Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ratin sopivuus?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Ratin sopivuus?

    Oon kolmipuolaista rattia metsästänyt A3:een ja nyt ois tälläset kaks tarjolla. Mitä eroja näillä on, siis mistä malleista ovat ja onko jompi kumpi ns. kopioratti? ratti 1 ja ratti 2. Tuo ratti 1 on ainakin keskustan osilta samanlainen kuin millainen oma nelipuolainen perusratti on audissa. Hinnoissa eroa on hieman, ratti 2 eduksi.

    Sitten vielä liittyen ratti ykköseen, mitä tarkoittaa ruotsiksi släpring? Kun tuohon tulisi extra släpring mukaan...

  • #2
    Tuo jälkimmäinen näyttää ainakin samanlaiselta mitä tuo oma.

    Comment


    • #3
      Oisko sitten niin, että tuo jälkimmäinen on S3 ratti, ja ensimmäinen jokin "s-line" ratti? Onko Teemu toi sun ratti ihan nahkanen vaiko?

      Comment


      • #4
        Juu nahkaa on tuo ulkokehä.

        Comment


        • #5
          Asia pihvi.. Taitaa olla ostopäätös valmis, kun hinnassakin on eroa tuon ratin eduksi n. 90€.. Ei varmaan ole mitään sovitusongelmia tuon ratin kanssa perus A3:een? Ettei tule yllätyksiä vastaan.

          Comment


          • #6
            Omani A4 -95 mallissa on tuo ratti 1, nahkainen sekin. S-line ratti ilmeisesti.

            Comment


            • #7
              Tuo pulleampi oli alunperin mielestäni sport-rattina esim B5:ssa, B6:ssa oli tuollainen litteämpi. Eli onkohan noissakin vain se ero että jälkimmäinen on uudemmasta/facelift pelistä??

              Comment


                #8
                Mulla on A2:ssa vakiorattina hyvin paljon tuon jälkimäisen ratin näköinen ruori. Tosin ilman tuota S-merkkiä keskipuolassa. Melkein väittäisin että noilla rateilla on muutama vuosi ikäeroa tuon kakkosvaihtoehdon hyväksi. En sitten tiedä käykö tuo uudempi ratti bägeineen pre-facelift kolkkiin. Kokeilemalla selviää..

                Comment


                • #9
                  No Teemun S3 ainakin profiilin mukaan on jo facelift, jossa siis sama ratti. Tuossa kuvassa kun on S3 mittaristokin, niin tuo ratin teksti saattaapi olla sitten S3 kans.. En tiedä ku on niin pieni kuva. Mutta myyjällä oli kaikki S3 kamaa, mitä on myymässä. Ehkä sitten facelift.

                  Olis kiva jos joku vielä osais sanoa että meneekö ilman ongelmia sitten tuollaseen pre-facelift kolmoseen tuo ratti!

                  Comment


                  • #10
                    Itellä on B6:ssa ratti tuolla uudemmalla bägillä. Itse ratin osanumero alkaa 8P0 eli on kai alunperin A3:n ruori. Kakkosversion bagi on uudempaa mallia kuin ykkösversion. Ainakin B5:ssä on tuo 1. ja B6:ssa 2. versio sporttiratin yhteydessä.

                    Comment


                    • #11
                      Tuo mun on tosiaan facelift. Tossa kuva mun edellisestä S3:sta joka oli prefacelift, niin siinä on toi ratin keskiosa erilainen.

                      Comment


                      • #12
                        Jep, eli ratti 1 mukaiselta näyttää.. Tuo facelift ratin sopivuus pre-faceliftiin on nyt se asia mikä kiinnostaa edelleen, eli käykö heittämällä?

                        Comment


                        • #13
                          On noissakin pientä eroa tuossa keskiosassa, et ei tuo varmaan ole S3:sen ratti.

                          Comment


                            #14
                            1-vaihtoehto näyttää samalta kuin vanhimmissa B5:ssa oleva sportratti (huom. ei vielä S-line). Liekö samanikäisissä kolmosissa sama?
                            http://www.ultimatevw.com/arkisto_fi...t-1997-FIN.pdf

                            Itellä on merkin ympärillä oleva kehä jo pienempää röpelöä kuten faceliftissä vaikka onkin vielä vanhempaa mallia. Eikä ole vaihdettu jälkikäteen, tuossa kohdassa vaan tuli viimeiset suuremmat päivitykset ennen FL:ia.
                            http://www.ultimatevw.com/arkisto_fi...t-1999-FIN.pdf


                            edit: Onko tuossa 4-puolaisessa samat pyöreät kolot?
                            http://www.ultimatevw.com/arkisto_fi...n-1997-FIN.pdf

                            Comment


                            • #15
                              Jep, eli ratti 1 mukaiselta näyttää.. Tuo facelift ratin sopivuus pre-faceliftiin on nyt se asia mikä kiinnostaa edelleen, eli käykö heittämällä?
                              Jos maalaisjärjellä ajattelee niin luulisi sopivan. Eihän S/A3 hirveästi muuttunut ulkokuoreltaan tai sisustukseltaan faceliftin yhteydessä, niin olisikohan ratin kiinnityksiin kajottu... Varmaksi on kyllä paha sanoa kun ei omakohtaista kokemusta,

                              Comment


                                #16
                                Ohjauspylväästä näyttää olevan kolme eri versiota. S3:lle omansa ja muissa vaihtuu alkuvuodesta -98. Tiedä sitten mitä eroa...

                                Voisko esim. spoorit olla erilaiset?

                                Comment


                                  #17
                                  Jos samalla tapaa, kuin A4 B5:n alkupään ja facelift mallien erot, niin siinä tapauksessa spoorit ovat erilaiset ja koko johtokierukka erilainen. Ei todellakaan käy heittämällä, täytyy muokata johtokierukasta sopiva, porailla parit reiät ratin pohjaan, kolvailla johdot ja hommata spoorisovite(saa laakkoselta).
                                  Itse laitoin edelliseen B5:een RS4 ratin noin.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Niin kuin yllä todettu, niin 1=B5 koristen A4:sten ratti. 2=B6 koristen A4:sten ratti. Muistaakseni A4, A6 ja A3 sopii ratit keskenään ja olisko ollu A2,A8 ja TT:kin. Tuo jälkimmäisen ratin S-merkki on vaihdettavissa joko S-line, S4, S3 tai S6 merkkeihin...muita eroja ei rateissa taida olla. Eri nahkaversioilla on kehää saatavilla mm.rei'itettyä nahkaa tai sileää.
                                    Släpring=liukurengas, jonka voi vanhasta ratista vaihtaa uuteen aina A4 B6:ssa.

                                    Comment


                                      #19
                                      Tuota ekan kuvan ruoria on saanut myös C4-koriin ja varmaan myös A8:n. Mulla odottaa tuollainen asennusta tossa eteisen nurkassa.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Ja sitten B5 facelift ässässä on ollut vielä tämmöinen, muuten jaarli81 ja Arctos kiteyttivät hyvin, eli kyseessä 90-luvun puolivälin sporttipaketin ratti, EI mikään s-line. edit_ siis tuo eka

                                        Comment


                                        • #21
                                          Slip ring on osa rattiakselia eikä itse rattia. Omassa B6:ssa 3-puolaisen ja 4-puolaisen ratin liittimet olivat erilaiset. Airbagin liitin oli sama, mutta töötin ja ratin ja auton välinen liitin erilainen. Ratkaisin ongelman käyttämällä vanhan ratin johtosarjan, josta muutin töötin johdot 3-puolaiselle ratille sopiviksi.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Hyvä täsmennys Juho...näin muistelinkin sinun kertoneen. Meni oma ulosanti vain pikkaisen pieleen.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Ja sitten B5 facelift ässässä on ollut vielä tämmöinen
                                              Jaa minulla on kyllä tuollainen B5 98 prefacelift kipossa eli ns. 98.5 mallissa :P Kuului ilm. silloin sporttipakettiin.

                                              Comment


                                              • #24
                                                tuollainen B5 98 prefacelift kipossa eli ns. 98.5 mallissa :P
                                                Tekisi mieli sanoa, että en usko. pistäs kuvaa sisustasta ja auton valmistenumero niin tutkin asian onko alkuperäinen ratti tehtaalta =) oletuksena ettet siis ole auton eka omistaja?

                                                edittiä_ ei perskuta. kyllä tuommoinen näyttää ässään ja sporttipaketin (ja myös ruksi listaan tilatessa) A4:ään tulleen jo 1998. nyt tiedän tämänkin =D my bad mate!
                                                Viimeksi muokannut kontio; 27.2.2009, 09:52.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Kun nyt aikaa tässä oli,niin tein kokoelman B5:n rateista.

                                                  Prefacelift, muovi 95-97 KLIKS
                                                  Precafelift, nahka 95-97 myös C4
                                                  Prefacelift, sport nahka 95-97, myös C4 ja A8 KLIKS
                                                  Uusi sport, ässän vakioratti 98-2001 KLIKS
                                                  Facelift,nahka (myös joissain ässissä radiopainikkein) 4/99-2001 KLIKS

                                                  RISA,myös mokkanahkaisena KLIKS

                                                  Täytyy kommentoida, että kauhea hökötys tuo alkupään perusratti. Se nahkaversio on ihan toimiva, joskin ruma. Sen jälkeen kaikki ovat täyttä asiaa nahkapintaisina.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Ratin koodi on 2PV kun katsoin tuosta varustelistasta ja pikaisella googletuksella on 98.5 malli ollut ensimmäinen johon tuo on tullut.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Juu,kuulostaa käypältä

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Onko mitään 98.5 B5:ttä oikeastaan edes olemassa? Albumin mukaan esim. ratti on vaihtunut 8/97. Samaan aikaan vaihtui myös vm. vaikka joinakin vuosina muutos on tapahtunut jo keväällä.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Onko mitään 98.5 B5:ttä oikeastaan edes olemassa
                                                          Ei. Mutta en löytänyt mobilesta yhtään 97 mallia tuolla ratilla. Tosin ässähän tuli siinä, ehkä ratti on tullut sen myötä?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Alkuperäinen kirjoittaja kontio
                                                            Täytyy kommentoida, että kauhea hökötys tuo alkupään perusratti. Se nahkaversio on ihan toimiva, joskin ruma.
                                                            Eihän se kaunis kyllä ole, mutta tosiaan ihan pätevä käteen. Omaan etsin alunperin tuollaista 4-puolaista nahkaversiota, kun olisi käynyt bägi suoraan muovisesta ja pelkät rungot ei ole pahoissa hinnoissa. Nahkaiset tuppaa vaan olemaan järjestään aika huimassa kunnossa.
                                                            Osui sitten kohdalle tuo 3-puolainen hyvään hintaan.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X