Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kokemuksia märkäimureista / painehuuhtelulaitteista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    #31
    Meillä on kavereiden kanssa ostettu kimppaan Kärcherin SE 5.100 ja siihen lisävarusteeksi kapea painehuuhtelusuutin sekä Ikean sininen kassi kuljetusta varten. Pesuaineena on toistaiseksi käytetty Kärcherin omia pesuainenappeja. Oikein pätevä laite mutta muutaman huomio on tullut:
    • virtajohtoa ei saa mihinkään järkevästi kun pesuri ei ole käytössä
    • letkun suuttimen päässä olisi hyvä olla pyörivä liitos, tuo letku on aika jäykkää (en tosin tiedä miten tuon liitoksen saisi tehtyä kun toiseen suuntaan pitäisi kulkea veden ja toiseen ilman)
    • kaatuu yllättävän herkästi
    • suuttimille ei ole fiksua säilytyspaikkaa laitteessa


    Pesutulos on varmaankin aika hyvä. Ainakin laitteen takaisin imemä vesi on yleensä ihan pirun likaista, olipa kyseessä sitten auto tai sohva mikä on ollut käsittelyssä.

    Comment


    • #32
      Itsellä sama kone kuin tuossa ylhäällä mutta vanhempi malli. Aika samaa mieltä olen käytettävyydestä mutta tärkein ominaisuus on kuitenkin imuteho pienellä suuttimella sekä veden suihkutuksen katkaisin.

      Itse olen saanut parhaan pesutuloksen Autoglymin tuotteilla. Eli likaisuudesta riippuen ensin pesuainetta sekä kohteeseen että pesuveteen, jos ei kovin likaista niin sitten vain kohteeseen (suoraa suihkupullosta raakana) heti esikostutuksen jälkeen. Ja vesi pitää olla lämmintä kun muuten ei tunnetusti noi pesuaineet kunnolla toimi. Vaahtoamisesta ei ole haittaa kun Autoglymiin ei ole lisätty vaahtoamisen lisäävää ainetta. Sitten itse pesu kauttaaltaan ja lopuksi vielä huuhtelu vedellä. Väittäisin kokemuksesta että toimii. Kärscherin pesuaineet heitin mäkeen heti ensimmäisen kokeilun jälkeen. Ainoa juttu mikä noilla Autoglymin pesuaineilla tulee muistaa on auton lasien pyyhkiminen ettei pesuaine polta jälkiä laseihin kun sitä sinne kuitenkin roiskuu.

      Comment


        #33
        Minkäslaisia kokemuksia on kertynyt noista?

        Comment


        • #34
          Kärscher SE 6.100 ollut käytössä muutaman vuoden. Ei moitittavaa. Pesee hienosti Kärscherin omilla pesuaineilla.

          Pesuainetta suihkuaa jonkinverran ympäriinsä käytön aikana, mitä varmaan tapahtuu muillakin merkeillä. Arimmat paikat kohteen vieressä pitää siis suojata pyyhkeillä.

          Auton etupenkit saa parhaiten pestyä irrottamalla ne kokonaan ulos autosta. Paikallaan pestessä ei kunnolla yllä joka rakoseen, niin tahtoo jäädä paskaisia valumia näkyviin.

          Comment


          • #35
            Verkkokaupan tarjouksesta (olikohan hinta silloin 70e) tuli ostettua antiikkisen ammattikoneen tilalle Ströme T203. Yllättäen laite on kestänyt jo useiden sisustojen pesun ilman mitään ongelmia. Painevesiletkujen liittimiä olen kyllä käsitellyt varoen koska ne vaikuttavat aika hepposilta, mutta muuten ei valittamista laitteessa. Vesimäärä saisi olla isompi mitä suuttimesta tulee, mutta kun ei työkseen tee enää niin eipä sillä niin väliä. Imuteho on kyllä sitten taas kohdallaan.

            Comment


            • #36
              Ääni mikaj:n mainitsemalle Verkkokaupan Strömelle! Hinta/laatu paremmin kuin kohdillaan!

              Comment


                #37
                Minullakin on tuollainen Ströme, maksoi alle 70 €. Ihan hyvin on kissan oksennukset saatu matosta ja portaista pois, ja yhden autonkin tuli sillä pestyä.

                Vesiletkut on onnettoman lyhyet, ja esim kaikkia suuttimia ei saa edes kiinni kun vesiletku ei ylety suuttimeen asti. Tämä on helppo korjata, mutta vähän turhauttavaa. Yksi vesisuutin rupesi kusemaan sivulle, enkä vain keksinyt miten saan sen viuhkamaiseksi taas. Onneksi on muita imusuulakkeita joista voi varastaa vesisuuttimia. Itse käytän melkein yksinomaan sitä läpinäkyvää noin 10 cm leveää imusuulaketta.

                Comment

                Working...
                X