Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

a4 1.8tq -98 pätkii (ja sammuili)**vika löydetty**

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • a4 1.8tq -98 pätkii (ja sammuili)**vika löydetty**

    Audissa ilmennyt oman käsityskyvyn ylittävä vika elikkäs kun kierrätän konetta n5000rpm niin bensapumpun rele(ohjaa muitakin laitteita jotka liittyvät moottoriin) päästää kynnet irti.

    Sama vika ilmennyt toisessakin muodossa eli ei naksahda päälle kun käännän virrat päälle eli ei siis startatessa käynnisty.
    Boksin virrat ja maat ok pätkinnän ilmetessä eli mikä saa boksin katkaisemaan tuon releen ohjauksen? ajonesto? mutta eikös sin pitäisi vilauttaa valo päälle.
    Relettähän ohjataan maalla boxin kautta. Vaikka relettä ohjaa manuaalisesti(painaa kynnet kiinni käsin) vika ei helpota.
    kun relettä ohjaa boxin liittimestä suoraan maalla vika säilyy edelleen.

    Vian selvittäjälle papukaijamerkki.

    Vikakoodeja ei ole.

    Koitin vag-comilla logata eri antureita, kun vika päällä eli rele päästää irti ja tuloksena oli vag-comin jumittamista eli k-linja katoaa samalla kun rele temppuilee? Löytyykö haynesin oppaan kytkiksistä k-linjaa? Tuo k-linja minulle hieman epäselvä homma ja saa selventää jos joku jaksaa.

    Kaikki konehuoneen liittimet käyty läpi crc:n kanssa.
    Bensanpaineet 4baria.

    Tämä ketjuhan saattas kuulua sähkö osastolle koska vika rajattu boxiin ja sen toiminnan pähkäilyyn.
    Modehan vois siirtää jos hänen mielestään enempi sinne osastolle kuuluu.
    Viimeksi muokannut Regu; 3.1.2010, 19:42. Perustelu: konehuoneen pesua bensalla=mittarin asennusta.

    #2
    kun relettä ohjaa boxin liittimestä suoraan maalla vika säilyy edelleen.
    Eikös tuo kerro, että ohjaus kunnossa, mutta rele ei vedä, eli rele rikki?

    Comment


    • #3
      Jos releestä olis ohjauskäämi tai muu vastaava kaputt niin eikös sen pitäisi toimia, kun käsin painaa kynnet kiinni ja kun kynnet painaa käsin kiinni bensapumppu jauhaa ihan normaalisti.

      Comment


        #4
        Niin, eikös se noin oireile, jos releen ohjauskäämi on rikki, jota edellisessä viestissä tarkoitin. Vai ymmärsinkö jotain väärin selostuksestasi.

        Comment


        • #5
          Jos se on ohjauskäämi rikki niin silloinhan käsin kynnet kiinni painamalla vian pitäisi poistua, mutta kun ei poistu.
          Tuolla "käsin kynnet kiinni" keinolla käsittääkseni saadaan viallinen rele pois suljettua.
          Rele on myöskin pakkomaadoitettu ylimääräisellä piuhalla ja sekään ei poista vikaa.
          Mittaamalla on todettu siis releen maa ohjauksen katoaminen boxin ko. liittimeltä(boxin liitin nro 4) mittaamalla eli joko boxissa on jotain rikki tai sitten jokin anturi tai vastaava kertoo boxille että nyt pitää tuo maa ohjaus katkaista.

          Nyt jos joku osaisi kertoa mikä osa saa annettua boxille moisen käskyn jos mikään.

          Comment


            #6
            kun kynnet painaa käsin kiinni bensapumppu jauhaa ihan normaalisti.
            käsin kynnet kiinni painamalla vian pitäisi poistua, mutta kun ei poistu.
            Tuosta sain ristiriitaisen käsityksen.

            Comment


            • #7
              Taisi tarvita tuo rele moottorin pyörintätiedon , ennenkuin Ecu maattaa bensapumpun releen. Oven aukaisusta tai virtalukkoa kääntäessä bensapumppu menee hetkeksi päälle, mutta käynnistettäessä pitää Ecun saada moottorin pyörintätieto .

              Comment


              • #8
                Alkuperäinen kirjoittaja vepek Näytä viesti
                Taisi tarvita tuo rele moottorin pyörintätiedon , ennenkuin Ecu maattaa bensapumpun releen. Oven aukaisusta tai virtalukkoa kääntäessä bensapumppu menee hetkeksi päälle, mutta käynnistettäessä pitää Ecun saada moottorin pyörintätieto .
                Milläs tuota kierrosluku tietoa pääsisi mittailemaan ja mistä, kun vag-com tiltissä sen hetken kun vika päällä.

                Onko aeb koneessa koskaan käytetty simos moottorinohjausta?
                Viimeksi muokannut Regu; 30.12.2009, 12:17.

                Comment


                • #9
                  vika tais löytyä ja viassa lukee abt eli lastun kiinnityksessä vikaa.

                  Comment


                    #10
                    Itse lastussa, vai sen jalassa? Oliko se ehkä tuon näköinen:
                    Attached Files

                    Comment


                    • #11
                      molemmat tinattu ja nyt pähkäillään kuinka "uusi ecu" saadaan vag-comilla ohjelmoitua toimintaan.
                      Tänään ohjeen uuden ecun ohjelmointia varten näin, mutta muistinko laittaa sivun muistiin.. no arvatkaapas.
                      Jatkan foorumin haulla leikkimistä.

                      Comment


                        #12
                        Eikös tuo ole immo2? Sattuneista syistä tullut vähän selailtua itsekin tänään, mutta immo3:en mahdottomuuksia.

                        http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/immobilizer2.html

                        Ross-techin mukaan ei pitäisi tarvita jos vain lastu vaihtuu. Tiedä häntä.

                        Ja köh-köh mistäkö osasin; tarkasta että liittimet ovat kunnolla kiinni!

                        Tuossa vähän laajemmin;

                        http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/immobilizer.html

                        Comment


                        • #13
                          Joo immo2 näyttäs olevan ja tinausta osa 2 menossa.

                          E: Tinaukset suoritettu ja vika joka sammutti auton, kun kopautti ecun boxia poistui, mutta edelleen rele päästää, kun polkasee reiluummin vaikka välillä pääseekin rajoittimelle asti niin viimeistään kierrosten laskiessa rele napsauttaa kerran pari.
                          Sen verta tuli poljettua että katin sisukset on nyt pajan lattialla ja bensaakin tarttee varmaan hakea, kun audi sen perään huudellut jo pidemmän aikaa.
                          Ecun piirilevyllehän on juotettu kanta jossa piikkien päässä pieni piirilevy jossa toinen kanta ja siinä lastu ja tuo päällimmäinen kanta oli muutamalta kontaktiltaan hapettunut ja muutama oli jumissa eli tinaukset sinällään eivät auttaneet vaan perinteinen putsaus&rassaus.
                          Edelleen mietityttää tuo diagnoosi linjan katkeaminen/jumittuminen silloin kun rele päästää vai onko linja tuon releen takana?
                          Pitäisikö virtojen päälle kääntämisen pyörittää bensapumppua jos järjestelmässä alhainen paine? Omassani näyttäisi vasta starttaamisen aikana pyörittävän.
                          Viimeksi muokannut Regu; 31.12.2009, 12:02. Perustelu: 1 vika poistui/2. pähkäilyä.

                          Comment


                          • #14
                            Katin hilujen tukkima putki tuskin saa aikaiseksi moottorin sammumista tuon releen kautta vai osaako joku sen järkeistää mulle jos se on mahdollista?
                            Vähäinen bensa määräkään tuskin konetta sammuttaa tuon releen kautta.
                            Sormi on taas suussa.

                            Comment


                              #15
                              Muistaakseni ei pyöritä pumppua vain virrat päällelaittamalla, vaan vasta kun starttia pyöräytetään. Tämä siis ex. B6:sessa josta laukesi pumppu.

                              Comment


                              • #16
                                Lainaisikos joku ecua pieneen testiin lahdesta tai ympäristöstä?
                                Boxin päällä 8d0 907 557 t koodi ja tuo boxi on suunnilleen http://mys4.org/userimages/Audi-S4-2...and=1247594389 tuon näköinen ulkokuoreltaan ja liittimiltään.

                                Comment


                                  #17
                                  Se boksi on tietääkseni tarkalleen tuon näköinen;
                                  Attached Files

                                  Comment


                                  • #18
                                    Miten audin moottorinohjaus hoitaa fuelcutin yliahto tilanteessa(maffin max raja ylittyy)? Katkaiseeko juurikin tuolla releellä koko helahoidon menon? Jos tuolla releellä homman hoitaa niin taidan alkaa etsiä ahtovuotoa.

                                    Comment


                                    • #19
                                      joo tohon hommaan apuja kaivataan, on siinä jo moni mies käyny raapimassa päänahkansa verille eli jos jollain edes yhtää samanlaisia ongelmia ollut ni ollos hyvä ja lievittäkää tuskaa ja turhautumista..

                                      Comment


                                        #20
                                        Oletteko kokeilleet ajaa MAF irroitettuna? Menee varmaan vikatilaan, eikä ahda yhtä paljon, mutta silloin ei pitäisi ainakaan älyn pätkäistä pumpusta sähköt pois. Eli koittais selvittää onko se joku logiikka joka tuon pätkäisemisen tekee, vai onko se vain satunnaista huonoa kontaktia.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Kokeiltu ilman maffia ja ilman lambdaa ja edelleen pätkäsee.

                                          Comment


                                            #22
                                            Saitko toisen ECUn kokeilua varten?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Eipä ole ensimmäistäkään ecua tarjottu. Huomenna meinasin ruveta nykimään muitakin osia irti kuin edellä mainitut ja testata joka välissä pätkiikö.

                                              Comment


                                                #24
                                                Entäs toisella relellä, vaikkakin ohjaus mittaustenne mukaan on se joka pätkäisee.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Toista relettä ei olla edes viittitty testata koska mittaukset selvästi näyttää että maa katoaa sekä releen navasta että boxin lähdöstä.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    http://forums.audiworld.com/showthre...highlight=5300 tuossa olis kierrosalue ainakin suunnilleen sama, mutta koko homma tuntuu aika oudolta.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Ja ei jää minkäänlaisia vikakoodeja tilannen jälkeenkään?

                                                      http://forums.audiworld.com/showthread.php?p=18872781
                                                      3/55 - Output to Fuel Pump Relay - J17 - BR/Y - ECU triggers the relay after it gets the G40 cam position sensor signal
                                                      AAN tosin, mutta logiikka lienee sama.

                                                      Muistaakseni nokan asentorianturin vian ei pitäisi aiheuttaa tuota, mutta kampuran asentoanturin sekoaminen voi. Tämä on nyt puhtaasti arvailua, mutta kannattaisi ehkä kokeilla toisella kampuran asentoanturilla?

                                                      Pitäisi jostain löytää logiikkakuvaus tuosta järjestelmästä josta selviäisi mitkä kaikki asiat voivat johtaa pumpun sammuttamiseen.

                                                      edit: Jostain löytyi mainita että *voi* johtua viallisesta transistorista ECU:ssa. edit²: kopautus ECUun viittaisi johonkin tällaiseen. Mikroskoopilla komponenttien tinaukset syyniin?

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Ei vikakoodeja missään vaiheessa. Kampiakselin ja nokan asennontunnistimet molemmat uusia ja alle 10km ajettuja.
                                                        Porkkikselle jo viestiä laittelin, kun on käsittääkseni jonnin verran ecuun tutustunut muutenkin kuin ulkoisesti.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Jossain on rele 30 joka syöttää ecua. Kun huomasitte että maatto menee releeltä pois ECU:n toimesta niin tapahtuuko jotain muutakin, jotain joka antaisi viitteitä että koko ECU kuolisi lyhytaikaisesti?

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Eculla säilyy virta sekä maa jos sitä hait takaa, mutta vag-comin jumittaminen releen naksauttaessa kertoo varmaan jollekkin jotain.

                                                            Nyt saa nakella kaikki päähän pilkahtaneet "tyhmätkin" ideat, kun meidän porukalta alkaa ideat loppua.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X