Näytä yksittäinen viesti
tontsa tontsa ei ole kirjautuneena
Nimeä ei näytetä kirjautumattomille käyttäjille

Vanha 16.12.2013, 16:37

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja elexter Näytä viesti
Tavoitteenahan on vähentää turhaa autoilua. Jos kilometriverotuksen jälkeen ei ole varaa käydä töissä, kannattaa miettiä, onko niin pitkän matkan päässä oleva huonopalkkainen työpaikka järkevä. Aika suuri osa työmatkalaisista ajelee ristiin, jolloin ihmiset keskimäärin asuvat väärissä paikoissa suhteessa työpaikan sijaintiin.

Toki siirtymävaiheessa vituttaa, kun on maksanut autostaan jo ostaessa veroa, ja sen jälkeen alkaa maksaa sen käytöstä veroa. Ikävä homma, mutta välttämätön paha muutoksia toteuttaessa.
Vaikka huviajelua harrastankin niin mielestäni jatkuva pitkä työmatka-ajaminen on aivan hullua touhua, välillä toki välttämätöntä mutta pitkällä aikajänteellä sietämätöntä (= itse en moiseen ryhtyisi). Mutta minkäs teet jos ei työtä lähempää löydy ?

Itse olen nuorena miehenä tehnyt aktiivisen liikkeen tuon työmatkan lyhentämisen puitteissa, asuin kaverini kanssa kilsan päästä toisistamme ja jaoimme toistemme asuinalueen ilmaisjakelulehtiä, aikamme sitä tehneenä vaihdoimme alueemme keskenään päittäin B-) .

Pitkää siirtymäaikaa meinaavat, jotain 202x luokkaa.

Mutta kyllä tuosta ollaan tekemässä vaikeeta ...... veron laittaminen polttoaineeseen olisi kyllä yksinkertaisen nerokas toimi, siinä oikeasti vähänkuluttavasta autosta saisi hyötyä ja löpöä menisi juuri sen verran mitä ajelet.

Osaako joku sanoa mitä tämä mietintö on tähän mennessä jo maksanut ? :-p