Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mitäs näit tänään liikenteessä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Tuossa ajelin treen keskustassa ja olin ja siinä joku kuski pysähtyi suojatien eteen antaakseen kävelijälle tietä. No, siellä pysähtyneen auton takana oli toinen auto joka sitten päätti koukata oikealta ohi tuosta pysähtyneestä autosta ilma pysähtymistä. Jalankulkija oli jo tässä vaiheessa suojatiellä.

    Ziisus, että tuossa kohtaa syke nousi sinne 300 pelkästä vitutuksesta ja teki niin mieli paina räikkä ja kaasu pohjaan ja ajaa kylkeen, kun olin siinä risteyksessä kääntymässä. Päätin olla tekemättä kumpaakaan ettei kukaan muu saa paskahalvausta. :)

    Tämä kuski oli NAINEN ja autona oli farkku b7 audi mielestäni. Ehkä olisi syytä pysyä pois liikenteestä ihan oman mielenrauhan säilyttämiseksi. Vieläkin korpee kun ajattelee tuota tilannetta.

    Comment


      Nuo tilanteet saa kyllä aina pulssin nousemaan, ensin pelosta että joku jää alle, sen jälkeen siitä että ei taaskaan ollut poliisia paikalla. Minusta olisi aina ison sakon paikka.

      Comment


        Poliisin sakkolaskurin mukaan se on 12 päiväsakkoa. Maksun määrä on toki sitten tulojen mukaan.

        Comment


        • Tuollaisessa "tappotapahtumassa" taisivat ottaa jopa kortteja kuivumaan tehovalvonnan aikana.

          Siksi periaatteeni onkin, etten kakskaistaisella anna jalankulkijoille vapaata suojatietä, juuri noitten mulkkujen takia, jotka eivät pysähdy.

          Teen sen turvallisuuden takia, vaikka sakkojen uhalla.

          Comment


            Eilen perjantaina Orituvalla hieman ennen puoltapäivää oli pienehkö audikeskittymä. Melkein joka toinen auto parkkipaikalla oli Audi, eli kelin mukaan.

            Comment


              Tuossa illansuussa kun pojan kanssa tultiin futismatsista takaisin, niin Paimion mäkeä motarilla nousi muuten täysin pimeä rekka, mutta hätävilkut päällä. Poistuttiin siitä Kemiön liittymästä etten nähnyt minkämaalainen, mutta kiire kai kuormalla on pitänyt olla.

              Comment


              • Kuopion motarilla vähän ennen Siilinjärveä ajelin vasenta kaistaa ja huomasin taustapeilistä vauhdilla lähenevän sinisen välkkyvalon etumaskissa. Kerkesin jo ajatella, että ei vittu taas ja mistä ne perään lähti. Menin oikealle kaistalle ja aloin katselemaan, että minneköhän tässä pitää pysäyttää. Skoda paineli ohi valot vilkkuen ja minä selvisin säikähdyksellä. Tällä kertaa päiväsakot jäi tienaamatta :)

                Comment


                • Jonkun vaimo oli unohtanut varmaan ruuan uuniin, kun niin kauhella hopulla päästeli kakkoskehää vanhalle turuntielle ja siitä Laaksolahteen päin hopeisella A1:llä. Pari hyvää etupuskuria viistävää ohitusta myöhemmin rouva otti loppukirin kolmenkympin alueella, mutta valitettavasti ei päässyt yli neljää kymppiä kun edellä meni joku. Jarruvalot kyllä paloi ahkerasti, että yritystä oli. Sääti tuolla ajelulla kuitenkin reilun kymmenen sekuntia kun perässä ajelin.

                  Comment


                  • Perjantaina Helsingissä valkoinen ruumisauto merkkiä Brabus. Tai ainakin siinä mersun keulassa oli iso B.

                    Comment


                    • Tämmöne motonetin pihalla, mut vatusti ruttosempana:
                      http://www.refinery29.com/static/bin...edez-wagon.jpg

                      Ei muute mitää mutta hymyilytti ku eeperi pauhas pellinalla :)

                      Comment


                        Pysähtyin antamaan jalankulkijalle tietä niin takana rupes joku auto vilkuttamaan valojaan, kuittasin moisen typeryyden jarruvaloilla ja pykälää terävämmällä jarrun polkaisulla.
                        Pari sataa metriä edempänä tuli punaisien valojen pakottama pysähdys niin tämä valoja vilkuttanut tuli vierelle ja avasi pelkääjän ikkunan. Tässä vaiheessa olin valmiina avautumaan Lexus ukolle nasevia siitä että onko kortti muropaketista löydetty tms viisasta. Ikkuna auki omasta autosta ja yllätys oli suuri kun suurin piirtein ekat sanat kuului "anteeksi".

                        Asiallisesti ukko pahoitteli että vilkutti valoja, ei kuulemma nähnyt jalankulkijaa kun oli niin tummiin pukeutunut (ja mun huomio oli ettei näkynyt heijastinta). Huomasi sen jalankulkijan ilmeisesti vasta sen jälkeen kun minä olin ohittanut suojatien.

                        Henkinen hatun nosto kyseille sankarille kun tuolla tavoin kykeni kuittamaan oman törttöilynsä.

                        Comment


                          Kylläpä näkyi kovin huonosti tuoreen (en noita oikein hyvin tunne, mutta varmaan max 2-vuotias) A3:n vilkku kun umpiossa paloi ajovalo ja ledit. Vilkku siellä välissä vaatimattomasti pilkisti. Ei onneksi haitannut kun olin kolmion takana.

                          Comment


                          • Lahdessa linja-autoaseman liikenneympyrässä isäntä mustalla v70 volvolla kääntyi punaisten valojen palaessa "vastakarvaan". Onneksi ei ollut vauhtia itellä. Mutta jälkipyykki oli mukavaa katsottavaa kun isäntä peruutteli pois niin apukuskina ollut rouvashenkilö ei käden- ja suunliikkeistä päätellen antanut paljon armoa isännälle. Ei siis ollut ihme että isännän peruutus ei ihan meinannut onnistua kertalaakista
                            Viimeksi muokannut tyyppivika; 21.1.2015, 20:27. Perustelu: kirotusvireitä

                            Comment


                              Vaimon autolla liikenteessä ja motarilla vakakri päällä: Toyota-kuski pumppasi vierellä 2-3 km, pääsi sitten ohi ja muutaman kymmenen automittaa edelle. Sitten sillä kiire loppui ja tuli perä edellä vastaan, tavoistani poiketen katsoin vaan ettei jaksa pelleillä ja menin vakkari päällä oikealta ohi. On se vaan vaikeata katsoa siitä mittaria siinä nenän edessä ja pitää vauhti suurinpiirtein vakiona. Ja itselläni jotenkin semmoinen hassu ajatus että jos edellä menee auto joka ajaa kovempaa kuin minä haluan ajaa niin en lähde ohittamaan vaikka se olisi mahdollista

                              Comment


                                tavoistani poiketen katsoin vaan ettei jaksa pelleillä ja menin vakkari päällä oikealta ohi.
                                Oikealta saa ohiajaa. Se ei ole ohitus, jos et vaihda kaistaa.

                                Comment


                                  Joo, en kuitenkaan yleensä kuitenkaan tee sitä. Kokemus osoittanut että kuitenkin on puusilmiä jotka vaihtaa ns ohituksen jälkeen oikealle, katsomatta mikä siellä oikealla kaistalla on tilanne. Kaiken kaikkiaan aika tympeä tilanne kun ajaa tasaista nopeutta ja muut aiheuttaa perseilyllään kaiken maailman lisäohjelmaa. Oli itse asiassa jo toinen tollainen tilanne tänään: liittymästä tuli Rysleri joka ei sitten löytänyt kaasupoljinta vaan minun rinnaltani jarrutti taakseni, sieltä vasemmalle ja ohi ja sitten palattuaan oikealle kaistalle tuli perä edellä vastaan, eli koko operaatio ihan turhaan ja vasemmassa kaistassa kovempaa ajavat kiittivät

                                  Comment


                                    Ainakin Lahden motarilla ihan normitilanne, että koko oikea kaista siirtyy vasemmalle ohittamaan jotain kilometrin päässä näkyvää rekkaa. Oikea kaista on täysin tyhjä, mutta ohituskaista puuroutuu, kun kaikki änkevät pakonomaisesti sinne. Yleensä oikeaa kaistaa saa sitten painaa useita kilometreja tyhjänä, kun vasen seisoo.

                                    Pari päivää sitten sain valoshown joltain ohituskaistalla pumppaavalta, kun menin cruisella ajen isoimman jarruttelun aikana ohitse ja sitten kolmen auton mitan päässä edellä vaihdoin tyhjälle ohituskaistalle. Itse olin ajanut oikeaa kaistaa yhtämittaa jo cruisella 15km ja tämä auto pumppaili siinä ohituskaistalla jonoa vetäen välillä rinnalle ja välillä taas kauas eteen edeten.

                                    En oikeasti edes cruiseen koskenut kertaakaan, en edes kun siirryin ohituskaistalle. Cruisen olin asettanut 106-107km/h GPS:n lukemaa. Sinne se jäi lopulta vetämään jonoa 200m päähän. Hänen mielestä minä olin kuitenkin se, joka teki väärin.

                                    Comment


                                    • Olematta sen enempää rasisti tms, niin näin omin silmin kun manne laskeutui työvaatteet päällä roskaauton vänkärin penkiltä.

                                      Henkselit näky olevan alla suorissa housuissa. enivei, saatto jopa käydä töissä, Mit vit?!

                                      Comment


                                        Väitätkö tosiaan, ettet ole ennen nähnyt työtä tekevää mustalaista? Itse olen nähnyt ja paljonkin. Ei pitäisi olla mikään uusi ja ihmeellinen asia. Vaikkakin maine tuolla porukalla on mitä on. Ja ei, en ole mustalainen :D

                                        Comment


                                        • Kyllä mulla meni neitsyys tämän asian tiimoilta äsken.

                                          Comment


                                          • Salossa pyörii uudenkarhea RS6 4G, omistaja tajusi ilmeisesti homman nimen kun olin quattroilemassa ja ronsu tuli muutaman risteyksen perässäni samat juonet mielessä. On se häijyn näköinen sivupeilistä katsottuna ja mukavasti tuntui tulevan kylkimyyryä :D

                                            Comment


                                              B4 kasikymppi sedan ajoi ensin liikenteenjakajan korokkeen yli, sitten leikkasi risteyksessä sisäpuolelta jalkakäytävän rotvallien yli ja valui kävelyvauhtia tuohon firman edessä olevalle parkkipaikalle. Olin jo soittamassa virkavaltaa tarkistamaan kuljettajan ajokuntoa mutta mitä vielä, sieltä nousi joku satavuotias patu ja meni naapurin kebabille. Tuskin se humalassa oli mutta muuten ehkä paras terä oli ajamisesta jäänyt jo laatokalle.

                                              Comment


                                                Olisi tuollaisesta silti ehkä kannattanut ilmoittaa. Ei tuonne tien päälle ole asiaa niilläkään joiden terveys ei ole ajamiseen soveltuvalla tasolla.

                                                Comment


                                                • Ensimmäistä kertaa näin hyvinkin läheltä tilanteen, jossa oli henki ja terveys uhattuna. Täälläkin monesti jo mainittu tilanne, eli auto pysähtyy antamaan jalankulkijalle tietä suojatien eteen ja viereiseltä kaistalta ajetaan sukkana läpi. Tämä läpiajaja huomasi melkeinpä kohdalla tilanteen ja teki jonkinlaisen hätäjarrutuksen, muttei se olisi paljoa pelastanut vauhdin ollessa n. 60km/h jalankulkijan kohdalla (lisäksi liukas jäinen tie). Tämä jalankulkija osui käsillään tuohon auton kylkeen, mutta onneksi ei jäänyt alle. Auto paineli saman tien menemään horisonttiin. Aika veret seisauttava kokemus seurata 15m päässä tapahtumia kun itse ei voi tehdä mitään ja näkee että sekunnin päästä henki lähtee. Olipa tyypillä onni matkassa, huh!

                                                  Comment


                                                    Tuo suojatie homma on arkipäivää. Itsellä on kyllä jalankulkijana tapana varmistaa ja tarkkailla tilannetta, kun autojen parissa liikkuu.

                                                    Samaa soisi muillekin jalankulkijoille, varsinkin Helsingissä on vallitsevana varsin vailla itsesuojeluvaistoa olevaa väestöä ns uusi sukupolvi. Pääosin mennään ihan sokkona auton alle, siinä ei paljoa mieltä lämmitä, vaikka olisi oikeassa ja auto väistämisvelvollinen, kun henki on poissa.

                                                    Comment


                                                    • Itselle tuossa joulukuussa sattui helsingissä kun autoilija päästi minut suojatielle ja näin että toista kaistaa tulee taksimersu hiljaa, mutta ei näyttänyt olla aikomustakaan pysähtyä. Mersu kun oli kohdalla niin paukautin peilin kylkeen kiinni, toivottavasti meni peili edes palasiksi.

                                                      Comment


                                                        Harvemmin tähän kirjoittelen, mutta nyt pakko todeta. Aikalailla samoilla linjoilla mennään vaynen kanssa.

                                                        Minua kyllä harmittaa mahdottomasti poukkoilevat ja ennalta arvaamattomat jalankulkijat keskusta-alueella. Ylitetään varomattomasti milloin mistäkin, tuijotetaan sitä tablettia tai puhelinta, marssitaan omissa ajatuksissa musiikkia kuunnellen ajoradalle, panikoidaan ja sählätään minuuttiaikataulun takia. Oikaistaan suojateitä, juostaan ja sännätään ajoradalle suoraan alle - oli suojatie tai ei. Ja kaiken tämän jälkeen ihmettelevät sekä tiuskivat, kun autoilija ei ehdi reagoimaan edes kävelyvauhdista tilanteeseen. Eniten harmittaa jalankulkuvaloista piittaamattomat eli punaista päin kävelevät, jotka eivät edes muista perusjuttua kävellessään ajoradalle: katso vasemmalle, sitten oikealle ja vielä kerran vasemmalle, ennen kuin ylität. Pyöräilijöihin en ota kantaa, vaikka näistäkin löytyy paljon tarinaa (hyvää ja huonoa) - päivittäin kun kaupungilla asiakkaita kyydittää.

                                                        Comment


                                                          Scanialla on hyvä muistuttaa näitä ketkä kävelee punaisia päin. Kohdalla kun töräyttää alppitorvia, niin muistavat kyllä varmasti :P
                                                          Itse en pahemmin rupea jarruttelemaan, jos sieltä joku yrittää punaisia päin tulla. Ja aivan varmasti muistutan asiasta, jos pääsee livahtamaan.
                                                          Toki en päällekkään aja, vaikka välillä mieli tekisikin.
                                                          Omalla autolla otan hätäisemmän lähdön jos joku uivelo alkaa punaisia päin menemään.

                                                          Comment


                                                            Minä kerran soitin torvea kun jalankulkija oli mun auton edessä ja näin peilistä, että takaa tullaan vauhdilla ohi. Jalankulkija onneksi pysähtyi, mutta ei tajunnut tilannetta kun alkoi antaa keskaria.

                                                            Comment


                                                              Kyllä näitä riittää täällä maakunnissakin... Itse noudatan niin kahdella jalalla kuin pyörälläkin "mieluummin hengissä kuin oikeassa". Tänään nähtyä, jälleen kerran, hirmu lumipölläkässä patonki ohittamassa ilman takavaloja.

                                                              Comment

                                                              Working...
                                                              X