Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A6 2,8 quatro avant -95 autom.ongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi A6 2,8 quatro avant -95 autom.ongelma

    Terves foorumilaiset !

    Voisko joku auttaa...
    Vaihteisto ollut kylmänä hieman huono vaihtamaan isommille pykälöille lähdettäessä..auttanut kaasun "hölläys"
    Nyt siitä katosi D, 3,2,1 ... pakki pelaa normaalisti.
    Pientä elonmerkkiä on D:llä ja nuilla 3-1 alueilla, mutta jalalla tuon pitää paikallaan tasaisella pihamaalla.
    Mittariston vaihdenäytössä palaa vaihtelevasti tunnukset...välillä 3 katoaa kokonaan.
    Hankin auton muutama viikko sitten vaimolle...ja tässähän menee kohta "hopeat jakoon" tämän harmin kanssa.
    Tuossa pähkäilin onko tuohon vaidettu koskaan vaihteistonöljyjä...kun merkintöjä ei löydy ainakaan kirjoista ja ajettu on noin 350 tuhatta.
    Juuri pari päivää sitten heitin kaverille, touhua öljyt ja suodatin tuohon laatikhoon ko tiät mikkä litkut siihen kuuluu. No tuskimpa tuo öljyistä johtuu kun pakki kuitenkin pelaa.
    Laittakaa palautetta ja ajatuksia...olisko tuo joku sähkövika ja mistä lähteä ihmettelemään vai pukataanko joenjäälle odottamaan keväistä jäidenlähtöä.

    Terveiset Tornionjokilaaksosta !

  • #2
    Eli jos vaihteet palaa kokoajan, se on silloin vika tilassa, tässäkin tilanteessa testeri vois auttaa.
    Vika tuli kerta laakista? Joku varmaan tietää että onko tässä samanlaiset solenoidit kuin tipissä?
    "Hyvällä tuurilla" sieltä voi olla pyörimisnopeus anturi kappaleina.
    Öljynvaiholla tuskin lähtee pelaamaan, vaikuttaa jo sen verran vakavalta vialta, mutta aina kannattaa kokeilla.
    Elä säre sitä aivan lopullisesti leikkimällä ja kokeilemalla jos se tänään paremmin toimis.

    Comment


      #3
      Sollet on erilaiset mutta toiminta periaate on tasan sama, jos on sisään tulonopeus anturi sökö niin pitäis silti kulkea vikatilassa eteenkin päin. Veikkauksena vika voisi liittyä vaihteen valitsimen mekanismiin tai karaan jota kyseinen kampi lootassa liikuttelee.

      Comment


      • #4
        Kiitoksia !
        Eli tarkoitatko, että niissä ulkopuolisissa mekanismeissä voisi olla häikkää, löysyyttä... no täytyy viikonlopulla yrittää perehtyä asiaan.
        Miten tuon kyseisen auton testeripistokkeen laita on..jos nuin vanhassa se on...mistä se löytyy. Tuossa tutkailin konehuoneesta siitä tuulilasin alta..ei siinä ainakaan ole sellaista moninapaista pistoketta..jokin härpäke kaksixkaksi napaa siitä löytyi releloovasta.

        Comment


          #5
          Sulakerasiassa se on. Ota kansi pois ja näkyy heti.
          Attached Files

          Comment


            #6
            Eli tarkoitatko, että niissä ulkopuolisissa mekanismeissä voisi olla häikkää, löysyyttä...
            Niitä kyllä mutta lootan sisäpuolelta pitäisi sitä vikaa metsästää, eli öljypohja vaihteistosta irti niin selviää yhtä ja toista, jos on selvitäkseen.

            Comment


            • #7
              Jep !

              Tuossa jo tutkailinkin auton alle.
              Eli öljyt laskuun ja neliönmuotoinen pohja pois. ja sitten tutkimaan.
              Siinä oli sen pohjan etupuolella pistoke (pyöreä jossa hengettömät reijät epäsymmetrisesti) ...se oli ainakin puhtaalla öljyllä reilusti kyllästynyt, eli aivan kuin vaihteistoöljyt olisivat siihen päässeet, onko tuosta mitään mahdollista vaikutusta ? ei varmaankaan.
              Miten muuten öljyjen täyttö tapahtuu, ei taida olla mittatikkua, enkä kyllä saanut selville minne öljyt tuikataan, jos joskus tuikataan ja miten oikeasta öljymäärästä ollaan vakuuttuneita.
              No huomenna iltasella jatketaan ihmettelyä... kommentoikaa nuihin yllä oleviin kysymyksiin jos jaksatte.

              Kiitokset jo etukäteen !

              Comment


              • #8
                Elähän hättäile, putsaappas kunnolla eka se liitin ja kokeile!
                Juuri sen pistokkeen kautta menee tcu:lta solenoideille piuhat, eli sen pistokkeen kautta ajetaan vaihteita.
                Jos nyt ymmärsin oikein mitä tarkoitat, vasemassa etukulmassa on se pistoke, vähän öljypohjan yläpuolella.

                Comment


                • #9
                  No niin.. taas ihmetelty lisää. Käytin sen vaihteiston oljypohjan etu,vasemmalla olevan pistokkeen auki, se näytti kuivalta ja hapettumattomalta..ok. Sitten se toinen josta kirjoitin ja sekoilin..on vaihteiston öljypohjan takapuolella oleva pistoke (pyöreä, jossa aivan hengettömiä reikiä ja kiinnittyy laatikon kylkeen renkaalla jossa rihlattu pinta noin 1/3 pyörittämällä)...tässä on öljyä..onko tämä nyt sitten se kierrosluvuntunnistin liitin. Puhdistin sen ja pistin vähän "crc:tä"..pistin kiinni...
                  ja kappas vain nyt tuntuu veto tömähtävän myös D:llä ja auto haluaa pois kuormalavojen päältä. Ajattelin kuitenkin laskea öljyt pois ja vaihtaa suodattimen, kun en tiedä onko tuohon koskaan niitä vaihdettu ja autolla ajettu noin 350 tuhatta. onko järkevää ??

                  Comment


                  • #10
                    Haiseeko öljyt vielä öljyltä ja onko minkä väristä! Jos se öljy tuntuu sormien välissä öljyltä eikä kuravedeltä ni romut kasaan uudella suotimella ja kovaa ajoa! Jos vaihat ni kannattaa huuhtelemalla tehä. Onko tossa mittatikku vaihteistossa? helpottaa huuhtelu hommaa kummasti.

                    Comment


                    • #11
                      Aina on järkevää vaihtaa öljyt öljyt sinne, jokin epäpuhtaus kanavassa tai suodatin huono niin öljy ei kulje kunnolla. Niin ja vaiha se suodatinkin. Ohjeet vaihtoon löytyy moottori ja voimansiirto osiosta. Ja ei, elä usko ohjeita jossa sanotaan jotta sama määrä sisään kuin on tullut poiskin.
                      Nyt en kyllä minä tiedä mikä tuo toinen liitin on, tipparista ei moista löydy, mutta nopeusanturi se ainakaan ei ole, se löytyy vasemmalta etuvetarin lähön tienoilta.

                      Comment


                      • #12
                        "APUVA"

                        No nyt on öljyt laskettu lootasta kaksi kertaa, suodatin vaihdettu.
                        Ongelmat jatkuu..seuraavasti. Pakki pelaa hyvin..D:llä pikkuisen tuntee haluavan eteenpäin. Sitten 3 ja 2 sama oire kuin D:llä. 1 nappaa hyvin kiinni ja kun lähden sillä liikkeelle ja pukin isompaa silmään ne pelaa normaalisti ja myös D toimii tätä kautta. Tuossa testailin... ykkösellä liikkeelle reilusti ja suoraan D:lle toimii niin kuin ei olisi mitään häikkää.
                        Matkaajosta kun pysäytän D:llä vaikkapa linkkaripysäkille ..en koske vaihdekeppiin ja sitten yritän lähteä siitä...sama ongelma kierrokset nousevat..tunnen juuri auton vähän haluavan eteenpäin,ei sen enempää.
                        Sitten Ykkösellä liikkeelle ja sitä kautta D:lle taas matka jatkuu.
                        Matkaajossa kierrokset noin 2000 ja nopeus noin 80...talla pohjaan niin takoo pienempää silmään ja kiihtyy fiksusti ja kun löysää kaasua lyö pitemmät pykälät silmään ja kaikki ok.
                        Mitä arvelette..mistä johtuu. Vika koodeja ei ole luettu..ei poistettu...voiko tässä olla syytä ?? Jos jollakin olisi tietoa tai kokemusta edelläolevasta oireesta..kirjoittakaa ihmeessä.
                        Kiitokset jo etukäteen !!

                        Comment


                        • #13
                          Tuskin suoranaisesti syy on siinä että koodeja ei ole poistettu, mutta sillä saisi tiedon mikä sillä on hätänä. Voi tietysti olla jotta jokin hätätila on päällä niin ei anna toimia kunnolla.
                          Kun laitetaan pakolle niin eikös se siirrä vaihteen valitsimen karaa mekaanisesti? Voiskohan vika olla ykkösen kytkevässä solenoidissa? Joku viisampi saa varmentaa epäilykseni.

                          Comment


                          • #14
                            Oliko paskaset öljyt? Viittais vähän venttiili pöydän likaantumiseen. En tunne laatikkoa sen paremmin mut paine puuttuu eteenpäinmeno pakalta Deellä. Tiivisteet voi olla paistunu?! Pakko vaihteillahan od rumpu ei käytössä, ja öljykin kiertää eri kanavia pitkin. Eihän tuossa tippiä ole?
                            Viimeksi muokannut teemu85; 23.3.2014, 19:47.

                            Comment


                            • #15
                              Virhekoodi 00526

                              Hei Taas !! Tuossa "puoliautomaatilla" ajeltu pari viikkoa. Nyt tarkistettiin vikakoodit (Autocom) DTC 00526, vaihteisto -01N.
                              Kuvaus: -jarruvalokytkin, -oikosulku maadoitukseen, -jatkuva.

                              Jos jollakin olis fiksua tietoa tästä...mitä tekisin...kirjoittakaa ihmeessä.

                              Comment


                              • #16
                                Jarrupolkimen katkasia on solmussa, aiheuttaa vaikka minkä näköstä vikaa.
                                Vaihto ei ole sinäänsä hankala, eikä osakaan taida kallis olla.

                                Comment


                                • #17
                                  Ongelmat jatkuu

                                  Nyt on sitten jarruvalokatkaisin vaihdettu ja pitäisi mielestäni olla oikealla kohdalla syvyyden suhteen. Hankin VAG testerin ja olen kuittaillut virhekoodit pois. Ongelma jatkuu seuraavasti: vaihteisto ei pelaa edelleenkään kuin 1:llä liikkeelle ja sitten D:lle ..matka jatkuu.
                                  Virhekoodit pikku reissun jälkeen vaihteiston elektroniikassa: jarruvalokatkaisin ja " sort circuit to earth", jotenki näin, eli oikosulku maadoitukseen. lisäksi jarruelektroniikan puolella: jarruvalokatkaisin.
                                  Sulakkeet ehjät, jarruvalohehkut vaihdettu. Auton oma mittariston näyttö herjaa sitä jarrun kuvaa, eli eikö se ole se etujarrupalojen kulumis herjaus.
                                  Jarrupalat on tosi hyväkuntoiset ja niitäkin lutkuttelin crc:llä niitä pistokkeita jarrusatulalla, voisko tässä olla syytä ongelmaan.
                                  OTTAKAA IHMEESSÄ kantaa tähän jos tulee mieleen mitä kannattaisi tarkistaa.
                                  Terveisin Jaska !

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oikosulku maadoitukseen ?

                                    Tuossa mietin...oikosulku maadoitukseen..onko se siis, plussa menee jossakin maihin, no eikö se pitäis savu noussa tai sulake palaa.
                                    Käytin sitä jarruvalokatkaisijan pistoketta irti..mitoin ..yhdessä navassa oli jännite, yksi vastukseton runkoon, kahdessa vastusta runkoon löytyi.'
                                    Voisko joku tietää..pystynkö sieltä mittomalla löytämään "johtolankaa"
                                    ongelmaan....meinaa olla vitsit vähissä.

                                    Comment

                                    Working...
                                    X