Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2,5 tdi ongelmia

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2,5 tdi ongelmia

    no niin pientä vikaa pukkaa taas.

    auto ei anna yli kahden tonnin kierroksia--> savuttaa mustaa kun painaa kaasua kunnolla mut silti ei vain kiihdy..
    oliskohan ilmamäärä mittarissa häikkää?
    kuuluuko tässä koneessa kuulua nuo ahto äänet mitsen selvästi? tuntuu vaan vihellys käyvän et liekköhän putkea jossain poikki

    miten tuo ahtoilma anturi oireilee jos se on mennyt?

    auto ei sytytä kuitenkaan vika valoa..

    oliskohan kellään tuohon sopivaa tuota ilmamääräanturia??

    sen verran katsoin et lanka kunnossa tuossa kuitenkin..

  • #2
    Kovasti kuulostaisi ahtovuodolta ja vikatilalta. Tarkistapa ahtoputket ihan ensin, saattaa tuurilla tulla "ilmainen" korjaus..

    Comment


    • #3
      no en tiedä antaisko se tuommoista vikatilaa päälle pelkästä vuodosta.. kun se selvässtä rajoittaa ne kierrokset pariin tonniin..

      Comment


      • #4
        Tulee vaan savutuksesta ensimmäisenä mieleen rajoittunut hapensaanti. Mites vikakoodit, onko katsottu? Voisi päästä pitkälle niillä.

        Comment


        • #5
          no se kyllä teki ennen tuota savustusta samaa.. eli ei oikein vetänyt kunnolla.. sitten yks päivä kun ajelin niin se ikäänkuin vähän pamahti tai sano et puff :)).. ja rupes savuttaa kun laittaa enempi kaasua.. mut veto on ihan samanlaisena pysyny eli eei sitä oikein ole..
          siitä äänestä vain tuli mileen et jos johonkin tuli vuoto.
          pittää tutkii tänään paremmin ja käyä hakee uus ilmamäärä tunnistin..
          entinen omistaja oli käyttänyt piuhan päässä ja olivat sanonu et siinä olis häikkää kun se lämpiää tarpeeksi mut en tiedä puhuiko vaan ite lämpemikseen vaiko muuten vaan täyttä paskaa..
          mut ei se mitään.. pysyy mieli virkeänä kun saa jottain rassata..

          Comment


            #6
            Se puff meinaa juurikin sitä, että jostain irtosi letku tai kuulerista ratkesi pääty. Se vetämättömyys saattaa hyvinkin olla seurausta ilmamäärämittarista, tai sitten se on vuotanut ilmaa jo jonkin aikaa. JA luulisin noiden osaavan heittäytyä vikatilaan, kun ahtopaine katoaa.

            Comment


            • #7
              no joo sama kävi kyllä mielessä.. mut tutkitaan ja sit varmaan hutkitaan..

              Comment


              • #8
                no niin pienen tutkinnan jälkeen löytyi se ahtovika.. letku irti klemmarista ja puhalsi kaikki taivaalle..
                no mut savutusloppui kyllä mut edelleen vedot hukassa..
                ja kyllä se itse asiassa antaa hieman yli kahen tonnin noita kierroksia.. mut sit jä junnaan kierroksia..
                epäilen kyllä vahvasti sitä ilma anturia.. voiko sitä testata mitenkään?? yleismittarilla lukea esim?

                Comment


                  #9
                  ei oikein. Pitäisi saada koneen perään ja ottaa logia pyydetyistä ja toteutuneista ilmamääristä. Toteutuneen pitää olla vähän yli pyydetyn.

                  Comment


                  • #10
                    no niin uutta asiaa ilmennyt..

                    aamulla kun autolla lähtee töihin niin se toimii ihan kunnolla..siis vetää hyvin kun on kylmä ja kun pitää matka vauhdin yllä.. mut sittenpä..

                    nyt helteellä huomannut et ongelmat alkavat heti jos autolla ajaa esin kaupungissa eikä ajo viima pääse konehuoneeseen-->vedot loppuu täysin!

                    tänään vaihdoin uuden ilmamassa mittarin__ei mitään vaikutusta!

                    nooh käytin sitä piuhan päässä ja vika koodia antoi imuilmasta.. tai siis tisin sanoen ahdot on olemattomat ja vauhtikin sen mukaista kyllä kun mummot menee potkurilla ohi..

                    mut ihmetyttää se kun tekee tota vain kuumana ajettuna..

                    sanoivat et vois vuotaa jonnekin lämpimänä?? luulis vuotavan samnlailla kyllä kylmänäkin??

                    nooh kuitenkin itellä iski mieleen tuo hukkaportti et jumittaako se jotenkin et ei ne ahdot nouse..

                    otin siitä hukkaportin päässä olevasta alipainekellosta letkun irti ja kokeilin paikoillaan polkea kaasua ja heti kyl vaikutti..ottaa hyvin kierroksia nyt mut en käynyt ajamassa kun piti oikein rueta miettii tota.. mut heti kun laittaa letkun takaisin ja polkaisee niin savuttaa vaan ja tuntuu et meinaa tukehtua..

                    välähtikö jollain?

                    Comment


                    • #11
                      pakko se on vissiin painepuolella olla vielä joku pieni vuoto

                      Comment


                      • #12
                        Mulla ainakin taannoinen 2.5 tdi satku käyttäytyi hyvin tuohon tyyliin lämpimänä. Syynä oli hajennut coolerin ja imusarjan välinen ahtoletku. Halkeamaa ei edes nähnyt kylmänä, vaan vasta kun oli ajettu tovin matkaa.

                        Hukkaporttia ei autostasi löydy. Ainoat alipainekellot konehuoneessa ovat ahtimen siiville ja egr:lle

                        Comment


                        • #13
                          juu sama on käynyt mielessä itellä et se varmaan tai sit coolerista pääty..
                          täh.. onko tuossa muka jo muuttuva siipinen ahdin...?

                          Comment


                          • #14
                            Alkuperäinen kirjoittaja mersumies Näytä viesti
                            täh.. onko tuossa muka jo muuttuva siipinen ahdin...?
                            Kyllä. Toki olettaen että puhutaan V6 tdi:stä kuten vuosimallista voisi päätellä.

                            Comment


                            • #15
                              ok.. voiskohan nuo siivet sit jumittua lämmetessään... epäilen kyllä et vuoto on tuossa turpon ja coolerille menevässä putkessa..
                              täytyy mahd. paljon selvitellä etkäteen näitä paikkoja nnenkuin rupee purkaan kun nut vähän huonot tilat rassailla..

                              Comment


                              • #16
                                Tee/teetä painetesti ahtoputkistolle niin selviää mahdollinen syypää nopeasti ja helposti.

                                Comment


                                • #17
                                  millälailla tuohon tuon painetestin vois tehdä itse?

                                  Comment


                                    #18
                                    Loogisesti ajateltuna toiseen päähän tulppa ja toiseen päähän nipallinen tulppa josta paineilmaa sisään.

                                    Esim vinkkia täältä http://www.audiclub.fi/forum/showthread.php?t=30890

                                    Comment


                                      #19
                                      do dii itellä kans nyt tuo afb-diisseli alko temppuilemaan. tätä ja muita diisseli ketjuja olen käyny läpi ja vähän samanlaista vikaa on.

                                      vika kuvaus:
                                      moottorista katoaa teho ja alkaa savuttamaan teho tulee hetken kuluttua sitten takasi ja savutus häviää. kone kiertää ihan normaalisti.
                                      tuo savutus ja tehon häviö ilmenee parhaiten ku pikkasen höllää kaasua ja sitte alkaa taas pikkuhiljaa lisäämään, kun kaasun survaisee pohjaan niin ilmiö poistuu.
                                      olen huomaavina että kun kierrokset ovat 1700-2100 on tuo ilmiö ilmaantuisi herkemmin.
                                      lisäksi olen kuulevinani pientä sihinää kun alkaa paineet nousemaan tai sitte vain kiinnitän siihen paremmin huomiota.
                                      vika kooditkin kävin nopeasti lukemassa
                                      00553 air mass meter-g70
                                      00522 coolant temperature sender-g62
                                      00542 needle ??? jotain en saa puehlimen kuvasta kunnonlailla selvää ku otin kuvan koodeista puhelimella

                                      eli tuohan viittais maffiin? tuo 00522 varmaankin johtuu ku vaihoin passatin paisuntasäiliön tuohon. tuo viimeinen oli aika hepreaa minulle eli löytyykö apuja?
                                      eihän tuo viittaa turbovikaan? eihän?

                                      miten tuon vian voisi paikallistaa? paljonko nykyisin tuo maffi maksaa? varmaan pitää myös tehä joku tuommonen painetesti hässäkkä?

                                      kaikki apu tähän on tervetullutta jakaria osaan pitää oikeasta päästä kiinni mutta en ole mikään kuitenkaan mikään tee-se-itsemies

                                      Comment


                                        #20
                                        Sihinä ahtojen noustessa tarkoittaa yleensä ahtovuotoa, eli letkut ja coolerit tarkastelun alle. Painetesti auttaa vuodon selvittämisessä.

                                        00553 air mass meter-g70
                                        Esim. 3-vaihteella veto 1500rpm-> logaten VAG-COMilla tai VCDSllä, MAF-arvo pitäisi olla melko selvästi yli pyydetyn koko ajan.

                                        00522 coolant temperature sender-g62
                                        Tätä voi VAG-COMilla tai VCDS:llä katsella, antaako oikean tuntuista lämpötilaa kun auton käynnistää ja käyttää lämpimäksi. Ei taida olla kallis, joten vaihtoon jos pienikin epäilys että on vikaa. Voi aiheuttaa myös tehottomuutta?

                                        00542 needle ???
                                        Tuo voisi tarkoittaa needle lift sensor, on jonkin suuttimen rungossa, mutta kuutoskoneen ollessa kyseessä en tiedä minkä.

                                        Comment


                                          #21
                                          Kolmos-suuttimessa toi anturi on. Otappa se suuttimen anturi-irti ja kato miten käytös muuttuu.
                                          Ecu voi saada anturilta väärää tietoaki niin tehot voi sitäki kautta olla vähä mitä vaan.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Jospa Turrella meinaa jumittaa tuo "siivenkäyttöakseli" ja savuttaa sen takia just matalemmilla kierroksilla...
                                            Tekisin ihan ensiksi sen että turbon päältä lämpösuoja pois ja auto käyntiin ja sitten alipaineletku irti kellosta turbolla... jos vipu liikkuu koko alueen niin se vika on pois suljettu...itellä vain tuossa rimpulassa teki samaa kun ostin sen. korjasin samana iltana ruosteenirroitus sprayllä ja ruuvarilla. Tuli melko miehekäs savu ennen korjausta ja veti vasta ylemmillä kierroksilla.
                                            Niin ja sopii vikailmoituskin massamittarilta kun siivet väärässä asennossa väärään aikaan...
                                            Viimeksi muokannut Timangi; 16.7.2010, 20:09. Perustelu: vähän lisää

                                            Comment


                                              #23
                                              Ei sieltä lämpösuojaa tarvi pois purkaa, kellohan on päällä. :)

                                              Comment


                                                #24
                                                vika on nyt paikallistettu. kello toimi ihan oikein eli liikku koko alueen. maffissa oli vika ku kokeilin ilman maffia niin ei enää savuttanu. ensiksi annoin ensiapua maffille eli kokeilin putsata sillä crc air sensor cleanerilla mutta ei toiminu ku illan vähän paremmin. uus maffi on jo tilattu.

                                                samalla huomasin sen maffin liittimen olevan vähän heikossa hapessa. niitä ei vissiin saa ku marmoritiskiltä? mutta ei vissiin kuitenkaan ole hinnan kiroissa. vai?

                                                sitten mulla oli se pieni letku siitä ilmanputsarin kopasta irti ja taitettu sievästi piiloon. eli se letku mikä menee n75:sta siihen ilmanputsarin koppaan, jos olen yhtään kärryillä. viisaammat korjatkoon. onko tuolla viritelmällä minkälainen merkitys? positiivinen vai negatiivinen?

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Eikai N75:sta ilmanputsarikoppaan mitään kuulu mennä?
                                                  Kolme letkua siihen kuuluu tulla ilmeisesti, joista kaksi on alipaineelle(ulos/sisään), mutta oliko se yksi sitten painetieto?

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Vai menisikö ilmanputsarille tieto EGR ohjausventtiililtä, joka ulkoisesti samanlainen kuin N75. Näin muistaakseni ainakin C4 korissa.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      nyt heitti savuttamasta ku laittoi uuden maffin paikoilleen. ja tuntuu että alaväännötki olisi parantunut jonkin verran.

                                                      jostaki lueskentelin että olis hyvä nollata ecu vagcomilla mutta ecu sopeutuu myös ajossa pikkuhiljaa. onko noin minunki autossa?

                                                      niin siis siinä on kaks samanlaista venttiiliä (vai mitä ne oli) vierekkäin ja toiseen muistaakseni tulee ainaki kellolta johto. ne on sitte yhdistetty t-haaralla jossa on tuo edellä mainittu irtonainen letkun pätkä. ja sille sopiva paikka näyttäs olevan ilmanputsarin kannessa. onko minua viisaampia jotka voisi jakaa viisautta?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Melkein väittäisin, ettei tässä tapauksessa ECUn nollausta vaadita. Väittäisin tuon sopeutumisen olevan enemmän tärpättikoneiden juttuja ja liittyvän nakutuksen ehkäisyyn. Ei kai siitä suunnatonta harmiakaan ole nollauksesta. Ecun johto irti joksikin aikaa pitäisi kai hoitaa homma.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          niin siis siinä on kaks samanlaista venttiiliä (vai mitä ne oli) vierekkäin ja toiseen muistaakseni tulee ainaki kellolta johto. ne on sitte yhdistetty t-haaralla jossa on tuo edellä mainittu irtonainen letkun pätkä. ja sille sopiva paikka näyttäs olevan ilmanputsarin kannessa
                                                          Kyllä sen letkun kuuluu mennä ilmanputsarille.

                                                          Melkein väittäisin, ettei tässä tapauksessa ECUn nollausta vaadita. Väittäisin tuon sopeutumisen olevan enemmän tärpättikoneiden juttuja ja liittyvän nakutuksen ehkäisyyn. Ei kai siitä suunnatonta harmiakaan ole nollauksesta. Ecun johto irti joksikin aikaa pitäisi kai hoitaa homma.
                                                          Ei tarvii mitään sopeutuksia, tosin jos tiptronicci niin laatikon voisi nollata.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja diffas Näytä viesti
                                                            Kolmos-suuttimessa toi anturi on. Otappa se suuttimen anturi-irti ja kato miten käytös muuttuu.
                                                            Ecu voi saada anturilta väärää tietoaki niin tehot voi sitäki kautta olla vähä mitä vaan.
                                                            Osaako joku kertoa, mistä meikä löytää tuon kolmos-suuttimen anturin, kun ei siinä juuressa sitä johtoa ole. samantapaista oiretta täällä päin... olisi kiva kokeilla, että toimiiko kun anturi ei ole toiminnassa... tarkentakaa mistä voisi löytyä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X