Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia märkäimureista / painehuuhtelulaitteista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Kokemuksia märkäimureista / painehuuhtelulaitteista

    Nyt meni hermot lainailuun, ja pitää ostaa oma märkäimuri tai painehuuhtelulaite jolla voi pestä autoa sisältä.

    Katselin Kärcheriltä SE 4002 tai Puzzi 8/1 mallia.

    Sen olen huomannut että suuttimen pituus pitää olla tarpeeksi lyhyt että mahtuu autossa ahtaampiin paikkoihin. Noita Kärchereitä kun ei ole tullut pidettyä kädessä, niin olisi kiva kuulla onko joku testannut?

    Voisihan tuollaista tietty käydä jossain katsomassa, kun olisi aikaa ja jostain läheltä löytäisi sellaisen.

    #2
    Toi Puzzi on hyvä, mutta ammattilaiskoneena rohkean hintainen.
    Kotikäyttölaitteilla pääsee riittävään tulokseen, itselläni varhaisempi versio.
    Pesuaine pitää sitten ostaa Kärcherin tuotteena, toimii todella hyvin.

    Comment


    • #3
      Itellä on SE 3001, joka on ilmeisesti vähän vanhempaa mallia. Mutta hyvin samannäköinen on tuo letku-kahva-suulake -kokonaisuus kuin tuossa SE 4002:ssa. Ite olen käyttänyt enimmäkseen normaalina imurina, jossa käytössä huonoja puolia on se että se on korkea ja kiikkerä (kaatuu helpohkosti) ja johto ei kelaudu sisään. Muita huonoja puolia on muoviosien heppoisuus, pari klipsiä on iteltä katkennut ja niitä on joutunut sitten ruuvipatenteilla korjailemaan.

      Kangassohvien, auton sisustuksen ja tietynlaisten mattojen pesussahan tuollainen on kätevä. Tuohon saa ostettua myös kapeamman suulakkeen, joka on auton pesussa melkein välttämätön. Ite sain reilusti halvimmalla virallisesta Kärcher-liikkeestä, vaikka olin siihen asti kuvitellut että erikoisliikkeissä on aina kovimmat hinnat.

      Comment


        #4
        Tuo SE4002 näyttää just samalta jollanen kaverilla on. Juuri tällä viikolla pesin sillä Bemun sisustan tekstiiliosat mukaanlukien katon ja yllättävän tehokkaalta kyllä tuntuu. Peräkontin pahimmat pikitahrat piti kyllä sit alustaa kovemmalla pesuaineella ja harjalla jonka jälkeen sit märkäimurointi. Oikein mainio tulos tuli. Tuo pesurikin tuntuu helppokäyttöiseltä. Kuivaimurina oli taipumusta mennä letku tukkoon(kaks kertaa meni auton imuroinnissa) joten siihen tarkoitukseen löytyy parempiakin laitteita, mutta märkäimurina oikein hyvä, joskaan muista ei oo kokemuksia.

        Comment


          #5
          Onkohan tuo Puzzi näppärämpi käyttää? Jos on, niin vaaka kallistuu siihen.

          Onko Kärcherin pesuaine paljonkin parempaa kuin joku muu? Minkä hintaista se on?

          Comment


            #6
            Painehuuhtelulaitteessa pesuaine liuos kannattaa ruikkia "pumppupullosta" suoraan pestävään kohteeseen ja painehuuhdella pestävä kohde pelkällä vedellä ko. aparaatilla. Tämän olen käytännössä todennut parhaiten toimivaksi menetelmäksi 20 v. kokemuksella kyseisellä Wetrokin laitteella.

            Myyjät haluavat kovin kärkkäästi myydä omia laitekohtaisia pesuaineitaan sekoitettavaksi pesuveteen, mutta voin kokemuksesta sanoa ettei toimi kovinkaan hyvin.

            Oikeastaan mikä tahansa yleispuhdistusaine toimii hyvin kunhan käyttää kylmää vettä painehuuhteluun, nämä eivät vaan sisällä vaahdonesto-aineita, laitekohtaiset sisältävät.
            Viimeksi muokannut hoff4; 3.11.2011, 21:08.

            Comment


              #7
              Miksi kylmää vettä?

              Comment


                #8
                Lämmin vesi tekee aivan älyttömästi vaahtoa mikä "tukkii" koneen mikäli käyttää yleispesuainetta, kylmä vesi vaahdottaa 1/10 lämpimään verrattuna.
                Viimeksi muokannut hoff4; 3.11.2011, 21:29.

                Comment


                  #9
                  Nestemäinen pyykinpesuaine ja lämmin vesi toimi kyllä aika hyvin.

                  Comment


                    #10
                    Wetrokissa ei toimi, vaahtoaa aivan helv**isti.

                    Comment


                      #11
                      Laivan netti pätkäs juurikin sopivasti, kirjoitellaan siis uusiksi.

                      Mulla on tuollainen Putzi. Ihan ok peli, suutin tuntuu vain välillä aika kohlon kokoiselta, ei siis mahdu ihan joka paikkaan.
                      Kovasti ne tosiaan haluavat myydä noita Kärcherin omia aineita, ihan jeesiä tavaraa ja jättää peräänsä hyvän tuoksun. Pinttyneempään likaan olen käyttänyt marseille saippuaa ja pehmeää harjaa.

                      Suosittelen kyllä itsekin sitä että esim. nestemäistä pyykinpesuaineliuosta pumppupulloon ja koneella tosiaan vain huuhtelee.

                      Comment


                        #12
                        Liekö olla erona Kärcherin ja Wetrokin välillä se että Wetrokin huuhtelumäärä on 2.7 L/min. vs. Kärcherin 1 L/min. että Wetrok vaahdottaa nestesurffilla aivan prkleesti. Tosin tulee nopsaan puhdastakin kunhan tietää mitä ja miten tekee ;))

                        Comment


                          #13
                          Mahtaako Putzissa olla samankokoinen suutin kuin tuossa SE 4002 -mallissa?

                          Itse olen käyttänyt muistaakseni jotain Kiillon pesuainetta, vesi on ollut haaleaa. Ei se liiemmin ole vaahdonnut, paitsi kun olen laittanut vettä säiliöön. Pumppu imee tyhjää kun siellä on vaahtoa.

                          Löytyykö noita pesureita mistään Suomesta kilpailukykyiseen hintaan, vai onko se etsittävä ebaysta?

                          Comment


                            #14
                            Tuolla olis käytetty Wetrok Extravac 280 kohtuu hintaan, uusi maksaa x 3. Kestää sitten kans isukilta perilliselle..

                            Comment


                              #15
                              Olen työkseni tuollaista ajanut aikanaan useamman vuoden. Kärcherin oma "pesupulveri" toimii erittäin hyvin pienellä pitoisuudella puhdasta tehden. Ei allergoi, ei vaahtoa, ei haise liikaa ja jättää kevyen "kalvon" jonka jälkeen seuraava pesukerta on helpompi. Ja pesussa käytetään lämmintä ~30 vettä koska puhdistaa huomattavasti kylmää paremmin - ihmislika joka on rasvapohjaista liukenee paljon paremmin.
                              Vesimäärän kasvu ei välttämättä paranna tulosta vaan tekee vain enemmän märkää jonka kuivaaminen on paljon työläämpää. Kärcherin Puzzin jäljiltä jo saa imea kuivaksi moneen kertaan ennen lämpöpuhallinkuivausta.

                              Comment


                                #16
                                Juuri siksi vähä hajusteinen tai hajusteeton yleispesuaine, pumppupullolla levitettynä, on paljon parempi painehuuhtelulaitteella huuhdottaessa kun näiden omat pesuveteen sekoitettavat aineet. Mitä vähemmän kemikaalijäämiä kankaassa pesun jäljiltä, sen vähemmän allergisoivaa vaikutusta. Mitä enemmän "kalvoa" jää edellisestä pesukerrasta, sen nopeammin likaantuu uudestaan.

                                Comment


                                • #17
                                  Itsellä tuo Kä 40 jotakin ja ostettu ujompi suutin. Toiminut oikein hyvin ja olen pessyt paljon.

                                  Kärs aine on oikein hyvää. Raikasta ja tehokasta.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Tiedoksi, että Kärcherin 4002sta näyttää saavan Kodin 1n nettikaupasta sopuhintaan 159e. Tilasin viime viikolla, mutta toimitus on hiukan viivästynyt keskusvaraston muuton johdosta (sanoivat eilen). Alla linkki Kodin 1n sivuille.

                                    http://www.kodin1.com/webapp/wcs/sto...goryId=3080103

                                    Comment


                                      #19
                                      Olli se kyllä on tehnyt työkseen vaikka mitä :)

                                      Olen työkseni tuollaista ajanut aikanaan useamman vuoden.
                                      Nuo tuo ei ole kyllä paha hinta. Tuohon ei ilmeisesti tule sitä pientä suulaketta mukaan jota tarvitaan auton pesussa? Taidanpa melkein tilata saman vehkeen, eBaystakaan ei löydy tuohon hintaan.

                                      Vaan mitäpä parempaa tässä olisi? Kärcherin sivuilta ei kyllä ota selvää.
                                      Viimeksi muokannut okkim; 4.11.2011, 12:06.

                                      Comment


                                      • #20
                                        4002 mukana tulee kapeampi suutin, 4001 mukana sitä ei tule. 4002:sta myy mm. Anttila ja 4001:sta Krauta

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mulla on ollut tuo Puzzi 8/1C jo monta vuotta ja sillä on monet autot pesty. Laite toimii yhä moitteetta. Vähän kohjo se pää on änkeä joihinkin penkin väleihin, mutta hyvää jälkeä halutessa kannattaakin irrottaa penkit kokonaan pois autosta, jotta saa lattiamaton pestyä kunnolla.

                                          Olen käyttänyt Kärcherin omia jauhetabletteja ja lämmintä vettä. Ei se liiaksi vaahtoa. Aikaavievää hommaa peseminen vaan on. Etenkin lattiamatoista irtoaa uskomaton määrä likaa.

                                          Suosittelen.

                                          Comment


                                            #22
                                            halvemmalla pääsis jos hommais tollasen suulakkeen normaaliin kuiva/märkä imuriin

                                            Comment


                                              #23
                                              Ei vaan aja samaa asiaa. Painehuuhtelulaitteen funktio on painehuuhtelu - eli ruiskutetaan huuhteluvettä joka imetään hetimiten pois.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Ostin noin vuosi sitten messuilta Dolphinin imurin, jolla voi pestä tekstiilejä. On meillä käytössä aina viikko siivouksessa. On meinaan näppärä pestä laattalattiaa.

                                                Muutaman kerran olen auton penkit sillä pessyt ja on ollut tosi pätevä laite.

                                                Hinta oli reilu 2000 euroa... että pelkkään auton pesuun en kyllä ostaisi.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Kärcherin 4002 imuri tuli eilen kotiin, näytti ihan toimivalta kamppeelta, ja pieni pesusuulake ihan järkevän kokoiselta. Kunhan joudan testaamaan, niin raportoin lisää. (nyt on muuten Kodin1:ssä tuon hinta 249€, kannatti olla nopea :) )

                                                  Mutta sitä ennen pitää löytää pesuainetta. Mistä kaupasta tuota Kärcherin pesuainetta saa näppärimmin? Ei oikein ole aikaa kiertää pitkin kaupunkia, eikä googlellakaan löydy apuja. Prismasta tuskinpa, eikä tuota nyt varmaankaan kannata netistä tilata.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Itsellä on tuo 4002 ollut reilun vuoden päivät, useampi sisusta on sillä tullut pestyä ja hyvin on pelittänyt. Pesuaineena käytän Kiilto Jiffya, sitä saa ~kaikista rautakaupoista, on edullista ja toimii hyvin. Pullo riittää kutakuinkin iäisyyden.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      jämsässä löyty rautiasta

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Löysin K-raudasta Kärcherin RM 760 pesuainetta.

                                                        Koneen mukana tuli pikkupussi RM 519 ainetta, jolla testasin nojatuolin pesua. Näppärä käyttää ja imua on ihan mukavasti. Parempi kuin tuo minun lainavehje, olen tyytyväinen.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Honkakosken ja muitten miljoonamarkettien kiinakopiot märkäimureista kannattaa jättää kauppaan. Ainakin ne halvimmat. Ne ei toimi edes kuivaimurina kovin hyvin ja meteli on viittä vaille kuulonlähtö.
                                                          Ai mistäkö tiedän...

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Jaahas, olen ajatellut kirjoittaa pukille autotalli-ilmurista.

                                                            Meillä on töissä joku tälläinen Makita ja vitsit että se on hyvä. Se on tuolla isolla ja pidemmällä letkulla varustettu ja lattiasuulakkeella.
                                                            http://www.karkikauppa.fi/makita-mar...lx-p-1038.html

                                                            Onko vinkkiä vastaavantasoisesta imurista, merkillä ei ole väliä. Siis sellaista vinkkiä, että jossain myytäisiin etullisesti.

                                                            Kaikkein halvimmissa (esim lidlin imuri) tökkii eniten lyhyt virtajohto ja lyhyt/kankea/kova imuletku. Sähköjohdon voi tietenkin vaihtaa helposti ja jos imuriin on saatavilla pidempi kunnollinen letku, niin sitten joku halvempikin käy luonnollisesti.
                                                            Imurin pitäisi tosiaan olla tarpeeksi hyvä, koska huono työkalu on ikuinen riesa (kokemusta on).

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X