Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

A8 3.3 TDI (AKF)

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • A8 3.3 TDI (AKF)

    Taitaa olla aika eksoottinen moottori, onko kellään tekniikasta parempaa tietoa? Onko nokka ketjulla? Onko Tippi mitenkä toimiva tämän moottorin yhteydessä? Mitä kannattaisi tsekata ostovaiheessa?

  • #2
    Taitaa olla jonkin verran yhteneväisyyksiä 2.5V6:n kanssa. Tippi vaatinut toisinaan reippaamman läpikäymisen n. 200tkm nurkilla. Muuten mukava peli, kunhan huollettu säännöllisesti.

    Jos eesti taipuu

    Comment


      #3
      Tossa on ihan hihnavetoinen ja on lähempää sukua 2.5tdi:lle.

      Comment


      • #4
        Eli nokat paukkuu vähän väliä? Vai onko rullakeinut?

        Comment


          #5
          No ei varmaan siltä osin, kun on kuitenk yläkerta vähän eri. CR konehan toi muuten on,
          sen verran vieraski, ettei o hirveesti havaintoja.

          Comment


          • #6
            Onkos toi bi-turbo? Jostakin luin sellasta, ja että olisi kaksi MAFia? Onko ihan varma, että ei ole ketjua nokalla?

            Comment


            • #7
              -On biturbo
              -On kaksi maffia
              -Nokkaremmi löytyy kyllä moottorista

              Muuta hauskaa:
              -Välijäähdytin vesi-ilma
              -Polttoaineen jäähdytys myös jäähdytysnesteellä
              -Toinen flekti hydraulimoottorin pyörittämä (ohjaustehostajassa kaksoispumppu)

              Comment


              • #8
                Löytyykö jostain netin syövereistä vaikka englanninkielistä tarinointia moottorista?

                Comment


                  #9
                  http://www.audiworld.com/news/00/a80709/content.shtml

                  Comment


                  • #10
                    Kaveri oli tehnyt tuollaiseen a8 nokkaremontin. Ajettu oli vajaa 300 000. Venakoppien tiivisteiden vaihdon yhteydessä huomattu että oho..

                    Hintaa kehittyi noin 8000 euroa. Toki saattaa olla yksittäistapaus mut..

                    Comment


                    • #11
                      Jaa 3.3:seen nokkaremontin, siinähän on rullakeinuvivut..

                      Olisko ajettu huonoilla öljyillä?.

                      Comment


                      • #12
                        Asiaan en kommentoi mutta nokat olivat pyöristyneet.

                        Comment


                          #13
                          Ei ne rullakeinuvivut auta, jos ajetaan tyhjäkäynnillä ja öljyä ei nouse yläkertaan asti.
                          Sit kun viel ajetaan longlife huoltoväliä niin soppa onkin valmis.

                          Comment


                          • #14
                            Osaisiko joku kommentoida miten 3.3 TDI -koneen äänimaailma vertautuu 150 hp 2.5 TDI -koneeseen? Ymmärtääkseni hiljaisempi, kun on common rail -kone, mutta kuinka paljon? Itselläni A8 hankinnassa ja koeajettuani tuon 2.5-koneisen jäi sikäli huonot tuntumat, että kone oli tosi äänekäs sisällekin saakka. 3.3-koneista peliä ei ole tullut eteen koeajettavaksi.

                            Comment


                              #15
                              Suosittelen ostamaan sähköauton, jos haluaa hiljaisuutta. ;)

                              Comment


                              • #16
                                Mielestäni tuo 3.3 tdi kone on mukavan hiljainen. Toki 140+ nopeuksissa rupeaa ääntämään, mutta normi 100km/h tunnissa ei kuulu kuin tuulen vieno suhina :) Tosin 2.5 tdi koneesta ei kokemusta ole, joten ei ole vertailupohjaa. Sanoisin kuitenkin, että ehkä jopa aavistuksen hiljaisempi kuin A6 1.9TDi....

                                Comment


                                • #17
                                  eihän sinne audiin nukkumaan mennä vaan ajamaan .

                                  Comment


                                    #18
                                    Common rail kone pitää enemmän meteliä kuin "normaali" diesel.

                                    Comment


                                    • #19
                                      En tiedä mitä Mikko "normaali"-dieselillä tarkoittaa, mutta omaan korvaan nuo CR:it kuulostaa paljon paremmalta kuin entiset puNppusuutinkoneet(powerdiesel) :D

                                      Comment


                                      • #20
                                        Kiitoksia vastauksista, täytyy tuo 3.3 TDI etsiä jostain koeajoon. A6 1.9 TDI:stä kokemuksia, siitä tuntui ääntä lähtevän aika lailla tuon A8 2.5 TDI:n tapaan.

                                        Ei siellä autossa tarvitse haudanhiljaista olla :), mutta bensakoneilla ajelleena tahtoo tuo dieselien äänimaailma pistää korvaan.

                                        Comment


                                          #21
                                          Se moottorin ääni tahtoo monesti hukkus maantiellä muihin ääniin. VAG:n CR ei ole hiljaisin lajissaan, mutta parannus pumppareihin siinä suhteessa on dramaattinen. Vanhat jakajapumpullisetkin (esm. nuo ekat V6) on sivistyneitä ääneltään, kun PD-patoihin vertaa.

                                          Comment


                                          • #22
                                            Itellä on tuollainen a8 3.3tdi ja on kyllä todella upea moottori ja auto. Kulutus erittäin maltillinen!
                                            Viimeksi muokannut Olaus; 12.8.2010, 12:51.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Alkuperäinen kirjoittaja Olaus Näytä viesti
                                              Itellä on tuollainen a8 3.3tdi ja on kyllä todella upea moottori ja auto. Moottori ei kuulosta juurikaan dieseliltä, käy nätisti ei läheskään samanlainen nokileka kuin 2.5tdi ja muutenkaan tätä ei voi verrata 2.5 tdi:hin missään suhteessa. Kulutus on matka-ajossa sama kuin 2.5tdi:ssä eli n. 7litraa.
                                              Tokihan commonrail kasi on huomattavastikin hiljaisempi kuin vanhalla tekniikalla varustettu kutonen. Työkonemoottoreissa varsinkin on todella selkeä ero commonrailin hyväksi.

                                              Comment


                                                #24
                                                Miten mulla olikin kuva, että V8 ois ollu myös jakajapumpullinen V6:n tapaan. Tämähän muuttaa asioita.. =)

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Mieleistä A8 sai kyllä katsella ajan kanssa että löyty oikeasti hyväkuntoinen 3.3tdi mieleisillä varusteilla: uudempi kuin -00 sekä (sportnahat,tuplalasit,lasikattoluukku,navi,parkki tutkat,xenonit ja tietenkin musta väri)..

                                                  Täytyy sanoa etten oo parempaa autoa tai itselle mieluisempaa ikinä ennen ajanut.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    -Polttoaineen jäähdytys myös jäähdytysnesteellä
                                                    Onko tästä suomen oloissa hyötyä? On nimittäin tuossa Allroadissani myös moinen, siinä on joku lämpimän maan varustepaketti(8Z6 = Hot country)

                                                    Tahtos purkaa moiset pois seuraavan hihnahuollon yhteydessä

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      -Ei kannata ainakaan kutosdiisselistä purkaa pois. Tai jos purat, niin myy hilut mulle. On tarkoitus laittaa passattiinkin paluupuolelle naftanjäähdytin kesäkelejä varten. Tuossa vp44 pumpussa alkaa pitkillä taipaleilla lämmöt nousta turhan korkeiksi nykysysteemillä. Uudemmissa audeissa on paremmat jäähdyttimet naftalle, eikä ole kummemmin pumppuvikoja ollut vaikka mittarissa on reilusi yli 250tkm.
                                                      Commonrailit on sitten luku sinällään, mutta tuskin niissäkään tuo jäähdytys turhanpäiten on.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Onko tuo naftan lämpäminen todellinen ongelma VP44-koneissa? Tuntuu vain pikkuisen erikoiselta, jos koko tankillinen (esim. +60litraa) naftaa lämpeää lukemiin, jotka on haitallisia VP:lle. No eiuhän se tankki tietty koko aika ole täynnä ja jos ajelee säännöllisesti vähäinen määrä naftaa tankissa vaikka kaupunkiajoa, jolloin ajoviimakaan ei just jäähdytä, niin kait se ennenpitkää lämpenee kovastikin.

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          mitenkäs kuumana se löpö lähtee pumpulta? (voisinpa huvikseni mitata)
                                                          Kait tuo talvella huonontaa filtterin lämpeämistä kun lämmönvaihdin on kierrossa ennen sitä? Pitäsi hyödyntää hukkalämpö akun lämmitykseen filtterin ohella näin talvisin :)

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Pitäsi hyödyntää hukkalämpö akun lämmitykseen filtterin ohella näin talvisin :)
                                                            Kuiva-akku niin ei tarvitse lämmitystä.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X