauspyörästöissä oli kohtuullinen 4.5% vero. Mutta ALV:han tuohon sen suurimman osan tekee...

                                                          No tärkeintä että tuli kuitenkin, kun aloin jo epäillä että on hävinnyt, kun kesti niin kauan.

                                                          Comment


                                                            Tällä hetkellä on ongelmana,että ebay-myyjän postikulut pelkille aluvanteille on 200? Saksasta Suomeen. Mielestäni aika kallista. Kysyin myyjältä kuitenkin onko mahdollista saada vanteita Suomeen vähän halvemmalla. Hän ei keksinyt halvempaa tapaa, mutta sanoi,jos sinä löydät halvemman keinon niin kerro. Hänen tapansa olisi ollut toimittaa vanteet 4 eri paketissa ja yksi paketti saa maksimissaan olla 20kg ja hintaa 50?.

                                                            Voitteko kertoa halvemman toimitustavan esim. DHL:n kautta? Vanteet yhdessä kontissa? Tämä halvempi toimitustapa taas täytyisi selvittää tällä ko myyjälle, mutta miten. Tuo ei onnistu minulta, mutta kenties joltain teistä. Muutama yksinkertainen lause saksaksi. Myyjä ei viestien perusteella halua vastata englanniksi.

                                                            Tämän hetkiset ebay-ostokset ovat onnistuneet foorumin ja babelfishin avulla, mutta nyt on astetta vaikeampi myyjä ja hankalampi toimitustapa. Hakua yritin niin ffp:n foorumilla kuin täälläkin, mutta tuloksetta. Kiitos avusta.

                                                            Comment


                                                            • Mulle tuli GLS:n kautta sarja vanteita saksasta 65?:lla. Ne oli pakattu kahteen pakettiin. Ja just tänään tuli toinen sarja myöskin GLS:n kautta taas pakattuna kahteen pakettiin, niin maksoi 75?. Eli aika suuret pakkauskulut ottaa tuo myyjä...

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X