Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Käyttöquattro A6 C4 2.5 TDIQ

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Uusi etupuskinkin saapui. Takapuskurin mettästys onkin sitte haastavampaa.
    Näyttäisi ehkä olevan Van Wezelin tarvikepuskuri, ja istuvuus selviää vasta kun sen paikalle sovittaa.

    Comment


      Maalailin takasatulat. Ensin pohjaväri ja sitten pari kerrosta vasaralakkaa. Ja asentelin S6n valomaskin (huono kuva ja likanen auto)
      Samalla hukkasin peruutusvalot ja sumuvalot. Oli lähes jokanen johto kuoriutunut haitarin sisältä, mutta ei poikki. Johonkin virta katoaa. Asiaa ei auta se, että sulakkeet ei ole jostain syystä ihan samassa järjestyksessä kuin manuaalissa.
      Attached Files
      Viimeksi muokannut Puuhapete; 23.4.2011, 15:51.

      Comment


        Puslajumppaa ajatellen onko tässä kaikki tarpeelliset puslat?
        vakaajan puslat
        4x 4a0 407 181 A Outer
        2x 4a0 407 183 D Inner
        2x 4a0 411 327 J White 28mm tai 2x 4a0 4111 327 G Blue 26mm
        Takapää
        2x 4D0 511 523 C
        4x 443 505 171 F
        Apurunko
        Etupää
        4A0 399 415 B 2
        Takapää(CYT laatikko)
        1x 4A0 399 419 E Left rear
        1x 4A0 399 420 E Right rear

        Comment


          Jos et tukivarsia uusi, tuossa pitäisi olla ainakin etupään osalta kaikki. Lemförderin tukivarsisetissä tuli vakaajan puslat mukana, jos niitä meinasit vaihdella. Itse melkeinpä laittaisin samassa rytäkässä.

          Comment


            Toinen etummainen alatukivarsi tuli vaihdettua vuosi sitten. Edessä on katsastus, joten sitten vasta tietää mitä varsia on pakko vaihtaa.
            Autohan menee siis nykysillä 235/40 renkailla aivan kuin käärme, joten puslista lähtisin hakemaan apua samalla kun iskarit ja jouset vaihtuu.

            Onko tohon apurungon yms irrottamiseen mitään kommentteja mitä olis kantapään kautta opittu? Täytyy katsoa huvittaako alkaa sorapihalla ollenkaan tuohon operaatioon vai vienko johonkin. Kolme autoa, joten ei sinänsä väliä vaikka yksi pihassa seisoiski. Samalla kyllä sais nuo tolpat irti ja maalattua nekin kunnolla..
            Viimeksi muokannut Puuhapete; 28.4.2011, 11:08.

            Comment


              Irrottamisen kanssa en muista mitään ihmeellistä olleen. Pultit kannattaa varata valmiiksi kasaustavarten ja katsoa ettei kaapeleit tms oheisrekvisiittaa jää väliin kun laittaa apurunkoa takaisin. Harmittaa ottaa auki uudestaan, kun on joku naru rungon ja apurungon välissä.. =)

              Comment


                Aski roikkuu apurungossa että se kannattaa takapäästään vähän tukea. Jos koneen tukikumit on hyvässä iskussa niin ei välttämättä tukemista tarvi, mutta itse laitoin ainakin pölkyn askin alle. Puslat sinänsä on tosi helppo ja nopea vaihtaa.

                Comment


                  Mullakin menee kuin mato urissa mutta siihen syynä on todella vetelä takapää. Etupääkin auttoi jo paljon kun uusi kaikki ja laittoi apurunkoon alumiini puslat. Taaksekin on nyt tulossa apurunkoon alumiini puslat ja loput sitten ihan perus kamaa. Jos tossa kesällä kerkeis vaihteleen ja lisänä tulossa taakse vakaaja jota varten jo kaikki pää osat hankittuna.

                  Comment


                    Quattron takapään ylätukivarret on varmaan suurin yksittäinen tekijä tuohon takapään kiemurteluun. Muuttuu aika paljon kun vaihtaa uusiin.

                    Comment


                      Uudet varret takana. Tota vetelyä on ollu alusta asti eikä kulmien säätö avittanut juurikaan. Suhteellisen suoraan se menee kun vaan alusta on tasanen.
                      Mutta sellasta alustaa ei juuri maanteiltä paljoa löydä ja tuo voi ampua ihan taajamanopeuksissakin yhtäkkiä suuntaan tai toiseen, eli hereillä pitää olla.
                      Ehkä osansa tuo ET40 oleva 8.5" vanteetkin.
                      Vielä kun löytäis parhaan paikan tilailla puslat.
                      Mistä tietää ilman mittaamista kumpi tanko edessä on, kun on tarjolla 26 ja 28mm puslia?
                      Viimeksi muokannut Puuhapete; 29.4.2011, 10:21.

                      Comment


                        AEL quattrossa mahtaa olla aina 28mm. Ja meikältä löytyy noita paksumpia keppejä, jos nyt sattuu niin hassusti ettei siellä olisikaan. :)

                        Comment


                          Motoneti puslatarjonta kannattanee jättää hyllyyn vai onko muuta kokemusta? Mullon 150e sisässä jolla sais jo pari puslaa.

                          Comment


                            Käyt katsomassa mitä sieltä tarjoavat. Joskus saanut jopa osan josta viilattu rinkulat osittain pois.

                            Mulla ainakin oli tuo 28mm keppi edessä. 100 AAT:ssä taasen tuo 26millinen.

                            Comment


                              Ollu nyt vähän hiljasta taas tällä osastolla. Rahat hupenee sitä tahtia, että maalaustakin täytynee siirrellä syksyyn vähintään.
                              Nyt joka nurkka täryyttää jarrutuksissa ja vetely ei poistunu tai vähentyny kun nostin paineet renkaissa 3bar tai 3.4 bar asti.
                              Ja toivottavasti en saanu uusia vanteita jo soikeeksi routakuoppan takia.

                              Comment


                              • Uititko nuo jarrusatulat (viestissä 182) jossain litkuissa ennen maalausta vai miten sait niistä noin hyvät? Näyttävät ihan pakasta vedetyiltä!

                                Hieno projekti muutenkin, kun tehdään juttuja, joihin lähes jokainen vanhemman auton omistaja törmää.

                                Comment


                                  Kyllähä nyt apinakin kilikalilla saa hyvää pintaa, mutta pysyykö se on toinen juttu.
                                  Satulat oli kuitenkin täysin pakasta vedetyt eli uudet ja puhtaalla metallipinnalla. En muuta tehnyt kun yritin saada rasvat pois pinnalta.

                                  Ja projektihan on juuri käyttöquattro nimeltään, eli muun turhan sivussa tää on mun työmatka-auto ja se on hyvä pitää liikenteessä.
                                  Jos olis enemmän aikaa, rahaa ja energiaa niin työsarkaa kyllä riittää mistä sais juttua aikaseksi. Nopeesti uusia korjauskohteita on ainakin takaluuku johtosarja ja molempien etuovien saranatapit. Ilmastointi toimii, mutta en uskalla kattella joskos siellä silti olis vikakoodeja jotka vaatii oikein että rupeeppas nyt murehtiin jotta päästään asiaan :)

                                  Comment


                                    Hetken aikaa ajellu nyt uusilla takasatuloilla ja kai se pitää todeta, että vanhoissa oli jotain vikaa.
                                    Nyt nimittäin molemmat levyt on kirkkaat eikä epänormaalin näköset. Ja tasasemmin takana tuntuu jarrut pelaavan. Ehkä siihen vaikutaa myös isompi pala koska tuo C5 pala on isompi kuin orggis.
                                    Tämä näin selkeesti, ettei kukaan tajua mistä puhutaan :)

                                    Eli vanhoissa satuloissa sylinterit kyllä pelas eli liikkui eikä ollut hapettumia. Käsijarru noissa takerteli. Liutkin näytti pelaavan jotenkin, vaikka hieman väljät ne jo on.

                                    Vielä pitäs ilmata ja säätää käsijarru. CAC satuloissa toi käsijarruvipu hieman eri asennossa ja joutuu kiristään vaijereita.

                                    Comment


                                      Ja tuli todettua, että Motonetin suihkevasaralakka ei kestä jarrunestettä.
                                      Kivasti kuori hienon maalipinnan satuloista pois. No kokeillaan josko hammeri kestäs.

                                      Ja sain vaihdettua moniurahihnankiristäjän iskarinkin. Meinas vähän usko loppua, kun ei meinannu olla ruista painaan iskari tarpeeks lyttyy ruuvin asentamista varten. Onneks välähti, että voisha tässä käyttää apuna vaikka puristinta.
                                      Pitäs varmaan se rullakin vaihtaa, kun oli saanu jostain vähän lommoa.

                                      Pumppukin pitäs säätää uudelleen. Kylmänä joutuu pikkusen sahaamaan ja pölläyttää kun lähtee käyntiin.

                                      Comment


                                        Ei kestä hammerikaan jarruneste uittoa.

                                        Comment


                                          Etupään iskarit ja jouset vaihdettu. Oli sähläämistä ja kummallisen kova urakka.
                                          Nostan hattua sille, joka ottaa tuon etupään tolpan 15 minsassa irti. Mahdollista kai se on jos tietää just mitä tekee.

                                          En tietenkään muistanut ottaa mittoja ennen asennusta, mutta selkeen etupainoinen se nyt on kun takana on vakiot vielä.

                                          Comment


                                            Enempihän se tolpan irti otto on siitä kiinni kuinka helposti alapää irtoaa. Kyllä siinä itsellä varmaan se 30min menisi, että olisi tolppa "pöydällä"

                                            Comment


                                              Onkos sulla takana vakaaja? Taitaa olla takapään asennuksenkin jälkeen etupainoinen, ainakin mulla oli.

                                              Comment


                                                Ei mulla taida olla vakaajaa takana. Ei ainakaan ole mitään tankoja kiinni alatukivarressa takana.

                                                Ja eihä tuo takapään iskarien asennus oikeen mennyt putkeen. Se oli tiedossa, että yläpää on vakiossa 10mm ja Sprinteissä 12mm. Oli niissä vaan paljon muutakin eroa.
                                                Iskarin varressa yläpäässä on se sileä kohta, johon tulee lautanen kiinni joka on pohjakumien takia siinä. Sitten pitäisi tulla holkki. Sen päälle tulee jousilautanen ja se kumi runkoa vasten.

                                                No ongelma on siinä että tuo holkki on aivan liian lyhyen oloinen. Jää vielä sentti kierteeseen tyhjää. Eikös ton holkin tarkotus ole kiristää alempi lautanen runkokumin kanssa iskarin varteen?
                                                Ja samalla iskarin kierre tulee toista senttiä kumin yli yläpäästä.

                                                Kattelin, että sportti alustassa on ihan erimoinen rakenne. Samallainen on myös vakajaan kanssa.
                                                Nämä eroa yläpäässä.
                                                441 512 119 Ring 2
                                                441 512 107 A Spring disc 2
                                                441 512 331 Bearing ring 2
                                                441 512 347 Adapter left rear 1
                                                441 512 348 Adapter right rear 1
                                                441 512 357 Stop ring 2
                                                441 512 349 Concave washer 2
                                                Viimeksi muokannut Puuhapete; 29.5.2011, 09:31.

                                                Comment


                                                • Perus A6 alustassa on juuri tuon yläpään osat erilaiset kuin sport alustassa. Etkasta näkee erot. Itsekin jouduin nuo yläpään osat vaihtamaan, kun tuli sportti mallin iskarit.

                                                  Comment


                                                    No eipä tartte yrittääkkään katsastaa huomenna. Sen verran kolisee kun pienen testilenkin ajoin.
                                                    No olihan siellä raidetangon päistäkin kumit paskana, joten hylsy sieltä olis tullu joka tapauksessa.

                                                    Täytynee käydä marmorilla hakemassa nuo osat vai saako noita nopeasti jostain muualtakin? Näyttäisi olevan V8:ssa ja C4 S4:sse ihan samat osat.
                                                    Käytettykin tietysti kävis.
                                                    Viimeksi muokannut Puuhapete; 29.5.2011, 09:52.

                                                    Comment


                                                      Lisää rojua. Pakko ostaa kun halvalla sai.

                                                      Ja kuva autosta alustasarjan kera kun takapäässä on Sprintit, Eibachin -35mm jouset ja perus yläpään satsi takatolpan yläpäässä.
                                                      Attached Files

                                                      Comment


                                                        Mikä ECU ja mitä meinasit imusarjalle?Kansi menee varmaan siloteltavaksi ja pumppu kunnostukseen. Vaihtuuko nestepää isompaan?

                                                        Haiskahtaa siltä, että tästä tulee vielä nopea.. =)

                                                        Comment


                                                        • Nestepäätä ei tarvitse vaihtaa jos ei tavoittele paljon yli 300 pollen tehoja :)

                                                          Comment


                                                            Riittävän nopea siitä tulisi, jos vain olisi rahaa tarpeeksi. Listalla on maalaus, joka vie aika paljon rahaa jossain vaiheessa.
                                                            Auton takana näkyy yksi isohko projekti eli vanhan ulkorakennuksen purku ja tallin rakennus.

                                                            Kaikki noi pitäs olla AEL:stä ja ajetusta autosta purettuja. Oli purkuautossa akku käräyttänyt takapenkin ja pilannu sisustan.
                                                            Tarkotus on, että ainakin kannesta tehdään uuden veroinen, jollei sitten vähän parannella. Pumppuun en varmaan isommin koske tässä vaiheessa.

                                                            Imusarjalle en tiedä tällä hetkellä mitään käyttöä.

                                                            Comment


                                                              Nyt on takanakin sporttialustan yläpäät ja kolinat on poissa.
                                                              Raidentangon päitä yritin vaihtaa, mutta tarvinnee pillillä lämmittää, kun ei hievahtanutkaan mihinkään. Aamulla korjaamolle vaihdattaan ne ja sieltä katsastukseen.
                                                              Tuli yllättävä tarve Audille, kun Caddy kadotti turbonsa.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X