Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Audi 80 -87 1.8q -> 2.0 16v

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Audi 80 -87 1.8q -> 2.0 16v

    Tuollainen projekti olisi tässä tarkoitus aloittaa kuluvalla viikolla, varaosa-autokin on jo hommattu. Siitä siis helppo ottaa kaikki tarvittava, kuten johtosarjat etc. Muutoskatsastamisesta en ole huolehtinut, pitäisi olla ilmeisen helppo homma, koska autoa valmistettu ko. moottorilla. Kaikennäköisiä todisteitahan tulee varmaan sitten olla näytettävän kun katsastamaan menee.

    Sanokeepa joku hyvä nettisivu jonne uploudata kuvia helposti, niin vois laittaa projektista kuvia.

    Tästä se lähtee, saa nähä millon päättyy :D. Tarkoitus olis puolentoista viikon aikana saada toteutettua ainakin tuo moottorinvaihto.

    #2
    Jos olisit kerhon jäsen, voisit liittää ne suoraan tähän foorumille :)

    Missäs päin Kuopijota tuota värkkäilet? Periaatteessa voisin tulla vilkaisemaan projektia joku ilta, jos omistajalle passaa...

    Comment


    • #3
      Laitoin sulle sähköpostia ;).

      Täytyy ilmeisesti maksaa tuo jäsenmaksu uudestaan siinä tapauksessa :).

      Nyt pitäisi vaan rueta laittamaan niin pääsisi projekti aluilleen. Lienee parempi aloittaa purkamaan tuo nykyinen moottori poijes, samalla kun tarkoitus uusia vaihteiston laakerit, niin helpompi heittää sitten moottori-vaihteisto-apurunko pakettina se sinne paikalleen.

      Eikun tuumasta toimeen :D.

      Comment


        #4
        Flikr ja Photobucket merkkisiä saitteja ovat ainakin käyttäneet noiden kuvien tallennukseen.

        Ainiin ja onnea projektiin!

        Comment


          #5
          Jopa mutsikin osaa käyttää ja vaikuttaa ihan fiksulta http://kuvat.fi/

          Comment


          • #6
            Kuvia

            No niin. Pistin kuvia tuonne photobuckettiin.

            Tässäpä uusi moottori vielä paikallaan luovuttajassa.
            http://i213.photobucket.com/albums/c...s/DSC00126.jpg

            Ja sitten "kuvan kaunis 80"(vasta myllytetty & vahattu) johon moottori tarkoitus istuttaa :D.
            http://i213.photobucket.com/albums/c...s/DSC00923.jpg

            Comment


              #7
              Mielenkiinnosta, mikä pata tuo uusi on? Ei näytä ainakaan ABK:lta (joka ei tada olla edes 16v)..

              Comment


              • #8
                tutun näköinen pata näyttäis olevan :p

                Comment


                  #9
                  6A tai ACE koodilla menee tuo mylly, luultavammin 6A, kun näyttää vanhemmalta kuin competitionin konehuone

                  Comment


                  • #10
                    moottorityyppi

                    Siis sehän on normi 6A moottori. Sikäli erikoista taasen kun rek.otteessa lukee 101kw, eli 140hv. Sen mukaan siis ACE moottori. Mutta tyyppikilvessä lukee 6A. Kaipa se sitten on 6A :D

                    Comment


                      #11
                      Onko kuskin oveen vaihdettu pelkkä lista vai koko ovi? Ajattelin ku vähä otti silmään tuo listan erivärisyys. Pokkaus etuluokasuojan kans ei oo aiva kohdallaan. Joo, pilkunviilausta :)

                      Itte naahisin kaikki kiiltävät tingeltangelit kaarista ja puskureista pois. Ei jotenki istu yhtää mun silmään.

                      Comment


                      • #12
                        101kW x 1,36 -> 137,36 hv, ACE:ssa 103kW

                        Comment


                        • #13
                          Joo, ei oo vaihettu ovea eikä listaa vaan molemmat etulokarit on jossain vaiheessa joku vaihtanut ;). Ei istu aivan saumattomasti, oikealta puolelta varsinkaan, mutta eikös noi etuloksut ole pulteilla kiinni? Jos fiksailis nekin samalla kertaa kuntoon. Tai sitten jos tekis lasikuidusta kopiot :D.

                          No piru, aina vaan tullut laskettua päässä tuota että 101kw menee jo lähemmäs sitä 140hv et se on ace sitten. Mut milläs muutoksilla tuo 2kw on muuten saatu?

                          Comment


                            #14
                            Joo, pulteillaha nuo. Eikös tuo moottoritunnus varmistu lohkon kyljestä?

                            Comment


                              #15
                              Mistä korista se kone on tulossa? Kuvasta ei oikein selviä, mutta pannuhuone näyttää kovin samalta kuin ex-Competitionissani (siis B4). Käsittääkseni B4:ssä on ACE ja B3/typ89:ssä 6A. Mistä tuo muutaman hepan ero tulee, sitä en tiedä. Hieman erilainen pakoputkisto vaikka?

                              Comment


                              • #16
                                Näköjään olivat pulteilla kiinni joo. Täytyy yrittää saada fiksailtua. Ei välttämättä kyllä onnistu kädenkäänteessä, auton keulakun on saanut hittiä jossain vaiheessa ja sen takia vaihettukin konepelti ja sivulokarit. Harmittaa kyllä, tosin eipä tuota ostohetkellä huomannut kun oli kaikki laiteltu viimeisen päälle. Mutta aikojen saatossa niihin alkaa näköjään kiinnittämään huomiota ;P.

                                Ihan on normi 80:stä tulossa tuo kone, auto vuosmallia 1989 ja siis typ89.

                                Niin tosiaan, projektikuvia tulossa. Tänään saatiin auto kunnolla työn alle ;).

                                Comment


                                • #17
                                  Kuvia

                                  Tässäpä näitä kuvia tapahtumista ;) :

                                  Alussa oli kaikki hyvin vielä:
                                  http://i213.photobucket.com/albums/c...s/DSC01310.jpg
                                  Sitten konehuone ammottikin tyhjyyttään :D :
                                  http://i213.photobucket.com/albums/c...s/DSC01333.jpg
                                  Tässä muita kuvia:
                                  http://i213.photobucket.com/albums/c...s/DSC01324.jpg
                                  http://i213.photobucket.com/albums/c...s/DSC01336.jpg
                                  http://i213.photobucket.com/albums/c...s/DSC01325.jpg

                                  Seuraavana vuorossa vaihdelaatikon kunnostus. Tarkoitus siis remontoida kaikki tarpeellinen, ainakin poskilaakerit sekä vitosen laakeri. Jollain kokemuksia ko. hommasta? (siis tollaisen 5-vaiht. AKT-vaihteiston rempasta) Onko jotain muuta mitä kannattaa samalla vaihtaa? Niin ja onko laakerit hommattava alkuperäisinä ja pirun kalliina? Sen verran vähän jo jänskättää avata sitä kun öljypropun magneettiin oli kertynyt jonkun verran pieniä metallisiruja :(

                                  Comment


                                    #18
                                    Nyt ku moottori on irti ni ehdottomasti kannattas laittaa tehostettu ohjaus. Meinaan tuo tehostamaton on aika järkky :) Tätä moottorinvaihtoa pidän kyllä tosi viisaana/järkevänä tekona.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Kuinkas rojekti etenee?
                                      Laatikonlaakereista sen verran, että eikös sen jostain laakeriliikkeestä vanhaa näyttämällä voisi saada halvemmalla?
                                      Anssin kanssa samaa mieltä, tehostin kylkeen =)

                                      Comment


                                      • #20
                                        Eteneehän se :)

                                        Ei ole tässä nyt kerennyt töiden ja tuon projektin vuoksi kirjottelemaan tänne kovin suuria tarinoita. Mutta nyt alkaa olla jo hyvällä mallilla. Kone nököttää tukevasti uudessa paikassaan ja loppu hifistely meneillään. Savutkin on otettu, eli toimiva moottori tuli ostettua :). Ja mitä tehostimeen tulee, niin kyllähän sekin tuli tuossa samassa rytäkässä laitettua. Se on kyllä aivan karsee se tehostamaton leveillä ja suurilla pyörillä :D.

                                        Kunhan saan homman tehtyä loppuun niin pistän sitten kuvien kera havainnollistavan tietopaketin tänne palstalle.

                                        Ei se ollukkaan ihan just niin plug&play homma ;) Mutta kuitenkin kannattava ja suhkot heleposti toteutettavissa tämä projekti, suosittelen.

                                        Comment


                                          #21
                                          Hienoa. Tehostimen laitto oli tosi viisas teko. Kukaa ei taida ees ilmaseks huolia tehostamatonta tankoa :) Jumalauta, 5 kierrosta laidasta laitaan! Hyvä projekti!

                                          Comment


                                          • #22
                                            Kuvia ja kertomusta sitten ihan reilusti. Kiinnostaa varmasti monia, kuten itseäni.

                                            Comment


                                              #23
                                              Tuohon kanttikoppaan se on kyllä ohjauksen raskaannin ja tunnottomuuden lisääjä :D Mutta onhan se vähä nopiampi niin laitan ittellekin kun moottorin vaihan :)

                                              Comment


                                              • #24
                                                Aika kuluu nopeasti!

                                                Noniin, päivitelläänpäs tätäkin projektia hieman. On kerennyt tovi vierähtää tässä kun viimeksi kirjoitellu ;).

                                                Eli sama moottori paikallaan ja toiminut vallan mainiosti. Ainut miinus moottorissa öljynkulutus, ois tarpeen tehdä kansiremontti ja vaihtaa samalla venttiilivarren kumit ainakin. Tarkkaa öljynkulutusta ei ole tullut laskettua, mut noin karkeasti arvioiden 1.0L/4000 km. Myös muitakin vuotoja on kyllä hieman kuin vain koneen sisäisiä, mutta ei pahoja. Olisi mukava kuulla muiden kokemuksia kyseisen moottorin öljynkulutuksesta ;) (?)

                                                Niin kuin joku tuossa suosittelikin niin autosta poistettiin kaikki ylimääräiset turhat kromilistat ja auto ylimaalattiin porukoiden kotitallissa :). Ja jälki on kuten arvata saattaa,itse tehdyn täköinen :D. Mutta kokonaisuutta katsoen paaaljon parempi. Siis pieniä valumia ja pohjatyön viimeistelyn laiminlyöntiä lukuun ottamatta hyvä lopputulos ;).

                                                Tämmöistä tällä kertaa, koitetaanhan pitää harrastustoimintaa yllä.

                                                Tällä hetkellä autossa viimeistä fiksailua maalailun jäljiltä ja ylimääräisiä välyksen poistoja. Hakusessa olisi edullisesti jostain takaperän laakereita ja stefoja. Myös takaperän takakumi on uusittava, siitä olikin jo toisessa topicissa juttua.

                                                Tosiaan lupasin laitella kuvia remontista enemmänkin, mutta kone teki tiltin ja piti tehdä täydellinen boottaus :(. Kerrottakoon nyt samalla laatikkoremontin kustannuksista, osat maksoi noin 600?, melko kallista :D. Ja aivan kaikki laakerit tuli uusittua. Harmi kun ei vaan ole niitä kuvia, olivat jo melko kuluneita ;0.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Tässä yksi huono kuva audista maalauksen jälkeen, parempia tulossa kunhan spoileri ja puskuritkin saadaan maalattua ;). Ja puskureiksi saattaa vaihtua jotkin muut kuin alkuperäiset, taakse olen suunnitellut sellaista hillittyä lisähelmaa ja eteen riegerin kopio puskuria.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tässä yksi huono kuva audista maalauksen jälkeen, parempia tulossa kunhan spoileri ja puskuritkin saadaan maalattua ;). Ja puskureiksi saattaa vaihtua jotkin muut kuin alkuperäiset, taakse olen suunnitellut sellaista hillittyä lisähelmaa ja eteen riegerin kopio puskuria.

                                                    http://i213.photobucket.com/albums/c...O/DSC00048.jpg

                                                    Tässä kuva autosta viime syksyltä/kesältä:

                                                    Ja lisää:
                                                    http://i213.photobucket.com/albums/c...s/DSC01661.jpg
                                                    http://i213.photobucket.com/albums/c...s/DSC01663.jpg
                                                    http://i213.photobucket.com/albums/c...s/DSC01668.jpg
                                                    http://i213.photobucket.com/albums/c...s/DSC01670.jpg
                                                    http://i213.photobucket.com/albums/c...680nettiin.jpg
                                                    Viimeksi muokannut Pykis; 13.2.2010, 11:08. Perustelu: Kuvia lisätty

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Maalauksen jälkeiset kuvat

                                                      Moro!

                                                      Tästä on jokunen aika(lue: vuosia) kun minulla vielä oli kyseinen auto, mutta laitetaan nyt kuvat kun lupasin että laitan maalauksen jälkeisiä kuvia. Tässäpä ne nyt on!

                                                      Tässä linkki

                                                      http://s760.photobucket.com/user/jon...bed/slideshow/

                                                      Eikä ole hajuakaan missä päin auto tällä hetkellä liikkuu, mut jos joku tietää niin saapi laittaa viestiä!
                                                      Viimeksi muokannut Pykis; 17.1.2014, 22:48.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Terve. Mullahan tuo auto on ollut jo useamman vuoden. Tekniikka on vaihtunut pari kertaa ensin oli 1.9mTDI ja nykyään 1.8t aeb moottori. Muistatko tuon auton väri koodia pitäs maalata takakylki on pakkelit lähtenyt kävelemään. Rekisteri kilvet on vaihtunut alkuperäisiin -700 loppuiseksi edellisen omistajan toimesta.

                                                        Comment

                                                        Working...
                                                        X