Ässästä oli päässy akku purkautumaan parin viikon aikana, varmaankin peräkontti oli ollut sen verran raollaan että sisävalo oli päällä. Käynnistin auton eilen aamulla kaapelien avulla ja läksin ajelemaan töihin.
Liukkaassa risteyksessä kun polkaisi hieman rivakkaammin kaasua siten että perä alkaa irrota pidosta, mittariston näyttöön ilmestyi suuri huutomerkki piippauksen säestämänä. Samalla moottori tiputti vedot pois ja auton alta kuuluin jonkinlainen kolahdus/lonksahdus. Tilanne korjaantui aina itsekseen kun jakoi matkaa rauhallisemmin. ESPin poiskytkentä ei auttanut asiaan.
Vein auton Stockkan parkkiin, kun ajattelin että joku anturi voi olla sen verran jäässä että sulatus auttaa asiaan. En saanut edes etu ikkunaan nostettua ylös kun akku ei ollut ottanut reilun 30 minuutin ajossa yhtään virtaa vastaan. Auto taas kaapeleilla käyntiin ja akkukauppaan.
140 euroa uudesta akusta ja enää ei luistonestokaan temppuile. Mystisissä vioissa kannattaa siis tarkastaa akun kunto.
Liukkaassa risteyksessä kun polkaisi hieman rivakkaammin kaasua siten että perä alkaa irrota pidosta, mittariston näyttöön ilmestyi suuri huutomerkki piippauksen säestämänä. Samalla moottori tiputti vedot pois ja auton alta kuuluin jonkinlainen kolahdus/lonksahdus. Tilanne korjaantui aina itsekseen kun jakoi matkaa rauhallisemmin. ESPin poiskytkentä ei auttanut asiaan.
Vein auton Stockkan parkkiin, kun ajattelin että joku anturi voi olla sen verran jäässä että sulatus auttaa asiaan. En saanut edes etu ikkunaan nostettua ylös kun akku ei ollut ottanut reilun 30 minuutin ajossa yhtään virtaa vastaan. Auto taas kaapeleilla käyntiin ja akkukauppaan.
140 euroa uudesta akusta ja enää ei luistonestokaan temppuile. Mystisissä vioissa kannattaa siis tarkastaa akun kunto.
Comment