Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Jäähdytinneste katoaa ABC 2.6 moottorista

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Jäähdytinneste katoaa ABC 2.6 moottorista

    Puolessa vuodessa on lisäilty yhteensä litra. Muutaman kuukauden välein tietsikka huutaa lisäämään nestettä. Auto vasta katsastettu, päästöt kohdillaan, kilometrejä tulee noin 6000 -7000 km /v, missään ei näy vuotojälkiä eikä glykooli haise kabiinissa. Syyläri on vaihdettu n. 4 v sitten, samoin vesipumppu remminvaihdon yhteydessä.

    Pitäisikö olla huolissaan vai käydä ostamassa halpakaupasta kanisteri?
    Olisko kenellekään arvauksia syystä ?

    #2
    Oma sahapukki on syönyt ostosta lähtien jäähdytysnestettä, ei haise, mutta nyt ruvettuaan leimaamaan paikkansa ihan reilusti löytyi vuotava alavesiletku. On tuossa isommassa kopassa ainakin vulkanoitu neljästä kappaleestä yhdeksi, vuotaa sieltä jostain väleistä.

    Comment


    • #3
      Taas säiliö oli tyhjä. Meni 1/2 litraa/3 vkoa/200 km. Nyt on ilta tutkittu ja taskulampun kanssa tiirailtu. Vuotojälkiä ei näy missään. Öljyt on puhtaat, paisari on siisti. Kabiinissa ei haise klykooli eikä sisäfilterin alla. Myöskään moottorin takana olevan lämpöanturin tienoilla näy jälkiä. Mitä seuraavaksi ? Kone kuumaksi, pohjamuovi pois, auto ylös ? Millä konstilla vuotopaikan voisi löytää ? Voisiko vesipumppu vuotaa niin ettei jälkiä näy jos ei jakopään muoveja pura pois ?

      Comment


        #4
        Ei näy vuotojälkiä myöskään maassa? Mulla vuotaa jostain siten että tulee pikku reikä lumeen, mutta ei näy auton pohjassa mitään punasta. Jostain ylivuotoputkesta kenties tulee mutta ei jaksa talvella ruveta tarkemmin tutkimaan. Tuoksujakin tulee, mutta toivottavasti ei ole sisälämmönvaihdin sillä sen vaihto on syvältä. Siinä joutuu purkamaan koko kojelaudan.

        Comment


          #5
          En halua masentaa mutta itselläni ihan eri merkkinen kone vuoti jäähdytysnesteitä koneeseen- ei oikeastaan huomannut muuta kuin että nesteitä kului. Sitten 30-40 tkm ajon jälkeen alkoi keräämään reilusti painetta paisariin. Uskoin sitten lopulta ja avattiin kone- oli vuotanut jäähdytysnesteitä yhteen sylinteriin. Tuossa sahapukissa voinee katsoa tulpat- eli jos joku näyttää epäilyttävän puhtaalta saattaa vuoto olla todennäköinen.

          Comment


          • #6
            Minun ABC kadottaa nesteitä hiukan talvisin. Toissa talvena lisäilin nestettä, kun pinta oli hiukan minimin alapuolella (kylmänä). Aina kuukauden päästä sama juttu. Lopetin nesteen lisäämisen, eikä pinta laskenut kuin hiukan minimin alapuolelle, vaikka nestettä en enää lisäillyt. Kesällä nestettä ei kadonnut.
            Tietäjä epäili pumpun vuotavan hiukan kovilla pakkasilla.

            Comment


            • #7
              Alkuperäinen kirjoittaja Benkku Näytä viesti
              En halua masentaa mutta itselläni ihan eri merkkinen kone vuoti jäähdytysnesteitä koneeseen- ei oikeastaan huomannut muuta kuin että nesteitä kului. Sitten 30-40 tkm ajon jälkeen alkoi keräämään reilusti painetta paisariin. Uskoin sitten lopulta ja avattiin kone- oli vuotanut jäähdytysnesteitä yhteen sylinteriin. Tuossa sahapukissa voinee katsoa tulpat- eli jos joku näyttää epäilyttävän puhtaalta saattaa vuoto olla todennäköinen.
              Näkyisikö tuo päästömittauksessa tai pakokaasuja nuuskimalla ? Mistä tiesit että kerää painetta ? Eikö sen paisarin korkin pitäisi oikein toimiessaan päästää ylimääräiset paineet pois ?
              Viimeksi muokannut korhoesa; 27.1.2011, 10:43.

              Comment


              • #8
                Omasta b5:stä otin pois calix letkulämmittimen joka vuoti tärinässä/heilutellessa rungon ja letkulähdön välistä pientä tippaa, teki kyllä alleen lätäkköäkin silloin tällöin. Korvasin suoralla letkulla ja eberillä.

                Comment


                  #9
                  Mulla tuo kansipahvin vuoto oli dieselissä- ei mielestäni näkynyt/haissut mitenkään pakokaasuissa. Pakokaasumittaus dieselissä ei tuollaista taida mitenkään näyttää.
                  Tuossa kun avasi korkin kun oli jo jäähtynyt niin pukkasi vielä nesteitä pihalle- ekan kerran säikähdin oikein pirusti, en osannut varoa ja sain ne päin näköä, kone oli tuolloin siis n 20 asteinen. Tuo oli vuotanut kahden sylinterin väliltä ja siihen sitten pääsi jäähdytysnestettäkin läheisestä jäähdytyskanavasta. Kun tuo kansi irrotettiin niin yhdessä sylinterissä ei ollut käytännössä karstaa lainkaan, viereissä oli vähän ja 2 muuta oli pikimustassa noessa. Mielestäni jäähdytysnestevuoto sylinteriin voisi näkyä tulpan puhtautunena

                  Comment


                  • #10
                    Nestevuotoja, 80 -93 2.6l V6 (oli: Kellään kokemusta tuontiautoista?)

                    Elikkäs ostin tässä kuukausi sitten automaatti Audi 80:n. -93. 2.6l V6 koneella.
                    Audi on tuotu Saksasta Suomeen noin kymmenen vuotta sitten.

                    Nyt kun on ollu kovat pakkaset niin huomasin ettei lämmöt nouse normaalin edes pitkällä matkalla, sitten kun taas pysähtyy pariksi minuutiksi niin lämmöt nousevat huomattavasti.
                    Vähän ajan kuluttua huomasin et nesteet tippasee pihalle, öljyt myös.

                    Käytin sitä korjaamolla näytillä, syyläri rikki toiselta puolelta, öljyt valuu ainakin öljy pohjatiivisteestä.

                    Korjaaja ei puhunut mitään että huohotin olisi saattanut jäätyä ja sinne olisi saattanut syntyä hirveä paine ja sen takia öljy on alkanut vuotamaan.. Kaveri mainitsi minulle asiasta et Saksasta tuoduissa autoissa ei yleensä ole huohottimen lämmitintä.. eli tossa munkaan audissa ei varmaan ole ja sen takia saattanut jäätyä ja sen takia öljyt vuotaa.. !!??

                    Onko kellään kokemusta saman tyyppisestä ongelmsta?
                    Onko kukaan joutunut asentamaan huohottimen lämmitintä?

                    Comment


                      #11
                      Tervetuloa palstalle, Kaisa!

                      Autossasi on luultavasti termostaatti tiensä päässä ja jäädytysneste kiertää koko ajan jäähdyttimen kautta. Osa ei ole kallis mutta vaihtotyö yleensä kannattaa ajoittaa jakohihnan vaihdon kanssa samaan. Jos autossasi menee syylari vaihtoon niin termari kannattaa vaihdattaa samalla.

                      Mistä kohdasta öljyt valuvat? Muistelen että näissä 2.6 12V V6-moottoreissa (moottorikoodi ABC) on ollut ongelmaa öljyvuodoissa jomman kumman kannen takapäässä. Forumin haku tuolla moottorikoodilla antaa varmasti paljon vastauksia.

                      Edit: tässä tietoa termarin vaihdosta:
                      http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=36629

                      Comment


                      • #12
                        Jakopää remppa tehty 5000km sitte + samala vaihdettu vesipumppu + termostaatti..
                        sehän se tässä ihmetyttääki et miksi se nyt alko mulla heti temppuileen. entinen omistaja sano ettei se vuoda mitään ja että se öljyä korkeintaan puoli litraa/5000km.. ja nyt kun huomasin että se vuotaa öljyä, lisäsin melkeen maximi rajaan asti. ajoin jotain 50km ja tarkistin öljyt niin juuri ja juuri tikku kastui.

                        käytin sitä siis pari päivää sitten korjaamolla näytillä, kone pestiin ja kuivattiin ja auto laitettiin käyntiin, näin itsekkin että öljyt tulivat öljypohantiivisteestä, kuulema öljypohjantiivisteen yläpää vuotaa, näin itsekkin että se vuos joka puolelta. korjaaja sano että vaihtaa yläpään tiiviste ja samalla myös alapää.. mut vieläkin ihmetyttäää ettei se sanallakaan maininnut huohottimesta mitään. ja minäkös en tiedä onko tuohon sitten asennettu jälkeen päin sitä lämmitintä, tuskimpa..

                        Comment


                          #13
                          Huohotin on nyt ihan hiljakkoin voinu jäätyä ja on siinä samalla pullauttanut ö-pohjan tiivisteen ja ruikkinut öljyt pihalle. Tuskin muuten 50km matkalla noin paljon öljyä katoaisi..?

                          Comment


                            #14
                            Ei ole noin vanhoihin lämmitintä huohottimeen laiteltu. Purkaa huohotin systeemin ja puhdistaa sen kunnolla, niin ei pitäs olla ongelmaa seuraavaan kymmeneen vuoteen. Ei nyt normaalisti pitäs öljypohjan tivisteestä lorismalla tulla.

                            Comment


                              #15
                              Noita huohottimen jäätymisiä on esiintynyt kyllä muissakin, kuin Saksasta (tai muualta keski-Euroopasta) uitetuissa autoissa. Itselläni on ollut kolme saksantuontia, eikä niistä mitään ihmeellistä keksitty.

                              Jos termostaatti on vasta vaihdettu, voisi sen myyjältä käydä kysymässä, kuinka on takuun laita. Tämä siis olettaen, että jäähdytysnesteet on olleet asian mukaisessa kunnossa.

                              Comment


                              • #16
                                No siis aluksi se vuosi pikku hiljaa, sen jälkeen kun käytin korjaamolla sitä niin näin kuinka paljon sitä tukki ulos sieltä tiivisteen välistä, sen jälkeen ajoin sillä noin 50km ja tikku juuri ja juuri kastu. Samoten nesteet oli kaadonnu minimi rajaan asti.. nyt pietän autoa parkissa siihen asti että pääsen sinne korjaamolle. Vasta keskiviikkona aletaan laittaan sitä kuntoon.

                                Huoltokirjasta katsoin leimasta sen korjaamon numeron missä oltiin vaihdettu öljyt + jakopäähihna + rullat + vesipumppu + termostaatti,, yritin soittaa sinne, ja hmmmm NUMERO EI OLLUT ENÄÄ KÄYTÖSSÄ. Netistäkään ei löytynyt kyseisen korjaamon muuta numeroa.

                                Comment


                                  #17
                                  Jos nesteet selkesti vuotaa ulospäin ja vieläpä paikallistettavasti jostain kohtaa, niin ei kannata yöunia menettää. Uudet tiivisteet vain. Tukkeutunut huohotin voi periaattessa pullautella tiivisteitä kerrasta.

                                  Sitten voi parit painajaiset hikoilla, jos ne nesteet häviää ilman vuotoja ulospäin :)

                                  Ja Saksan markkinoiden autot ovat teknisesti ihan vastaavia kuin Suomen autot. Ei ole erillistä Suomi-linjaa tehtaalla. Ja kyllä Saksassakin on talvella lunta ja pakkasta.

                                  Huohottimien lämmittimet voi unohtaa tuon ikäisien pelien yhteydessä kokonaan.
                                  Viimeksi muokannut jasso; 28.2.2011, 00:02.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Joo, peesaan jassoa. On paljon pahempaa, jos öljyt tekevät Houdinit, eli eivät pääse tielle asti. Jos tähän liittyy vielä mystinen lisääntyminen jäähdytysveden määrässä tai muuta, niin sitten olisin enemmän huolissani.

                                    Itseltäni porsi tuosta V6 Biturbosta molemmat venttiilikopan tiivisteet kun huohotus meni tukkoon viime talvena. Öljyä oli 2 litraa pakosarjojen päällä/ilmakehässä ja toiset 2 litraa välijäähdyttimissä.

                                    Comment


                                    • #19
                                      On kokemusta. USAn-, Sveitsin-, Saksan- ja nyt viimeisimmäksi Italiantuonneista. Samoja vikoja niissä on kuin ns. suomiautoissakin. Ja niihin tepsii hyvin pitkälti samat korjausmetoditkin.

                                      Itsekin olen pitänyt tuota eri varustelua myyntialueen mukaan autokauppiaiden liikkeelle laskemana urbaanihuhuna. Kunnes nykyisen italiantuonnin edellinen omistaja kertoi vaihtaneensa lämppärin kennon uuteen ja uusi oli huomattavasti tiheämmällä rivoituksella kuin alkuperäinen(?). Mutta kaitpa tuo ero teoriassa voi johtua jostain muustakin syystä. Eikä siellä kuuma tule vieläkään.

                                      Eroja voi toki varustuksessa olla sitäkin kautta että maahantuojan toimesta on suomiautoihin asennettu jotain varusteita. Esim. yhdessä suomiautossani oli maahantuojan "räätälöimä" päivävaloautomatiikka, jonka ansiosta ajovalot olivat aina päällä kun auto oli käynnissä, käänteli nappeja miten tahansa.

                                      Mutta varsinaiseen ongelmaan. Tuota 2.6:sta en tunne kovin hyvin, mutta eiköhän sekin öljyvuotoja kehitä omiksi tarpeiksi vanhemmuuttaan. Niitä voi olla yksi iso ja/tai monta pientä. Ja kun moottori on yltäpäältä öljyssä, niin niitä pieniä on vaikea löytää. Eli ensin perusteellinen moottorinpesu (ja jo todettujen vuotojen korjaus) sitten seuraamaan, mistä alkaa tippasemaan.

                                      Paikallisista pajoista voin suositella Audeihin erikoistunutta TH-huoltoa Palokassa ja Laukaassa Autokorjaamo Heikki Valkonen - jossa tosin Audia olen käyttänyt vain kerran, kun oli lyhin matka hinata... Muita autoja kyllä enemmänkin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Mulla on ollu ennenki kasikymppinen audi, pari vuotta vanhempi. Se oli mulla kuukauden ja keitti.. samat ongelmat siinäki, öljyä vuos nii pahasti joka paikasta et öljypurkkeihin tais upota eniiten rahaa sen kuukauden aikana. Siksipä oon nyt iha paskat housuissa tän "uuden" audin kans, ettei vaa keitä tämäki.

                                        Ja kiitos suositteluista, soittelin viikko sit yli 15 eri paikkaan, ja ton korjaamisella on kiire niin valitsin sen korjaamon joka otti sen ensimmäisenä vastaan ja sekin meni vasta viikon päähän, kauheasti töitä korjaamoilla ku pakkanen hajottanu kaikki autot..

                                        Soittelin autopurkamojakin läpi jos joutuu vaihtaan syylärin, jos se vuotaa nii pahasti ettei vaikuta millään paikkausaineilla sitä alkaa korjaileen ni eipä löytyny mistään tohon autoon käytettyä syyläriä, uus maksaa jotain 450e :/ ja en kyl tiä et onko kovi fiksua etes laittaa käytettyä, mun tuurila seki sanoo sopimuksensa irti alta aika yksikön..

                                        Kauhulla odotan kuinka kalliiksi korjaaminen tulee..

                                        Comment


                                        • #21
                                          Purkaamoilla on turhan usein kalliimmat hinnat kuin uusia osia myyvillä varaosaliikkeillä. Muovipäätyistä syylaria ei mielestäni kannata muutenkaan hommata käytettynä, jos osa on ollut irroitettuna tai muuten ilman nesteitä. Eivät oikein tykkää sellaisesta.

                                          ...uus maksaa jotain 450e :/
                                          Jotain? Oletko kysynyt syylarin hintaa itse, vai onko kyseessä jonkun lonkalta heittämä arvio? Oletko jo Motonetin sivut tutkinut, että löytyykö hintaa?

                                          ...jos se vuotaa nii pahasti ettei vaikuta millään paikkausaineilla sitä alkaa korjaileen
                                          Paikkausaineilla ei ikinä korjata mitään. Ne on sellaisia purkkavirityksiä, aikapommeja.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Epätoivosesti soitin purkamoja läpi, ei ollut missään tohon autoon sopivaa syyläriä. soitin sit varaosaliikkeeseen kysyäkseni et paljon maksaa uusi niin siellä ainakin maksoi 427e, iha hullua. motonetin sivulta en löytäny. No en minäkään niihin paikkausaineisiin luota..

                                            Comment


                                              #23
                                              Jep, marmorinhinta tuolle on 427 euroa. Automaattiin, jossa ATF-jäähdytyspiiri, näyttäisi saavan saksasta ~140€ + rahdit, mutta manuaaliaskin syyläriä ei nopealla googlettamisella löytynyt.

                                              Purkamolta käytetystä, se ei oikein ole vaihtoehto, ekanakin hintataso on ihan järjetön oli osa kuin mikä, ilmeisesti hinnoittelevat vakuutusyhtiöperusteisesti noi, ja laatu on ihan satunnaista mitä sattuu olemaan.

                                              Tuommoinen löytyi kuitenkin varaosahaun kautta suomesta:
                                              http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=5053433

                                              Ruotsin bilsdelsbasenista ei löytynyt yhtään.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Jos autoa meinaa vähänkään pitempään pitää paikkausainetta ("sementtiä") ei pidä missään nimessä käyttää! Silloinkin kun se tukkii vuodon se myös haittaa vedenkiertoa jäähdytysjärjelmässä.

                                                Omistin kerran erään auton jonka syylärin vuoto oli mitä ilmeisimmin paikattu juuri "sementillä", aina kesäisin tulivat lämpöongelmat, aikani niitä ihmeteltyäni menin onneton laittamaan "pesunesteet" jäähdytysnesteen sekaan.

                                                Sen jälkeen vuoron perään kaikki mahdolliset paikat alkoivat vuotamaan ja kaiken kukkuraksi se vielä keittikin useamman kerran vuotojen välillä... Otaksuisin että "pesunesteet" huuhtoivat "sementin" jämiä liikkeelle jotka sitten tukkivat nestekiertoa milloin mistäkin. Hiljalleen kaikki olellisemmat komponentit tulivat sitten sen kesän/syksyn aikana vaihdettua...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mullakin ollut aikoinaa melkeinpä vastaavanlaisia jäähdytysongelmia. Ensinnäkin 80:ssä (1.6L) melkeen keitti aika usein, joutui vaihtaa jäähdytin (vuoti jostai ja joutu koko ajan lisää nesteitä), termostaatti, antureita ja jopa mittariston. Nyt kun nuo kaikki on aikanaan vaihdettu/korjattu, niin näillä pakkasilla lämmöt harvoin nousee yli 80 astetta (normi 92-95). Kyseessä kuitenkin oli suomiauto.

                                                  Nykyisessä A4:ssa on (vahvasti veikkaan) sama kone kuin tuossa ja tahtoo keittää. Tämä on kuitenkin tuontiauto. Saapi tänään nähdä mitä huollossa sanotaan, kun ne vaihtaa öljyjä, jäähdytinnesteet, termostaatin ja kattoo joutaako vielä lisää tehä vai katoaako ongelmat tuolla.

                                                  Huohottimesta sen verran että eräällä tuttavalla oli aikoinaan samaista ongelmaa sen kanssa, että joutui asentamaan lämmittimen siihen huohottimeen. Vaikkakin auto oli rapea ranskalainen, niin periaate on sama.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Itsellä on edelleen Saksasta uitettu sämpylä tallissa (typ89 - 80q 1.8i). Ja uusinkin tulokas (A4q b7 3.0tdi) on Saksan tuliaisia. B5 oli Italian ihme, mutta kaikki on samasta tehtaasta tullut. Toki litkuissa ja joissakin pakkassuojissa pikkuista eroa saattaa olla Suomi yksilöihin. Tämäkin selittyy erilaisella huolto-ohjelmalla. Ohjelma ei sinänsä eroa, mutta mitä kaikkea huollossa sitten korjaillaan, jos jotain vikoja ilmenee.

                                                    Itse olen toiminut sillä periaatteella, että viimesin huolto on taannut auton toimimisen siihen asti, kun auton olen ostanut ja seuraavassa huollossa on sitten vaihdettu kaikki nesteet, suodattimet ja termari. Uusimmissa on sitten katsottu että ohjalma on päivitetty Saksa/Italia asetuksista Nordic/Rest of the World kohtaan. Autot ovat yksilöitä joten eroja löytyy. Suurin syy tähän ulkomailta tuontiin ihastuminen on selittynyt paremmilla varusteilla. "Suomi" auton ostan sitten, kun hyvillä varusteilla oleva yksilö tulee vastaan. Muuten taidan tukeutua näihin jälkikäteen uitettuihin.

                                                    Ja jos lähdetään saivartelemaan, niin lähes kaikki autot ovat tuontiautoja. Poikkeuksena siis Uudessakaupungissa tehdyt.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Kaisa, mikä kone siinä on? AAH, ABC vai ACZ? Orkkisnumerot on vissiin syyläreille: 8A0121251B tai automaatin jäähyn kera 8A0121251C. Jälkimmäistä ei ETKA anna ACZ:lle ollenkaan.

                                                      BEHR/HELLAn luettelosta löytyy numeroksi 8MK 376 714-601 tuolle ekalle. Sille löytyy googlella nopeasti Hellan -10-11 hinnastosta (ilmeisesti eurohinnasto) bruttohinta 227e. Sitten löytyy myös googlella seuraava. Tepolta näyttäisi lähtevän alle 400e myös.

                                                      BEHRin numerolla voisi varaosista löytyä sopivaan hintaan helpommin vaikka jokin halpiskin. Jos se nyt tuo on.



                                                      Vaihdoin otsikon vastaamaan ketjun ongelmaa.
                                                      Viimeksi muokannut jasso; 1.3.2011, 15:39.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Oon nyt parin päivän aikana soitellu purkamoja läpi. Koko Suomesta ei löydy yhtä ainuttakaan käytettyä syyläriä tohon mun audiin,

                                                        Matrikkel, laitoit ton linkin
                                                        http://www.varaosahaku.fi/?link=item&post_id=5053433
                                                        Yks purkaamo mainitsikin tuosta mutta huomasi sitten että se on manuaali autoon.

                                                        Jasso, joku kerra puhu jtn tosta ABC mut en oo sit varma, minä tommosia "lyhenteitä" tiiä, siinä pitäis lukea selvällä suomen kielellä et mitä eroa nuilla on ni helpottais kummasti :D ja mulla ei oo kielitaitoa ollenkaan ni en ymmärtäny nuista linkeistä oikeestaan mitään.

                                                        Mutta onko kellään sit kokemusta et olisi tilannut saksasta varaosia?? Tuleekohan se sitten halvemmaksi? Paljonkoha rahti on?

                                                        Nii ja Ozku, mitä tarkottaa melkein keitti?? Savu nousee konepellin alta ja pakoputkest yhtä aikaa ja auto viel liikkuu juuri ja juuri eteenpäi? :D Mitäs siel huollossta sit sanottiin?

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Syyläriä hakiessa, tuolla laatikolla ei varmaan ole merkitystä. Itse tilasin tuohon omaan harrastepeliin peltipäätyisen Special Importetista. Mitoiltaan suht kohdilleen ja alakiinnikkeet osu paikalleen + letkujen paikat. Pikkuisen oli korkeempi ja yläkiinnike erilainen, mutta Pienellä askartelulla asettui paikalleen erittäin passelisti (10min). Hommasta on nyt reipas parivuotta, mutta muistan kironneeni hintaa silloin, kun maksoi 145€. Metalliset päädyt paljastui härpättimessä olevan, jos olisin vaihtanut ihan oikeaan vaihtoehtoon, niin olisin taas joutunut odottamaan hetken ja olisin saanut muovipäätyisen tilalle. Tästä tämä pieni askare yläkiinnikkeen kanssa.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            100:ssa on tarra peräkontin kannen sisäpuolella, jossa lukee mm. moottorikoodi. Myös huoltokirjassa tuo voi olla kerrottu, tosin tuontiautosta huoltokirjat taitavat kadota herkemmin.
                                                            Joku foorumilainen osaa varmasti kertoa, mistä kohtaa kyseisestä autosta varustetarra löytyy.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X