Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 Harrastepeli

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Olihan sulla se aihio sitten alunperin V8-automaatti? Muuten tulee ahdasta: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...8&postcount=10

    Comment


      Katsos vain, mulla on useita V8 aihioita ollut pihalla ja on edelleen, mutta tuollaista en ole huomannut. Sen olen huomannut, että tuo automaatin laatikko on kyllä tuhdimpaa sorttia, mutta että koppakin on erilainen. Pitääpä katsoa tarkemmin kun tallille meen seuraavalla kerralla. Tuo auto mihin hommaa suunnittelin on 2.2t UrS6 aluperin ja manuaalilaatikolla ollut.

      Comment


        Alkuperäinen kirjoittaja Jari74
        Harrasteajoneuvovakuutuksella ei ole mitään virkaa, auton arvoksi voi määritellä mitä tahansa, mutta siitä ei makseta kuin käypä markkinarvo =(
        Tuliko tähän mitään perusteluita? Kiinnostaa kun itsekin maksan harrasteajoneuvovakuutusta Lähitapsalle.

        Comment


          Minulla eri yhtiö, mutta tämän mukaan mennään markkina-arvon mukaan. Ei auta jos esimerkiksi 10t auto on vakuutettu 50t:sta. Se maksetaan mitä siitä olisi saanut vapailla markkinoilla ehjänä ollessaan. Kaivoivat kaikki rupiset UrS4 mallit Nettiautosta yms. esille ja kysyivät miksi minun olisi yhtään kalliimpi kuin nuo. Kuvat, kuitit ja projektikertomukset käytiin tarkasti läpi ja vaikka tuossa oli paljon uutta osaa niin ne ei varsinaisesti auton hintaa nosta eli periaatteessa täysin loppuunajettu/räpelletty yksilö joka on mennyt katsastuksesta läpi on samanarvoinen kuin täysin läpikäyty yksilö. No onneksi ei sentään ihan noin tässä mennyt vaan päästiin sopuun ja auto jäi itselle.

          Omien autojen arvoa joudun nyt uudelleen arvioimaan eli mitä niistä joku olisi halukas maksamaan. UrS tapauksissa ei kovinkaan paljoa valitettavasti =(

          Comment


            Ite laitoin 20e palovaakuutuksen 80:iin.

            Comment


            • OT: 80 saa myös OEM osana 1kg sammuttimen

              Comment


                Kävin pikaisesti tallilla ja ajelin F1:llä ettei paikat pääse jumiutumaan. Hyvin huomaa eron noiden 2:n välillä, F1 on paljon jämäkämpi ajaa ja mm. vaihteet toimii paljon paremmin (synkat vaihdettu), samoin ison eron tekee tuo 034 Motorsportin vaihteenlyhennin joka puuttuu F2:sta (tosin tämä on jo tulossa).

                F1 on menohaluiltaan huomattavasti pirteämpi kuin tuo "vakio" F2. Tuossa kun ei ole mitään muuta kuin MTM softa. Tätä "puhdittomuutta" ihmettelin jo kun kävin tuon hakemassa. Kai sitä on tottunut hiukan tehokkaampiin laitteisiin. Täytyy hiukan korjata asiaa, tosin meinasin vain päivittää pakosarjan/turbon ja suuttimet eli perus "RS2" setti. Osatkin on jo valmiina, tosin suuttimia ei voi vaihtaa ennen kuin saa uuden softan.

                Ensiviikolla Helsinkiin lomaa viettämään ja sitten olisi tarkoitus viettää "laatuaikaa" noiden autojen kanssa. Tavoitteena olisi saada F1 maalauskuntoon.
                Attached Files
                Viimeksi muokannut Jari74; 20.7.2017, 12:47.

                Comment


                • Kylläpä on valo värille edukseen tässä. Komeita pelejä, mikäs näiden värikoodi oli?

                  Comment


                    Värikoodia en osaa sanoa, nuo on Oppaan Petri joskus maalannut, pitäisi soittaa ja kysyä tuo koodi.

                    Asentelin tuohon F2:een koukun, kevyt projekti, ei mennyt kuin 2 päivää =( Autossa on joskus ollut tehdasasennettu koukku ja johtosarjakin oli valmiiksi asennettuna. Tosin se oli ronskisti katkaistu auton alta ja päät teipattu yhteen. Olikin melkoisen pahasti johdot hapettuneet kun availin sitä pakettia. Johtoja joutui katkaisemaan ~40cm ennen kuin tuli terveen näköistä kuparia esiin.

                    No nuo sähköt ei olleet ongelma vaan se, että tuo puskuri oli melko erikoisesti kiinnitetty autoon. Periaatteessa ihan oikein, mutta asentajalla joka tuon oli laittanut ei tainnut olla oikeita työkaluja/osia hommaan. Apukuskinpuolen pultit oli jätetty ~1cm irti ja ne oli niin ruosteessa, että 2kpl meni poikki auki vääntäessä. Tuossa meni puolipäivää, kun porailin alakautta noita tumppeja pois ja hitsaillin uudet mutterit yms. kiinnikkeet. Tuli hyvä ja nyt on autossa orkkis koukku paikoillaan. Puskurikin istuu hyvin paikoilleen kun uusin nuo muoviset puskurin kiinnikkeet (oli peltiruuvilla sisälokasuojassa kiinni).
                    Attached Files

                    Comment


                      F2:sta meni turbo. Kuuntelin tuossa jo kuinka se on alkanut viheltämään ja nyt tuo on alkanut falskaamaan öljyä pako- ja imusarjaan. Sininen savu pakoputkesta, kun yön antaa seisoa. Sormilla tunnustelin akselia ja onhan tuo ihan loppu. Ikää vasta 25v eli ei nuokaan mitään enää kestä =) Autossa on vakio turbo ja pakosarja.

                      Kunnostettu turbo olisi laatikossa jo odottamassa. Laitan Sedanissa olevan RS2 pakosarjan sille kaveriksi. Tuo uusi turbo on "Billet Volvo" setupilla oleva eli ei ihan vakio. RS2 suuttimetkin olisi hyllyssä eli voisi hiukan piristää tuota uudella softallakin. Noita kuluneita vakioturboja on nyt melko paljon varastossa, mietin pitäisikö niille tehdä jotain vai heittää kierrätykseen. Noilla ei taida olla juurikaan kysyntää edes kunnostettuina.

                      Comment


                        Pitkästä aikaa ajelin noilla Ursseilla. Olleet tallissa nyt kun on ollut kaikkea muuta puuhaa eikö ole joutanut noita autoja säätämään. Huomasin puolivahingossa, että F2:n varoitusäänet ei toimi. Ajelin F1:llä ja siinä jäi valot päälle ja alkoi tuo varoitin huutamaan. Ihmettelin ettei moista ääntä F2:ssa ole. Aloin sitten testaamaan noita varoituksia (jarru/öljy yms.) ja ei tuo huuda yhtään vaikka muutoin punaista/keltaista varoitusta ruudun täydeltä.

                        Otin mittariston pois ja testasin 2:lla muulla S6:n mittaristolla mutta kaikki mykkinä?? Muutoin kyllä toimii, mutta ei tule piippauksia yms. Purin sitten tuon auton oman ja ei tuo summeri tosiaan ehjä ole, mutta onko se muka rikki kaikista noista S6 mittaristoista...hiukan epäilyttää.

                        No pitää nyt etsiä tuohon jostain uusi toimiva summeri, ei kyllä vielä mitään hajua mistä noita voisi kysellä. Kuhan löytyy niin pitää kokeilla vaihtaa. Onko kenelläkään kokemuksia tuosta?

                        Lisätään vielä, että S4:ssa tuo olisi ollut helppo vaihtaa kun se on erillinen releen näköinen boxi mittariston takana, mutta S6:ssa se on integroitu mittaristoon eli tuo omat haasteensa.

                        Edit: Tilasin Kiinasta 10kpl noita summereita kokonaisedulliseen 4,75€ kotiin toimitettuna.
                        Viimeksi muokannut Jari74; 24.9.2017, 11:45.

                        Comment


                          F2:sta olen nyt käyttänyt vaihteeksi ettei paikat jumiudu. Tarkoitus oli ottaa F1 liikenteeseen, mutta sitä tuossa käyttäessä alkoi joku keulan rulla vikisemään sen verran pahasti että annoin olla paikoillaan. Pitää nyt ottaa tuo työn alle ja selvittää mikä siellä ääntää. Kaikki rullat yms. on tosin vaihdettu uusiin, mutta 2 vuotta paikoillaan ei tosiaan tee hyvää noillekaan. Hihnanvaihto on muutoinkin tehtävä vaikka kilometrejä ei ole tullut juurikaan niin samalla käydä paikat läpi. Autossa on 2v vanhat etanolit, melko nihkeästi lähti käyntiin viime lauantaina. Kävin hakemassa uutta ainetta tankkiin ja ajelin autolla jonkinverran niin alkoi taas käymään/toimimaan hyvin.

                          F2:ssa alkoi takapään sähköt temppuamaan (sumarit, pyyhin). No eipä tuo yllätys ollut ja vikapaikkakin oli selvillä heti ilman tutkimista eli tyyppivikana tuo takaluukun läpivienti. Purin tuossa noita varaosa-autoja ja otin niistä irti nuo takaluukun johtosarjat, mutta ne oli kaikki ihan yhtä heikossa hapessa joten päätin korjata autossa jo kiinniolevan. Kuvassa löydökset kun tuon avasin.

                          Tuo pitäisi katsastaa, mutta ennen sitä vaihdan tuohon Sedanista hiukan osaa mm. akselistot sillä ne on puhallettu/maalattu ja uusilla laakereilla. Samoin tilasin hiukan uusia puslia yms. niin saa kaikki laitettua samalla kertaa. Kardaanin tukikumi oli hiukan haperon oloinen eli nappaan siihen uuden. Aikoinaan tuli ostettua noita kardaanin korjaussarjoja (kun niitä vielä sai) niin ei tarvitse tehdä mitään patentteja. Hyllyssä kyllä olisi hyväkuntoisia purkuautoista napattuja kardaaneita, mutta kunnostetaan tuo orkkis.

                          Varastoja tonkiessa löysin omaksi yllätyksekseni 2kpl UrS4 takavalopaneeleita. Näitä olen metsästänyt jo jonkin aikaa (tai no itseasiassa UrS6 mallin). Ei mitään priimoja, mutta ajattelin kokeilla ehostaa noita sillä tuntuvat olevan hyvin kiven alla. Saisi tuohon F2:een valopaneelin laitettua tuon normi mallin sijaan (vaikkakin se on S4 mallin).
                          Attached Files

                          Comment


                            Sedanin purku aloitettu ja lievää haikeutta oli ajaa se sisään nosturille. Melko hidasta purkaa tuota, kun kaikki pitää ottaa ns. nätisti pois. Autossahan on tekniikkaa uusittu melkolailla eli ehjää/uutta osaa täynnä. Tosin helppo noita oli ruuvailla pois kun mikään ei ollut ruostunut kiinni. Muutama napsu alla.

                            Nyt olen koettanut saada noita romuja pois nurkista (tuossa yhdessä kuvassa näkyykin yksi farmari purettuna ja odottamassa hakua). Jos joku ihmettelee miksi perä noin ylhäällä niin nostin sen traktorilla ylös että sain perän pois. Talli on nyt tupaten täynnä erilaista palikkaa =(

                            Talliin jää ainoastaa F1 ja F2 noista C4:sta. Mietin tosin jo F2:n myyntiä, kun ei 2:lla melkein samanlaisella autolla mitään tee. F2:n olisi sopivassa "tilassa" myyntiä varten sillä se on täysin ehjä tekniikaltaan (paljon tuotakin uusittu). Ulkokuori jäisi seuraavalle omistajalle eli saisi tehdä omanlaisensa.
                            Attached Files

                            Comment


                              Kävin hakemassa F2:n ajoon, kun piti kuskata hiukan kärryllä tavaraa. Jani (JSTuning) laittoi tuossa joku aika sitten 034:n vaihteenlyhentimen ja ajattelin sen nyt vain "näpätä" paikoilleen. Aika nopeasti tuli mieleen aikaisemmat kokemukset asiasta (F1:ssä vastaava lyhennin on ollut jo ~10v). Kyllähän sen kepin saa helposti pois paikoiltaan, mutta uuden laittaminen paikoilleen (siihen kuppiin) on melkoisen työn takana.

                              Hirveän äherryksen, patenttiviritelmän ja tuntien jälkeen keppi on paikoillaan ja hyvin toimii. Tuota ei oikein osaa kaivata, mutta joka kerta kun käy mutkan F1:llä huomaa eron. Paljon lyhyemmät liikeradat ja jäsympi toiminta. Kelpo keksintö siis.

                              Pitäisi katsastaa tuo F2 tämän kuun loppuun mennessä. Muutama kohde pitää hoitaa kuntoon mm. poistaa nuo xenonit. Nuo umpiot on muutoinkin nähneet ns. parempia päiviä joten laittelen uudet. Samoin tuttuun tyyliin käsijarru ei enää ole entisessä loistossaan (pitää kyllä, mutta kahva nousee melko ylös eli tuo säätö ei toimi), joten laittelen kunnostetut satulat taakse.

                              Comment


                                Franky2:

                                Niinhän siinä kävi, että kun aloin katselemaan autoa katsastuskuntoon niin homma laajeni. Auto oli ylhäällä ja kääntelin rattia ja katselin nivelien/puslien kuntoa niin nehän kaikki tiensä päässä. Eteen on joku joskus vaihtanut jouset/iskarit ja tehnyt sen puolihuolimattomasti niin laakeri on mennyt väärin paikoilleen ja nyt se on halki. Samoin alatukivarren puslat oli loppu ja iskarin yläpään tukikumi melkein irti. Muutama huono kuva liitteenä.

                                Noiden tolppien laakeritkaan ei enää ole uudenveroiset eli täytyy ottaa nuo jossain vaiheessa työn alle (puhallus, maalaus ja laakereiden vaihto).

                                Laittelen nyt kaikki uudet tukivarret, nivelet, kumit ja samalla tutun ja turvallisen Eibach/Bilstein jousi/iskarisetin. Katselin autoa alhaalta ja huomasin, että kardaanin keskilaakeri vetelee myös viimeisiään eli laittelen senkin uusiksi. Tosin mulla taitaa olla varastossa kunnostettu kardaani jossa on jo uudet nivelet päissä ja keskilaakeri vaihdettu. Kuhan muistaisin missä se on.

                                Kaivelin myös varastosta useamman S4 ja S6 mallin lampun. Mikään noista ei ole ns. täydellinen eli jotain vikaa löytyy, mutta eiköhän noista 2kpl 100% ehjiä valoja saada kasaan. Nykyisissä on melkein kaikki kiinnitykset poikki ja patentteja on joka sormelle, että nuo ylipäätään pysyy paikoillaan.
                                Attached Files

                                Comment


                                  Franky2:

                                  Operaatio valot eli autossa olevat UrS6+ Xenon valot on nähneet parempia päiviä noin 10v sitten. 90% kiinnikkeistä poikki, säädöt ei toimi ja xenonit lähinnä loistaa sinisenä ilman oikeaa valotehoa. Hyllyssä on noita valoja melko läjä eli katselin sopivat osat että sain 2kpl täysin ehjiä lamppuja Frankyn nokalle. Ei tuossa sen kummempaa ollut, mutta vaikka autossa on nyt halogeenit niin noilla jopa näkee. Ei nuo loistavat ole, mutta huomattava parannus vanhaan. Pitäisi vielä releyttää nuo niin saisi hiukan enemmän valotehoa.

                                  Muutama näpsy operaatiosta ja noiden lamppujen erosta. Toki säilytän nuo xenonin osat jos joskus tulee mielenhäiriö haluta ne takaisin.

                                  Jos joku ihmettelee miksi tuossa on UrS4 ja UrS6 valoja sekaisin niin ne on samanlaiset rungoltaan eli otin ehjät rungot ja kasasin niihin UrS6 rojut sisään.
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • Tuosta harrastamisen määrästä alkaa nähdä, että näilläkin on ikää. Vaikka miten pitää kuin kukkaa kämmenellä, niin aina on jotain pientä :)
                                    Mutta hyvä, että on edes joitakin, jotka jaksaa noita pitää kunnossa.
                                    Edelleen on välillä omaa urssia ikävä, vaikkei ollutkaan yhtä hyvällä pidolla, mutta oli se silti tietyllä tavalla raaka peli ja mukava ikäisekseen... :(

                                    Comment


                                      Mähän en ole tekniikkaan kauheasti koskenut tässä F2:ssa. Korjannut lähinnä kosmeettisia vaurioita/puutteita (sisustaa yms.) Nyt oli pakko, kun alkoi kaikki hajota.

                                      Tänään aamulla jumppasin nuo uudet laakerit/puslat alustaan ja laittelin taakse uudet satulat. Nyt taas jarrut toimii. Kävi taas perinteiset eli unohdin ilmauksen aikana varmistella, että säiliössä on tarpeeksi ainetta eli tuli sitten ilmattua oikein urakalla jarruja =)

                                      Jarrulevyt ei ole kuluneet juurikaan, mutta ne on pahasti ruosteessa. Noista saattaa tulla sanomista katsastuksessa. Tallilla on pari settiä levyjä niin eteen kuin taaksekin eli pitää muistaa napata mukaan.

                                      Mulla on nyt tarkoitus myös lopetella nämä C4 puuhastelut. Ei noissa ole mitään uutta enää. Purkuhommat varaosa-autoissa menossa ja tarkoituksena on jättää vain nuo F1 ja F2 talliin tai saatan jopa myydä tuon F2:n (nuo kun on melkein identtiset kaksoset).
                                      Attached Files
                                      Viimeksi muokannut Jari74; 16.12.2017, 14:05.

                                      Comment


                                        Onko S6+ xenon umpioiden lasit täysin menetetyt tapaukset? Jos ei, niin siirrä ne halogeeniumpioon ja laadukas H1 Xenon setti perään.

                                        Comment


                                          Jotain tuollaista mietin. Nuo lasit on nytkin paikoillaan. Vaihdoin vain kuoret
                                          Viimeksi muokannut Killeri; 16.12.2017, 18:19. Perustelu: Tapeeton lainaus poistettu.

                                          Comment


                                            Muutama vuosi sitten tuli tarjolle marmorilel myös uudet MEX lisävarustekoodin lasit... en tiedä onko enää tarjolla, nuo siis ovat Xenon umpion lasit, joissa merkinnät erillishyväksynnästä kenonille.

                                            Comment


                                              Laittelin tuon Franky 2:n myyntiin, vain tänne palstalle jos joku haluaisi hyvän harrasteaihion. Halutessaan saa kaikki "perusparannus" palikatkin samalla kertaa. Puhuin aikaisemmin tuon myynnistä ja sainkin yhteydenoton, että onko tuo myynnissä. Melko pitkään neuvoteltiin hinnasta ja en halunnut sitä kovin alas laskea, mutta emäntä oli sitä mieltä, että nyt kannattaa noita autoja vähäntää ja suostuinkin aika paljon alempaan hintaan mitä aluksi pyysin.

                                              Ostaja tuli paikan päälle, tarkasti auton ja yritti vieläkin alentaa hintaa jo sovitusta reilusti ja kaupat kariutui siihen. Juttelin asiasta illalla tutun autokauppiaan kanssa ja kertoi että tuo on aika yleistä eli tullaan paikan päälle ja koetetaan saada auto vielä edullisemmin mistä ollaan jo sovittu. Ei ole aikaisemmin moista itselle käynyt. No vein kaverit takaisin juna-asemalle ja itse asiassa itsellä oli melko helpottunut olo. Jos auto olisi lähtenyt niin olisi harmittanut tuo hinta ja siihen nähty vaivan määrä. Ei tuo hinta mitä pyydän siitä nytkään ole ihan mahdoton auton kuntoon nähden. Varmasti teknisesti yksi parhaista (vaikkei täydellinen) UrS malli. Tuon myynnille ei ole muuta syytä kuin vähentää C4 varastoja ja rahamääräkin on niin "pieni" mitä tuosta saa ettei se talouttakaan muuta mihinkään suuntaan. Tarkoitus on keksiä jotain muuta puuhastelua. Vaihtokin voisi kiinnostaa johonkin mielenkiintoiseen.

                                              No koko episodi sai miettimään mitä tehdä näiden autojen kanssa 2018. Ajatuksena on nyt ottaa F1 liikenteeseen. Se on seisonut nyt monta vuotta (oikeastaan siitä lähtien kun Erikoismoottorilla siihen tehtiin etanolisofta). Autoa ei ole katsastettu aikoihin ja nyt kun tuon kenties jopa saa laillisesti etanolille leimattua niin lähden sitä kokeilemaan eli ensi viikolla käyn auton läpi ja käyn näyttämässä. Ei tuossa pitäisi mitään olla, mutta seisonta ei tunnetusti tee mitään hyvää noille eli jarrut yms. saattaa olla hiukan juntturassa vaikka olen sitä välillä käyttänyt ja ajanutkin pihatiellä. Toinen ongelma on, että autossa on nyt ns. suora putki katin tilalla. Teetin tuohon putkiston ja nyt se on sellainen mihin saa helposti vaihdettua (V-pannalla) katin tai suoran putken. No nyt tuo katti on jossain varastossa hyvässä tallessa ja pitäisi sekin löytää.

                                              Jos/kun tuo saa leiman niin laitan F2:n pukeille. Uusi turbo/pakosarja kiinni ja samalla laittelen taakse uudet navat (kunnostetut uusilla laakereilla). Edessä jo on, vaihdoin samalla kun uusin jouset/iskarit. Perän voisi vaihtaa V8 torsenilla olevaan ja tankkiin 044 Bosch pumppu. Olisi sitten softaa vaille. RS2 suuttimetkin on hyllyssä, mutta niitä ei kiinni voi laittaa kuin vasta softauksen yhteydessä. Nuo alkavat ruostekohdat pitää ottaa nyt "kiinni" ja käydä maalauttamassa. Sittenhän tuo olisi ns. valmis.

                                              Tavoitteena on, että 2018 vuoden lopussa tallissa ei ole kuin 1-2 UrS ajoneuvoa ja muut romutettu/myyty. Noiden tilalla sitten jotain muuta mielenkiintoista. Yhden museoauton lisää tuossa jo hommasin, mutta sen kanssa ei ole oikein mitään puuhasteltavaa (ei rinkelikeula).

                                              Oikein hyvää uutta vuotta 2018.
                                              Viimeksi muokannut Jari74; 28.12.2017, 10:50.

                                              Comment


                                                Franky2:

                                                Eilen illalla päätin vaihtaa tuon alkuperäisen Concert radion hiukan uudempaan. Radio toimii moitteetta, mutta se on hiukan "vanhanaikainen" verrattuna nykyisiin. Päivitin sitä aikoinaan eli laitoin siihen tuollaisen Bluetooth mokkulan CD boxin rinnalle eli sai kännykän kiinni (Spotify yms.) No yksi ongelma tuossa oli se, että kun tuli puhelu niin piti aina vaihtaa radiolta CD liittymälle ja bluetooth yhteyden muodostus kesti jonkin tovin. Vietän paljon aikaa puhelimessa ihan töidenkin takia niin tuo alkoi hiukan vaivaamaan.

                                                Tuo Concert radion muoto on haastava nykyaikaisille radioille, mutta etsin tuohon sopivat palikat valmiiksi. Samalla ajattelin vaihtaa tuon keskiosan toiseen sillä tuossa vanhassa on hiukan kulumaa (kuvassa näkyy). No siinähän kävi niin, että unohdin nuo palikat tallille, kehyksen kuitenkin muistin ottaa =( En antanut tuon haitata vaan laittelin Pioneerin kiinni ja hyvin rokkaa. Onhan tuo ruma (katso kuva), mutta ei tuo tuossa noin ole montaa päivää. Laitan samalla tuon "uuden" kehyksen kiinni. Normi radion oikealle sivulle ajettelin laittaa toisen 12V pistokkeen niin tulee siisti (samalla lailla kuin UrS4 mallissa). Autossahan on 12v pistoke käsijarrukahvan vieressä (missä UrS4 mallissa on takalukkojen kytkin)+ takana, mutta ei noita 12V pistokkeita ole liikaa koskaan.

                                                Rokki soi, Bluetooth toimii eli ei valittamista. Auton johtosarjaan en tehnyt muutoksia vaan modasin Pioneerin päässä olevat liittimet sopimaan suoraan Bosen aktiivijärjestelmään eli paluu orkkikseen on helppo. Bose toimii hyvin, ei häiriöitä yms. ja nyt toimii balancet/faderit. Bosessa ne on päättäneet että esim. balancea on turha säädellä itse vaikka nappi siihen on laitettu.

                                                E-tron:

                                                Meni latausluukun salpa rikki, ihmeen pitkään moinen on ehjänä pysynytkin (melko viritys). Korjaussarja ei onneksi kovin kallis ollut ~40€ ja saattaa mennä takuuseen (selvittävät asiaa). Tiistaina pitäisi palikat olla noudettavissa.
                                                Attached Files
                                                Viimeksi muokannut Jari74; 29.12.2017, 11:23.

                                                Comment


                                                  Franky2:

                                                  Tallia siivotessa löysin pari rullaa vaimennusmattoa ja ajattelin joutessani äänieristää tuon takapään. Tuo vararengaskotelo kun on melkoinen kuminapönttö ja muutoinkin äänieristys tuo mukavuutta menoon. En muistanut ottaa juurikaan kuvia matkan varrelta, mutta eristin tuon takapenkeistä taaksepäin kokonaan.

                                                  Täällä Oulussa tiet on älyttömän huonossa kunnossa näiden lauhojen säiden takia mm. kaikki risteykset on perunapeltoa pahempia joten oli hyvä käydä kokeilemassa kitinöitä yms. ja hyvin tuntui olevan aisoissa. Autossa ilmeni aikaisemmin takapenkki tyhjänä ajaessa kitinää jonka helposti paikallisti penkkeihin. Ääni poistui jos joku istui takana. Nyt noita paneeleita purettaessa huomasin, että nuo takapenkkien yläpään kiinnikkeet oli aivan irti (pyöritti sormilla auki). Nyt on kiinni ja penkit äänettömät.

                                                  Mukavaa puuhastelua ja eron huomaa entiseen. Loppui tuo bitumimatto kesken niin täytyy tilata muutama rulla lisää niin saa auton käsiteltyä kokonaan.
                                                  Attached Files

                                                  Comment


                                                    E-tron:

                                                    Mainitsin tuossa, että E-tronista meni tuo latausluukku rikki. Tänään tuli tuo uusi osa ja oli ylläri, että sieltä tuli puoliluukkua vaikka vain salpa meni rikki. No samapa tuolle, korjaussarja maksoi vain muutaman kympin. Nappasin paikoilleen ja taas rokkaa. Jotenkin on kutina, että tuota saa tulevaisuudessa korjata uudemmankin kerran. Tuota kun käpistellään useamman kerran päivässä ja joskus tuo jäätyy kiinni. Muutaman kerran on reissulla jätetty suosiolla lataamatta, kun keulassa monen sentin moskakerros ja luukku jumissa. Muutoinhan tuo on aina tallissa niin kotona kuin emännän työpaikallakin eli ei useinkaan joudu pakolla avaamaan.

                                                    Kiitoksia Oulun Audicentterille taas nopeasta toimituksesta.
                                                    Attached Files

                                                    Comment


                                                      Ja on jotenkin senoloisessa paikassa että kiinanpojan kannattaisi alkaa painaa noita jo nyt, voi olla tulevaisuudessa kovinkin kysytty osa. Noin mielenkiinnosta, menikö takuuseen vai onko tuo "kuluva osa"?

                                                      Comment


                                                        Ei tiedä vielä meneekö takuuseen. Jos niin hyvittävät tuon hinnan takaisin. Tosin takuuseen jos menee niin tuo olisi pitänyt myös vaihdattaa marmorilla.

                                                        On kyllä pieni suunnittelukukkanen tuo luukku. Eivät ilmeisesti käyneet talvella testaamassa tuota, kun autoa kehittivät :-) En tiedä onko seuraavassa versiossa tuo mietitty uudelleen.

                                                        Comment


                                                          Franky 1:

                                                          Mainostin tuossa, että otan F1:n liikenteeseen..tai no siis katsastan sen. Tuskin sillä ajettua paljon tulee. Viimeksi katsastusmerkintä on tullut vuonna 2014 eli kai se on aikakin tuota liikuttaa. Tänään kävin konttorilla juttelemassa etanolille katsastuksen vaatimuksista ja nyt on kaikki selvillä. Odottelen vain todistusta Erikoismoottorilta, että autossa moinen softa on niin pääsen käymään konttorilla. Olin kokonaan unohtanut, että tuohon autoon tehtiin dynossa bensasofta ja tuo etanoli "etänä". Olisin voinut milloin tahansa vaihtaa tuon bensalle. No ei sitä voi kaikkea muistaa. Mulla on vielä noita AAN Motronic purkkeja niin voisi siitä tehdä bensalle purkin niin ei tarvitsisi aina noita piirejä erikseen vaihdella. Suoraan tuo ei onnistu sillä pitäisi se map anturi vaihtaa toisenlaiseen ennen kuin tuo toimisi oikein.

                                                          Löysin tuon F1:n katalysaattorinkin. Ihan vahingossa, etsin muksujen liukureita yms. talvivarusteita niin tuo oli ulkovarastossa paketissaan =) Mä olin ihan 100% varma, että se on tallilla jossain.

                                                          Samalla reissulla (konttorilla kun kävin) niin poikkesin naapurissa olevaan teippifirmaan ihan muissa asioissa (F2:lla). Katselivat autoa ja olivat sitä mieltä, että tummennukset pitäisi ehdottomasti laittaa. Tekivät tarjouksen ikkunoiden tummennuksesta eli huomenna kiikutan auton heille. Tuossahan on ollut kalvot laseissa, jotka on joskus revitty pois. Poistelin niitä liiman jäämiä monta iltaa, kun auto minulle tuli. Tilasin myös sitä vaimennusmattoa riittävästi eli pääsen luultavasti viikonloppuna purkamaan autoa. Tarkoituksena on nyt purkaa ovet ja eristää ne. Myös takapenkin alapuoli pitäisi tehdä.

                                                          Nyt kun tuon F1:n kanssa on tullut taas puuhasteltua (katsastuskuntoon laittoa) niin mielenkiinto pienimuotoiseen tehonlisäykseen F2:n osalta on voimistunut. Nuo 2 autoa on aivan eri planeetalta. Eihän nuo kumpikaan ole mitään "mörköjä" tehojen suhteen, mutta F2 on melkoisen nuhapumppu verrattuna tuohon toiseen. Ei tuo kummoinen homma olisi heittää palikat nokalle ja siihen sitten softa päälle. Pakosarjan vaihtoa varten pitää vain varautua uusilla vaarnapulteilla yms. Noiden kanssa kun saa ihan varmasti taas tapella. Kun tuohon sedaniin aikoinaan pakosarjan vaihdoin, tilasin noita läjän, mutta ei niitä montaa ylimääräistä jäänyt. Tilailen varmuuden vuoksi tiivisteet/mutterit/pultit niin ei jää homma ainakaan niistä sitten kesken.

                                                          Comment


                                                          • Elä nyt vanhukseen pillukalvoja...jotain haaleeta pitää kyllä sitte olla takalasista sivulasiin, sävylasi tyyliin.
                                                            Hienoja pelejä molemmat, itelläki kun on tuo "widebody" takakaarissa on jaksettu tehdä puskuri muotoilu myös, tuo hyvin koria esille paremmin.

                                                            Comment


                                                            • Siis voit muutoskatsastaa auton etanolille pelkällä softalla, softantekijän lausunnolla? Olin siinä ymmärryksessä että pitäisi olla trafin hyväksymä huijausboksi käytössä..

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X