Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

S6 putkisto.

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • S6 putkisto.

    Olisko kellään hajua missä hintaluokassa S6 avantin pakoputkisto liikkuu? Auto on 2000-mallia. Tai olisiko paikkaa josta tuohon voisi tarvikeputkistoa kysellä tai jollain vanhaa käytettyä hyväkuntoista alkuperäisputkistoo. Autossa nyt ABT:n putkisto ja alkaa olla aika huonossa kunnossa jo.

  • #2
    Tollanen putken rakennus maksaa n.500. Ilman katteja!!

    Comment


    • #3
      missä?

      missähän sen voisi rakentaa/rakennuttaa?

      Comment


      • #4
        s6

        Rakennan putkistojä mm.audeihin,jos kiinostaa YV vastaa??

        Comment


        • #5
          Onkos tuo S6 C5 Avantin putkisto 2,25" putkea kun on sellanen mielikuva? Pitäis ens viikolla vaihtaa molemmat katit, niin mietin että ostaakko 2,25" vai 2,5" tarvikekatit.

          Comment


          • #6
            Pitäisi tässä alkaa tekemään putkistoa S6.
            Liian hiljaiset äänet.
            Eli suorat putket ilman katteja sekä ilman vaimentimia.
            Mahtaako olla jossain kuvia minkälainen putkisto tuo on?
            2" rst olisi tarkoitus laittaa.

            Comment


              #7
              Tee mielummin 2,5" putkesta ettei mene pienemmäksi kun orkkis. Suorilla ränneillä tulee ainakin ääntä piisaamaan.. =D

              Comment


              • #8
                eipä taida tuo kokeilu suorilla putkilla kauaa kyllä kestää, senverta vtn kovat äänet siihen tulee - kokeiltu.
                taakse jokku perus-efektorityyliset riittää sen pahimman piikin tappamaan suorien putkien kans ok.

                Comment


                • #9
                  Niin mikäs se orkkisputken paksuus ny sitte oli? :D

                  Comment


                    #10
                    2,25" eli 57mm on C4 ässässä.

                    Comment


                    • #11
                      2" (50mm)
                      Attached Files
                      Viimeksi muokannut laatokka; 9.3.2011, 16:58.

                      Comment


                        #12
                        Esim. Motonetissä 2" pöntöt ei montaa kymppiä kustanna, jos nyt noin ohkaisesta putkesta välttämättä pitää tehdä.

                        Comment


                        • #13
                          juu motonet takapöntöt tuli.
                          Pitää koittaa thermotec teippiä alusta loppuun kun vähän millinen rst murisee.
                          Attached Files

                          Comment


                            #14
                            Etkö ollut nimenomaan murinaa vailla?

                            Tee yhdysputki putkien väliin, kuten orkkisputkessa, niin murinat vaimenee huomattavasti. Thermotec ei vaimenna murinoita yhtään vaikka kietoisit 10 rullaa.
                            Viimeksi muokannut hoff4; 9.3.2011, 19:42.

                            Comment


                            • #15
                              Miksi Juho teit ryssän mutkilla?

                              Comment


                                #16
                                ja miksei putkia ole yhdistetty?

                                Comment


                                • #17
                                  Ja miksi on katit vaikka ylempänä kirjoitit että ilman? Kuvaa joku ääni klippi kaikkien nähtäväksi.

                                  Comment


                                    #18
                                    Kysymyksiä, kysymyksiä. :) Mutta joo, putket kannattaa yhdistää tuosta kattien takaa samaan tyyliin kuin orkkisputkessa. Sillä on positiivinen vaikutus tehon kannalta.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kysymyksiä, kysymyksiä. :) Mutta joo, putket kannattaa yhdistää tuosta kattien takaa samaan tyyliin kuin orkkisputkessa. Sillä on positiivinen vaikutus tehon kannalta.
                                      Apropoo... Pitäsköhän itsekin kokeilla mimmonen vaikutus X:llä olis?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Toi muuten toimii. Aikoinaan leikin Jenkkien kanssa ja OK.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Juu alkuperäinenhän on H-putki ja X on parempi.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Nyt H-putki paikalla.
                                            Vääntöä tuli selvästi lisää ala/keski kierroksille.
                                            Saattaapi olla että ne alkuperäiset pakosarjat siellä hiukan ahdistaa yläreserviä, myös motonetin vaimentajat kuristaa tehoa sopivasti.
                                            Menossa kuitenkin penkkiin niin näkee miten paljon tehot laski :)
                                            Laitetaan tuosta klippiä piakkoin.

                                            Seuraavaksi koitetaan x-putkea, oli -96 cobrassa ja ainakin ylös tulee tehoja.

                                            3" kanssa voi jo tulla maavara ongelmia taka vetareitten suojien kohdalla.
                                            Alkuperäisessäkin ovat litistäneet putken siitä kohdin.

                                            Comment


                                            • #23
                                              No en usko että noi takana olevat läpivirtaus-vaimentimet kurista yhtään mitään. Varmasti virtaa paremmin kuin alkuperäiset. Väitän edelleen että katit on pakoputkiston pullonkaula.

                                              Omassa A8:ssa on orkkis putkisto, vain kattien tilelle on tehty suorat putket. Koo'oo korvausputket myös korvaa sen keskivaimentimen, mikä ilmeisesti toimii jonkinasteisena H-putki tyyppisenä paineen tasaajana. Voisi kesällä jos ehtii ja jaksaa niin koittaa askarrella tuohon korvausputkien tilella X liitoksen. Täytyy varmaan käydä ottamassa pari kuvaa auton alta ja alkaa hiljalleen suunnitelemaan.

                                              Omassa Cobrassa on kunnollinen isolla kammiolla oleva X, sekä kolme Simonssin läpivirtaavaa pönttöä per puoli, ja luonnollisesti ei katteja. Äänet on oikeen kauniin matalat murinat.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Tämähän on mielenkiintoinen ketju kun tuo kasin putkisto-asia on pyörinyt itselläkin mielessä. Päätevaimenninta saa pelkkien soundien takia mutta voishan tuota katsoa kokonaisuutenakin. Mikä funktio lie H-pipen lisäksi keskivaimentimella ja katit kai sieltä joutaisi katsastuksen ulkopuolella naulaan roikkumaan.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Eikun alkuperäisessä rännissä se keskivaimennin toimii varmaan H:na. Tai ei sielä ainakaan mitään varsinaista H:ta ole joten kaippa tuo epämääräisen näköinen keskivaimennin virtaa läpi keskeltäkin. Ei silti empä ole tutkinut mokomaa rotiskoa kun painoikin kuin synti verrattuna noihin putkiloihin.

                                                  Suojakaasu loppu... http://i638.photobucket.com/albums/u...Audi/decat.jpg

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ei ainakaan toimi nykyiset läpivirtaamattomat vaimentimet.
                                                    Potku loppuu 4000rpm jälkeen ja alkaa painaa liitoksista kaasuja ulos.
                                                    Noooh. Perjantaina vaihtuu 2" vapaavirtaus vaimentimet.
                                                    Kumina 1000-2000rpm välilla aivan kaamea.

                                                    Harjoitusta harjoitusta.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Kumina ei ainakaan vähene vapaavirtaus pöntöillä. 1 vaimennin/putki on liian vähän mikäli haluaa pitää mekkalan edes hitusen korva-ystävällisellä tasolla.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Rakensin emännän -97 2.8q A4:een viime syksynä uuden putkiston kateista taaksepäin kun orkkisputkisto oli tullut tiensä päähän.

                                                        1 metri 2½" suoraa putkea moponetistä + 1kpl 2½" kardaaninylitysputki mistä sai sopivasti leikeltyä mutkia, tämmöinen välivaimentimeksi ja tallinkätköistä löytyneellä uudella väliseinättömällä, eli suoralla, (mihin lie koslaan tarkoitetulla) Sebringin takapöntöllä.

                                                        Ei kumise ollenkaan eikä pidä juurikaan kovempaa mölyä kun orkkiksella, siis varsin onnistunut kyhäelmä.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Aattelin tässä nyt kysästä ku putkista puhutaan, onko kenelläkään kokemuksia noista remuksen muffeista, ite oon suunnitellu ostaa B5 a4 tommosen, että sais vähän pörinää. http://www.remus.at/php/index.php?cm...oductMotor=655

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Tuo on Toni vajaavetoisen takapönttö. Mikäli profiilisi kärryyn aiot tilata niin tilaa 4-vetoisen, sopii paremmin. ;)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X