Velipojan Audi A3 1.9 Tdi -00, outoja oireita. Kuulemma varsinkin nyt kylmällä kelillä kovan kiihdytyksen jälkee uupuu, hukkaa tehot. Jää tehottomaksi. Kun sammuttaa auton ja käynnistää uudelleen tehot palaavat. Tekee tätä aina välillä. Kesällä vaihdettu ilmanmassamittari ja N75.
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
1.9 Tdi puutuu kiihdytyksessä
Collapse
X
-
Lueskelin viestejä hakusanalla vnt ja oireet viittaavat tosiaan siihen jumimiseen. Eli menee ilmeisesti "varaohjelmalle" liian paineen takia. Virta hetkeksi pois ja taas kulkee kuten ennenkin.
Löytyi myös linkki tee se itse puhdistukseen. Kerronpa velipojalle ongelmien mahdollisen syyn.
Comment
-
Ja lähtö oli varmaankin lämpimällä koneella? Kylmällä voipi olla ko. oiretta ja runsaasti -> ei vielä lämmin kone -> anturien arvot mitä sattuu -> ???
Se on kuitenkin dieselkone, malttia, malttia...
Comment
-
Lainaan röyhkeästi vanhaa ketjua, ei niinkään vanhaa aihetta...
Ongelmapotilas on -02 Passat AWX- koneella. Mittarissa n. 278 tkm. N75 kesällä vaihdettu, ahdin uusittu n. 20 tkm. sitten. Hyvin tuntuisi ahtimessa tanko liikkuvan edelleen.
Probleema: menee moottoritiellä vikatilaan tasan 3000 kierroksella. Ei siis kiihdytyksessä tai muuten repiessä, vaan tasakaasulla kun kierrokset pitää 3 tuhannessa. Sammuttamalla saa taas normitilaan, kunnes taas kolmessa tonnissa menee vikatilaan takaisin.
Aiemmin oli vastaavaa vaivaa ripeissä kiihdytyksissä, korjaantui vaihtamalla N75 venttiili. Tuolloin antoi vikakoodin liiallisesta ahdosta. Samaa vaivaa varmaankin taas, mutta miksi vain noilla kierroksilla ja osakaasulla?
Kysymys: onko vielä muita ahtopaineen säätöön vaikuttavia säätimiä/antureita/potentiaalisia vikakohteita, kuin jumittavat siivet, alipainevuoto, ahtopaineanturi ja N75? Alipaineletkut uusittu kokolailla kaikki, ahtopaineanturi listalla seuraavana. Ei ole vikakoodia antanut tuosta anturista kertaakaan. Kai se voi silti olla rikki, tai menossa rikki?
Comment
-
jarkke87
itselläni oli samat oireet. vikakoodi kertoi yli ahtamisesta. siivet siis luultavastu jumissa. turbon puhdistus varmaan auttais. ajattelin luistaa työstä ja kokeilin säätää alipainekellolta tulevaa tankoa joka ohjaa siipiä\hukkaporttia pidemmäksi joten ei kerää painetta turhan herkästi. ei mene enään vikatilaan ja tehoa on. tarkka korvainen kuulee että turbo viheltää enemmän kai kun on auki enemmän. oliko hankalasti selitetty.
Comment
-
Probleema: menee moottoritiellä vikatilaan tasan 3000 kierroksella. Ei siis kiihdytyksessä tai muuten repiessä, vaan tasakaasulla kun kierrokset pitää 3 tuhannessa. Sammuttamalla saa taas normitilaan, kunnes taas kolmessa tonnissa menee vikatilaan takaisin.
Parinkymmenen tunnin operaatio irroittaa, purkaa, putsata, koota, asentaa, todeta vuodot ja kiristää turbo ensikertalaiselle =)
Comment
-
Juu on tullut tuon ahtimen kanssa jumpattua aiemminkin, joten on jotain jäänyt jo mieleenkin tuosta operaatiosta.
Oli vaan hieman erilaiset oireet tällä kertaa kuin aiemmin, joten piti täältä kysellä onko muilla ollut vastaavaa.
Sitäpaitsi auto on toiminut sittemmin taas ihan normaalisti. Taisi olla vaan huono päivä?!?
Comment
-
Comment