Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vettä jalkatilassa, missä vuoto?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vettä jalkatilassa, missä vuoto?

    Kuskin jalkatilaan vaan tuppautuu vettä.
    Muovikaukalot löytyy. ja ylireunojen ei oo vielä pää'ssyt kertymään ;)

    Vesi siis kertyy tuonne kangasmattoon.

    autona A4 B5 farkku. -98

    Auto tallissa yöt. ja se että kosteutta ei ole muualle kuin kuskin jalkatilassa. niin eip se kondessi tms voine olla.

    Onkohan tuolla jotain "tiettyjä" paikkoja jossa voi olla jokin hole niinku normaalisti (tuskin).

    selkeestihän tuossa on että tulee
    1. lattian läpi
    2. lokasuojan kaarensisuksista
    3. tuulilasi / konepellin välistä

    tuulilasi uusittiin tuossa syksyllä, se ei ehkä vois olla kyseessä.

    Onko jollakulla ollut tätä hienoa ominaisuutta, vai olenko vain etuoikeutettu ?

    No toki selviää kun alkaa repimään mattoja irti, mutta ensin katsotaan jos "paperilla" löytyy vähääkään lähellä olevia ratkaisuja.

    löytyykö ?

  • #2
    Kato nyt ekaks kelluuko akku vedessä :) B5:ssa on akkukaukalossa akun alla pari sellasta kumista poisto"tuttia" mitkä on yleensä tukossa ja kun vedenpinta on tarpeeks korkealla niin sade/sulamisvedet puskee sisälle. Ota akku pois ja revi ne tutit helvettiin.

    Comment


    • #3
      Toinen ääni akkututeille (omassa vm'97 oli jo tukossa, ehdin hätiin ennen kuin vedet sisällä - kiitos foorumin)

      Jos todellakin kuskin jalkatila on ainut paikka minne sitä kertyy niin katsoisin myös että tuulilasin edestä lokarin puolelle menevä vedenpoistoaukko on auki.
      Viimeksi muokannut kruiik; 15.1.2011, 09:33. Perustelu: typo

      Comment


      • #4
        Vuoto omassa tapahtui konepellin vaijerin läpiviennin kumista. Sieltä valutti ja kuskin puolelta matossa oli vettä vaikka kuin, oli ne poistoreiät tukossa ja moottorinohjausyksikön rasian alta menevä kanava oli myös tukossa, joten vesi jäi lillumaan vaijerin läpiviennin kohdalle. Kuivattelemalla, vaihtamalla kumi ja putsaamalla nuo veden poistot pääsi ongelmasta eroon. Helpoin oli ottaa vaijeri sisäpuolelta irti ja edestä ja työntää liukasteen kanssa vaijeria pitkin uusi läpivienti kohdilleen. Läpivientikumissa pidempi puoli tulee ylöspäin. Vedenpoistokanavan rassasin johdon pätkällä ja vedellä auki.

        Tuohon kun pistää vielä ne faceliftin akkukaukalon suojat niin loppuu ongelmat.

        Comment


        • #5
          yyeeaahhh !

          tuossa reilu vuosisitten kun kottero tuli, niin konehuonetta putsailin ja tuolla akukotelossa oli kiloittain röhnää. ja poistyinkin sitten ne tulpat sieltä että vähintäänkin vesi pääsee valumaan maahan.

          ja nyt tutkaisinkin tuon, ja hyvinkin kliiniltä näytti, kaikin puolin.


          tosiaan vettä sisuksissa on ollut aina silloin tällöin (kun on muistellut tutkailla, kuivattelulla on tuosta aina selvinnyt)

          mutta tutkimiseen..
          onkohan se mikä musta siinä (ympyrän mallinen musta tuulilasin "alapuolella" konehuoneessa, isohko "kiekko", niin se vaikutti että sieltä kautta vois olla hyvän pääsyt sisätiloihin, ainakin oli roskaa tuntunut sinne kertyvän.
          noh putsattu ja umpitunneli.

          ja sitten vielä tutkailut yleisesti... , mutta eipä tuo konehuone vakuuttanut vuodolle.
          Tunkilla auto ylös ja tutkailemaan reikiä.
          juurikin siinä missä vesi seisoi sisällä, niin pohjassahan on tulppa josta oli inaksen lähtenyt massat tms. pois, noh laitoin liimamassaa täyteen. ja vähän muuallekin pikkuisenkin epäilyttävän näköisiin paikkoihin.

          kuivattelua sisätiloissa.

          ja sitten tulimieleen vilkaista sitä lattiakaukaloa.

          ja katos perkule siinä oli juuri dramaattisessa kohtaa hiushalkeama.

          eli uskoisin että tämäkin x-file on murrettu.

          Joskus näinkin helpolla pääsee. (tai ois siis päässyt kun ois heti epäillyt kaukaloa).

          kiitos mietintään osallistuneille.

          Comment


          • #6
            Olisi tulvaongelmaa B7 avantin matkustajan puoleisessa jalkatilassa. Paikallistin vuodon ilmanputsarin koteloon, mutten keksinyt miten vesi sinne pääsee. Putsarin kotelon allahan on kaulus, jonka alla on vaahtomuovista tms. tehty 'hengitysrako'. Tästä näemmä vesi valuu sisään, mutta miten vesi päätyy tähän? Kotelot ja tiivisteet on ehjiä ja akkukaukalokin on tyhjä.

            Tulvimista on esiintynyt kerran rankkasateella ja nyt toisen kerran kun tuli räntää koko yö. Aamusella oli sisälämppäri mukavasti suletellut tuulilasilta räntälumet sisään sopiviksi :/

            Korjausvinkkejä ja tarkastuskohteita otetaan mieluusti vastaan, kiitos!

            Comment


            • #7
              Itse itselleni vastaten; purin tuossa iltapuhteiksi koko raitisilmaputsarin kotelon pois ja löysin onnekseni kuoleentuneen tiivisteen filtterin kotelon ja ilmahormin väliltä. Tuosta se vesi sitten iloisesti valuu hormiin ja sieltä jalkatilaan. Meinaankin kysyä, kun vien autoa marmorille huoltoon, notta onko ko, paikkaan olemassa jotakin hieman kestävämpää tiivistettä, jotta vesi pysyisi pois sisätiloista. On meinaan sen verta *ittumaista puuhaa tuo purkaminen ja kuivattelu. Nyt tiivistelin uoman jeesusteipillä,kuinkas muuten? :)

              Comment


                #8
                Paikallistin vuodon ilmanputsarin koteloon
                purin tuossa iltapuhteiksi koko raitisilmaputsarin kotelon pois
                No nyt ollaankin eripaikassa;) Mutta ei kyllä pitäisi vettä valua kumpaankaan koteloon.
                Viimeksi muokannut porkkis; 3.2.2012, 09:19.

                Comment


                • #9
                  itellä tullu monesti kuskin puolelle vesi juurikin tuolta akun alta, kun ovat kumitutit olleet tukossa! otin ne pois niin ei ainakaan enään tule! mutta kuivatus hommat oli kovat!

                  Comment


                  • #10
                    Joo, termit hakusessa ilmanputsari ja raitisilmasuodatin :) mutta tosiaan, vettä on runsaasti, aina takajalkotilassa asti. Miten on, onko tuossa matkustajan puolella jotakin vedelle altista, siis muuta kuin tuo etujakkaran alla oleva kotelo? Ajattelin vaan, että mitä lähteä enshätään kunnolla kuivaamaan. Nyt purin verhoilua sen verran että pääsin päälätäkköön käsiksi sienellä ym. Kuivaimilla. Vinkkinä kannattaa kallistaa autoa takakenoon, niin saa irtoveden kätevästi yhteen paikkaan.. Onhan tuossa hommaa, hohhoijaa!

                    Comment


                    • #11
                      kannattaa kuivailla ne penkin alla olevat liittimet, että jatkossakin airbagit pelaa:) kannattaa eka tosin sienellä taikka rätillä kuivata taikka sitten kuiva/märkä imurilla ja sitten yöksi laittaa parit sisälämppärit huutamamaan lattialle ja ikkunat pikkusen raolleen että kostea ilma pääsee pois:)

                      Comment


                      • #12
                        Tarkistelin liittimet, olivat säilyneet kosteudelta. Vesi oli valunut tuuletuslaitteen moottorin oikeasta reunasta ruuvin kannasta alas suoraan repsikan jalkatilaan, ja osa oli mennyt suoraan verhoilun alle (tosi jees!!!). Verhoilun alla vesi oli kulkeutunut pohjalevyn uria myöden aina takapenkin jalkatilaan asti. Onneksi Audi-inssi on ollut suunnittelussa fiksu ja tehnyt takakontin ja takapenkin väliin 'kummun' tankille jne. ettei vettä joudu onkimaan takaluukusta asti. Nyt on tosiaan suurin osa vedestä saatu pois ja menossa kuivatus. Näillä keleillä tosin ilman tallia taitaa olla aika tehotonta puhaa.. Lämmitin tohottaa sisällä ja välillä käyn kaapimassa haihtuneet vedet ikkunoista pois lastalla ja räteillä. Taitaa kuitenkin olla tyhjää parempi tuokin.

                        Comment


                          #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja omnitrio Näytä viesti
                          Lämmitin tohottaa sisällä ja välillä käyn kaapimassa haihtuneet vedet ikkunoista pois lastalla ja räteillä. Taitaa kuitenkin olla tyhjää parempi tuokin.
                          Jätä pari ikkunaa ihan minimaalisesti raolleen niin katoaa kosteus.
                          Tietty jos tulee ihan vaakasuoraan vettä niin sitten ei kannata jättää.

                          Comment


                          • #14
                            Itse vian, eli vuodon paikkasin sika flexillä. Kyselin myös Audi Centeriltä mahdollisia varaosamuutoksia tai takaisinkutsuja, niitä ei tuon raitisilmasuodattimen kotelon suhteen ollut. Kotelossahan sinänsä ei ole vikaa, mutta sen pohjatiiviste falskasi ja aiheutti tulvan sisuksiin.

                            Comment


                            • #15
                              Jostain vuotaa jalkatilaan vettä, mistä?

                              Autoon tulee vettä apumiehen jalkatilaan harjapesussa joka sitten leviää myös taakse jalkatilaan. niin että lattiamatto on litimärkä. Missä vuoto.

                              Comment


                                #16
                                Mikä auto? Kattoluukku?

                                Comment


                                • #17
                                  A 4 2,0TFSI-12. Ei kattoluukkua.Huomasin kun , siivottiin sisätiloja.Kumimaton alla oleva lattiamatto litimärkä.Sitten pesussa havaitsin että,apumiehen puoleiselle kumimatolle valui vettä.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vuodon syy. Sisähaaroitussarjan läpivienti vuoti.

                                    Comment


                                      #19
                                      Mistä oli vedetty sisään? ilmeisesti ei tiivistetty.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Apumiehen jalkatilan ylä-osasta. Oli siinä läpivientikumi.joka oli siirtynyt paikoiltaan.Työ oli tehty 2013 audi centter airportissa.
                                        Viimeksi muokannut jonni; 19.4.2018, 20:12.

                                        Comment


                                        • #21
                                          A4, A6 ja Passat 2000-2005 ainakin kannattaa tsekata raitisilmasuodattimen kotelon alapuoli. Nimim. kokemusta on ja muutamalla kaverilla myös... Kuvat liittyy vahvasti...

                                          Comment


                                          • #22
                                            Rujon näköistä on.

                                            Comment


                                              #23
                                              Kyllä, itsekin löysin samasta paikasta vuotokohdan.

                                              Comment


                                              • #24
                                                A4 b6 yrittää muuntua kylpyammeeksi. Ainakin pelkääjän puoli takapenkin jalkatilaa myöten märkä.

                                                Akkukaukalon olin jo aiemmin kurkannut (koska joskus aiemmin oli A4 b5 joka kerran tulvi)ja siellä ei akun lähellä olevassa reiässä ole kumia enää ollenkaan. Eikä siellä ole vettäkään ollut isommin.

                                                Onko jarrutehostimenkin alla jonkinlainen vesireikä jossa kumitutti...ainakin jokin kumisysteemi siellä sormikopelolla tuntuisi olevan...ja moskaa siellä ?

                                                Mikähän mahtaa olla siinä keskemmällä pohjalla sellainen kumiosa, jossa on pari läpivienti pienemmille letkuille?

                                                Raitisilmasuodattimen otin pois...sieltä kun näkyy puhaltimen moottori niin sekin näyttää "pölyiseltä. Pitänee se raitisilmasuodatimenkotelokin ottaa pois jotta näkee kunnolla sen tiiviyden koriin. Äkkiseltään ei näy missään siellä mitään kosteutta. Sisähaaroitussarjan läpivienti menee hyvännäköisesti.

                                                Kattoluukkua ei onneksi ole ja kattoverhoilu näyttää kuivalta. Voisi ehkä purkaa b-pilarin muovit ihan varalta, sillä puolen joskus kummitteli vikaoodi hetken muistaakseni airbagin? tunnistimesta. Voisiko vuotoa tulla kattokaiteista?

                                                Edit: jarrutehostimen alla on kumitutti ja siihen tulee jostain pienempi letku. Mistä tuo pienempi letku tulee? Tuo kumitutti ei tunnu kuitenkaan kyllä ahdistavan veden virtausta kun se on niin lyhyt. Senkin voisi poistaa mutta sitten pitää tuo pienempi letku jotenkin jatkaa. Raitisilmansuodattimen "telineen" takana oli reipas kerros märkää multaa. Sehän tiivistyy yhdestä kumitiivisteisestä pinnasta koriin (korissa vielä pieni nousu, ja sitten alemmasta pinnastaan vaahtomuovilla sinne alemmas. Kaikki pinnat ihan hyvännäköisesti ja se kumitiivistepintakin ihan kuin jossain kumirasvassa.


                                                Minkälainen homma on muuten siirtää riittävästi tuota lattiamattoa? Vaatinee etupenkin irroituksen?
                                                Viimeksi muokannut Rusty; 13.11.2020, 19:58.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Kyllä samalla tavalla kuin C5:ssa, etupenkki irti ja maton nosto, tulet yllättymään kuinka paljon vettä mahtuu sinne. Kunnon kuivaus vaikkapa sisälämmittimellä.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Pitäisi sinne kurkata. Matto taitaa olla yhtä puuta edestä taakse ja laidasta laitaan? Voisikohan tuosta tehdä moniosaisen niin että keskikonsolin kohdalta ja penkin alta vetäisi halki koko maton? En minä kyllä välttämättä kyllä tarvitsisi edes koko mattoa...:)

                                                    Auton pohjassahan on suojamuovit...tai no mitä kelläkin siellä sattuu olemaan jäljellä. Omassa just sillä kohtaa sattui olemaan pieni reikä ja halkeamaa joten pikkusen raotin niin siellähän pohjassa on niitä tulppia. Onko niillä yhteys tuonne jalkatilaan saakka? (On muuten melko korppua tuollainen ikääntynyt muovi, halkeaa taivuttessa kuin laho puu.)

                                                    Edit1: Äskettain otin etuistuimen irti ja siirsin se takapenkille (josta otin istuin osa pois), kun en saanut istuinta sopimaan oviaukosta ulos. Hanskikaslokeron kanteen ja b pilarin alamuoviin tuli kivat naarmut kun aikansa käänteli tuota jakkaraa. No muistaapahan niistä tämän remontin sitten. Missähän asennossa tuo tulee tuolta pois... vai pitääkö tehdä lisää tilaa? Lattia mattoa sain taivutettua sen verran että tuli ilmarakoa ja puupalikat väliin kannattelemaan mattoa. Kättä sai työnnettyä sinne melko syvällekin ja sormenpäitä koloihin. Ei onneksi näkynyt tai tuntunut ihan vesipintaa. Matto on kyllä märkä. Mikä boksi tuossa kyytiläisen jalkatilassa olikaan? Taitaa olla mukavuusboksi, iso musta kotelo. (Kylläpä on helvetin viisasta laitella noita tuollasiin paikkoihin.) Nyt on sisätilalämmitin sekä rakennuspuhallin puhaltelemassa kosteutta pois.
                                                    Edit2:B-pilarin alamuovin ja takapenkin kynnyksen muovin kun otti pois saa vielä reilummin käännettä ja nostettua mattoa. B-pilarin alamuovi oli kyllä tiukasti kiinni niillä metallisilla kiinnikkeillä, ehkä vähän turhan jämäkkiä. Edestä ensimmäisenä otin jalkatilasta kickpaneelin pois mutta sieltä ahdistaa vissiin ainakin sisätilalämmittimen pistoke.
                                                    Viimeksi muokannut Rusty; 15.11.2020, 10:54.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Raitisilmasuodattimen kotelon peltiä vasten tuleva kuminen tiiviste on aika "lintassa", se ehjä mutta todella painautunut kasaan, se voisi olla ehkä yksi mahdollisista syistä vuotoon. Sitä ei varmaankaan voi vaihtaa mutta voisiko siihen tehdä jotenkin uuden tiivisteen?
                                                      Edit: auton korissa on pellissä koroke ja se painuu tuota raitisilmasuodattimenkotelon tiivistettä vasten...tai oikeastaan tiivisteiden väliin. Tuolla ylläolevassa valtsun kuvassa on kyllä joku tehnyt koko tiivisteen jollain massalla. Se kotelon tiiviste tiivistyy siis peltiä vasten ja tuo vaahtomuovi sitä tuulettimen moottorinkoteloa vasten. Jos vesi pääsee kotelontiivsteestä läpi tulee se auton sisälle. Testasin tuota omaa tiivisteen toimivuutta laittamalla teipin palasen eri kohtiin ja laittamalla kotelon paikalleen jolloin näki miten pelti painautuu tiivisteeseen.

                                                      Otin hansikaslokeronkin pois jotta voin paremmin nähdä mahdollisia vuotoja kun pääse leikkimään vesileikkejä. Hansikaslokerossa minulla on joutavanpäivänen viileäkaappi....mutta siitä kysymys eri topikkiin.
                                                      Attached Files
                                                      Viimeksi muokannut Rusty; 22.11.2020, 17:45.

                                                      Comment

                                                      Working...
                                                      X