Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Miksi uusien Audien omistajat loistavat poissaolollaan?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Miksi uusien Audien omistajat loistavat poissaolollaan?

    Silloin tällöin tulee mieleen, että uusia Audeja myydään Suomessa vuosittain tuhansia. Monet uudempien Audien omistajista myös laittelee autoaan, varustelee, koristelee jne, mutta kokemuksia ei jaeta tällä foorumilla. Miksi näin? Mikä on se syy, että täällä ei viihdytä, eikä jaeta tietoa muille harrastajille?

    A4 B8:ia on liikkeellä tuhansia ja osa kuljettajista selkeästi on autoharrastajia, jotka liikkuu muilla foorumeilla - ulkomaita myöten - mutta eivät kirjoittele tänne. A5:ia on liikenteessä jo satoja, ja niitäkin harrastuksenomaisesti personoidaan. A3- ja A6-kuljettajat kirjoittelevat ulkomaisilla foorumeilla, miksi ei täällä?

    Olen joissain yhteyksissä kysynyt joiltakin uusilla Audeilla ajavilta, miksi eivät kirjoittele Audifinnsillä ja saanut ylimalkaisia vastauksia tyyliin "ei siellä ole uusista autoista mitään juttua". Onko se siis vain aloitteellisuuden puutetta? Kyllähän täällä paljon on lukijoita mutta kirjoittajat harvassa. Puuttuuko siis vain aloitteelliset kirjoittajat, jotka vetävät muutkin mukaan? Vai jääkö täällä uudesta autosta kysyvä vaille vastauksia ja turhautuu? Vai eikö täältä ole helppo löytää kohtaa minne omat aiheensa laittaisi?

    Tiedän, että foorumia selaa paljon uusienkin Audien omistajia. Kertokaa siis mikä syynä, miksi ette täällä kysymyksiänne, kokemuksianne ja tietämystänne jaa.

  • #2
    Morjens!

    Ite ostin uuden A3sen tossa vuoden vaihteessa. Siitä asti melki olen tätä palstaa lueskellut. Ja myös kirjotellut. Omasta autostani oon kyllä laittanu kuvan tuonne "foorumilaisten kuvia" ketjuun, mutta en ole nähnyt tarpeellisesksi esitellä sitä tarkemmin vielä projektit tai näyteikkuna osiossa koska kyseessä on oikeastaan ihan vakio auto.
    Lisäksi ehkä osasyynä miksi uudet audistit (tarkoitan siis uusilla _ensimmäisillä_ audeilla ajavat) eivät hirveesti kirjoittele tänne, on tiedon puute. Uusi auto (joillekkin ihan uusi merkki kuten minulle) niin ei välttämättä edes osaa heti kysyä mitään fiksua. Mutta asiahan on kyllä niin että ei haittaa vaikka kysyy tyhmiä, jos ei kysy niin pysyykin tyhmänä. Itsekkin mielelläni lueskelisin enemmän uusien audimallien omistajien viestejä/kertomuksia/kokemuksia. Muutaman kerran olen yrittäny saada kysymystä joihinkin kysymyksiin mutta vastauksia on tullut aika heikosti, en tiedä onko viestit hukkunu massan joukkoon, vai enkö vain ite ole huomannut vastausta pitkästä viestiketjusta. Mutta vähän ehkä tuntuu että tällä foorumilla on enemmän tietämystä näistä vähän vahemmista audi-malleista. Who knows..

    Tiedän, olen itsekkin osallistunut tuohon passiivisuuteen. Mutta kun autokin on ollut omistuksessa vasta n. 4kk niin sen perusteella ei nyt mitään kovin kattavaa tarinaa keksi, varsinkaan meiläkäläinen joka ei mikään hirveen hyvä oo ainakaan näiden uusien autojen kanssa. (Vanhempia romuja on kyllä tullu ropattua jonkun verran). Kirjottelisin kyllä mieluusti enemmänkin jos vain keksisin jotain kirjotettavaa.
    Joskus tulevaisuudessa on varmaan poppiasennus edessä, siitä ainakin ajattelin kirjoittaa jonkun verran, sikäli mikäli se ikinä toteutuu. :/
    Tässä on varmaankin oma kantani asiaan. Toivottavasti jotain selvää sai joku tästäkin viestistä. :)

    PS: Ei sit herneitä oikein kirjotuksesta tai pilkuista ;D

    Comment


      #3
      Täällä varmaan suuri osa kirjoittelusta liittyy vikojen ja ongelmien ratkomiseen. Uusien autojen omistajilla ei ole vielä iän tuomia vikoja ja ne viat mitkä tulee pistetään takuuseen ja huollossa käytetään merkkihuollossa, että saadaan se leima, joten foorumin suurin aihealue jää varmaan vähemmälle.

      Loppupeleissä uuden auton ostaja ei niin herkästi lähde "tuunaamaan" autoa, jolloin ei varmaan foorumilta asiasta kyselläkään.

      Jos lähdetään yleistämään, niin eiköhän se suurin, uuden auton ostajakunta löydy tuolta keski-ikäisistä, joiden autonlaittointo ja foorumilla pyöriminen on minimaalista.
      Viimeksi muokannut amalin; 19.4.2009, 11:31.

      Comment


        #4
        Jaa-a.. Ihan aiheellinen keskustelunavaus. Mun arvaus on se että tämä forumi on hyvin teknis-orientoitunut ja tee-se-itse -miesten kansoittama. Tietotaitoa täältä löytyy uudempien mallien osalta vähemmän kuin vanhempien puolelta mutta sehän on ihan loogistakin. Ehkä täällä myös arvostetaan enemmän vanhemman vuosimallin ässää tai V8-koneista autoa kuin samanhintaista uudempaa FSI:tä tai TDI:tä. Ässä on nopeampana kovempi juttu kuin teknisesti korkeatasoisempi uudempi laite. Joskus linkitin nettiauto-ketjuun samanhintaiset C5 V8:n ja C6 3.2 FSI:n ja mulle jäi kuva että moni olisi maksanut pyydetyn summan mielummin C5:stä kuin C6:sta.

        Projektipuolella on ehkä hiukan samaa. Valmiiden osien kiinnittämisestä ei saa sikoossomia samalla tavalla kuin itse tekemällä. Ja muutenkin sikoossomin huutelu on täällä pannassa. Ja ei, en kaipaa sitä tänne sillä singaali/kohina-suhde on nytkin hiukan vääristynyt Audi-forumiksi. Eihän kaikki sitä rispektia tietenkään hae mutta varmaan se tuntuu hyvältä. :) Onhan täällä tosin nykyisin Näyteikkuna jossa voi esitellä autoaan.

        Mie olen taas hiukan huolissaan klassikko- ja youngtimer-ikäisten Audien vähäisyydestä täällä. Niitäkin on ja niitä harrastetaan Suomessa mutta melko vähän niitä täällä näkee.

        Meistä itsestä se on tietenkin kiinni että millaista porukkaa tänne kirjoittaa mutta luulen että uudella S5:llä ajaminen ja siitä täällä kertominen otettaisiin täällä joidenkin mielestä leuhkimisena. Ja varmaan uuden S5:n hankkimiseksi pitää tehdä sen verran töitä että aikaa Audi-forumille ei välttämättä riitä..

        Comment


          #5
          Jos lähdetään yleistämään, niin eiköhän se suurin, uuden auton ostajakunta löydy tuolta keski-ikäisistä, joiden autonlaittointo ja foorumilla pyöriminen on minimaalista.
          Tätä minäkin veikkaisin. Lisäksi iso joukko uusista liikenteessä olevista autoista on työsuhdeautoja ja voisi kuvitella, ettei näiden haltijat siinä mielessä harrasta autoja, että kirjoittelisivat kovin aktiivisesti foorumille.

          Comment


          • #6
            Siitä vaan diili maahantuojan kanssa , jokainen uuden Audin ostaja saa klubin jäsenyyden vuodeksi. Eiköhän uuden auton omistajia tule palstalle enemmän.

            Comment


            • #7
              Itse olen vähän samaa ihmetellyt...itse tutustuin fooumiin jo aikaisempien audieni aikoina (-99 A6 ja -04 A4), joten luonnollisesti kun ostin 12/08 uuden TT:n, jatkoin foorumilla kirjoittelua ja enemmissä määrin viestien lukemista. Hyötyäkin on ollut, esim rns-e:n hankinta ja asennus ei olisi onnistunut ilman kontakteja täällä.

              Mihinkään vikoihin ei ole neuvoa joutunut kysymään kun uusi auto kyseessä(*koputan puuta*), mutta mielestäni myös uusissa autoissa on asioita joihin sitä voi täältä kysellä (lisävarusteet, renkaat/vanteet, ajo ja/tai koeajokokemukset jne.) ja toki tutustua muihin vastaavanlaisen auton omistajiin...Itse laitoin autostani kuvia tänne, kuten myös koeajoraporttia joskus loppusyksystä. Laitoin myös rns-e:n asennuksesta ja hankinnasta juttua, kuten myös tulevaisuudessakin kun jälkiasenteisia lisävarusteita tulee. Ehkä niistä joku päivä on jollekin iloa.

              Nyt sitten odottelen että ilmestyisi joku toinenkin kenellä on mk2 TT, vielä en ole täällä törmännyt vaikka niitäkin se 40kpl vuonna 2008 rekisteröitiin. PS. en ole keski-ikäinen (29v.), autonlaittointoa on ja foorumilla pyörin liikaakin ;)

              Comment


                #8
                Siitä vaan diili maahantuojan kanssa , jokainen uuden Audin ostaja saa klubin jäsenyyden vuodeksi. Eiköhän uuden auton omistajia tule palstalle enemmän.
                Sitten tarvittais kourallinen maahantuojan palkkaamia tyyppejä pyörittään jäsenrekisteriä, foorumin ylläpitoa, helpdeskiä, moderointia ym. asioita.
                Itse en kaipaa foorumille välttämättä määrällisesti lisää kirjoittelua tai jäseniä, mutta asialliset tyypit ja asialliset jutut ovat tietenkin tervetulleita. Käsittääkseni Audiklubiin on viime vuosina liittynyt koko ajan enemmän ja enemmän audisteja. Aika harvalla foorumilla noin yleisestikään valtaosa kirjoittelijoista olisi ihan uusien autojen omistajia. Johtuu varmaan paljolti edellä mainituista seikoista. Uusissa autoissa on (kai) vähemmän vikoja mitä pitäisi ruotia, uusia autoja rakennellaan vähemmän ja harva ostaa uuden auton esim. rata-ajoa varten.

                Comment


                • #9
                  Kiitos kysymästä, pienen piston tunnen itsessäkin. Ihan aiheellinen kysymys siis. Aika vähän tosiaan tullut omaan autoon liittyen kirjoitelluksi, joten parannukseen on varaa.

                  Joitakin juttuja on parastaikaakin menossa, joista voisi hieman avautua. Ei sillä, että olisin profiilin autoon tyytymätön noin kokonaisuutena. Kyseessä on ensimmäinen Audini, mutta toivottavasti ei viimeinen.

                  Mitä tulee Audistien keski-ikään, en ainakaan ole sitä nuorentamassa ;). Ehkä olen sitten tyypillinen tapaus.

                  Tsempataan siis yhteistuumin!
                  Viimeksi muokannut Quality; 19.4.2009, 19:04. Perustelu: Oikoluku - parempi myöhään ...

                  Comment


                    #10
                    Mitä tulee Audistien keski-ikään, en ainakaan ole sit nuorentamassa ;).
                    Se on se henkinen ikä mikä ratkasee ;)

                    Jotkut on jo keski-ikäsiä parikymppisinä.

                    Comment


                      #11
                      Ne ihan uusien (onnelliset) omistajat on ultimatevw:llä.

                      Ja mitä ikään tulee niin olen vahvasti sitä mieltä, että paljon puhuttu Suomen väestön vanheneminen on ihan puppupuhetta.
                      Mielestäni nykyisin on paljon vähemmän vanhoja ihmisiä ja paljon enemmän nuoria ihmisiä kuin 10 vuotta sitten.

                      Ja pojat on aina poikia, lelut vaan on kalliimpia.

                      Comment


                        #12
                        Alkuperäinen kirjoittaja Jukuri Näytä viesti
                        Ne ihan uusien (onnelliset) omistajat on ultimatevw:llä.
                        Miksi ne on siellä? Joskus olen itse yrittänyt käydä siellä lukemassa keskusteluita tai etsimässä jotain täsmätietoa mutta törmään aina sellaisiin 100 sivua pitkiin viestiketjuihin "Nyt kaikki uudesta Audi A6:sta". Ei sieltä löydä mitään ellei sitten seuraa palstaa aktiivisesti ja ihan koko ajan viestiketjun alkuspekulaatioista alkaen. Mielipidekysymys mutta itse tykkään tästä forumista enemmän koska eri aiheet jakautuu eri ketjuihin. Hakukin täällä tuntuu toimivan jotenkin paremmin kuin UVW:lla.

                        Comment


                          #13
                          Niinpä, miksi ne on siellä eikä täällä? Tiedän että ultimaten Audi-kuskeista moni seuraa tätäkin foorumia ja nyt peräänkuulutankin miksi tiedonjakokanavana ei ole tämä foorumi? Tulkaa esiin kertomaan. Ultimatella on paljon tietoa uusiin Audeihin liittyen, mutta kuten edellä Tero kirjoitti, ellei sitä seuraa jatkuvasti, mitään ei löydä. Ei siis pidä paikkansa, etteikö uusien Audien kuskeilla olisi aikaa notkua foorumeilla, vaikka edellä toisin epäiltiinkin. Moni suomalainen surffaa myös ulkomaisilla Audi-foorumeilla ja kirjoittelee sinne. Onko niissä sitten helpompi olla kun monessa paikassa kullekin automallille on omat pääotsikkonsa jonka alla kyseisestä automallista keskustellaan, en tiedä.

                          Tällä foorumilla tuntuu uusista Audeista ensimmäiset otsikot tulevan "Verkosta bongattua" -osioon ja sitten kun ihmisille oikeasti niita autoja tulee alle, keskusteluun tulee muutama viesti lisää, mutta siihen se tyrehtyy. Eikö oikein ole "sopivaa paikkaa" mihin avata uusia aiheita? Vai mistä keskustelun puute johtuu?

                          Comment


                          • #14
                            Meistä itsestä se on tietenkin kiinni että millaista porukkaa tänne kirjoittaa mutta luulen että uudella S5:llä ajaminen ja siitä täällä kertominen otettaisiin täällä joidenkin mielestä leuhkimisena. Ja varmaan uuden S5:n hankkimiseksi pitää tehdä sen verran töitä että aikaa Audi-forumille ei välttämättä riitä..
                            Kirjoitteleehan täällä siellä tällöin yksi Lambo-kuskikin. Ei sitä kalliimpaa autoa yleensä hankita tekemällä 24 h/vrk töitä vaan sillä että on keskiarvoa parempi tuntipalkka tai muita tuloja.

                            Itsellä ei tuosta autosta sen ihmeempiä kyssäreitä ole tullut kirjoiteltua, kun ei tuossa mitään vikaa ole onneksi ollut(muuten on kyllä silloin tällöin tullut jotain raapsteltua) ja takuukin loppui vasta juuri.

                            Ja auton laittaminen ei itseä kiinnosta(eli ostan semmoisen joka on tehtaan jäjiltä semmoinen että miellyttää), ja en kyllä lähtisi tuota nykyista B7 s-lineä ulkoisesti muuttamaankaan, miellyttää kovasti silmää nyky-kuosissa. Ja harvempi varmaan ihan uuden auton ostajista alkaa sitä erityisemmin laittamaan-tehoa toki saisi olla lisää;-)

                            Ultimatevw:tä oon joskus vilkaissut, aika rasittavaa luettavaa tuommoiset threadit, jossain samaa threadia on jotain sata sivua, hankala löytää sieltä mitään.

                            Comment


                            • #15
                              Eikö oikein ole "sopivaa paikkaa" mihin avata uusia aiheita?
                              Tässä nyt voisi heittää koepallon ylläpidon suuntaan ehdotuksen muodossa.
                              - Mitä, jos olisi oikein oma osasto otsikolla "Uudet Audit" tjsp. Eiköhän porukka rynnisi sinne joukolla vaihtamaan kokemuksia?

                              Miten sitten, kun "uusista" tulee muutaman vuoden ikäisiä? Noh, eiköhän luonto korjaa omansa, ja pikkuhiljaa porukka siirtyy noihin oleviin aiheisiin vaihtamaan kokemuksia 5+ vuotiaistaan.

                              Tuossa uudessa keskustelualueessa olisi sekin etu, että myös tulossa olevat mallit saisivat siellä ansaittua huomiota. Kyllä niidenkin käsittely kuuluu tänne ehdottomasti, vai?

                              Ehkei ole järjellistä selitystä sille, miksi esim. UVW vetää porukkaa Audifinnsiä helpommin. Siihen on varmasti monta (hyvää?) syytä, joista ainakin osasta on täälläkin ollut puhetta, kuten mahdollisuus liittää kuvia omasta autosta suoraan profiilin yhteyteen. Mutta yksi on täällä ylivertainen: moderointi :) - se kun lähes puuttuu UVW:ltä. Liekö sitten, että tuo yhdessä omalla nimellä kirjoittamisen kanssa karkottaa osan porukasta? Luulen, että ainakin tuolla jälkimmäisellä on vaikutusta joidenkin aktiivisuuteen.

                              Comment


                                #16
                                Ehkei ole järjellistä selitystä sille, miksi esim. UVW vetää porukkaa Audifinnsiä helpommin.
                                Kyllä ihan järjellisiäkin syitä löytyy ja iso kasa. Audifinns on selkeästi profiloitunut merkkifanaatikkojen sivuksi, jossa asioiden kyseenalaistaminen on ehdoton ei ja kaikenlainen kriittisyys koetaan "vääräuskoisuudeksi". Jos verrataan UVW:een, niin täällä ongelmien esittämiseen aina valmis vastaus on: "ei ole pakko ajaa audilla vaihda merkkiä!" Ihme juttu, miksi uusien audien kuskeja ei pyöri. Eikös avoimesta suhtautumisesta kertone esimerkiksi "High power tuunaajat älkööt vaivautuko" keskustelukin. Kuitenkin jos vaihtaa autoa parin kolmen vuoden välein uuteen, niin eipähän sinne kone osastolle softaa kummempaa yleensä tule tehtyä (aika monille käyttöpelejä). Joku fiksu joskus sanonut, että sitä saa mitä tilaa...

                                Comment


                                • #17
                                  täällä ongelmien esittämiseen aina valmis vastaus on: "ei ole pakko ajaa audilla vaihda merkkiä!"
                                  Annahan nyt jotain esimerkkiä tuollaisesta. Mielestäni täällä on yllättävänkin leppoisa suhtautuminen muihin merkkeihin (kaikkea kun ei kannata ottaa liian tosissaan) ja audien vioista on keskusteltu hyvinkin avoimesti. Muistelisin että jossain ketjussa joku haeskeli farmaria ja siellä kyllä suositeltiin jos jonkinlaista merkkiä.

                                  Toki jos täällä alat jotain toista merkkiä ylistämällä ylistämään, niin tietenkin siihen silloin vastataan samalla mitalla, yleensä pilke silmäkulmassa. Sitä saa mitä tilaa ;)

                                  Eikös avoimesta suhtautumisesta kertone esimerkiksi "High power tuunaajat älkööt vaivautuko" keskustelukin.
                                  Tuohan on vain yksittäinen keskustelu jossa otsikossa on tehty selväksi, että siellä haetaan isoja hevosia eikä vaihdella valoluomia.

                                  Comment


                                    #18
                                    UVW:n keskustelut pyörii aika lailla yleisellä tasolla. MMI-tuunaukset on aika perusteellisesti käsitelty kylläkin, ken sellaisia jaksaa harrastaa. Kovin syvällisiä siellä ei muutoin mielestäni tosiaankaan mietitä. Kaikki A6:sta on kyllä sellainen sekasotku-threadi, ettei paremmasta väliä.

                                    Jos UVW:n keskustelut tsekkaa kerran viikossa (tai ihan sama vaikka kerran kuussa), niin eipä ne tarinat ole paljon edennyt. UVW on mielestäni enempi kuihtuvien osastolla.

                                    ffp-motorsport.com ista löytyy joskus helmiä, mutta siellä on aika paljon turbo/tuunaus/ecutus-juttua ja sitten tietty Passat ja golf-osastoa.

                                    AF:n kävijät on aktiivisempia ja täällähän voi aina herätellä porukkaa vaikka kesä-kitkat-keskusteluilla, jos ei muuta keksi.....

                                    JOS OIKEASTI tarvii apua johonkin niin AF:ltä se kyllä löytyy, jos on suomeksi löytyäkseen. Motor-talk.de on joissakin suhteissa hyvä, mutta ison käyttäjämäärän takia siellä on kaikissa autoissa kaikki viat, eikä kukaan oikein tunnu tietävän mistä mikäkin johtuu, kun ei kyetä analysoimaan asioita.

                                    Diesel-schrauber.de on pykälää vanhemmille autoille oikein hyvä ja korkeatasoinen varsinkin teknisten asioiden suhteen. Tosin näitä uusia 4F-malleja (5 v vanha uusi...) ei ole taidettu vielä "hyväksyä" sinne juurikaan.

                                    Ja onhan noita muitakin.

                                    Comment


                                      #19
                                      Annahan nyt jotain esimerkkiä tuollaisesta.
                                      Liian vanhoja juttuja, jotta viitsisin alkaa kaivamaan. Jostain vuodelta miekka ja kirves. Joskus oli luokkaa isompia ongelmia silloin juuri esitellyn 8P:n kanssa (romu vaihtui sitten kuluttajavalituslautakunnan arvioimalla hinnalla uuteen, kun maahantuojan silloinen takuuasioista vastaava henkilö ei asioista halunnut keskustella, eikä ammatitaito riittänyt auton kuntoon saattamiseen). Tämän palstan anti ongelmien suhteen oli juurikin tuo aikaisemmin mainittu, kun toisella palstalla sai erittäin asiallista apua ongelman hoitamisen suhteen...

                                      Projektipuolella on ehkä hiukan samaa. Valmiiden osien kiinnittämisestä ei saa sikoossomia samalla tavalla kuin itse tekemällä.
                                      Kuten todettua kun kerta meitä täällä ei kaivata, eikös se olekin parempi, että tänne ei kukaan tule häiritsemään teidän keskustelujanne?

                                      Comment


                                        #20
                                        Jos ei nyt lähdettäisi enää vääntämään tätä enää, jookosta... Jos kohinaa katsoo nopealla vilkaisulla perehtyen vain hyvin suppeaan aikaväliin, siitä voi lukea yhtä sun toista oikeasti olematonta - varsinkin jos jotain siitä haluaa nimenomaan löytää. Pysytään mieluummin ketjun aiheessa, sillä tuo tie ei ole kertaankaan johtanut oikeasti mihinkään :)

                                        Tämä ikään kuin kehotuksena...

                                        ---

                                        Mielestäni aika monella on profiilissa -06 tai uudempi peli ja moni heistä kirjoittelee tänne paljonkin. Harvemmin sitä kysyttävää siitä selvästi käyttöautosta tuntuu kuitenkin olevan.

                                        Minä näen, että tämä johtuu seuraavista asioista:
                                        - työsuhdeauto -> ropaus ulkoistettu marmorille
                                        - uusi oma auto -> ropaus takuun tähden ulkoistettu marmorille
                                        - uuden auton voi varustaa ostolistalta ruksimalla mielipiteiden mukaan -> ominaisuudet tyydyttävät vielä
                                        - uusi on uusi -> don´t fix it, if ain´t broken

                                        Ja pakasta revittyjen autojen virittely ei perinteisesti ole ollut se juttu. Usein myös hillopurkin pohja alkaa kuultaa lävitse, jos haluaa pistää 40k auton heti palasiksi ja toiset mokomat sen laittoon.

                                        Lisäksi aika suppeaa on varmasti jokaisen jäsenen tietämys jostain -08 tai -09 pelin ominaisuuksista tai ylipäätänsä mistään. Jopa siinä määrin, ettei kysymyksiäkään välttämättä osaa edes esittää.
                                        Viimeksi muokannut jasso; 19.4.2009, 22:25.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Jasso löysi yllättävän monta ydinjuttua. Tunnistan itseni monesta.

                                          Eiköhän sovita, että me, jotka uudehkoilla ajelemme, koetamme aika ajoin lisätä pökköä pesään ja viritellä tulta keskusteluihin itseämme kiinnostavista teemoista.

                                          Ja mitä UVW:hen tulee, näyttäisi pätevän itseeni kuin muhinkin keskustelijoihin, että yhtälailla löytyy puoltavia ja vähemmän puoltavia näkökulmia kummastakin. Molemmissa foorumeissa on vahvuutensa ja taatusti myös heikkoutensa. Joihinkin voimme vaikuttaa, useimpiin emme. Jatkamme siis edelleen siellä, mikä tuntuu itselle sopivimmalta. Onneksi tarjontaa riittää. Lisäksi mietimme, mikä on oma panoksemme asiallisiin keskusteluihin.

                                          Hyvä, että on valinnanvaraa. Ja eriyisen hyvä on, että täältä löytyy myös niitä, jotka oikeasti ovat vastuussa foorumista, ettei koko ajan tarvitse pelätä, mitä ilmestyy seuraavan mutkan takaa. - Toivotan siis laadukkaita keskusteluja jatkossakin.

                                          Comment


                                            #22
                                            Kerholaisten kalusto on tässä kerhon olemassaoloajan myötä muuttunut. Alkuun kaikki olivat niitä n 5-15 vuotta vanhoja erikoisempia malleja, nyttemmin on jo uusia ja muutaman vuoden ikäisiä vehkeitä. Toki niistä keskustellessa on sitten eri aiheet, enemmän puunaus, putsaus, ajaminen, tuunaus kuin varsinainen ongelmien setviminen. Mielestäni on oikein tervetullutta tänne, kunhan pidetään normaali asialinja näissä.

                                            Maailman foorumeillakin kieltämättä enemmän uusien ostajat kyselevät "mikä varustepaketti kannattaa ottaa yms". Ikävää, jos sitä ei uskalleta kysellä samalla foorumillla, missä "isoturbomiehet tuunaavat" omassa topiikissaan. Ehkä se sitten kertoo keskustelijoiden itsetunnosta, että ei uskalla tuollaisten isoturboisten läsnäollessa edes keskustella vaparin varustepaketista. Tai että ei tarvitse keskustella?

                                            Tai ehkä osa uudempien omistajista on "merkkiseilaajia", eli eivät koe Audia niin vahvasti omaksi merkikseen, etteivät uskalla täällä keskustella. Täällä kun on herkästi muut merkit ja vaihtoehdot tainnuttava keskustelutyyli. Ei Audi ole ainut saati joka asiassa paras automerkki. Jopa kerhon hallituksessa on merkkivariaatiota, hui kauhistus :)

                                            Comment


                                              #23
                                              Ehkä ns uusien autojen omistajilla on aikaa ajaa autoa, eikä vain ruuvata ja miettiä foorumilla, että mikä hemmetti siinä ny on :)

                                              Itse olen huomannut vakavan keski-ikäistymisen oireita jo vähä reippaan 30v:n iässä. Aina löytyy tekosyy miksei "kannata" itse alata remppaamaan.

                                              Itse luokittelen nykyisen Caddyn "uudeksi", vaikka se on ikivanha vuosien mukaan. Kilsoja siinä on tosin vasta 80tkm mikä on 5v vanhaksi dieseliksi mun mielestä vähän. Sen takia vieläkin haen niitä merkkarileimoja vaikka sen osaamisesta tms ei olekkaan huisia kokemuksia. Silti se hemmetin leima siellä kirjassa merkkaa jollekkin jotain.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Itsellä ollut pari vuotta tuo profiilin kapistus ja alkuun täällä ei esim. iPodin tai vanteiden suhteen ollut mitään apuja, koska kellään ei ollut samanlaista. Siksi on luonnollisesti tullut roikuttua UVW:llä, koska siellä oltiin menossa A6-topiikissa jo muistaakseni sivulla 35 :)

                                                Nyt kun näitä alkaa tänne jo tulla, niin aiheet vielä ovat ihan perinteisiä kyselyjä tyyppivioista yms. ja nehän ei yleensä ole kovin vilkkaita aiheita. Näitten virittäminenkin on sitten lastun ostoa, myöskin epäkiinnostavaa.

                                                Onhan täällä vähän kärkevää välillä tämä juttu, merkkihuollon arvostelu saa aina vastaukseksi "vie Shellille" ja unohtuu ettei tänikäisiin ole ei-merkkarilla kaikkia laitteita joten AC:ssä on pakko käydä perseraiskattavana joissain asioissa.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Maailman foorumeillakin kieltämättä enemmän uusien ostajat kyselevät "mikä varustepaketti kannattaa ottaa yms". Ikävää, jos sitä ei uskalleta kysellä samalla foorumillla, missä "isoturbomiehet tuunaavat" omassa topiikissaan. Ehkä se sitten kertoo keskustelijoiden itsetunnosta, että ei uskalla tuollaisten isoturboisten läsnäollessa edes keskustella vaparin varustepaketista. Tai että ei tarvitse keskustella?
                                                  Kyllä uusien autojen varusteista ja varustepaketeista tarvitaan tietoa Suomessakin, "vertaisryhmältä" se tuki löytyy useammin kuin automyyjältä kysymyksiin, jotka ovat tyyppiä "mitä varusteita tarvitsee A4 B8:iin tilata että saa valokatkaisijaan muutakin materiaalia kuin mustaa muovia". Tällä hetkellä tämän tyyppinen uusien autojen varustelukeskustelu käydään tosiaan UVW:lla, mutta tässä kaipaisinkin uusien Audien kuskeilta vastausta siihen peruskysymykseen, miksi keskustelua ei esiinnyt täällä merkkifoorumilla. Keskustelun tarve on kuitenkin ilmeinen, mutta tällä hetkellä se tapahtuu muualla.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Itselläni edellinen oli B5 sarjaa ja nykyinen on B7. Eli ei nyt ihan uusinta uutta. Suurimpaan osaan kysymyksiin ei täältä vielä löydy vastausta, mutta pikkuhiljaa kysymyksiä alkaa näistäkin satelemaan ja tieto lisääntymään. Positiivista kuitenkin on se, että kyllä aina jostain löytyy joku joka yrittää ainakin vastata. Yleensä ongelmiin saadaankin vastaus, kun onhan nämä uudemmatkin vain päivitettyjä versioita vanhasta.

                                                    Omaa huoltokirjaa kun töllistelee, niin yksi ja sama leima paistaa jokaisessa huollossa (paitsi viimeisin). Tuli jätettyä nyt 180t huolto omiin näppeihin, kun ei enää tämän ikäiseen viitsi "per*ettään raiskata" liikkessä. Nyt vain jäi arveluttamaan, mitä tuohon huoltoon olisi liikkeessä kuulunut.

                                                    <off topic>: vaihdatin siis öljyt, + nesteet + suodattimet, jarruille näytin valoa, eikä ne siitä olleet millekkään, ehkä seuraavalla kerralla vaihdellaan (käytin paikallisessa nyrkkipajassa). Koneessahan on ketjut ja niillekin oli audilla valoa viimeksi ilmeisesti näytetty (28t km sitten). Koodit tuil lukastua ja mitään ei ollut. Saksan säädöt on nyt melkeimpä kaikki käännetty tilaan "rest of the world / Nordic". Jostain kai pitäisi vielä säätää hehkut tilaan nordic myös, kun tuntuu hyvin vähän hehkuttavan tai sitten niitä hehkuja pitäisi ruveta vaihtamaan. </off topic>

                                                    Kuten jo useampi on täällä todennut, niin uusimpen kohtalo on tosiaan se, että autoissa on takuut ja niitä kiikutetaan liikkeeseen ja sitten kiroillaan kun huolloissa joudutaan maksamaan hienoista AC rakennuksista. Noh itsekkin tähän olen syyllistynyt. Enkä vieläkään tajua miten voi vaihteiston öljy maksaa 65?/L. Mutta toinen on se, ettei näihin uusimpiin kottikärryihin ole vielä laitettu "specialia". Itselläkin olisi kiikarissa korisarja ja navipaketti + iPod ja pöhelin viritys. Näyttäisi vaan tällä hetkellä tulevan pelkille osille hintaa se 4800?. Joten se jarruttaa hiukan rakentamishaluja. B6seen saa jo paljon huokeammalla. Mutta jos nyt jostain tulee ylimääräistä sen verran, niin kertoillaan kyllä mieluusti kuinka mikäkin onnistuu ja mitä kannattaa välttää.. siihen asti täytyy tuolla melkein vakiolla painella menemään ja keskittyä tuohon vanhemman mallisen laittoon.

                                                    Mutta takaisin asiaan, tuleehan täällä siis aikaa tapettua. Suurimmalta osin nyt tulee seurattua muiden projekteja ja ongelmia, sekä vilkuiltua 80sen laittamiseen liittyviä aiheita. Ehkäpä tulee laiteltua B7 tarinoita ja kyselyjä, kun sitä tässä pikkuhiljaa laittelee.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Samoja ajatuksia itselläkin tullut mieleen mitkä onkin jo käyty läpi aikasemmin tässä topicissa. Uusien leasing-autojen (usein audeja) haltijoita harvemmin kiinnostaa se auto edes sen käsinpesun vertaa. Saati sitten alkaisi kirjoittamaan foorumeille tai koristelemaan sitä ajokkia :) Uskosin, että pääkaupunkiseudulla ainakin suuri osa näistä uusista on leasingpelejä.

                                                      En tiedä onko tämä ihan tuulesta temmattu ajatus tai liittyykö uusiin autoihin ollenkaan vaan kaiken ikäisiin mutta olisiko sellanen perus suomalainen piirre, että ei kerrota jos tiedetään? Joku näkee vaivan jonkun asian eteen selvittääkseen eikä halua tästä kertoa kaikille ettei naapurilla ole huomenna samanlaista eikä privaboxi ole täynnä kysymyksiä niiltä jotka haluavat päästä helpolla?

                                                      Kohtasiko kenenkään muun ajatuksia vai vedinkö ihan päin puuta? :)

                                                      Uvw:n seuraaminen on jäänyt itseltä aika vähälle eikä siitä sen enempää. Asia taitaa olla jo loppuunkäsitelty. Pitääkö/olettaako ne uvw:n mahdolliset vanhemmat herrasmiehet sitten tätä kanavaa jotenkin enemmän tuningkanavana kuin ns. merkkifoorumina?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        vanhemmat herrasmiehet sitten tätä kanavaa jotenkin enemmän tuningkanavana kuin ns. merkkifoorumina?
                                                        En tiedä mihin ikäluokkaan kohdennat nuo "vanhemmat", mutta näillä sivuilla esiintyy aktiivisesti hyvinkin keski-ikäisiä osaajia jotka ovat tietotaitojaan auliisti jakaneet = tietäjät kertovat.
                                                        Joukossamme on myös lukuisia täyspäiväammattilaisia, joten uudempienkin mallien murheisiin tulee koko ajan päivitettyä tietoa.
                                                        Usein suurin ongelma on itse tiedon haluaja joka ei viitsi-jaksa-halua-osaa käyttää hakua, vaan esittää saman kysymyksen kuin 50 edellistäkin. Siihen ei välttämättä enää jakseta vastata, koska asiat on jo aiemmin kirjoitettu moneen kertaan.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          En tiedä mihin ikäluokkaan kohdennat nuo "vanhemmat"
                                                          Käytin vain tuota sanaa kun se tuossa aikaisemmin otettiin esille. Tiedän, että tämän foorumin kävijäkunta on varmastikin keskivertoa vanhempaa. Mutta pointti ei siis lauseessa ollut tuo.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            OT
                                                            Joku mainitsi leimanhuoltokirjassa. Jos kaikki leimat nykyhetkeen ovat merkkiliikkeen leimoja, niin silloin autollahan on liikkumisturva seuraavaan huoltoon asti. Itse pitäisin kyseistä ominaisuutta hyvinkin mukavana lisänä, vaikka se nyt maksaakin sen marmorin suolaisen hinnan. =)

                                                            http://www.porho.fi/Liikkumisturva_Audi.pdf
                                                            OT

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X