Pistäppä viestiä amalin kutsumanimelle forumilla (sähköpostilla). Elektroniikkavika jos kysessä, ni osaa varmasitikkin löytää ja korjata vian.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Autotalliasentaja, A8 D3
Collapse
Tämä aihe on suljettu.
X
X
-
Sinnehän minä aamulla jo olin yhteyksissä ja askelmerkit on selvillä :) Mietin vaan sitä lähettämisen ajankohtaa että sovitan sen johonkin pidempään työmatkaan niin ei seisonta haittaa... villejä veikkauksia, pystyykö sillä ajamaan kun se ohjainosa on irroitettu? Miten ne tangot (solenoidit?) siellä liikkuu, tuleeko jarrua painaessa nesteet pihalle tmv?
Comment
-
Työt häiritsee harrastamista eikä oo kerenny kovin usein konepeltiä avata, ajella vain. Aiemmin mainittu ABS vika "korjaantui" käyttämällä liitintä irti. Korjaantui siis sen verran ettei enää valita mittaristossa. Tilasin kuitenkin jo uudet tiivisteet että käytän tuon ohjainosan joskus sopivassa välissä tutkittavana.
Xenonin ballasti oli viallinen ja käytin sen vaihtoa varten sisälokarit ja puskurin irti. (Onneksi löytyi ebaystä n. 80e posteineen, Motonetissa väittivät ettei saa tarvikkeena ja marmori pyytää reipasta kahtasataa.)
Samalla kun osaa oli pois tieltä, vapun pidempien pyhien kunniaksi päätin tutkia myös tarkemmin edelleen jatkuvaa jäähdytinnesteen allelaskua. Tunnin putsailun ja auton alla ähertämisen jälkeen toiveikkaana luulin että vaihteiston öljynjäähdytin on syyllinen ja käytin sitä irti että näen paremmin. Sieltä tietysti valui n. desin verran vihreää kultaa lattialle ja bonuksena kun nyt näki paremmin, selvisi että jostain ylempää kuskin puolelta se tulee.
Päältä tutkiessa pää syvällä konehuoneessa se on täysin kuiva... ettei vain sitten olisi se surullinen 4.2 V8 moottorin öljyjäähdyttimen muoviholkki. Vaikka se ymmärtääkseni on vänkärin puolella, ehkä se jostain sitten kiertää juuri tuohon vaihteiston öljynjäähdyttimen päälle, kuskin puolelle. Paremmalla ajalla uusiksi... nyt vuotoa saa hillitä sullottu vanha t-paita :)
Koskapa autolla ei nyt viitsi ajaa ennenkuin lisää vähän vihreää, purin joutessani jousituksen kompressorin ja kuivatan ryynit. Tiivistesarjan (ebay 25e) tilasin ja putsailin sisuskalut odottamaan kasaamista.
Comment
-
Kyllä sun täytyy Anssi se nosturi äkkiä hommata, melkoinen viritys =) Tosin olen joskus syyllistynyt ihan samaan.
"Vihreä kulta" on ohjaustehostimen ym. hydraulijärjestelmän überkallista öljyä (varsinkin jos marmorilta hakee). Tuo toinen vihreä neste (jäähdytys) on huomattavasti halvempaa ;-)
Mullekin on tullut kumma hinku saada joku isompi laiva alle, joku V12 koneinen (tai no kyllä se V10 voisi mennä myös) voisi olla sopiva konkurssiin saattaja. Sitä varten kun pitäisi ostaa siitä sun vierestä toinen talli. Nykyiseen kun ei moinen laiva kovin hyvin mahtuisi =(
Comment
-
Kyllä se öljy on sitä tiptronicin öljyä, ja mielestäni se oli vihreää. Jäähdytysneste on punaista. Joskin kun tutkin asiaa niin tähän pitäisi mennä keltaista öljyä, ZF 6HP-26 A61 (esim. Motonet, Febi 34608 ATF-vaihteistoöljy M-1375.4). Tutkin joskus lisää kun reissusta selviän...Viimeksi muokannut aakman; 5.5.2015, 13:27.
Comment
-
Siis kyllä, jäädytysnestettä se vuotaa, mutta luulin että se vuoto on siinä vaihteistoöljyn jäähdyttimessä johon menee sama neste. Ja kun käytin sitä irti niin sieltä lirahti vaihteistoöljyä vähän ulos. Ja kyllä, kaikki nestevuodot on hermoja raastavia koska ne on lähes poikkeuksetta jossain nihkeesti saavutettavassa paikassa.
Comment
-
Alustan kompressorin tiivisteiden vaihdosta tulikin pidempi urakka töiden ja vapaa-ajan takia. Sain sitten vihdoin tiivisteet vaihdettua ja paketin takas paikalleen mutta pari extrapäivää tuli ihmettelyssä että miksi auto nousee ja mm. kalibrointi onnistuu, mutta heti kun yrittää pudottaa yhtään tulee ylärajasta vikakoodi.
Se vaatikin sitten neuvoa-antavaa ja syvällistä opiskelua mm. SSP 994303 ilman liikkumisesta eri tilanteissa. Lopulta tajusin että kasatessani tuota keskimmäisen kuvan "exhaust solenoid valvea" meni se punaisella ympyröity rautamötikkä väärin päin eikä se liikuttanut sitä oikein.
Venttiilipaketin paikalleenlaitto taas ei mitenkään onnistunut kompuran jo ollessa paikallaan auton alla, joten jouduin patentoimaan tuohon 9V patterin asennuksen ajaksi että se vetää sen raudan alas ja pitää siellä.
Nyt pelaa alusta uuden veroisesti, seuraavaksi pitääkin sitten vcds:llä koijata antureita kalibroinnissa, ihan pelkällä Codingin arvon muuttamisella se ei tiputa omaan makuun läheskään tarpeeksi.
Comment
-
Mulla on vähän sama fiilis että se Coding ei oikeasti juurikaan auttanut (silmä, en mitannu). Vaihdanpa sen takas siihen vakioon 01<b>55</b>0 tmv. ja kokeilen huijausarvoja. Tosin vähän kun sitä kerkesin värkätä niin vcds sanoi n. 20mm suuremmalla arvolla parissa nurkassa "Invalid". Mutta eiköhän se siitä.
Comment
-
Mikko, se tiivistesarja ("männänrengas" + o-rengas) maksaa n. 25e kotiin tuotuna, ebaystä esim. tämä: "Wabco Air Suspension Compressor Piston Seal repair Kit". Kannattaa se koko paketti purkaa ja puhdistaa pölystä, oikein säästeliäs käyttää tiivisteet varmaan uusiksi mutta tulipa nyt tilattua. Erityisesti tuo männänrengas varmasti kuluu vuosien saatossa ohuemmaksi, toisaalta o-renkaan löytää varmaan jostain säästeliäs mies "tarvikkeenakin" :) (Mukana tulee myös pultit ja nippusiteitä, joita ei kyllä tarvi.)
Marko, en tiennytkään että sitä nykyistä voi flashata, näin vain niitä sport moduleita myynnissä 100-200e hintaan. Valitettavasti ei oo tällä hetkellä mitään flash softia tai laitteita, mutta pidetään mielessä.
Comment
-
Nyt alkaa mennä hermot tuon alustan säätämisen kanssa, ei millään suostu vänkärin etukulma tippumaan tästä enempää vaan antaa Invalid arvoa kun kokeilee yhtään isompaa kalibrointiarvoa. Oon toista sataa kertaa jo syöttäny samat security login -> adaptation -> arvot ja se tulee invalid kohta uniinkin vilkkumaan. Kaikkia muita kulmia saa vähän alemmaksi, en tiiä pitääkö tässä seuraavaksi alkaa rälläköimään sitä anturin tankoa.
Hyviä uutisia sen sijaan löytyi lahden toiselta puolen, ostin Combon kaljakärryiksi. Tietysti tavallista opel vikaa eli moottorin vikavalo palaa sytytys- ja lambdavikojen kunniaksi sekä ruostetta mutta eiköhän tällä pienen tilin tee kun saa Suomen kilpiin ja uutta osaa peltiin sekä pellin alle.
Comment
-
No nyt sitten kun aikaa tuli laittaa Audia niin eiköhän se suutu ja konepellin toinen lukko ei tottele enää. Pitkällisen googlailun ja Audicenterissä vierailun jälkeen taitaa olla helpoin kokeilla katkaista se lenkki rautasahalla maskin ja konepellin välistä itse. Nyt syö miestä, prkl!!
http://www.audiworld.com/forums/a8-s...losed-2830934/
https://www.youtube.com/watch?v=IHRr-9ABX5s
Comment
-
Siinähän kävi sitten niin että se konepellin puolen lenkki piti sahata poikki. Onneksi edes toinen puoli aukesi jolloin sinne näki vähän, en tiedä miten tuo olisi onnistunut ihan käsikopelolta, arvelen ettei minulta mitenkään. Kuten viimeisestä kuvasta näkyy, jakolaatikko ja muutenkin vaijerit oli ihan ehjiä, se oli lukon puolelta vaijeri mennyt läpi holkista vai mikä lie pidike nimeltään. En näe nyt jälkeenpäinkään mitään mahdollisuutta aukaista tuota muuten, vaikka niin foorumeilla arvaillaan.
Pari siideriä vaati miettimiseen ja neljä hinkkaamiseen. Huomasin sahan jättämistä jäljistä että tähän oli tehty sama juttu joskus toisellekin puolelle joskus eli voinemme puhua tyyppiviasta.
Aivan ehdottomasti kasin omistajat katsokaa vaijerin kiinnitys lukoissa ja varulta puristakaa pihdeillä paremmaksi, helppo vakuutus!
Comment
-
Tutkin tilannetta vielä tänään selvinpäin (kröhm..) tarkemmin ja siinä vaijerin päässä on semmonen ihan pikkunen muoviholkki joka oli haljennut ja jotenkin samalla pompauttanut vaijerin pois lukosta.
Ja se varmasti hajoaa käytössä, etenkin jos säätö on vähänkin liian tiukalla. Sen voisi korvata ehkä jollain kumisella, toisaalta en näe sille täysin edes tarvetta koska vaijeri pysyy lukossa eikä näytä testien perusteella pomppaavan pois ilman holkkiakaan. Ei oo tämmönen tekninen sanasto oikein hallussa mutta jotenkin noin :)
Comment
-
Parkkitutkat... vaihdoin eteen selkeän vikakoodin saattelemana jo aiemmin, mutta sitten jatkoi aina piippaamista takaa ilman mitään koodeja. Vihdoin kun oli aikaa, varustautuin jääkaapillisella sekä takapuskurin irroitusmanuaaleilla. Päättelin vian olevan anturissa joka oli työntynyt puskurista sisäänpäin, ja piippaus tuli siitä nurkasta. (Joko siinä on vain yksi kaiutin takana ja mulla kävi hyvä tuuri, tai sitten se oikeastikin piippaa sieltä mistä este on lähellä)
En kerenny edes ensimmäistä fizziä loppuun ennenkuin huomasin että siihen laitimmaiseenkin anturiin pääsi käsiksi puskurin alaruuvit (4kpl) aukaisemalla. Puolan ebay ostos (reipas 20e, suosittelen kahden kokemuksella) tuntuu toimivan ja nyt mietin että mitä sitten keksin, iltalomaa kun on haettu pitkälle yöhön?
Comment
-
Toisessa ketjussa hainkin vikaa ja lopulta löysin sen palaneesta oikeanpuoleisen bensapumpun sulakkeesta. Ilo oli kuitenkin lyhytaikainen, sillä parin päivän päästä sulake paloi uusiksi. Pumppu on tod.näk. viallinen, mutta kyllä se taas toimii uudella 20A sulakkeella, pitää ehkä vaihtaa vahvempi jos/kun vielä polttaa ;)
Samalla ilmaantui erikoinen uusi "vika", eli antaa vikakoodia (ja mittaristossa käyttää vähän aikaa palaneen polttimon kuvaa) etuparkkipolttimosta, vaikka se kyllä palaa ihan oikein kokoajan. Vaihdoin 2kk sitten siihen polttimon kun silloin se oli oikeasti pimeenä. Liittyisikö jotenkin huonoon akkuun, tuohon vialliseen pumppuun tai sitten se vain on huonolla tuurilla taas jotenkin rikki.
Uusi pumppu (3D0919087L) maksaa Audicenterissä 400e + asennus 200e. Käytettynä ebaystä 200e pintaan. Siinä näytti vaativan jotain erikoisempaa työkalua irroitukseen joten saatan olla laiska ja laittaa kättä taskuun.Viimeksi muokannut aakman; 8.8.2015, 20:16. Perustelu: aloin surffaa tarkemmin ja ebay.de löyty saksasta 110tkm pumppu kuluineen 85e. kokeillaan siis itse.
Comment
Comment