Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Flekti pyörii jatkuvasti?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Flekti pyörii jatkuvasti?

    A4 B5 -95 1.8 vaparikone ja sellainen ilmiö, että flekti pyörii jatkuvasti pakkasillakin. Automaatti-ilmastoinnin näytön mukaan lämmöt nousee 88 asteeseen, mutta sisälle ei puhalla kovinkaan kuumaa eikä moottorin lämmöt nouse kovinkaan nopeasti.

    Aikaisempi omistaja sanoi, että flektin jatkuva pyöriminen olisi ko. moottorin ominaisuus ja kuuluisi asiaan? Mitenköhän tuo mahtaa olla?

  • #2
    Tarkoitatko nyt sähköistä vai viskon perässä olevaa siipeä?
    Viskon mukana tuulettimen siivet pyörii aina vähän mukana. Jos taas visko olisi jumissa,
    niin yleensä aikamoinen lentokone efekti ja melu nousisi kierrosten mukaan.

    Sähkö rupelin ei puolestaan tulisi pyöriä... mielestäni.

    Ja toisaalta kyllähän toi 88 astetta pitäis riittää lämpimään puhalteluun.

    Comment


    • #3
      Ootko pitäny autoa tolpassa (moottorinlämmitin)?
      Voi nimittäin vaikeuttaa käynnistymistä, aiheuttaa LPT-anturin vikakoodia ja muun muassa flektin pyörimistä täysillä kiekoilla pakkasellakin.
      Lisää tarinaa mm. tuolla: http://www.audiclub.fi/audifinns/sho...ighlight=calix
      Ja tuolla: http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=38391
      Viimeksi muokannut Jaskax; 15.12.2010, 08:36.

      Comment


      • #4
        Flekti siis pyörii kesät talvet moottorinlämpötilasta riippumatta. Moottorinlämmitys ei vaikuta flektiin mitään.

        Mutta viskohan tuo taitaa olla ja siksi pyörii kylmänäkin. Kun luulin, että olisi sähköflektejä jo kaikki näissä A4 B5 malleissa, mutta näyttää Motonettikin tarjoavan vaihtoehdoksi viskoa tuolle 1.8 koneelle.

        Comment


        • #5
          Eli tulimmeko siis sellaiseen lopputulemaan, että mitään vikaa ei taida ollakkaan...?

          Comment


          • #6
            osallistutaan, audi a4 b5 1,8t -96. sama täällä. Tämä vasemman puoleinen ropeli pyörii jatkuvaan (visko), en ole kiinnittänyt sen kummenpaa huomiota.. vaikka se hölmöltä tuntuu että kylmällä koneellakin pyörii..

            Comment


              #7
              Pyöriihän se kun se ei ole muualta kiinni kuin pyörivässä pyörässä. Pysähtyy toki jos sitä jarruttelee (omalla vastuulla), jos se on siis kunnossa.

              Visko päästää kuitenkin propellin sutimaan niin, että kovin paljon se ei ilmaa liikuta. Vrt. potkurilentokone jossa luistava kytkin.

              Comment


                #8
                Mikähän omaan autoon on tullut kun yhtäkkiä alkanu tuo toinen flekti (sähkö) pyöriä koko ajan? Moottorin lämpötilalla ei ole vaikutusta, pyörii sekä kylmällä ja lämpimällä koneella ja ilmastointi ei ole ollut päällä missään vaiheessa. Kyseessä on 2.8 V6 kone (AAH).

                Comment


                • #9
                  Varmaankin anturi hajalla.

                  Comment


                    #10
                    Samaa voisin veikkailla. Onkos tarkempaa tietoa mikä anturi siellä sökö on vai pitääkö vag-comilla jossain kattoa? Ei kyllä sellaista ole lähistöllä mutta jossain pajalla käyttää. Tai näkisikö tuosta ilmastoinnin näytöltä jonkun arvon mikä siihen viittais?

                    Comment


                      #11
                      Syylarissa on anturi mikä ohjaa flektejä. Ei ole myöskään täysin mahdotonta, että klimayksikkö kojetaulussa olisi rikki ja ohjaa aina flektin päälle.

                      Comment


                        #12
                        Nyt sain vihdoin ajoiksi vaihtaa tuon syyläristä löytyvän anturin ja sähköflekti hiljeni. Tiedoksi vielä että ainakin tuohon AAH koneeseen käy tuo 3-napainen anturi.

                        Comment


                        • #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja Nenola"
                          Mikähän omaan autoon on tullut kun yhtäkkiä alkanu tuo toinen flekti (sähkö) pyöriä koko ajan? Moottorin lämpötilalla ei ole vaikutusta, pyörii sekä kylmällä ja lämpimällä koneella ja ilmastointi ei ole ollut päällä missään vaiheessa. Kyseessä on 2.8 V6 kone (AAH).
                          Mulla AAH:ssa sama juttu paitsi, että mulla pyörii molemmat flektit täysillä nyt koko ajan kun virrat on päällä jäähdytysjärj. huuhtelun jälkeen(Voi olla, että otti itseensä anturi jos kastui).

                          Alkuperäinen kirjoittaja Nenola
                          Nyt sain vihdoin ajoiksi vaihtaa tuon syyläristä löytyvän anturin ja sähköflekti hiljeni. Tiedoksi vielä että ainakin tuohon AAH koneeseen käy tuo 3-napainen anturi.
                          Missä kohtaa toi anturi on syylaria?
                          Mitä tarkoitit, että "käy" 3-napainen anturi? Kuuluisiko siellä olla joku muu vai?

                          Comment


                          • #14
                            Löysin anturin nyt, mutta luuletteko siitä johtuvan?

                            Comment


                              #15
                              Ota töpseli irti ja kokeile.

                              Comment


                              • #16
                                Kun ottaa sen irti ne sammuu, kyllä. Täytyy mennä taas marmorille =)

                                Comment


                                • #17
                                  Audi A3 jäähdyttimen tuuletin?

                                  Autoni on Audi A3 8P (vm. 2004). Onko normaalia vai ei-normaalia, että iso flekti on erittäin usein päällä ajon aikana ja ääni ulospäin on melkoinen. En nyt tarkalleen muista, mutta mielestäni flekti ei joskus aikaisemmin huutanut, mutta nyt tämän kesän aikana ja alkusyksystä olen siihen kiinnittänyt huomiota.

                                  Ilmastoinnin tuuletin (eli se apukuskin puoleinen, pienempi) jäi ennen päälle vaikka auto oli sammutettuna ja akku kului jopa tyhjäksi, mutta se korjaantui kun autoon vaihdettiin uusi lämpöanturi. Nyt kuitenkin huomioin, että auton jäähdyttimen tuuletin käy ilmeisesti melkein koko ajan ajon aikana, mutta sammuu kuitenkin kun autossa ei ole virtaa. Myöskään iso flekti ei välttämättä heti lähde päälle, kun auto käynnistetään mutta kyllä tuo usein huutaa kun ajaa pihaan ja kuuntelee.

                                  Missä vika vai onko mitään vikaa, mitä pitäisi tehdä? Parista "peruskorjaamosta" kysyin eivätkä oikeastaan osanneet sanoa mitään asiaan, pitäisikö kysyä merkkihuollosta.

                                  Comment


                                    #18
                                    Flekti käy aina vähintään ykkösnopeudella, kun ilmastointi on päällä. Ilmastointi ohjaa sen tarpeidensa mukaan isommalle, samoin se kiihdyttelee moottorin lämpötilan mukaan.

                                    Comment


                                      #19
                                      Löytyiskö osanumeroa ?

                                      Audi A3, 2004, 1,6, 75 kW
                                      -Onko jollakin alkuperäistä osanumeroa jäähdyttimen takana olevasta flektiyksiköstä. Yksikössä on kaksi fektiä ja pienempi pyörii jatkuaan. Loppuu joko naputtamalla ko. pienempää flektiä tai ottamalla akusta kenkä irti.
                                      -Ko. yksikön hinta Bernerillä n. 220 e, joten vertaisin löytyykö millä hinnalla muualta

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mulla kans 2004 1.6 A3 jumittaa pienempi flekti. Pöyrii kokoajan, ei pysähdy muutenkuin akkukengän irroittamalla. Missä vika?

                                        Comment


                                        • #21
                                          No ilmat lämpeni ja kauppakassi rupesi puhisemaan :) a3 04 1.6 flekti pyörähtää käyntiin samantien kun auton starttaa joskus teki sitä talvellakin mutta nyt koko ajan...Varmaan syyllinen löytyy viallisesta anturista? Olikohan noissa uudemmissa a3:ssa ongelmia tuossa syylärin anturissa mikä pyöräyttää flektin päälle?

                                          Comment


                                          • #22
                                            Samaa ongelmaa täälläkin. -04 2.0fsi a3 8P:ssä pyörii isompi flekti kokoajan kelistä riippumatta aina kun on "auto" asennossa ilmastointi. Välillä tuo oire on hävinnyt mutta nyt taas syylärin vaihdon jälkeen tietysti alkoi jatkuva pöhinä. Onko mahdollisesti joku anturi vaihdettavissa vai koko flektiyksikkö uusiksi?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Omassa A6;ssa oli samaa ongelmaa viime vuonna. Syylliseksi paljastui viallinen lämpötila-anturi. Ei se joka kertoo lämmöt kojetaululle, vaan toinen joka ohjaa ropellia päälle ja pois.

                                              Comment


                                                #24
                                                Yleensä nuo anturit hajoaa juuri noin päin että jättävät flektin pyörimään. Moottorikoodi ja vaihteisto (manuaali/automaatti) auttaisi osan etsimisessä jos osanumeron täältä haluat.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Moottorikoodi on AXW ja manuaalilaatikolla. Tässä tapauksessa flekti sammuu kyllä hetken päästä kun auton sammuttaa, tai ilmastoinnin laittaa Econ moodille. Moottorinlämmöt nousee mittarin mukaan myös aika hitaasti.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Flekti pyörii aina ykkösnopeudella kun kompressori on päällä, eli kun kompura putoaa pois päältä painamalla econia flekti pysähtyy, näin kuuluu toimia.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Flekti pyörii täydellä nopeudella, kuulostaa lentoon lähtöä valmistelevalta hävittäjältä.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Tuosta löytyy. Hinta viidenkympin korvissa + tiiviste.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Alkuperäinen kirjoittaja dheskimo Näytä viesti
                                                          Samaa ongelmaa täälläkin. -04 2.0fsi a3 8P:ssä pyörii isompi flekti kokoajan kelistä riippumatta aina kun on "auto" asennossa ilmastointi. Välillä tuo oire on hävinnyt mutta nyt taas syylärin vaihdon jälkeen tietysti alkoi jatkuva pöhinä. Onko mahdollisesti joku anturi vaihdettavissa vai koko flektiyksikkö uusiksi?
                                                          Itellä sama ongelma edellisessä kolmosessa. Piti se isompi flektin tuuletin vaihtaa, kun siellä sisällä ollut anturi oli kuollut. Keulaa huoltoasentoon et sai irti ja uuden tilalle. :/ Sit kyl toimi ihan normaalisti.
                                                          Tosin tässäkin meinaa flekti huudella välillä vähän turhankin usein, mut kai se on vaan ominaisuus.
                                                          E: Tosin mulla se jäi sammuttamisen jälkeen pyörimään aina akun loppuun asti, eipä tullut seurailtua et vaikuttiko auto ilmastointi sun muut mitään.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ei auttanut anturin vaihto ja flekti huutelee edelleen. Välillä pysähtyy ja muutaman sekunnin päästä käynnistyy uudelleen. Koko flektipaketti uusintalistalle vai onko muuta vielä mitä kokeilla ennen sitä?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X