Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Multitronicissa kaikki mittariston vaihdesymboli valot palaa yhtäaikaa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Multitronicissa kaikki mittariston vaihdesymboli valot palaa yhtäaikaa

    Mulla vuoden 2006 A4 avant 2,5TDI S-line Multitronic laatikolla.
    Nyt on alkanut mittarissa palamaan kaikki vaihdesymbolit hetkellisesti yhtä aikaa. Sitten ominaisuus poistuu taas itsekseen. Yleensä tulee noin 10min ajon jälkeen, valot palaa n.10sek ja sen jälkeen palaa normaalisti vain D:n valo. Löytyykö ideoita missä voisi olla ongelma?

    Ei ainakaan huomattu muuta ongelmaa / ominaisuutta.

    #2
    Tähänkin pätee vanha konsti, lue ensin vikakoodit. Laatikko taitaa käydä vikatilassa.

    Comment


      #3
      Laatikko on vikatilassa.

      Kun laittaa hakusanaksi Multitronic, niin johan alkaa juttua löytymään tuostakin ilmiöstä. Jos auton ohjekirja on tallella, niin sieltäkin löytyy lyhyt selitys aiheesta.

      Comment


      • #4
        Ja remonttiin saat sitten varata sen perinteisen touhutonnin. Luultavasti vika on laatikon ohjausyksikössä, joka taitaa marmorilla olla n. 900eur osa + asennus 4-8h. Kaverille pitäisi tuo samainen laatikko vaihtaa kunhan saa ajoiksi tulla Joensuussa pyörähtämään.

        Vikakoodien luvulla tietysti selviää onko vika ohjainyksikössä.

        Comment


          #5
          Turbokiisseli: Ravistelitko hihasta tuon työajan 4-8 tuntia ohjainyksikön vaihdolle? Siihen ei saa millään menemään tuntia enempää sopeutuksineen vaikka kuinka jauhaisi schaissea kaverin kanssa. BTDT.

          Ohjainyksikkö marmorilla noin 1300€, kerhon kautta jäsenelle noin 1000€. Eräät myös mainostavat korjaavansa noita ohjainyksiköitä, korjauksen hintaa ei ole tiedossani.
          Viimeksi muokannut jannekk; 3.2.2011, 14:31. Perustelu: Lisätty hintatietoa

          Comment


          • #6
            Huomenna piuhan päähän...
            Tuo ohjaus yksikköä muutama on arvellut, korjaus kuulostaisi mukavammalta kun + 1000€ maksaminen uudesta yksiköstä. Jos löytyy tietoa ketä on niitä korjaullut otan mielelläni vastaan!

            Ohjekirja on tallessa, mutta kun sattuu olemaan saksantuonti... =(

            Onko suosituksia missä kannattaisi auto käyttää huollossa / korjauksessa?

            Comment


              #7
              Korjauspalveluja tarjoaa esimerkiksi ao. linkin takana oleva yritys.

              http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=84836

              Comment


              • #8
                jannekk, hihasta heitin. Kaverin autoon tuo tosiaan pitäisi tehdä, mutta ei olla vielä saatu ajoiksi.

                Comment


                  #9
                  Alkuperäinen kirjoittaja turbokiisseli Näytä viesti
                  jannekk, hihasta heitin. Kaverin autoon tuo tosiaan pitäisi tehdä, mutta ei olla vielä saatu ajoiksi.
                  No hyvä, koska minä jo säikähdin että joku korjaamo on antanut tuollaisen arvion.

                  Comment


                  • #10
                    Kuulemma ohjelma sekaisin, vähän aikaa oli läppäri kiinni ja nyt kuulemma pitäisi taas toimia.
                    Jos ongelma jatkuu niin täytyy vaihtaa joku sensori laatikon kylkeen.

                    Kiitos loistavasta palvelusta Hyvinkään Sportautolle! Tuntui olevan audin kun audi hanskassa =)
                    Viimeksi muokannut peswoo; 4.2.2011, 20:43.

                    Comment


                    • #11
                      No ylläri ylläri vika jatkuu...seuraavaksi nopeuden tunnistava anturi vaihtoon.

                      Toivottavasti olisi siinä, saa nähdä mitähän mahtaa olla hintaa tollasella anturilla.

                      Comment


                        #12
                        No se on se tonni -anturi kun on kiinni siinä ohjainlaitteessa. Tosin hieman ylemmäs laittamani linkin yritys tarjoaa korjauspalveluja, voithan ainan kysäistä sieltä hinnan korjaamiselle.

                        EDIT:

                        Olihan siellä hintakin mainittu korjaamiselle: 300€.
                        Viimeksi muokannut jannekk; 7.2.2011, 17:42. Perustelu: Hinta lisätty

                        Comment


                        • #13
                          Oliko niin, että askin pitäisi osata käyttää nopeusanturien (G182, G195, G196) tilalla korvaavaa arvoa moottorilta tai ABS antureilta ja taulussa ei edes pitäisi näkyä vikaindikaatiota? Vai näyttäkö se PRNDS näytössäkin vikaa?

                          Comment


                            #14
                            PRNDS tarkoittaa aina, että laatikko on vikatilassa. Sen voi moottorinvikakoodikin.

                            Comment


                            • #15
                              Kopioin tän tähän keskusteluun jos täällä joku osaisi minua neuvoa;
                              vm 2003 A4,1,8 vilkautti kaikkia vaihdevaloja samainaikaisesti viime vuoden lokakuussa. sen jälkeen ei auto ole liikkunut mihinkään, oli vaihdekeppi missä asennossa tahansa.

                              Käytettyä vaihdelaatikkoa on etsitty ympäri eurooppaa, vaan ei mistään löydy laatikkoa jonka koodi alkaa kirjainsarjalla GEB.

                              Onko kellään tietoa sopiiko muilla kirjaimilla alkava muuten samanlainen vaihdelaatikko autooni? Onko muuta vaihtoehtoa kun ostaa 6000e tehdaskorjattu versio? Entä vaihto manuaaliin? Kertokaa hyvät viisaat ihmiset

                              Comment


                                #16
                                Äkkiseltään olisin vahvasti sitä mieltä että moisen multitronic laatikon saa kyllä ehjättyäkin. Millä korjaamolla olet sitä käyttänyt? Vai miksi olet kokonaista askia yrittänyt metsästää?

                                Comment


                                • #17
                                  Jos multi ei liiku vikana voi olla katkennut öljypumpun akseli tai variaattorin toinen akseli. Tuo variaattori pettää monesti jos jatketaan ajelua "nykivällä kytkimellä" eli kytkinpakka kulunut. Kuuluuko laatikosta huriseva ääni kun laittaa D:lle?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kiitos vastauksista, auto ei tee mitään millään vaihteella, ei vaihda ääntä eikä muutakaan, niistä korjaamoista joista kyselty, sanovat että eivät saa osia kyseiseen laatikkoon ja korjata voidaan koittaa kuitenkaan antamatta mitään takuita työlle jonka hinnaksi nousee tuhansia. Audi hinattiin Porin Automarkkuun josta diagnoosi oli että vaihdelaatikko jotenki hajalla ja jos aletaan avamaan niin sekin maksaa jo paljon ja tietoa siitä että tuleeko ikinä toimimaan ei ole.

                                    Nyt sain tutun korjaamon kautta vaihdelaatikon vaihdon työn hinnaksi 300e. Kun vielä jostain löytäisin toimivan vastaavan.

                                    Jos osaatte kertoa kuka laatikon osaa korjata ja missä olisin erittäin onnellinen nainen!! Tällä hetkellä ajelen 120km päivittäin työmatkoja vm1993 farmari escortilla, ei kovin hauskaa...

                                    Comment


                                    • #19
                                      jannen mainitsema tuntiin maks jauhamisineen kuulostaa aika ripeältä toiminnalta - kannattaa melkein viedä semmoiseen korjaamoon vaihdettavaksi missä se onnistuu.
                                      virallinen vaihtoaika taitaa olla sopeutuksineen 3-4h luokkaa - eikä siinä oikein pysty oikaisemaan kun pitää pakoputkistot, lämpökilvet, apurungon kiinnitykset ja se salkun perä irroittaa.
                                      sitten öljyjen poisto, suodattimen vaihto ja ohjaimen irroitus ja uuden paikalleen laitto.
                                      kasaus taas päinvastoin.
                                      sitten täyttää öljyllä, koodata uusi ohjain ja käyttää lämpöiseksi ja valuttaa ylim. öljyt pois.

                                      ohjaimen marmorihinnassa ei kyllä 1-2h työtä enää ylimääräistä tunnu missään. kenenkään en ole kuullut vielään noita korjauttaneen, mutta kai niitäkin on suomessa, ilmoitelkaa mitekä on toiminut ?

                                      Comment


                                        #20
                                        RAM-autolle toimitin kasan multitronicin sisuskaluja, yritystä siis ainakin jossain on.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Hinta ohjausyksikön korjaukselle olikin nykyään 430€, mutta jos sillä saa kuntoon olen tyytyväinen.

                                          Comment


                                            #22
                                            On tuo hinta paljon mukavampi maksaa kuin 1350euroa uudesta. Ittellä ainakin korjattu toimii hienosti.

                                            Comment


                                              #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja repsa Näytä viesti
                                              jannen mainitsema tuntiin maks jauhamisineen kuulostaa aika ripeältä toiminnalta - kannattaa melkein viedä semmoiseen korjaamoon vaihdettavaksi missä se onnistuu.
                                              virallinen vaihtoaika taitaa olla sopeutuksineen 3-4h luokkaa - eikä siinä oikein pysty oikaisemaan kun pitää pakoputkistot, lämpökilvet, apurungon kiinnitykset ja se salkun perä irroittaa.
                                              sitten öljyjen poisto, suodattimen vaihto ja ohjaimen irroitus ja uuden paikalleen laitto.
                                              kasaus taas päinvastoin.
                                              sitten täyttää öljyllä, koodata uusi ohjain ja käyttää lämpöiseksi ja valuttaa ylim. öljyt pois.

                                              ohjaimen marmorihinnassa ei kyllä 1-2h työtä enää ylimääräistä tunnu missään. kenenkään en ole kuullut vielään noita korjauttaneen, mutta kai niitäkin on suomessa, ilmoitelkaa mitekä on toiminut ?
                                              Repsa, tämä lienee autokohtaista. Omassa yksilössäni homma oli juurikin noin tunnin juttu.
                                              Vaihdelaatikon takapään tuki löysälle, 4 kpl ruuveja, öljyt samalla ulos. Laatikon perästä ohjainlaitteen suojakoppa irti 12 kpl ruuveja sekä vaijerin korvake 3 ruuvia ja ohjainlaite irti 3 kpl ruuveja. Uusi ohjain paikalleen, uudet tiivisteet ja kasaus päinvastaisessa järjestyksessä. Uudet öljyt sisälle, öljymäärän tarkistus ja sopeutus. Laatikon suodatin on kiinni hytikkayksikössä ja sitä (siis suodatinta) ei ainakaan vuosi sitten saanut varaosana. Pakoputkistoon ei tarvinnut koskea lainkaan, ei myöskään lämpökilpiin. Ohjainlaitteenkin voi tilata esim. Tepon kautta runkonumerolla, jolloin sekin tulee valmiiksi koodattuna.

                                              Mutta kuten sanottua, autoissa toki voi olla eroja ja ehkä tuo 3-4 tuntia jonkin mallin kohdalla voi toteutua, C5 1.8T:ssä riittää noin tunti.

                                              Edit: Työ suoritettiin ELSA:n antaman ohjeiden mukaan.
                                              Viimeksi muokannut jannekk; 9.3.2011, 21:21. Perustelu: Lisätty lähdeviittaus

                                              Comment


                                              • #24
                                                c5 taitaa olla joo eri skenen härveli kun noi b6 missä joutuu tekeen noi rytmijumpat mitä speksasinkin.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Meni huonommaksi korjauksen jälkeen...toimi n.100km ja sen jälkeen PRNDS valot palaneet kokoajan.
                                                  Mitä seuraavaksi kannattaisi yrittää? Onko jossain etelä-suomessa pajaa joka olisi erikoistunut tämmöisiin ongelmiin

                                                  Mitähän mahtaa maksaa uusi laatikko?

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Itse jouduin korjauttamaan laatikkoni pajalla nimeltä Vantaan Erikoisauto Oy. Tässä vielä linkki sivuille. Hoitivat homman hyvin, joskin osien saatavuudessa kesti hieman, mutta en usko että johtui ko. paikasta.

                                                    Yhteenvetona: hyvä palvelu kaikinpuolin, tietävät kyllä mitä tekevät.
                                                    Viimeksi muokannut Pena2; 12.3.2011, 19:17.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Alkuperäinen kirjoittaja peswoo Näytä viesti
                                                      Meni huonommaksi korjauksen jälkeen...toimi n.100km ja sen jälkeen PRNDS valot palaneet kokoajan.
                                                      Mitä seuraavaksi kannattaisi yrittää? Onko jossain etelä-suomessa pajaa joka olisi erikoistunut tämmöisiin ongelmiin

                                                      Mitähän mahtaa maksaa uusi laatikko?
                                                      Uusi laatikko useita tuhansia. Entä jos nyt sitten kokeilisit uutta ohjainyksikköä?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Audi a6 2.4 v6 avant -03, multitronic PRND valo vilkkuu

                                                        Ilmennyt audissa seuraavantaista ongelmaa.

                                                        Välillä PRND -valo vilkkuu kun käynnistää, välillä ei. Vaihteet toimii kuitenkin normaalisti. Vag-com ei näytä mitään vikakoodia. Voiskohan olla esim. vaihteistoöljyistä kiinni? Itsellä ei ko. ongelmasta ole minkäänlaista havaintoa mistä vois johtua, muuten kun mitä kauhutarinoita löytyy googlettamalla. Tuntuis että kylmäkäynnistyksellä ei käy vilkkumaan, mutta kun esim. pidemmän ajon jälkeen sammuttaa ja käynnistää hetken kuluttua uudelleen niin vilkuttaa.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Jos PRND vilkkuu, se kertoo kriittisestä viasta ja siitä pitäisi kyllä vikakoodi jäädä muistiin. Muun muassa anturi G193 voi lähettää vikakoodin joka ilmaisee itsensä vilkuttamalla vaihdekaaviota mittaristossa. Tämä anturi mittaa hydrauliikan öljynpainetta kytkinpakoilla, joten se voisi kieliä huonoista öljyistä etenkin jos se ilmenee pitkän ajon jälkeen kun öljyt ovat lämpimät. Laatikko ei anna itseään rikkoa, eli se kieltäytyy toimimasta jos tämän anturin ilmoittama vika on riittävän vakava.

                                                          Onko tietoa miten vaihdelaatikoon on öljyt vaihdettu? Huolto-ohjelman mukaan ne pitää vaihtaa 60tkm välein. Jos edellisestä vaihdosta ei ole tietoa tai se on paljon kauempana kuin 60tkm, niin ensiksi voisi vaihdattaa laatikkoon uudet öljyt ja katsoa vieläkö vika tulee päälle.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Kattelin tossa huoltokirjaa niin näyttäis itseasiassa siltä että ne vaiheistoöljyt pitäs kohta puoliin vaihtaa, n.50tkm ajettu noilla. Taidanpa viedä vaihteistoöljyn vaihtoon tosiaan ja katsoa mikä tilanne sen jälkeen.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X