Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Nyt alkaa 1.8t viritys..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    K03 RS6 pakosiivellä ja billettikompuralla sekä avarretulla kotelolla lykkäs jonnekin 260hv nurkille. Toi on varmaan aika lailla maksimi, mitä 03- lähtöisestä paketista voi saada irti. Oli toki cooleri, pakosarja,downpipe ja putki kunnossa.

    Comment


      Ja pakopuolella varmasti tarpeeksi kuuma, kun pakosti "liian" ahdasta.

      Comment


      • Niin en minä pelkästään viilaa vaan aattelin tehä työstökeskukselle ohjelman joka sitten käy kanavat läpi toki viimeistelyyn pittää käyttää muutakin.
        Niinhän nuo poijat ottaa 1.6 vaparista yhellä kaasarillakin 180hp. Vaatii vaan aikaa ja osaamista. Olikos kellään niitä mittoja.

        Comment


          Ottaa ja ottaa. Siinä vaparissa ei vaan ole sitä kuristinta imu ja pakopuolella. Kyllä näitä 1.8T koneita on siihen malliin jo täälläkin tehty, että resepti on tiedossa. Vakioahdin ei anna toivomaasi tehoa, vaikka miten viilaisit kanavaa ja vaihtaisi nokkaa.

          Comment


            Ja pakopuolella varmasti tarpeeksi kuuma, kun pakosti "liian" ahdasta.
            Olihan siellä. Portti oli kairattu niin hyväksi kun sen sai, mutta onhan se totta, että melkosen pienestä reiästä se kaasu pakotettiin menemään. Ei mikään paras ratkaisu, mutta oli kyllä hilpee arkiajossa, heräsi meinaan aika rivakasti.

            Comment


              Jotenkin itse tuumisin, että ois "helpompi" vaihtaa ahdin, suuttimet yms kuin alkaa nokkia ja kantta tekemään. No, ei siinä, pete varmaam tietää paremmin. Vastatkaahan joku joka osaa Peten kysymykseen niin pääsee mies tekemään..

              Comment


                Varmaan on helpointa itse mitata ko.asiat jos auto löytyy pihasta. Jos meinaa ohjelmaa tehdä niin itse mittaaminen on varmasti luotettavin tapa.

                Comment


                • No täähän on tuttua ettei hyviä kikkoja kerrota julkisesti mutta voi minulle laittaa myös mailia.

                  Comment


                    Tässä on varmaan rivien välistä koitettu jo kertoa, että kannen rassaamisella ja nokkien vaihdolla ei oo järkevää lähestyä tuota sun tehotavoitetta... Hyrrä, cooleri, suuttimet, putkisto ja bensapumppu reseptillä tulee hyvä. Jos noista jättää yhden pois, niin ei tuu hyvä. No ehkä se vakio coolerillakin voi toteutua, mutta ei se ainakaan järkevä valinta tuossa kohtaa ole.

                    Comment


                      Alkuperäinen kirjoittaja Peteboy Näytä viesti
                      No täähän on tuttua ettei hyviä kikkoja kerrota julkisesti mutta voi minulle laittaa myös mailia.
                      Ei kyse ole siitä. Kyse on siitä että jos aiot cnc koneelle tehdä ohjelman kanavien muotoiluun ja alat laskea imuputkien pituutta ja siihen liittyvää ilman liikettä, on syytä mitata itse nuo asiat, jotta tulee varmasti oikein. Vittumaista kun palotilan koko tai imukanavan pituus kerrotaan täällä väärin ja isolla vaivalla kairattu kansi laskelmineen voi heittää roskikseen. Minulla ei ole noita infoja muutenkaan antaa.
                      Ja toisaalta kuten yllä JM jo toistamiseen sanoi. Mutta mielenkiinnolla odotan tuloksia jos et aio käyttää jo hyväksi todettua reittiä ko.tehojen saavuttamiseksi.

                      Comment


                      • Ollaan nyt asiallisia. Kun katsoo minkä kokoinen on k03 pakopesä ymmärtää miksi ei kauhesti kannata panostaa kanteen. Toki ainahan hyötysuhdetta voi parantaa mutta kuten n-ryhmän ralliautoissa rajoitetaan imuilman maksimia imureijän halkaisialla voi miettiä kuinka paljon puolet pienemmästä reijästä voi puhaltaa ulos.
                        Tuommoinen kannen viimisen päälle hierominen voi tuntua fiksulta vaparissa. Välttämättä se ei tuo mitään hyötyä pakopuolelta ahistuneessa turbo koneessa.
                        Jos ajattelis järkevästi käytettyjä työtunteja saavutettuu hyötyyn voisi ola järkevää sijoittaa aika sopivan ahtimen metsästykseen kuin että tekisi työstökeskuskeen sopivan ohjelman kannen kanavien viimeistelyyn. Toki harrastaessa tulee tehtyä mitä itse pystyy tekemään. Jos itselläni olisi mahdolisuus ja resurssit sekä aikaa hieroa kansi optimaaliseksi miksi en tekisi sitä?

                        Comment


                          1.8T ja 250-300 tavoitteena, niin eikö tuohon kannata apinoida 165kw koneiden konstruktio. Tuolla kuiteskin saa sen 260 tai karvan ujon 300 heppaa riippuen käytetystä polttoaineesta, myös vääntö tulee asettumaan sinne 400nm nurkille.

                          Osat pitäisi olla suhteellisen helposti saatavilla, varsinkin jos löytää jonkun, joka on päivittänyt S3:sta tai TT:tä seuraavalle stagelle.

                          Comment


                            Kannattaa huomioida että todennäköisesti kytkin menee vaihtoon myös. Alkuperäinen alkaa luistamaan noilla väännöillä.

                            Comment


                            • Komppaan edellisiä tuon kannen kairailun tarpeellisuudesta. 500hv ylityksiä vakio kannella on Suomessa useita, itseni mukaan lukien.
                              Venttiilien koot saat etkasta tai varaosa puljuista, jos ne kiinnostaa. Kannen palotila on 42ml, männän kuoppa riippuu siitä mikä moottorityyppi kyseessä samoin tiivisteen paksuus. Että tarkkaa palotilan kokoa ei pysty lonkalta heittämään. Nämä asiathan kuitenkin saa muutamassa tunnissa mitattua, kun kansi on irti. Tuskin se kansi kuitenkaan on kiinni cnc koneessa heti purun jälkeen ;)
                              Noita risoja 1.8t kansia on nurkat väärällään, jos alustava tutkimustyö kiinnostaa, niin eti sellanen jostain.

                              Comment


                                Mulla olisi AWT-kansi vääntyneillä pakoventtiileillä ja paskaksi ajetuilla nokkien rattailla. Saa hyvin edukkaasti tarvittaessa, jos mikun ei tarvi ruveta sitä ehjäämään.

                                Comment


                                • Ja mulla pari kolme pakoseetien välistä halennutta kantta. Saa 0,70e kilo hakea pois.

                                  Comment


                                  • Minkäs mallin kansia?

                                    Comment


                                    • Pikkukanavaisia

                                      Comment


                                        Mites noi seetit kesää ohentamista? Ainakin mun kannessa kanavan ja seetin yhtymäkohdassa on melkoiset portaat. Tekis mieli pirrata ne siistiksi, mutta tuntuu vähän siltä, että matskua saattaa lähteä liikaakin pois vai kärsiikö niitä vingutella niin, että kanavan ja seetin pinta on samassa tasossa?
                                        Viimeksi muokannut JM; 6.12.2017, 15:09.

                                        Comment


                                        • Eihän tuosta ole haittaa laitat vain 4" putken ja isomman turbon niin virtaa paremmin. Ja jotku 1000 suuttimet niin riittää soppa.

                                          Comment


                                            Aika väsyny... 750-1000cc EV14 vaihtoehtoja olen kyllä pyöritellyt konstruktiooni. Molemmat varmaan käy vähän paineensäätimestä riippuen.
                                            Viimeksi muokannut JM; 6.12.2017, 15:06.

                                            Comment


                                            • Näin lauantain ratoksi....

                                              Noniin nyt on täysi 3" putki sisältäen myös 3" elbowin. Auto kävi tänään dynossa uudestaan ja samalla säädettiin taas. Tulos. Pyöräteho nyt 188kW, viimeksi pyöräteho oli 193kW vakio putkella ????

                                              Näyttääkö ST-motorsin dyno päin persettä vai miksi tuo 3" rännin vaihto tuntui vaikuttavan pirusti.

                                              Comment


                                                Mitä autolle on nyt tehty putken lisäksi että tuollaisia pyörätehoja?

                                                Comment


                                                • Niin tuo on mitsun tulos. 3" putkella tehot ja väännöt laskee 2.5" putkeen verrattuna.
                                                  Eli 2.5" putki menee takaisin paikoilleen.

                                                  Comment


                                                    Ei sotketa mitsuja tähän keskustelluun yhtään enempää. Tämä on Audifoorumi ja tässä käsitellääm 1.8t koneen laittoa.

                                                    Comment


                                                    • Ohhoh. Nyt ymmärrän kommenttisi. Eräs liike myy 3" putkea kisa katilla 1350e. Itse haen rst putkea ja mutkia sekä hitsaan Tigillä niin ei maksa 150e enempää ja kisakatti Saksastan 150e Suomessa n250-750e. Kyllä mielummin pidän 1000e lappusen omassa taskussa.

                                                      Comment


                                                        Mihin tuo hintavertailu ja pullistelu nyt liittyy? Pysyttäiskö nyt otsikon mukaisessa aiheessa ilman henkseleiden paukuttelua ja pään aukomista joka toisessa viestissä? Jos on huono olla eikä kestä mitään neuvoja/ehdotuksia niin varmaan helpompi jupista yksin omassa tallissa ja kiivetä vaikka perse edellä puuhun.
                                                        Itse ainakin nyt yli 10v 1.8t koneen kanssa puuhastelleena alkaa jotain vinkkejä olla mielessä millä saa kustannustehokkaasti mitäkin aikaan. Ilman että keksii polkupyörää uudelleen.

                                                        Comment


                                                          Ei ton mukana pysy kukaan, trollanneeko tahallaan vai liekö ajatuksen juoksu muuten vaan "lennokasta".

                                                          Comment


                                                            mites noi hybridit nyt sitten oikein menee, kun ulkomailla niin kovasti hehkuttavat että k03 johdannaisella hybridillä menee 300hp rikki ja k04 versiolla yltäisi sinne lähelle 350hp. Lähinnä tuolla brittifoorumeilla tuota hehkutusta seurannut ja dynokäyriäkin siellä on vilahdellut.

                                                            tuossa joku linkki noihin brittien hypetyksiin http://r-techperformance.co.uk/vag/1...-turbo-tuning/

                                                            Comment


                                                            • Vähän epäilen brittipoikien dynotuksia. Mulla oli käyttis äss3:ssa 2.0 stroukkikone ja finturbon k04 hybridi ja 1,3bar jäätiin alle 300hv.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X