Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

vakionopeudensäädin ei toimi A3 -02

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • vakionopeudensäädin ei toimi A3 -02

    Mikäs mahtaa olla vikana? Ekan kerran ku ongelma ilmeni, niin vakionopeudensäädin meni pois päältä kesken ajon, eikä enää toiminu. Sitten seuraavan kerran ku käynnistin ni taas toimi ja nyt parin päivän kuluessa vakkari on lopettanu kokonaan toimintansa.

    Osaisko rinkeliryhmän fakiirit auttaa?

    #2
    Vikakoodit lukuun, muuten saa kyllä aika fakiiri olla että varmaksi osaa syyn kertoa. Melko varmasti jäänyt tuollaisesta koodi jonka pohjalta helppo löytää syyllinen.

    Hihasta heittämällä: Todennäköisimmät syyt lienevät itse vakkariviiksen hajoaminen/kosketushäikkä, tai sitten joku muu vika jonka johdosta auto ei salli käyttää vakionopeudensäädintä - tällöin tosin luulisi esim. ESP-valon palavan.

    Comment


    • #3
      varmaan sitten viikset vaihtoon, koska ESP ei pala..

      Comment


        #4
        Lue/luetuta ne koodit ennen turhaa purkamista tai osien vaihtamista. Kuten sanottu, vika voi olla melkein missä vain.

        Comment


        • #5
          lisää vaihtoehtoja:
          - jarruppolkimen kytkin
          - kytkinpolkimen kytkin (jos on manualalaatikko)
          Ne ovat Vagilla nykyisin "made in Malaysia" kamaa.

          Mutta, kuten aiemmin mainittu: Vagcom auttaisi..

          Comment


          • #6
            Lainataan topikkia:
            A4 Avant 2.0 TDI 2005 ja orkkis vakionopeudensääden lopetti toimintansa.

            VAG-COM ei anna mitään vikakoodeja. Viiksi rikki vai joku kytkin?

            Comment


              #7
              Mittaristossa ei pala mikään vikavalo (esim. ESP)? Cruisen valo ei vissiin myöskään syty?

              Onko kokeiltu viiksestä laittaa kokonaan pois päältä (ts. auton suunnassa eteenpäin naksauksen yli ja takaisin), jonka jälkeen saada pitämään vakionopeus? Joku joskus luullut ettei cruise toimi kun viiksi on etuasennossa eli pois päältä, mutta siitä varmaan ei kyse.

              Comment


              • #8
                Ei pala ESP:n valo eikä myöskään syty cruisen valo. Mikään räpläys ei auta (ollut jo pitempään pimeänä) ja viiksi oikeassa asennossa.

                Comment


                • #9
                  sama vika 2005 a4.
                  ei vikakoodeja, mutta vakkari ei vaan toimi....

                  Comment


                    #10
                    Jarrupolkimen kytkin?

                    Comment


                      #11
                      Vag-comilla tms pystyisi katsomaan vaikuttaako viiksestä off->on mitään.
                      Itellä on Caddyssä vakkarin asennus kesken, koska jostain syystä ohjauspilarin boksi ei suostu toimimaan sähkösen tehostimen kanssa.

                      Orggiksena johdot tuskin on syynä, koska ei sieltä viikseltä Audissakaan varmasti lähde erillistä johtoa.
                      Btw Jos ecun softan päivittää, niin pitääkö vakkari aktivoida uudelleen? Tuli vain mieleen, että huollossa jo ovat päivittäneet softan, mutta unohtaneet aktivoida vakkarin?

                      Comment


                      • #12
                        Moi kaikille!
                        Eipä pala ESP. Vag-comi ei anna vikakoodeja tosta viiksestä. Mikä avuksi?

                        Tossa vajaa viikko sitte irtos ahtoputki ja sen jälkeen on palanu keltanen moottorivalo, valittaa liian laihaa seosta. vikakoodin kun nollaa niin moottorivalo häviää, mutta tulee takas parin päivän päästä. Valo ei ole vaikuttanut auton toimintaan, ja ahtoputkesta on yritetty löytää reikiä, mutta turhaan..

                        En siis ole paineistanut putkistoa mitenkään tms.

                        off topicics menee, mutta kunhan ilmoitin asiasta :(

                        Comment


                        • #13
                          Huollossa tuo mun vekotin ei ole liikkeessä käynyt, mutta voisi tietysti silti koittaa aktivoida. Löytyykö siihen ohjeita?

                          Kun vag-comilla tuota katselin 'measure blocksista' niin arvo kyllä muuttuu kun yrittää kytkeä cruisea päälle, joten jotain se ainakin tekee.

                          Mahtaako tuo jarrupolkimen kytkin olla kallis ja miten vmäinen vaihtaa?

                          Edit: Audilta kyselin kytkintä, niin väitti ettei jarrupolkimella ole muuta kuin jarruvalojen kytkin. Kytkinpolkimelta katkaisin löytyy ja hintaa 23,60€
                          Viimeksi muokannut Jallu; 11.8.2010, 15:26.

                          Comment


                          • #14
                            Tulikos tähän vakkarin pätkimiseen jotain selvyyttä? Justiinsa lopetti vakkari toiminnan A4B7 2.0TDI eikä mitään merkkivaloja tms. häiriöitä missään toiminnoissa :/

                            Comment


                            • #15
                              Edit: Audilta kyselin kytkintä, niin väitti ettei jarrupolkimella ole muuta kuin jarruvalojen kytkin. Kytkinpolkimelta katkaisin löytyy ja hintaa 23,60?
                              Kytkimessä on kaksi kontaktiparia - toinen tarkoitettu jarruvaloille ja toinen vakionopeussäädimelle.

                              Comment


                              • #16
                                Cruise päätti lopettaa toiminnan kans mullakin. Kävin nollaamassa koneen vikakoodit ja löytyi 7 eri anturi vikaa samalla. Pitää jarrupolkimen katkaisia ostaa uusi jospa se sillä rupeis toimimaan.

                                Comment


                                • #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Jallu Näytä viesti
                                  Huollossa tuo mun vekotin ei ole liikkeessä käynyt, mutta voisi tietysti silti koittaa aktivoida. Löytyykö siihen ohjeita?

                                  Kun vag-comilla tuota katselin 'measure blocksista' niin arvo kyllä muuttuu kun yrittää kytkeä cruisea päälle, joten jotain se ainakin tekee.

                                  Mahtaako tuo jarrupolkimen kytkin olla kallis ja miten vmäinen vaihtaa?

                                  Edit: Audilta kyselin kytkintä, niin väitti ettei jarrupolkimella ole muuta kuin jarruvalojen kytkin. Kytkinpolkimelta katkaisin löytyy ja hintaa 23,60€
                                  Niin tähän voisi lisätä vihdoin ratkaisun.

                                  Kyseessä siis kytkinpolkimen katkaisija, mikä on jonkinasteinen tyyppivika 8E-Audeissa. Maksoi 24,60e ja vaihto kesti 10minuuttia. Kickpanel irti, katkaisimen vaihto ja nippuun.

                                  Nyt toimii cruise.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Nyt toimii cruise.
                                    Congratulations! Sääli vaan, ettei paljon auta huomisessa ruuhkassa ((

                                    Comment


                                      #19
                                      Saako lainata ketjua, vaikka potilaana on käsivaihteinen VW Golf mk5 2.0TDI 4motion vm. 2004?

                                      Vika: Vakionopeudensäädin toimii satunnaisesti normaalisti, ja toisinaan cruise ei sitten lukitsekaan nopeutta, vaikka merkkivalo palaa mittaristossa.
                                      Vika liittyy jarruvalokatkaisimeen, sillä vikakoodit kertovat seuraavaa:
                                      Address 22: AWD Labels: 1K0-907-554.lbl
                                      Part No: 1K0 907 554
                                      Component: HALDEX 4Motion 0101
                                      Coding: 0000001
                                      Shop #: WSC 00000 000 00000
                                      VCID: 6ADB14B345FDC21A6B-803E

                                      00526 - Brake Light Switch (F)
                                      007 - Short to Ground - Intermittent
                                      Ensimmäisen vikakoodin nollauksen jälkeen rämpyttelin jarrupoljinta aikani, kun tutkailin liitteenä olevan kuvakaappauksen measuring blogin reagointia jarrun painamiseen. Tuolloin mittaristoon rävähti hehkun merkkivalo Bling-äänen säestämänä. Sen jälkeen moottorin vikakoodiksi ilmestyi seuraava:

                                      Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKD.CLB
                                      Control Module Part Number: 03G 906 016 AQ HW: 03G 906 016 DR
                                      Component and/or Version: R4 2,0L EDC G000SG 9971
                                      Software Coding: 0000172
                                      Work Shop Code: WSC 46275 002 1048576
                                      VCID: 72EB0CD36D2D0ADAD3-8026

                                      16955 - Brake Switch (F)
                                      P0571 - 000 - Implausible Signal - MIL ON
                                      Aiemmin mainittu Engine measuring block 006 antaa jarrupoljin painettuna alla olevan kuvakaappauksen mukaisen näkymän.
                                      Tällöin myös Ross Techin measuring block kaavion perusteella: http://wiki.ross-tech.com/wiki/index...asuring_Values viimeinen 0 ei muutu 1:ksi, eli jarruvalokatkaisija olisi viallinen ja satunnaisesti pätkii signaalia.

                                      Kysymys: Meneekö jarruvalokytkimen vaihto-operaatio ensimmäisen, vai toisen videolinkin mukaisesti?

                                      Linkki 1: https://www.youtube.com/watch?v=410g46FcYo8
                                      Linkki 2: https://www.youtube.com/watch?v=951Mdwhtixc

                                      Edit, itse itselleni vastaten: Aloitan videon #2 mukaisesti jarrupoljinkytkimestä. Pelican Parts tietää kertoa, että kytkimen sijainti on muutettu vuonna 2006 jarrupääsylinterin kupeeseen: https://www.pelicanparts.com/techart...ght_Switch.htm
                                      Attached Files
                                      Viimeksi muokannut kvande; 5.12.2018, 16:26. Perustelu: Lisätty linkki Pelican Partsille, josta selviää jarruvalokytkimen sijainnin muutos vuonna 2006.

                                      Comment


                                        #20
                                        Yllä mainitun VW Golfin vika oli jarruvalokatkaisijassa. Kytkimen sijainti oli tässä tapauksessa (yllä olevan viestin "Linkki 2" videon mukaisesti) polkimen yhteydessä, ohjauspyörän alapuolella olevan panelin takana.

                                        Vaihto-operaatioon meni 10 minuuttia:
                                        1) Irrota 3kpl T20 Torx-ruuveja polkimien yläpuolella olevasta mustasta muovipaneelista
                                        2) Irrota paneeli vetämällä alaspäin
                                        3) Kierrä jarrupolkimen katkaisijaa noin 45 astetta vastapäivään
                                        4) Irrota sähköliitin puristamalla sen "sarvia" sisään ja vetämällä liitintä ulospäin
                                        5) Aseta liitin uuteen katkaisijaan
                                        6) Asenna katkaisija paikoilleen painamalla kevyesti ja kiertämällä samalla noin 45 astetta myötäpäivään
                                        7) Asenna paneeli takaisin paikoilleen
                                        8) Nollaa vikakoodit

                                        Liitteenä kuvakaappaukset Engine Measuring block 006:sta.
                                        1. kuva ilman jarrupolkimen painamista.
                                        2. kuva jarrupoljin painettuna, mutta jarruvalokatkaisija rikki
                                        3. kuva toimivalla katkaisijalla jarrupoljin painettuna

                                        Edit: Uusi jarruvalokatkaisija löytyi Motonetista osanumerolla 37-1228 hintaan 14,90 €.
                                        Attached Files
                                        Viimeksi muokannut kvande; 6.12.2018, 12:03. Perustelu: Lisätty osanumero ja linkki Motonetin sivuille.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X