Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

NG tyhjäkäynti heittelee n.100rpm suuntaan ja toiseen

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • NG tyhjäkäynti heittelee n.100rpm suuntaan ja toiseen

    Elikkäs tyhjäkäynnillä vaeltelee kierrokset tuhannen tietämillä ja jää välillä lämpimälläkin koneella siihen tuhanteen, ennen ollut aina joku 750-800rpm... kaasuttaessa konehuoneesta kuului "suhinaa"? imuvuotoa jossain?

    #2
    No kaikki mahdolliset vuotokohdat kannattaa nyt käydä läpitte. Sekottaa kyllä moottorin toiminnan jos jostain saa ohi-ilmaa.

    Comment


    • #3
      ISV jumittaa?
      Aika yleinen vika, mutta on kyllä paljon ollu rikkonaisia letkuja. Kato ainakin onko imusarjan alla oleva letku ehjä? Itsellä oli sama vika ja siellä oli letku kulunu puhki.

      Comment


      • #4
        Onkos se ISV tässä 2.3e NG koneessa siellä imusarjan alla, venakopan vieressä? sinisellä liittimellä?
        pitää ainakii se tsekata... imuvuotoo ei tuntunu olevan..

        Comment


          #5
          Ainakin NF koneessa ISV on ymmärtääkseni heti öljykorkin vieressä oikealla puolella (siis oikealla kun katsotaan ratin takaa). Se on sellainen pitkän mallinen murikka johon tulee pari letkua ja sähköjohto.

          Itse kysyisin että millä porukka on noita puhdistellut. Tarkoitus olisi itsekin nypätä tuo tyhmäkäyntiventtiili keittiön pöydälle saamaan huomiota ja pitäis keksiä joku hyvä aine jolla siitä vois paskaa liuottaa irti.

          Comment


            #6
            Nappasin tuon ISv:n tänään irti ja koetin ihmetellä sen toimintaa. Silmiin nähtävästi se ei ollut likainen, mutta eipä tuollainen paljon vaadi jotta jää jumittamaan. Ihmetyttämään jäi vain se, että tuosta pystyy puhaltamaan läpi oli se kummassa asennossa hyvänsä. Onko tämä normaalia?

            Comment


              #7
              Joskus noita putsailin, niin ei minun mielestäni puhaltanut läpi. Otsalampulla kun näytti toiselle puolelle valoa, niin eipä näkynyt mitään. Toisesta isv:stä (jumittavasta) puolestaan näkyi valoa.

              Comment


                #8
                No sitten tuossa saattaa olla jopa ihan vikaakin eikä pelkkä puhdistus auta. Testailin tuon toimintaa 9V paristolla ja sillä se kyllä liikkui melko sutjakkaasti. Kumminkin molemmissa asennoissa pystyy melko kevyesti puhaltamaan läpi ja päiväkin paistaa läpi koko ajan.

                EDIT:
                Tarkastin vielä ja molemmissa ääriasennoissa pystyy puhaltamaan läpi. Se sisus tavallaan kiertyy hieman yli jolloin toinen laita alkaa falskaamaan. Jos jollain muulla kuin sähköllä kääntää venttiilin sellaiseen asentoon että tuo sisusta sulkee toisen aukoista kokonaan niin silloin venttiilistä on huomattavasti raskaampi puhaltaa läpi.

                Eli onko tuolta jokin stoppari lähtenyt lätkimään vai tuleeko tuohon koko ajan pieni virta joka kääntää tuota sisustaa hivenen jotta venttiili on kiinni.
                Viimeksi muokannut Lipponen; 23.2.2011, 21:21.

                Comment


                  #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja Lipponen Näytä viesti
                  Itse kysyisin että millä porukka on noita puhdistellut. Tarkoitus olisi itsekin nypätä tuo tyhmäkäyntiventtiili keittiön pöydälle saamaan huomiota ja pitäis keksiä joku hyvä aine jolla siitä vois paskaa liuottaa irti.
                  Bensalla tai jarrukliinerillä olen ISV:ä putsannut, keittiö ei ehken ole kaikkein suositeltavin paikka toimenpiteelle.. ;)

                  Comment


                    #10
                    No tosiaan oma ISV ei edes niin mönjäinen ollut kuin oletin sen olevan. Hieman CRC:tä sinne suihkin jonka jälkeen paristolla virtaa jotta sai venttiilin heilumaan. Lopuksi kunnon voitelu aseöljyllä jonka uskoisin kestävän pakkasta.

                    Edelleen hieman mietityttää tuo että venttiili vuotaa "lepo" asennossaan. Huomenna täytyy heittää tuo vena paikoilleen ja rykäistä auto käyntiin. Pitäis myös nimittäin selvittää, mistä kyseinen kosla levitti öljyt pitkin konehuonetta.

                    Comment


                      #11
                      Unohda aseöljyt ja muutkin rasvat tuohon. Juuri rasva tekee ISV toiminnan takeltelun, varsinkin pakkasella. Jarrukliinerillä kaikki rasvat pois ennen kun laitat tuon takaisin koslaan.

                      Öljyssä lainehtiva pannuhuone viittaa vahvasti jäätyneeseen huohottimeen. Lohkosta imusarjaan kiemurteleva huohotinputki on tod.näk. täynnä möhnää joka jäätyessään pompsauttaa oljytikkua vähän raolleen, seurauksena automaattinen pannuhuoneen ruosteenesto käsittely..

                      Comment


                      • #12



                        Onko tässä tämä kyseinen isv venttiili 2.3E NG koneesta?

                        Comment


                          #13
                          Ei ole. ISV on siellä imusarjan "välissä".

                          Comment


                            #14
                            Kuva AAR koneesta, mutta paikka sama.
                            Attached Files

                            Comment


                            • #15
                              kiitos vielä tarkennuksesta täytyypi mennä heti tutkimaan asiaa...

                              Comment


                              • #16
                                Rohkeasti vain hakunappia ja "ISV" , löydät yllättävän paljon tietoa sen puhdistuksesta ja muutakin:).

                                Comment

                                Working...
                                X