Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A4 B5 airbag valo ei syty startissa [RATKAISTU]

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A4 B5 airbag valo ei syty startissa [RATKAISTU]

    A4 B5 1.8tsq ropleemia.

    Eli ei vilkahda kuten pitäisi autoa käynnistettäessä, avaimesta käännettäessä. Ei mitään eloa. Tuommoinen "ebayvcds" on ja täytyy laittaa tuoho läppäriin softat asentaen huomenna.

    Mutta jos jotain maallisempaa ensin mistä lähtisi:
    Airbag sulake? Onko se tuossa vasemmalla kojelaudan päädyssä missä kasa muitakin? Tosin luulisi että jos sulake romuna niin valo palaisi koko ajan.
    Autossa myös jonkun firman softa ja pitäisi 210hv nurkilla sen myötä, entisen omistajan toimesta. Voiko tuo lastutus aiheuttaa airbagvalon toimimattomuuden?


    Jos nyt jotain pitäisi veikata, laittaisin rahat kiinni mittaristovialle (ts. uusi mittaristo tai uusi polttimo, tai mikälie pintaliitosledi siellä onkaan).

    Toinen oma veikkaus on että joku airbagboxi sökö?




    Lähinnä kun tunnin-pari googletellut, olen löytänyt vain sitä vikaa että valo palaa taulussa 24/7. Mutta en tätä että se ei toimi ollenkaan.



    edit: Muistimpa just että tällä viikollahan auton akku tyhjeni pari kertaa totaalisesti, ostin tänään uuden akun ja senkin huomenna asennellen. Tuskimpa vaikuttaa parempi akkukaan minkään nollausten jälkeen, mutta katsotaan nyt.
    Viimeksi muokannut mäggäri; 7.2.2013, 00:34.

  • #2
    Eli sun aikana ei ole ikinä palanut?
    Voisin vaikka lyödä vetoa, että airbagissa on joku yksinkertainen vika, jota edellinen Rane ei ole osannut korjata, vaan on peittänyt valon teipillä tai muuten ranettanut valon pimeäksi.

    Mittariston avaamalla löydät varmasti rassauksen jälkiä ja vikakoodit lukemalla sen alkuperäisen vian.

    Comment


    • #3
      semmonen päivitys että ainakaan tolla perus universaalilla bt palikalla ei saa yhteyttä ECUun. Toiminut aiemmin kaikkien autojen kanssa. Mutta katotaan tol piuhal viel.

      Comment


      • #4
        Mihin ecuun? yrititkö kaikkiin autosta löytyviin?

        Comment


        • #5
          Ylipäätään yhtään mihinkään. Ei saanut koko autoon yhteyttä tolla bluetoothpalikalla ja Torquella. Kun kotiin kerkiää niin piuhalla testaten. Tuo jälkiasennusmankka vielä varoiksi pois, jotain tuommoista vinkkiä muiden juttuja lukemalla löytänyt.

          Comment


          • #6
            Vaihda nyt ensimmäisenä uusi polttimo mittaristoon, koska todennäköisesti asia on juuri niin kuin Aki tuossa mainitsi. Sitten kun saat valon palamaan, voitkin ruveta miettimään miten saat sen sammumaan. :)

            Comment


            • #7
              Ei sattumoisin ole takataskussa linkkiä tuohon mittariston irroitusoperaatioon? Toki osaan googlettaa myös, mutta kunhan nyt kysyin. :D

              Onko siellä oikeasti polttimo kannan kanssa, vai piirilevylle juotettu polttimo tai ledi?

              Comment


              • #8
                Ei ole paha homma mittariston irrotus. Foorumiltakin löytyy ohjeet mutta pääpiirteittäin niin, että ratin ja mittariston välistä muovit pois, niiden alta paljastuu kaksi torx-kannalla olevaa ruuvia, joilla mittaristo on kiinni. Liittimien irrotukseen helpottaa, jos purkaa ratin alta muovit myöskin, niin saa käden pujotettua mittariston taakse.

                Ihan vaihdettava polttimo siellä on. Niitä saa vaikka motonetista.

                Comment


                • #9
                  Jotenkin muistelin että jotain muovia ratin ?päällipuolelta? siinä irroiteltiin. Jokunen vuosi tästä on vierähtänyt kun luin kannesta kanteen pari kertaa tuon Alfamerin A4 korjausoppaan.

                  W203 c-mersussa mittaristo lähtee kuin mankka konsanaan irti, pari puikkoa sivuihun ja kevyesti vetää mittaristoa ulospäin.

                  Tattista, lähdempä ruuvaamaan tältä istumalta ja kerron mikä on lopputulema, jos ja kun alkaa valoa näkymään.

                  Comment


                  • #10
                    Ihan vaihdettava polttimo siellä on. Niitä saa vaikka motonetista.
                    Riippuu vuosimallista, -98 eteenpäin kaikki ledeillä.

                    Comment


                    • #11
                      Tällä on käytt.ott 06/2000. Joten ledeillä sitten. Prkl.

                      Comment


                      • #12
                        Saimpas kaivettua dataa pihalle, ei VCDS litellä mutta toisella softalla. Lisäksi tuossa kattelin että joku punainen nappi tuolla kuskin päädyssä sulakkeiden yllä? Pitääkin ottaa selkoa mitä siitä tapahtuu oikein.

                        Airbag:


                        Engine:


                        Kevennystä hommiin, tämän siitä saa kun kyselee suoraan paikalleen sopivaa kytkin+vauhtipyörä settiä ja nainen vastaa. :D Poistin tuosta dear-sanan jälkeen nickini.


                        Viimeksi muokannut mäggäri; 29.1.2013, 02:38.

                        Comment


                        • #13
                          Nollaa/Erase noi intermittent, ja katso ensin mikä niistä palaa takaisin.

                          Jännää muuten että tuo "incorrectly coded" on intermittent. Onko se sitten väärin koodattu vai ei?

                          Comment


                          • #14
                            Veikkaampa, että Rane vaihtanut modulin, eikä ole osannut koodata, sitten on rykästy airbag valo pimeeksi. Mutta nollaaminen kannattaa kokeilla.

                            Comment


                            • #15
                              Nuo "low voltage" hommat johtunee tuosta että akku pääsi pari kertaa totaalisen pimeäksi tuossa. Jos huomenna jo löytyisi sellainen rako että uuden akun käyn ruuvaamassa ensin paikalleen. Tuon uuden kämpän loppusiivousta kun tässä värkännyt, huomenna käyttöönottokatselmus. :D

                              Tuota vaihtoehtoa mietin samantien kun näin nuo, että Rane unohtanut uuden boxin asentaessaan hoitaa "adaptaatiot" - tai mitä sille ikinä pitääkään tehdä.

                              Comment


                              • #16
                                edit: Ostin CarPort:n softan kaikilla kolmella lisenssillä. Katotaampa kuinka paska on, hintaakin vain 70eur.


                                Ja lisää ranetusta spotattu:

                                Joku kirkkaanpunainen hieman läpikuultava (vahvarikaapeli?) tuossa menee ja päättyy lähelle akun +kenkää tuohon muovisen ritilän luo, ei missään kiinni tuo akun puoleinen pää. Siitä kuvia alla.





                                Tässä kuvassa parhaimmillaan olisi 3 kaapelia siis kytkettynä tuohon plussanapaan :confused: ??


                                Mikäs tuo nappi vois olla? Itsetuho kun kyllästyy audiin? :D Vai liittyykö CarGuard tjsp hälyihin, joku bulldogin naama logona. Pitää kurkata tuohon taakse vielä että mihin piuhat siitä lähtee.

                                Viimeksi muokannut mäggäri; 30.1.2013, 11:06.

                                Comment


                                • #17
                                  Nollattu. Nyt jännittämään mitä saadaan arvonnassa takaisinpäin.






                                  Testien jälkeen airbagin osalta 5 vikaa jää aina, ainut mikä lähti on tuo supplyvoltage, joka on varsin ymmärrettävää kun uusi akku nyt. Vanha oli 55Ah ja nyt 75Ah käytössä.

                                  Varmaankin seuraavaksi olisi syytä katsoa onko Airbag-moduli edes autoon sopivalla oem-numerolla ja jos on, niin sen koodausko sitten ? :R Mitä maksaa ja hoituuko muualla kuin Laakkosella? Tämän auton Airbagmodulia on tarjolla ainakin saksanebayssa pilvin pimein, siinä 20eur nurkilla, joten purkuosakin on halpa - jos siis paikalleen ranetettu joku ihan randommötikkä.


                                  Voisko olla tosiaan niinkin simppelistä viasta kyse, kuin että joku markan tehosofta autossa joka aiheuttaa tämän?
                                  Viimeksi muokannut mäggäri; 30.1.2013, 11:40.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Moottorinohjauksen softa ei vaikuta airbagiin.
                                    Codingin voi tehdä VCDS:llä

                                    Comment


                                    • #19
                                      Adaptation tarkoittaa ihan samaa vissiin ku tämä codingtouhu? Tämmöistä lueskelen tällä hetkellä: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/01044


                                      Mulla on siis CarPort softan "kaikki" lisenssit, KKL+CAN+OBD2. Toistaiseksi ihan fiksulta softalta vaikuttaa.


                                      Opiskelen tässä kovasti tätä touhua, mutta toki apu kelpaa jos joku Hämeenlinnasta 100km säteeltä kehtaisi tuon homman autolleni nykäistä, ellen ite pääse jyvälle kohta ja yritä ranettaa valoa palamaan. :D
                                      Viimeksi muokannut mäggäri; 30.1.2013, 12:38.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Adaptation tarkoittaa ihan samaa vissiin ku tämä codingtouhu?
                                        Ei tarkoita, koodaukseenkin ohjeet tuossa laittamassasi linkissä.

                                        Kuitenkin valon pitäisi palaa jatkuvasti kun nuo viat on muistissa, siihen ei koodaus vaikuta. Mittariston / polttimon tarkistus ensin.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kiitokset vinkeistä. Sellaista vielä utelisin, että onko mittariston kyseisten (oletettavasti SMD ledien) spekseistä kellään tietoa? Tuollaista tässä googlettelen varoiksi, jos onkin ledi kärähtänyt niin tietää mitä hankkia sitten.

                                          Liitetäämpäs tänne tämmöinen kuva vielä, jotta on mahdollisimman kattava triidi käsitellen tätä asiaa. Ei varmaan haittakaan ole tästä triidistä.

                                          http://www.buckeyestangs.com/drew/te...luster_pinout/


                                          Tuossa mittaristossani jos Rane vieraillut, on vihreän 32pin liittimen oikean rivistön 10 pinni irti/piuha katki. Eli ylhäältä lukien 10. pinni ja oikeanpuoleinen rivistö. Vielä en ole siis katsonut mikä on tilanne senkin osalta. Kartoitan vasta tilannetta mitä kaikkea tuleekaan tutkasta.





                                          Tuolla on näemmä 3 "airbag aluetta" koodattavaksi, jotta menee auton varustetason mukaisesti hommat.
                                          Viimeksi muokannut mäggäri; 30.1.2013, 15:49.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Korjaa se johto ensin. Jos tarttee ledejä, niin mittaristossa on kyllä käyttämättömiä, jotka voi vaihtaa bagin tilalle.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kirjoitin huonosti näemmä, sillä en ole vielä katsonut onko mitään kaapeleita vedelty poikki. Korjasin edelliseen postaukseen.

                                              Sen verran päivitystä, että vasta nyt huomasin kohdan jossa airbagboxin koodaus lukee, siinä on 00102 kun pitäisi olla 00106.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tuli tossa pari päivää sitten vastaan tapaus, jossa auto pomppas toimimattoman moottorivalon takia katsastuksessa. Kun sainmittariston käteen ja huomasin, että se oli avattu, niin heti arvasin, että ledi hajotettu, ja niinhän se olikin. Juurisyy oli rikkinäiset lambdat, ja myyntiä varten oli vikavalo pimennetty.

                                                Aika varmasti samanlainen tapaus tässä airbagien osalta kyseessä.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Minkäslaisia tuikkuja ja montako kappaletta tuo Berttavitosen mittaristo nielee? Oman kulkineen mittaristosta kajahtanut ainaki yksi lamppu ja loput valaisee vähän himmeähkösti.

                                                  Onkohan tuo nyt vielä joku "häävimpi" mittaristo, kun taulussa näkyy myös öljyn lämpötila ja akun jännite.

                                                  Pahoittelut OT:sta, mutta liippasi niin läheltä omaa "hätää".

                                                  E: Tulipas vain mieleen sellainen hurja seikka, että mikäli on tiedetty autossa olevan jotain vikaa, ja kiskottu sen vuoksi mittarista tuikku irti. Eikös se täytä jo hieman petoksen tunnusmerkkejä?
                                                  Viimeksi muokannut mstr; 30.1.2013, 22:35.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Kyllähän tuosta aattelin hieman orastavaa paskamyrskyä viritellä, nimittäin tuskin Ruotsissakaan menee katsastuksesta läpi jos valo ei futaa laisinkaan. Suomessa ei ainakaan mene. Sen verran hienostoperheestä tämä audi ostettu, että veikkaampa asiasta saavan ihan asiallista keskustelua aikaiseksi.
                                                    Vastikään kyseli että joko olen kilvet jne postittanut, heitämpä vastakyssärillä että miksi vitussa olette ranettaneet valon ja vaihtaneet boxin, mutta ette vahingossakaan asiasta kehtaa mainita?

                                                    Veikkaampa että kun tällä vain 2 omistajaa ollut, niin sen 65535 vikakoodin boxi saanut ja täten mennyt se loota vaihtoon, jonka seurauksena oltukin ihmeissään kun koodaus vituillaan ja valo palaa; korjaustoimenpiteenä talttarukaril vaikkapa lyöty ledi mäjelle. :D

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Noista merkkivaloista ja katsastuksesta: on ihan sattumaa miten menee läpi jos menee. Itselläni auto oli mennyt kerran saksassa läpi ja 4-5 kertaa suomessa ennenkuin pomppasi abs ja airbagvalojen toimimattomuuden takia. Ja tiedän etteivät ole toimineet koska autoon oli vaihdettu mittaristo joka absien osalta ei toimi auton kanssa yhteen ja airbag valo puuttui fyysisesti. Mitään vikaa bageissa tai ABS:ssä ei ollut.
                                                      Eli sen perusteella että on katsastettu on mielestäni vaikea vetää suoraaa johtopäätöstä milloin tuo valo on viimeksi toiminut.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Jep, tuo minunkin kertoma moottorivikavalo on ollut kuulemma jo 7 vuotta pimeenä. 2001-> autoissa sen pitää toimia, koska kertoo päästöihin vaikuttavien komponenttien viat. Ei sitä aina katsuri huomaa ja päästölaput ja OBD-testi oli tehty aina ennen katsastusta.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Aika yleinen tapa tuntuu olevan tuo lampun poisto. Tietämättömälle kun tulee abs vika, oletetaan vien maksavan satoja euroja= lamppu pois ja myyntiin.

                                                          Jos Miika haluat tietää sen lamppujen määrän, niin käy vaikka meidän pajalla niin katotaan. Siinä menee ehkä 10 min...

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Tattis vain Harri, mutta luulen että saan nuo fiksattua itekin. :) Lähinnä vain kiinnostaisi tietää etukäteen, montako tuikkua ja millä kannalla sinne menee, ennen kuin alkaa purkamaan. Tietäisi ostaa valmiiksi oikean määrän lamppuja, kun lienee sama vaihtaa kaikki kerralla.

                                                            Samalla vois tilata sisustaan LEDit, kun noita normaaleja tuikkuja tuntuu menevän kuin leipää.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X