Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Harrasteauton rakentaminen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Harrasteauton rakentaminen

    Pientä avautumista

    Ajatuksena olisi rakentaa Kilvissä oleva harrastepeli katu ja satunnaiseen ratakäyttöön.

    Pohjana meinasin käyttää audi coupe 2.2gt etuvetoa ja lyhentää kori sport Q mittoihin ja siviilimallin levikesarja koriin.Tekniikaksi meinasin laittaa S2 3b/aan kone+voimansiirto(nelikoksi).Ajatus ei ole tehdä identtistä töpöä vaan jattää tuulilasiin loivempi kulma.

    Prosentit olisi aika isot mutta silti.Tietysti jos olisi rahaa aloittaa audi quattrosta niin prosentteja tulisi vähemmän mutta kanta-auto maksaa reilusti eikä semmoista raaskisi leikelläkään.

    Kävin esittämässä projektia paikallisella konttorilla mutta eihän se onnistu täällä sääntösuomessa.

    Onko totta että etuveto ja quattro typ85 ovat eri tyyppiä olevia autoja?

    Sitten kysyin että jos unohdetaan se korin lyhennys niin saako etuvedosta tehdä turbo nelikon,on luvanvarainen muutos eli trafiin anomusta sisään....

    Kai se on unohdettava toi rekisteriin saaminen jos meinaa jotain erikoisempaa tehdä.

    Olen kuulut tässä huhuja että noita töpöQsp projekteja olisi suomessakin työn alla,onkohan kukaan hakenut poikkeuslupaa?

    #2
    Etuvetojen koodi typ81 ja neliveto typ85. Tuosta ne varmaan päättelee autojen olevan eri tyyppiä. Molemmat kuitenkin "B2" koria.

    Korjatkaa joku historiikkia paremmin tunteva jos puhun omiani.

    Comment


      #3
      Foorumilla oli vuosia sitten vääntöä noista tyyppi merkinnöistä.

      Siinä ei tainnu olla mitään logiikkaa ,miten noita on aikanaan jaettu.

      Comment


        #4
        Joo mulla esim on viisimukinen neliveto t81.

        Comment


        • #5
          Itselläkin 4cyl nelikko typ81. Tuntuu olevan melko yleinen harhaluulo tuo pari viestiä aiemmin esitetty jaottelu.

          Comment


            #6
            Oli myös ollut teoria että viisimukinen on t85 ja nelimukinen t81 mutta tuon minun yksilön kohdalla sekään ei täsmää. Vastaavuustodistusta muutoskatsastukseen VV-autolta tilatessani maahantuoja ei taas maininnut mitään t81 tai 85 liittyvää. Todistuksessa mainittiin vaan että Audi 80 quattroa on tehty 2 litraisella kuten minulla aikavälillä x-y ja 2.1 litraisella aikavälillä z-å ja että autot vastaavat teknisesti toisiaan

            Comment


            • #7
              Ja mulla etuveto t85 ,eli jos jaksat tarpeeksi vääntää asiasta niin voi muutos onnistua.

              Comment


                #8
                Eikö 80 ja Coupe ole kuitenkin eri malleja? Osalla teistä näkyy olevan 80q.

                Yhessä lähteessä väitettiin myös, että kaikki Coupet (B2) ois lähteny typ85 koodilla. Ota näistä nyt sit selvää.

                Minullakin on muuten B4 80 mallinimi papereissa "80 QUATTRO", voisin kuvitella että etuvetoisessa mallinimi vain "80". Voisko ne siitä trafilla vetää jonkun erotuksen?
                Viimeksi muokannut Fenrir; 30.11.2017, 08:56.

                Comment


                • #9
                  Se että joku muutos tarvitsee Trafista poikkeusluvan ei ole tuon kokoluokan projektille mikään kuolintuomio.

                  Esimerkkejä onnistumisista ainakin pajalle.com 4-motion scirocco jossa kyseessä juurikin vetotavan muutos, tai tältä foorumilta tuttu B5 4.2 muutos.

                  Maksaahan se rahaa joo ja päätöksen saaminen vie aikaa mutta väitän ettei tuollainen rakennu muutenkaan ilmaiseksi eikä viikonlopussa.

                  Comment


                    #10
                    Joo mulla oli ajatus kyllähän tämä vuosia ottaa valmistua ja rahaakin menee.Selvennetään nyt vielä että en ole ostanut vielä kanta-autoa mutta kyllähän coupe quattrosta olisi helpoin aloittaa niin tulisi prosenttaja reilusti vähemmän.Mutta kun niitä ei tunnu olevan enää kaupan missään.

                    Saa tarjota jos joku haluaa luopua!

                    Comment


                      #11
                      Asia ei tietysti minulle kuulu, mutta kohtalaisen hankala aihio ratahommiin. Lähes mikä tahansa muu merkki/malli on parempi. Niistä muista ei tietysti saa pätkäkuatron näköstä kovin helpolla. :)

                      Comment


                      • #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Fenrir Näytä viesti
                        Eikö 80 ja Coupe ole kuitenkin eri malleja? Osalla teistä näkyy olevan 80q.

                        Yhessä lähteessä väitettiin myös, että kaikki Coupet (B2) ois lähteny typ85 koodilla. Ota näistä nyt sit selvää.

                        Minullakin on muuten B4 80 mallinimi papereissa "80 QUATTRO", voisin kuvitella että etuvetoisessa mallinimi vain "80". Voisko ne siitä trafilla vetää jonkun erotuksen?
                        Mulla juurikin coupe-81 t85 ja toinen coupe-83 t81.

                        Comment

                        Working...
                        X