Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi A4 ostossa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Audi A4 ostossa

    Nyt olisi aika auton vaihtoon. Audista ei ole kokemusta, joten haluaisin vähän asiantuntevampien mielipiteitä autosta.

    Eli A4 olisi kiikarissa. Hinta katto olisi siellä 7k-8k tienoilla.
    Mitä olisi hyvä tietää ennen Audin ostoa?
    Moottorivalikoima on suuri, joten siitäkin olisi hyvä saada lisätietoa mikä kannattaa mikä ei. 2.8l kuitenkin bensankulutus alkaa olemaan suurta, joten se luetaan pois? vai luetaanko? Kertokaa te.

    1.8 vai 1.8T Onko kuinka suuri ero? Erohan toki on, mutta sanokaa te mielipiteeenne.

    Quattro vai etuveto? Juttua olen kuullut, että nelivedot tuppaavat hajoamaan ja kallis remontti silloin.

    Ilmastointi on must, kuinka näissä tuo ilmastointi toimii?

    Ja sitten vielä jos pistätte kaiken, mitä pitäisi tietää Audista ennen kuin ostan. Mitä tarkastan ennen kuin ostan? Onko tyyppivikoja?
    Antaa tulla vain kaikki mitä päänne syövereistä Audi A4 Sedaniin juolahtaa mieleen.

    Liekkö tämä tänne alueelle kuuluu, mutta en muutakaan sopivaa aluetta lyötänyt.
    Viimeksi muokannut 750Pavo; 3.10.2010, 18:33.

    #2
    Viestiketju on väärän aiheen alla, ko. budjetilla saa vain vanhoja Audeja ;).

    Näistä on kyllä paljon juttua foorumilla, hintakatto tarkoittanee B5 korimallia ja vuosimalli asettunee välille 1997-2001.

    Moottori ostetaan omien halujen mukaan. Toisille riittää 1.6 vaparibensa, toisille ei. 1.8T on toki ihan järkevä kompromissi ja niitä on paljon tarjolla. Ei toki murheeton sekään.

    En ole ikinä kuullut että neliveto olisi hajonnut muuta kuin virivirimalleissa ja sekin on vaatinut yritystä. Varmaan ainoa asia jonka suhteen voi olla huoletta näiden vanhojen pommien kanssa.

    Ilmastointi toimii samalla lailla kuin kaikissa muissakin autoissa. Mitähän kysymyksellä haettiin...

    Autosta pitää tarkistaa kaikki mitä yleensäkin. Tyyppivikoja toki on myös. Aloita vaikka tästä http://www.ajovalo.net/Mallit/Audi_A4_95.htm

    Comment


    • #3
      Kyllä neliveto ongelmat on enempi muilla merkeillä ei niinkään audilla, poislukien poikittaismoottoriset haldex nelikot (a3 ja tt) niissä on niiden pumppujen kanssa ollut jotain huolia. Jos kuitenkin A4:ää olet etsimässä niin 1.8t quattro on ihan hyvä eka audi. Kannattaa tosiaan kahlata nuo jo asiaa käsittelevät aiheet ensin läpi

      Comment


        #4
        Quattro vai etuveto? Juttua olen kuullut, että nelivedot tuppaavat hajoamaan ja kallis remontti silloin.
        Tulee halvemmaksi ostaa quattro suoraan, kuin ensin harjoitella etuvetoisen kanssa. Aikasi etuvetoisella ajettua, haluat kuitenkin quattron. Niin se aika usein vaan menee. Tulee selvästi edullisemmaksi ostaa quattro suoraan.

        Kuten aikaisemmin jo todettu. Audin quattro -neliveto ja ongelmat eivät yleensä kuulu samaan lauseeseen. Voisi sanoa, että Audin kohdalla nelivedon ongelmat on sellaisten ihmisten levittämää legendaa, joilla ei ole mitään omaa kokemusta quattro-tekniikasta.

        Comment


        • #5
          1.8Tq on suositeltavin valinta. Hintaero perusmalleihin on nykyisin niin pieni että ei ole mitään järkeä ostaa ensin etuvetomopoa ja päivittää sitä myöhemmin nelikkoon kun jää keretin jääradalla muiden jalkoihin. Eikä tuossa tq tekniikassa ole mitään niin ihmeellistä etteikö siihen pulmatilanteessa neuvoa löytyisi.

          Comment


          • #6
            Tosiaan haulla löytyy paljon keskustelua noista vioista ja jopa 1.8 vs. 1.8T, mutta vastataanpa nyt kuitenkin.

            1.8 vai 1.8T Onko kuinka suuri ero?
            1.8 ja 1.8T ei ole kulutuksessa isoa eroa. Suorituskyky erokin on yllättävän pieni, mutta turbo mahdollistaa pienen tehonkutitusmahdollisuuden jos tarvetta tulee. 2.8 koneella liikkuu aika kevyesti tuo kori, mutta toki kulutus on luonnollisesti suurempi ja myös mahdolliset huoltokustannukset esim. jakopääremppaa 6-syl. vs. 4-syl. Makuasiahan tämäkin.

            Quattro vai etuveto?
            Quattro tietty. Allekirjoittaneella toinen Audi joka pitänyt olla Quattro, mutta aina tullut hyvä vajaavetoinen eteen, niin pitänyt ottaa sellainen....talvella se harmittaa kun on etuveto. Seuraava on sitten se Q!:)

            Ilmastointi on must, kuinka näissä tuo ilmastointi toimii?
            Se toimii sitten, että lämpösempi ilma viilennetään haluttuun lämpötilaan ennenkuin se tulee kabiiniin...heh...oli pakko!:D

            Vakavasti ottaen itsellä ei ollut B5:ssa ongelmia ilmastoinnin kanssa...kondenssiveden poistoputken kun pitää auki niin jalat on kuivemmat...se joskus on tukkoinen.

            Mitä tarkastan ennen kuin ostan? Onko tyyppivikoja?
            A4 Sedanin vakiovikoja mitä itsellä tuli vastaan ja joita tarkastaisin jos itse ostaisin:

            - Tukivarret edessä (kolinat, välykset).
            - Ovien alalistojen alta saattaa oven alareuna olla ruosteessa jos päässyt suola muhimaan
            - Vakiovikana takaluukun rekisterisyvennyksen molemmista yläkulmista irtoaa melkein joka B5 sedanissa kynnenkokoinen maalipala ellei ole korjautettu maahantujan piikkiin.
            - 1.8T koneessa ahto ja imupuolen letkujen kunto...orkkis letkut rispaantuu iän myötä.
            - Nostajat saattaa vähän naputella, etenkin kylmänä.

            Muuten katselisin ihan nuo yleisjutut mitä nyt autoa ostaessa tarkastetaan.

            Kannattaa katsella myös esim.Ruotsin tarjonta. Saattaa löytää aika helmiä ja esim. RFC Imports tuottaa Audeja Suomeen sieltä. Puljusta ja kokemuksista löytyy täältäkin ihan oma aiheensa. Monta tuttua tuottanut autonsa heidän kauttaan ja kaikki olleet tyytyväisiä.

            Comment

            Working...
            X