Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

2.0 TFSI Turbo oireilee?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • 2.0 TFSI Turbo oireilee?

    Omistan -05 vuoden A4:sen 2.0 TFSI moottorilla. Autoon on asennettu Revotechin moottorisofta. Muuta virityksiä koneeseen ei ole tehty.

    Ongelmani on seuraavanlainen:

    Kun autolla polkaisee kaasun pohjaan, niin tuntuu siltä että turbo ei lähde mukaan lainkaan. Mitään erikoista koneen käynnissä ei ole...ei kilkata eikä savuta. Käytin auton öljynvaihdossa Laakkosella ja he siinä samalla totesivat, että mitään vikakoodia auto ei anna. Missä voisi olla vika By-pass, Maffi vai voiko olla että turbo vuotaa eikä siksi nosta paineita? Meikäläisellä loppuu tietämys tähän, joten auttakaa fiksummat :)

    #2
    Ittelläni kun tehot hävisi ja paineet ei noussu niin hukkaportin läppä oli juminu auki asentoon.

    Comment


    • #3
      Kipaiseppa Tampereen LMS:lle käymään, niin he voi tarkistaa by-passin kunnon. Vahvasti epäilen että se on paskana.

      Comment


      • #4
        Tullaanpas jonon jatkoksi.

        Itselläni, ehkäpä, sama juttu omassa autossa. Täyskaasulla polkiessa tuntuu kun ei kaikki toimisi kuten pitää, mutta osakaasulla tuntuu kyllä turbon mukaan tulo. Onko tämä mahdollista vai kuvittelenko vain?

        Ja kukas tietää Lappeenrannan suunnalla pajaa/henkilöä kuka tällaista osaa tarkistaa? Itsellä ei kokemusta moisesta ole...

        Comment


        • #5
          moro. elikkä kaverilla oli skoda octaviassa samoja ongelmia revon softan kanssa. elikkä kun lähti urku auki ja juuri parhaimmalla vetoalueella nii auto rupesi ikäänkuin vähän nykiimään no käytiin by-pass sun muut vuodot läpi eikä mitään löytyny. no eisiinä mitään kaveri ajeli jonkunaikaa autolla kunnes sitä rupesi tympimään koko homma. syy oli että softassa oli liian kovat boost ja timing asetukset niitä laskettin ni johan rupes auto pelittämään.

          Comment


          • #6
            Mulla aikalailla sama juttu tosin niin että kun polkasee niin menee sekunnin ok sitten loppuu puhti. Olen aika varma että on bypassi. En ole vielä kerennyt viemään LMSään, mutta ehkä ensi viikolla..

            Olisiko kellään muuten S3 bypassin osanr?
            Viimeksi muokannut Chride; 2.10.2009, 22:05. Perustelu: lisäys

            Comment


            • #7
              Kuten Tero tuossa jo edellä totesi, aika varmuudella bypassin kalvo revennyt. Itselläni oli sama homma ja pienemmillä kierroksilla tuota ei pakosti huomaakaan, koska paineet ei silloin vielä pitäisikään nousta tappiin.

              Osa kustantaa n. 100 euroa ja ainakin omaani oli jo vissiin 2. vai 3. parannettu versio. Vaihto on hiukan veemäinen, koska on aika ahtaassa kolossa ja auto täytyy saada ilmaan.

              Comment


              • #8
                Tässä kun on ehdoteltu tätä By-passin vaihtoa, niin onko kukaan kokeillut tätä Forgen tarjoamaa kultaakin kalliimpaa tuotetta?

                Tuli nyt joutessaan sellanen tilattua, mutta kiinni ei vielä ole ennättänyt. Joten onko turhake vaiko laitetaanko kiinni? Halvemmallakin saisi tuon by-passin vaihdon, mutta köyhäähän se vaan koettelee... -hymiö-

                Comment


                • #9
                  Minun henkilökohtanen kanta on sellainen, että yhtäkään forgen tuotetta mitä vastaan on tullu, en katso hintansa väärtiksi.

                  Comment


                  • #10
                    Kyllähän nuo tosiaan ovat käyttötarkoitukseen nähden ihan järjettömän ylihintaisia.

                    Alkuperäinen on vakiopelissä varmasti ihan toimiva ratkaisu.

                    Comment


                    • #11
                      Pointtihan tuon ostamisessa oli kun hetikohta lastuttamisen jälkeen rupesi oireilemaan tuo alkuperäinen by-passi. Hinta on kyllä yliampuva sen kyllä voin sanoa. Mutta toisin sanoen kenelläkään ei tuosta juuri ole kokemusta?

                      Comment


                      • #12
                        Sen verran on kokemusta, että kun asennetaan FSI peliin APR viritys, niin APR:n antama ohje on, että Forge venttiilit on purettava pois.

                        Liikaa tulee huomautuksia nykimisistä ja muista käyntihäiriöistä, joita ei ilmene vakioventtiilillä. Ongelma on aina ja edelleen sama kuin 1.8T maailmassa, ei venttiilin vasteaika on vakioon nähden moninkertainen.

                        Forge toimii kohtuu hyvin vakioturbolla varustetuissa 1.8T koneissa, mutta ei sitten oikeastaan missään muussa.

                        Comment


                        • #13
                          Pointtihan tuon ostamisessa oli kun hetikohta lastuttamisen jälkeen rupesi oireilemaan tuo alkuperäinen by-passi.
                          Tämä juuri on se syy kikottimen hajoamiseen, kun paineet nousee softapäivityksen jälkeen niin venttiilin käyttöikä lyhenee tai loppuu välittömästi kumikalvon antautumiseen.

                          Kuten tuossa aiemmin totesin, omaan kippooni ko. venttiilin osakoodi kertoi uuden tarvikeosan olevan jo kolmas "parannettu" versio, joten oletin sen olevan vahvempi myös kalvon osalta. Mene ja tiedä onko siihen sitten oikeasti tullut muutosta, mutta ajattelin, että tuon Forgen hinnalla noita alkuperäisiä saa vaihtaa vaikka kaksi ja sitä tuskin tarttee tehdä...(eikä tarvinnutkaan, kun auto meni vaihtoon)

                          Comment


                          • #14
                            kun paineet nousee softapäivityksen jälkeen niin venttiilin käyttöikä lyhenee tai loppuu välittömästi kumikalvon antautumiseen.
                            Kuinkas paljon paineet sitten nousee kalvolla?

                            Comment


                            • #15
                              Mikä oli tfsi koneeseen "paranneltu" bypassin osanumero? Eikös se ollu joku venttiili mitä on S3?

                              Comment


                              • #16
                                Kuinkas paljon paineet sitten nousee kalvolla?
                                En nyt oo ihan varma oliko tuo saivartelua vai mitä, mutta jos en onnistunut olemaan tarpeeksi tyhjentävä, niin tarkoitin sitä, että kun se ahtopaine nousee uuden softan myötä ohjelmasta riippuen 0,2-0,5bar niin alkuperäiselle paineelle mitoitettu bypassin kalvo antautuu.

                                Comment


                                • #17
                                  No joo, mutta mikä on se todellinen paineen nousu siinä.
                                  Kaasuläppä auki pitäisi kalvon molemmin puolin puolin olla sama paine ;)

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kaasuläppä auki pitäisi kalvon molemmin puolin puolin olla sama paine ;)
                                    Ei pitäisi.

                                    Tosin lämpö tekee myös hallaa kalvolle.

                                    Tuon näköinen on hajonnut kalvo TFSI bypassissa

                                    Comment


                                    • #19
                                      Bypassi vaihdettu eilen. Oli vähän hengetön, tuntui kuin olisi ollut 100 heppaa hukassa.
                                      Ei vikakoodeja siitä, joten tietokone ei näköjään huomaa jos siinä on mekaaninen vika.
                                      Pari kertaa se LMSssä piti käydä että ne löysi vian. Eivät uskoneet minua ekalla kerralla kun sanoin että se luultavasti on se, koska se on aika tyyppivika ja oireet viittaavat siihen.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Vähän nostoa, ongelmatapaus on VW Golf GTI 2.0TFSI. Auto pätkäisi viime viikolla kiihdytyksen yhteydessä (ei mikään kaasu pohjassa) ja sytytti ESP:n ja moottorin vikavalon, jonka jälkeen sammui. Auto saatiin käyntiin ja se kävi todella epätasaisesti. Kun kierroksia nosti, alkoi pätkiminen. Auto on tällä hetkellä Alangon pihassa odottamassa lisätutkimuksia, alkudiagnoosi on että ahdot puuttuu. Vikakoodeja oli kuulemma paljon.

                                        1. Sanoivat että turbo voisi olla rikki, voiko tälläisen päätelmän tehdä heti noiden oireiden perusteella?
                                        2. Jos turbo tosiaan on hajonnut, niin mistä uusi ahdin? Autossa on Oettingerin softa.

                                        Toivon tosissasi, että vika löytyy jostain muualta kuin ahtimesta.

                                        e. Bypass on vaihdettu aikaisemman omistajan toimesta.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Veikkaan vain, että ahtovuoto, eli ahtoputki liitoksestaan irti. Syitä voi toki olla muitakin, mutta syy ja seuraus kuulostaa loogiselta.

                                          Mutta jos nyt mennään siihen pahimpaan vaihtoehtoon, että turbo on kaput, niin FinTurbosta uutta tilalle. Siellä kyllä tietävät neuvoa, mitä tehdä ja mikä olisi mahdollinen syy turbon rikkoutumiseen jos nyt niin huonosti on käynyt.

                                          Comment


                                            #22
                                            Ei turbon rikkoutuminen tuollaisia vikoja tee. Ahtovuotoa itsekin veikkaisin. Kokeilen ensin irroittaa MAFfin liitin, paraneeko käynti?

                                            Comment


                                            • #23
                                              En nyt pääse tähän hätään testaamaan MAFfin liittimen irroittamista, kun auto on korjaamon pihassa. Mistä MAFfin liitin löytyy?

                                              Comment


                                              • #24
                                                Vika löytyi ja auto kulkee taas. Ahtopaineen säätöventtiili oli rikki.
                                                Viimeksi muokannut nicce; 6.8.2012, 16:47.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Juu, aika usein tuo n75 vena paskana. Itellä teki samaa, että täyskaasulla ei oikein kiihtyny vaan kiihty puoli kaasulla paremmin. Vaihdoin n75 ja tulpat niin alko pelaamaa taas. Ja ahtovuotookin oli. Helppoja vikoja ainakin 200:sessa laitella itsekkin kuntoon. Lähinnä klemmareiden auki ruuvaamista.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Omaa kokemusta by-passin vaihdosta.
                                                    Auto A4 2.0tfsi (bgb) -06 rupesi tuntumaan todella tukkoiselta, aivan kun 100hv olisi karkuteillä, hyvin lähti etenemään mutta sekunnin päästä tuntui kun vaparilla ajaisi.
                                                    Pässin kalvo revennyt, alkuperäinen paikallaan ja kyseessä siis kalvollinen versio. Laakkoselta uusi matkaan ja turbon numeron mukaan antoivat uuden, ainakin kolmas tai neljäs versio näköjään oli alkuperäisen jälkeen, tämä siis metallisella männällä oleva pässi.
                                                    Näytti uusi malli aivan erilaiselta kestävyyden suhteen..

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Rikkinäinen PCV aiheuttaa myös ahtopaineen puutetta/hidasta nousua.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Lisätään tähän omatkin kokemukset A4 -05 BGB 2.0tfsi:n by-passin uusimisesta. Vanha oli osanumeroltaan B-loppuinen ja tuo uusi mäntämallinen D-loppuinen. Vanhan alkuperäisen kalvo oli selkeästi hapertunut ja vaihdon myötä kulkupuoli parani todella huomattavasti.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Ketjuun jatkoksi. Ahtimelta hukkaportin tanko irronnut käpälästä tai pikemminkin hajonnut koko tanko. Saakohan tuohon ostettua jostain uuden tangon ja kellon? Nyt parsittu patentilla kasaan ja N75 pysyy vielä säätöalueella. Pitää se kuitenkin korjata kunnolla ennenkuin pettää taas.

                                                          Nippelitietona vielä että jos ahdot ei nouse ja pakoputkesta kuuluu komea murina ja sytyttelee välillä putkessa on hukkaportti täysin auki :) Tuli vaihdettua bypass sekä N75 ennenkuin löytyi vika.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Kyllä niitä kelloja saa. Mikä kone?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X