Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.3E AAR ei käynnisty kunnolla.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.3E AAR ei käynnisty kunnolla.

    Päivää.

    Ongelmana audissani on se, että se ei käynnistu kunnolla.
    Sitä saa _sahata_ aika pitkään ja pari/kolme kertaa, ennenkö se käynnistyy, ja se käynnistyminenki on semmoista, että lähtee pytty kerrallaan, pikkuhiljaa käymään.

    Otin pienen videopätkänki tästä tapauksesta, missä se tosin lähti yllättävän hyvin käyntiin. :)

    Bensapumpun vaihdoin viimeviikolla, mutta ei kai siinä vikaa ole? koska auto kuitenki toimii muuten ihan normaalisti lukuunottamatta vähä huonohkoa tyhjäkäyntiä.

  • #2
    Joskus aikoinaan havaitsin K-jetronikissa samaa vikaa ja paineenvaraaja sökö sekä huonokuntoiset suuttimet jotka ei suihkuttaneet kunnolla.

    Comment


    • #3
      Haiseeko startin jälkeen bensa?

      Comment


      • #4
        Mikä tuo paineenvaraaja on?

        Bensa ei haise missaan tilanteessa.

        Ongelmaan ei tosiaan ole tullu ratkaisua, eli aina kun koneen on ajanut lämpimäksi ja seisonut sen jälkeen vaikka yli tunnin, niin ei meinaa startata kuin oikein pitkällä sahauksella.

        Aamulla tein kylmästartin -5 pakkasella ja lähti kuin palmunalta käymään.

        Comment


          #5
          Oletko mitannut bensan paineet linjastossa. Miten pitää paineen kun sammutat auton?
          Hae mun aikaisemmista viesteistä se takaiskuventtiilin Bosch numero ja tilaat sen. Se tulee tankin päälle linjastoon. Loppuu ne sahaamiset lämpimällä moottorilla kun auto on seisonut hiukan.

          Heti jos starttaat niin lähtee hyvin käyntiin mutta kun seisoo niin ei. Taas kylmänä eli muutaman tunnin seisoneena lähtee hyvin käyntiin.

          Comment


          • #6
            Tässä vanha viesti. Tuota numeroa ilmeisesti tarkoitit.
            Sopiiko tuo myös Typ44 Audiin?
            Uusilla suuttimilla alkoi lähtemään todella hyvin, mutta uuden pumpun myötä alkoi hiljalleen vieteri taas kasvamaan.

            Comment


              #7
              Suuttimet tai takaisku. Omas lötkös ei aikoinaan takaiskun vaihto auttanu mitään vaan uudet suuttimet hommasin. Lähti kerrasta sen jälkeen aina, oli kylmä tai kuuma. Boschin liikkeestä en hakis suuttimia vaan marmorilta. Niis on ulkosestikkin selvä ero kärjes.

              Comment


              • #8
                Mistähän tuota takaiskua kannattaisi kysellä kun asustelen täällä Muoniossa niin on boch liikkeet aika vähissä.

                Onkos nuo suuttimet kalliita jos ne joutuu uusimaan ja mimmonen operaatio on kyseessä? joutuu vissiin imusarjan purkamaan pois tieltä ja mitä muuta?

                Comment


                  #9
                  Pikkuinen ajatuskatko :D

                  "Tuo takaisku venttiili 1587010003000 ja hinta 27,50? ainakin ollut. "

                  Tuo takaisku sopii siis ainakin Typ44 malliin :) Siihen se on takoitettu. Se voi myös sopia C4 malliin. Siihen en ole sitä kokeillut, mutta äkkiähän joku kokeilee. Sitten saa myös letkun väliin tulevaa takaiskua joka kannattaa sinne pumpun lähelle laittaa jokatapauksessa. Niitä saa 6mm, 8mm, 10mm letkuille. Hinta jossain reilun kympin luokkaa.

                  Comment


                    #10
                    En ny muista yhtäkkiä kääntyykö AAR:ssä imusarja venttiilikopan päälle mut jos niin on ni imusarja halki niistä pulteista. Punosletkuja ei tarvi jakajalta ruveta irrottaan. Suuttimet on arvokkaita, oli ainaki sillon. Karvan vajaa 400 eskoa makso sillon. Kannattaa Tepolta kysyä jos suuttimiin päädyt.

                    Comment


                    • #11
                      Kyllä se AAR moottorissa kääntyy venttiilikopan päälle. Kannattaa hakea saman tien uusi tiiviste siihen. Oli marmorilla muistaakseni jotain 14 euroa. Suuttimet maksaa 49 eur/kpl motonetissä.

                      Comment


                      • #12
                        Tässä ikivanha kännykameralla otettu kuva halkaistusta RT:n imusarjasta.
                        Ei mikään paha homma, kun vaan on laadukas, 1/2 tuuman hylsyllinen kuusiokoloavain. -Pehmoisilla en uskaltaisi lähteä availemaan.

                        Comment


                          #13
                          Itse laittaisin ensin sen takaiskun bensalinjaan. Omassa vanhassa kotturassa ongelmat loppui siihen kun teki juuri tuota pitkään starttausta lämpimänä. Kerran piti jatkaa kauppakierrostakin kun ei lähtenyt suosiolla käyntiin :D

                          Comment


                          • #14
                            Takaiskun saan ensviikolla, sitten nähdään miten käy.
                            Hintaa marmorilla 40e.

                            Comment


                            • #15
                              Moi, samoja ongelmia täälläkin. Myös ketjua lainatakseni, missä päin Tamperetta löytyy kohtuullisen hintaista asiantuntevaa audi-huoltoa?

                              Comment


                              • #16
                                Vika ei ollut takaiskuventtiilissä. Mitäs ny? Oma pää ei enään riitä tutkimaan asiaa enempää. Joten nyt tarvitaan oikeaa apua.

                                Comment


                                • #17
                                  Lähteekö kuumana kaasu pohjassa helpommin käyntiin?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jos kuumana lähtee kaasupoljin pohjassa paremmin käyntiin, niin silloin kai vikana olis suuttimet (väljät), mutta kuulema bensa ei tuoksu.

                                    Mutta entä suodatin, milloin vaihdettu?

                                    Comment


                                    • #19
                                      PA-suodatin on vaihdettu viimesyksynä ja mallia motonet. Sen jälkeen kyllä auto toimi ihan moitteettomasti. Mutta kun vaihdoin tuon bensapumpun niin sen jälkeen on vika tullu. Eihän se vika vois pumpussa olla? koska muutenhan auto pelaa hienosti.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mikäli muistan oikein ja saatan muistaa väärinkin, niin suuttimet sulkeutuu bensan paineella eli mitä pienempi paine, sen enemmän suutin on auki.
                                        Jos pumpun paine on liian suuri, suutin ei aukea ja jos paine on liian pieni, niin suutin kusee koko ajan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Eli bensapumpusta johtuis tämä vika? koska sen vaihdosta, 3vk jälkeen alkoi ongelmat. Mistähän sitä ostaisi bensapumpun? tuo on jo toinen AD:lta ostettu 70e tarvike Bosch.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jos pumpun vaihdossa tullut vika, niin epäilisin väärää painetta, mutta viisaampia kannattaa kuunnella ennen hätiköityjä päätöksiä.
                                            Voisit kokeilla antaa sille "ryyppy" tai pilottia ennen starttia ja jos auttaa, niin ei saa tarpeeksi tavaraa.

                                            Comment


                                              #23
                                              Lähteekö 'palmun alta' käyntiin myös lämpöisenä, jos irroitat kaksinapaisen pistokkeen G62 lämpöanturilta ylävesiletkun päältä ennen lämpimänä käynnistystä?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Täytyy pilottia ja tuota johdonirroitusta kokeilla kun pääsen taas ensviikolla autoni luokse.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Alkuperäinen kirjoittaja jsahlman Näytä viesti

                                                  "Tuo takaisku venttiili 1 587 010 003 ja hinta 27,50€ ainakin ollut. "
                                                  Numerolla löytyneet, kts. kuva alla. Vasen osa korvataan oikean puolen osasarjalla.
                                                  Kymmenen ensimmäistä on oikea numero, vaikka kuvassakin kolme viiimeistä nollaa näkyy. Hinta oli jossain 25e:n paikkeilla.

                                                  Vielä ei ole tullut autoa ajettua lämpöiseksi, että voisi sanoa, auttoiko mitään.
                                                  Attached Files
                                                  Viimeksi muokannut jasso; 27.6.2012, 15:54. Perustelu: Laitoin foorumin servulle kuvan

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Eipä auttanut takaisku. Ilmeisesti siis taas suuttimet kaipaisivat vaihtoa. On se kumma, kun ei tulppiakaan ole tarvinnut vaihtaa noin usein (ärräpäitä tähän)...

                                                    Forten käytin joskus läpi ja auttoi sen aikaa, kun sitä oli tankissa.
                                                    Kulumisesta ongelma tuskin johtuu, mutta milläs noita putsailisi tehokkaasti?
                                                    Vai uuttako taas vaan saman tien?

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Nyt on enemmän kokemusta erillisen takaiskuventtiilin vaikutuksesta koneen toimintaan.

                                                      Täytyy sen verran ottaa sanoja takaisin, että kylmänä auto lähtee pääsääntöisesti niin käyntiin kuin pitääkin. Aiemmin kun oli vieteriä kylmänäkin.

                                                      Lämpöisenä edelleen vieteri on normaalia pitempi. Ei kuitenkaan sellainen, että se starttimoottoria alkaisi rasittamaan.

                                                      Forten käytin taas järjestelmästä läpi, mutta sama homma kuin aiemminkin. -Lähtee sen aikaa paremmin, kun Fortea on kierrossa. Lähinnä normaalina huoltona sitä tankkiin kaadoinkin. En odottanutkaan havaittavia vaikutuksia.
                                                      Sen se kyllä ilmeisesti taas vaikutti, että HC oli katsastuksessa suhteellisen alhainen.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Täällä sama ongelma eli lämpösenä ja varsinkin jos hissukseen ajelee esim. 2km matkan ja menee sammuttamaan niin kyllä ootella saa että käymään lähtee.
                                                        bensa pumppu vaihettu ja auttoi kyllä jonkin verran asiaan. Pitäiskö tuo venttiili laittaa?

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Pumpussa on venttiili jo itsessään. Minulla kun oireet alkoivat uuden pumpun myötä, niin oli syytä olettaa, että uuden pumpun takaiskussa oli jotain vikaa.

                                                          Eihän se kallis kokeilu ole, mutta itse pitäisin epätodennäköisenä sitä, että vanhassa, sekä uudessa pumpussa olisi sama vika.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Ongelmia täälläkin

                                                            Nyt kun tuota Coupen retaletta (-89, 2.3E, 10V) olen hiukan enempi alkanut käyttämään niin ilmeni myös seuraavanlainen vika. Kylmällä koneella ei ole mitään ongelmaa, mutta kun lämmintä konetta yrittää käynnistää niin ei meinaa lähteä käymään millään. Sahata ei tarvitse, mutta kierrokset jää sinne 300-400 välille seilaamaan eikä reagoi kaasuun oikein millään tavalla. Sitten kun on n. 10-15s kulunut niin alkaa taas toimimaan ihan normaalisti. Ajossakaan en ole huomannut mitään ihmeellistä. Mistähän tämä nyt johtuu ja mistä ensiksi alan oireille syytä etsimään. On muutenkin kokemus täysin nollassa näiden bensa käyttöisten moottoreiden kanssa.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X