Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vääntö hukassa 2,5tdi vm99

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vääntö hukassa 2,5tdi vm99

    ELI ei jaksa kiihtyä vitosella ja kutosellla lainkaan eli ohitukseen pitää puottaa neloselle ja kun kierroksia kun saa niin sit kiihtyy. Käytin imamassamittarin johtoa irti ja kokeilin ajaa ja auton vedot eivä muuttuneet mitenkään.voiko tästä päätellä että tuo osa on rikki vaikka se on vaihdettu uuteen n. 20000 km siteen, merkiiliikken osa vielä.

    Tämän kokeilun jälkeen antoi vikakoodit:
    - imuputkipaine, säätöraja ylittynyt, satunnainen,imuilman lämpötila-anturi g42, katkos/oikosulku plussaan, ilmamassamittari g70, katkos/oikosulku maadoitukseen.

    Merkkiiliikkeen huoltaja kehoitti vaihtamaan tuon g42 anturin, mutta ei vaikuttanut mitään ja makso vielä 124?.

    kuka voi auttaa???

    #2
    Koitahan vielä turbon tangon liike, liikkuuko yleensä ollenkaan? Siivikko saattaisi olla jumissa. Jos MAF on kaput, ei sen minusta pitäisi vetää kierroksillakaan.

    Comment


    • #3
      kyllä se tanko tuntuu liikkuvan. sitten oon tietysti vaihtanu 15 tuumaset renkaat 18 yuumasiin ja leveys 235,mutta pitäshän sen jaksaa vääntää myös noilla kumeilla.

      ogema on siis se että alle 2000 kierroksen ei autoa saa kiihtymään.

      Comment


        #4
        Must toi kuulostaa siltä, et siivet jumittuu auki asentoon, joko noesta johtuen tai sitten n75 vena jumii.

        Comment


        • #5
          Minulla oli juuri samanlainen ongelma VW Multivanissa (2.5TDI). Auto lähti vetämään 4. ja 5. vaihteilla vasta reilusti yli 3000 kierroksen. MAF vaihdettiin, mutta siitä ei ollut apua. Sen jälkeen vaihdettiin N75 ja tukittiin EGR, näillä operaatioilla auto tuli kuntoon ja nyt veto lähtee parin tonnin paikkeilta.

          Comment


            #6
            Jos siivikko liikkuu, alkaa seuraava vaihtoehto kai melkein olla se N75. Ei ole suunnaton kuluerä ja vaihtoon menee jokatapauksessa jossain vaiheessa. Vaihdon suorittaa perusnäppärä jätkä itsekin.

            Comment


            • #7
              En jaksa uskoa että auki jumiva vnt sais tuommoista aikaan, ennemmin se heittää koko moottorin vikatilaan yliahdon takia.
              Mulla ainakin piikitys pieneni (ja kulku samaten) kun putsasin turbon.

              Vag-comilla vois tutkia niitä maffin arvoja, laahaako jäljessä. Kyllä mä sille äänen antaisin tässä vaiheessa.

              tuommoinen on se säätökehä putsausta ennen ja jälkeen



              Comment


                #8
                Eihä se aukinainen siivikko yliahda, kun ei ahdot nouse ennen kolmea tonnia varmaan edes. Sit ku ei saavuteta pyydettyä ahtoa -> vika.

                Comment


                • #9
                  no sitten mulla ei ollu varmaan auki jumittunut... kuten tuonne turboremppatopiciin totesinkin, en ymmärrä tuon VNT:n sielunelämästä vieläkään juuri mitään vaikka lähes atomeiksi purinkin.ja kokosin.

                  Comment


                    #10
                    Joo no mä oon käsittäny sen silleen, et ku siivikko on auki, niin silloin turbiinikotelon geometria on isompi ja sit ku kiinni niin vastaavasti pienempi. Silloin kun tuo on kiinni, niin ahdin herää liiankin hyvin ja alkaa yliahtamaan "heti" ja siitä sitten vikatila.

                    Toisessa ääripäässä yliahtoa ja toisessa vajaa-ahtoa. :)

                    Comment


                    • #11
                      eikös tuo rikkinäinen maf vaikuta koko kierrosalueella heikentävästi eikä vain alavääntöihin...

                      Comment


                      • #12
                        niin ja vielä tohon väännön puuttumiseen sen verran, vika alkoi oireilemaan jo viime kesänä, niin että vakkarilla ajettaessa ei jaksanut kaikistellen pitää vauhtia ylämäkiin, talvella pelasi mielestäni normaalisti ja nyt tuntuu että mitä kuumempi ilma,niin sitä huonompi veto.

                        Comment


                          #13
                          Koitin tuolla aiemmin vihjailla tuota MAFfin vaikutusta koko kierrosalueeseen.

                          Kontiolla taisi olla vähän vastaava juttu, jos en ihan vinoon muista. Taisi oireilla kelien mukaan. Muistelisin jonkun muunkin valitelleen saman suuntaisia.

                          Turbon suunnalle noiden kokemusten perusteella kääntäisin katseeni. Siivikko jumissa, tai sen ohjaus (N75).

                          Comment


                          • #14
                            Ja N75 letkut oli varmasti ehjät? Jos tarkistat, samalla voi vähän puhdistella N75.

                            Comment


                            • #15
                              Vuosi sitten MAFfi alkoi osoittaa hiipumista, putsaus, toimi hetken, sit taas. Reikä takaseinään ja vuosi menty 1250 arvoilla =)

                              Tuo kelien mukaan vaihtelu, tavallaan muistat Arctos oikein mutta se korjaantui turbon putsauksella, en tiedä mitä kelit siihen siivet jumii kiinni yliahdon limp-modeen sitten vaikuttivat. Eli ei se kovin isosti keleistä kiinni ollut lopulta, vaan schaissesta urpossa...Jotenkin vaan tuntui että pakkasella ei tullut (edit_enää ei tule siis ollenkaan vaikka mitä tekis millä kelillä tahansa) limppiä niin herkästi/ollenkaan.

                              Comment


                              • #16
                                enää ei anna vikakoodeja,mutta auto yhtä tehoton ettei sitten joku turbon putkista vuotaisi?
                                Viimeksi muokannut hawk2008; 6.8.2009, 22:12.

                                Comment


                                • #17
                                  paikallinen korjaaja mittasi ahtopaineen, joka oli noin kilon luokkaa.Turbon akseli ei liikkunut hänen mielestään riittävästi, niin hän sääti akselin ruuvia neljä kierrosta ja nyt ahtopaineet pari kiloa korkeimmillaan ja auto kyllä liikkuu ja vetää tosi hyvin. Onkohan vaarana että tuo ahtopaine hajottaa paikkoja ja mikähän mahtaisi ollla oikea ahtopaineen määrä. Tällä tavoin ei ilmeisesti korjaantunut se alkuperäinen vika, mutta auto on kyllä pirteä. Mitä mieltä olette tästä?

                                  Ai niin, auto käyttäyty ennen tuota säätöä niin että esim. yön seisottua tuntui että autossa oli normaalit (ainakin lähes) vedot ja ajon jatkuessa vedot heikkeneviät. Eli olisko kuitnekin alkuperäinen vika ilmamassamittarissa?

                                  Comment


                                    #18
                                    Pari kiloa on vakio ahtimelle kyl aika kova, max. 1.6bar olis kannattavaa. Vakiosoftallahan noi paineet on 1.1baria

                                    Comment


                                    • #19
                                      ei se jaksa kulkea tuolla 1,1 baarin paineella

                                      Comment


                                        #20
                                        Se ON tarkoitettu kulkemaan tuolla 1.1 bar ahdoilla. Nyt sitten ruuvasitte VNT:n tankoa siihen asenton, että ahtaa enemmän, mutta se perimmäinen vika jäi tutkimatta?

                                        Comment


                                          #21
                                          "ajamalla vika esiin" [tm]

                                          Comment


                                            #22
                                            Mittasivat siis maksimi ahtopaineen. Logittivatko paineiden käyttäytymisen ajamalla vai miten?
                                            Tuolla 2bar:lla saattaa kohta tulla turbon kanssa tenkkapoota.

                                            Logittakaa MAF arvot ja ahtopaineen käyttäytyminen.

                                            Comment


                                            • #23
                                              paikallinen korjaaja mittasi ahtopaineen, joka oli noin kilon luokkaa.Turbon akseli ei liikkunut hänen mielestään riittävästi, niin hän sääti akselin ruuvia neljä kierrosta ja nyt ahtopaineet pari kiloa korkeimmillaan ja auto kyllä liikkuu ja vetää tosi hyvin.
                                              -No kyllä luulis jo parilla kilolla liikkuvan kivasti. Ei tarvinne ihmetellä enää miks näitä koneita pamahtelee jos huollossa ammattitaidon taso on tätä luokkaa. Kannattais vissiin pikapuoliin vaihtaa korjaamoa tai meillä on täällä kohta uusi veekutosen "puolestapuhuja" ;)

                                              Comment


                                                #24
                                                ja vieläkään ei ole puhuttu (tai edes mitattu) pakopaineesta. Onnea!

                                                Comment


                                                • #25
                                                  klinks! "mikäs se oli?" -turbon akseli,joka päätyi takavaimentimeen =D

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    no nyt ruuvattu turbon ahdot alkuperäiseen asetukseen,täytyy ostaa kokeeks uusi ilmamassamittari.saisinko noita mittausarvoja mm.pakokaasulle ja kaikelle mitä kannattas mititata tällaisessa vaivassa.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Logissa varmaan on syytä näkyä seuraavat:

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        paljon kiitoksia noista arvoista,tulosta ne talteen.vika löytyi kun ostin arviolta rintapellissä olevan anturin, olisko se tuo turbon magneettiventtiili, hinta 125 euroa.kiitos vielä kaikille vastanneille.

                                                        ps.kestäsköhän auton paikat jos tuota turbon ruuvia kiertäs pari kierrosta, ahtopaine olisi silloin ajossa kiihdytettäessä n.1,5-1,7 bar.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Avartaisin mielummin ensin putkistoa, jos on tukossa, niin kulkua tulee lisää jo pelkästään
                                                          sillä.
                                                          Noi mun arvot tossa on vaan ohjeellisia. 3500kiekan jälkeen kone lakkaa hengittämästä, kun on vaan 7 imuventtiilia 12:sta pelissä mukana. Tolla softalla ja 19venttiilikoneella
                                                          kuitenkin 150kw / 470nm, et kyl täs koneessa potentiaalia on. :)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            470Nm 19 venttiilillä ja B5 korissa? taitaa liikkua ihan mukavasti vai? =)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X