Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

TDI Suuttimista kiinnostuneita?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    TDI Suuttimista kiinnostuneita?

    Ylimalkainen otsikko, mutta kysymys onkin hieman laajempi.

    Onko porukalla kiinnostusta suuttimista, esim AEL suutin(Kulmat, reiät, paineet) mutta 0.260 reiällä? Normaalihan on 0.214.
    Mahdollista käytännössä vaikka 0.300 reiällä varustettuna saada, mutta eräkoko ratkasee.

    Eli siis vaihtoehtoa Ultimateille ja Raceille tässä ole etsinyt ja nyt näyttäis jotta semmoisia olis ehkä mahdollisuus saada.

    Suuttimet tietysti on uusia, ja suoraan tehtaalta (Italia).
    Hintaa ei suoraan vielä uskalla sanoa, mutta nekin saanen lähipäivinä.

  • #2
    Kiinnostais kyl 2.5TDihin isommat suuttimet, jos saahaan vaan hintaa alas!

    Comment


      #3
      Jos ne samoissa hinnoissa liikkuu, kuin nuo mitkä mulla on kiinni, ei pitäisi olla hinnasta kiinni. Mullakin voisi olla periaatteessa kiinnostusta. Katsotaan, mihin hinta on muodostumassa.

      Comment


        #4
        2.5 v6 tdi:hin löytyy cumminsin/ivecon 5.9l cr koneesta suutinkärjet.

        Jos löytyy muutakin, niin toki olen kiinnostunut kuulemaan kovasti.

        Comment


        • #5
          Onko Martinilla tuommoset omassa kiinni? Mistäs noita vois alkaa kyselemään? Mites asennus, millanen projekti tuo suuttimien "säätö" on? Paikoilleen saan luultavasti kyllä itse.

          Comment


            #6
            Mulla on projekti vielä vähän vaiheessa. Motivaattori on paikotellen mennyt
            miinukselle. Käsittääkseni noi kärjet olis ihan bolt-on. Mä lähestyn nyt asiaa
            erikantilta, eli ensin rakennetaan muut osat kestäväksi ja sit suuttimien tuoma
            voima voi pysyä kasassakin. Ensin isompi ahdin, että riittää ilma noille suuttimille,
            sit kytkintä ja ehkä kitkalukkoa ja sit katotaan suutinprojektia uudestaan. :)

            Comment


              #7
              Olisiko Petrin kontaktilta saatavissa PD-koneen suutinkärkiä? Räyhäkkäämpiä pitäisi saada kuin nämä ATJ-koneen omat, ARL-koneen tai suuremmat hakusessa, eli noin 200+ riittävät.

              Comment


                #8
                En ole muuten kysellyt PD:n suuttimia. Vois tosiaan kysellä.
                Ei ole PD-suutinta ollut koskaan kourassa, mutta onnistuuko kärkien vaihto perus dieselhuolloissa?

                Näissä suuttimissa, mitä nyt ollaan suunniteltu, on se "hieno" puoli, että tehtaalla tekevät juuri semmosella reikäkoolla haluaa.
                Jos ja kun noita tilailis, niin vois testata Golffissa ensin savutuksen määrää :)

                Comment


                • #9
                  Isompi turbo, niin savutuskin pienenee :) Aika yliräyhät tuollaset 0.300 orkkis golperoon, GT1749 nappula alkaa puhumaan kielillä :D

                  Comment


                    #10
                    Mikä parasta, Golffihan on muuten vakio 1Z :)
                    Joo katotaan nyt, en usko että 0.300:ia tulee tilailtua, jollei saa tarpeeksi innostusta.
                    Racet taitaa olla 6 reikäsiä tai jopa 7 reikäsiä.

                    Comment


                      #11
                      Jos oikein höpöä haluaa ulos niin dss:t on kans oiva vaihtoehto. ;)

                      Comment


                        #12
                        Sitä reikäkokoa tuskin kannattaa rajattomasti kasvattaa, että pysyy pisarakoko kurissa. Siinä mielessä useampi reikäinen olisi parempi.

                        Tai saahan sen pisakoon pieneksi isostakin reijästä, kun tuuttaa tarpeeksi isolla paineella. Ja pumppu kiittää.

                        Comment


                        • #13
                          Jos oikein höpöä haluaa ulos niin dss:t on kans oiva vaihtoehto. ;)
                          Sais olla isommat/enempi reikiä

                          Comment


                            #14
                            Niin no kaikille ei se 300hevosta riitä 1.9sta :D

                            Comment


                            • #15
                              Näyttäis nuo Cumminsin suuttimet olevan vaan kolmella reiällä! Taitaa pisarakoko kasvaa jo vähän liian isoks...
                              http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Edge-...Q5fAccessories

                              Comment


                              • #16
                                Tuo kuva ei sitä kerro, näkyy vaan rungon puoleinen pää.

                                Comment


                                  #17
                                  Alkuperäinen kirjoittaja Ebay
                                  The proprietary process used to create these injector nozzles intricately machines 8 orifices into the tips. Compared to the stock 7-orifice injectors, Jammers feature better atomization, faster fuel flow and an enhanced spray angle.
                                  Taitavat Cumminsin kärjet olla 7-reikäiset. Nuo Jammerin virikärjet on sitten jo 8-reikäiset.

                                  Comment


                                  • #18
                                    mutta alkaa jo soppaa olemaan vähän härskisti koneessa jos panee 5.9l koneeseen tarkotetut virikärjet! vai? :D

                                    Nuo Stage 1 10% tehoa lisää tuovat näkyyvät olevan kanssa 8 reikäiset. Oiskohan tuossa reikäkoko sitten senverran lähellä originaalia, että pystyisi Audiin panemaan. Hintahan on lähes nimellinen 155$ + free shipping!

                                    Comment


                                    • #19
                                      Jammerien laadusta ei ole mitään käsitystä, mutta noita hankkiessa kannattaa selvittää paluukanava eli kuinka saa sökön kärjen vaihdettua uuteen. TDIfreak kertoi DSS-merkkisistä, että neljän kärjen sarjasta on yleensä yksi vaihdettava jotta saa toimivan setin.

                                      Comment


                                        #20
                                        Koskisen edellisen tilauksen tuotteissa ei ole ollut mitään ihmetyksen aihetta. Avautumispaineetkin oli aika tasaisesti muutaman barin sisällä ihan suoraan runkoon asennettuna. Siinä mielessä odottelen ihan mielelläni tämän tuloksia.

                                        Jotenkin veikkaisin, että tuo ilmainen kuljetus koskee Jenkkien kotimarkkinoita. Näinköhän edes toimittavat ulkomaille? Tuohon hintaan joutuu joka tapauksessa laskemaan tullit ja verot vielä päälle, joten edukkaammaksi tulee ottaa eurooppalaisten toimittamat kärjet.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Minkä merkkisiä suuttimia tämä topic koskee? Tarkoitin sitä, että Jammerien laatu suhteessa hintaan voi olla juurikin tuota DSS-tasoa. Kai nuo sen 100tkm menee, samoin kuin halvat kärjet TD-koneissa ennen.

                                          Kunnollinen testi ennen asennusta kertoo:

                                          First Nozzle Opening Pressure ( NOP 1 )
                                          Second Nozzle Opening Pressure ( NOP 2 )
                                          Chatter ( atomization )
                                          Seat leakage
                                          Back – leakage
                                          Print out available showing Leakage Time and NOP 1 and 2

                                          Comment


                                            #22
                                            Valmistajaa en nyt julkisesti halua vielä mainostaa, koska selvitykset on vielä kesken.

                                            Ajatuksen olikin ottaa pienempi satsi ensin.

                                            Mutta mitä noista olen kuullut aikaisemmin, niin ovat tosi tasalaatusia. Ei ole ongelmia saada säätöihin, kuten joillakin muilla isommilla ja tunnetummilla suutinvalmistajilla.
                                            Ei tartte vaihdella neulaa vanhoista suuttimista uusiin, kuten eräässä tapauksessa oli.

                                            Kyse ei ole Jammereista, DSS, tai Bosioista, vaikka italialaisia ovatkin.

                                            Comment


                                              #23
                                              Okei, sain hintoja.
                                              Eli AEL-suutinta vastaavat kulmat ja avautumispaineet. 5 reikää á .260 (Normaali 0.216)

                                              Pienelle erälle eli noin 50kpl suuttimia hintaa kertyy 65e per suutin.
                                              Odotin hieman halvempaa hintaa, mutta koska kyseessä ei ole sarjatuontoa niin kai sen hinnan pitääkin olla kalliimpi.

                                              Arvatenkaan en nyt ota omaan varastoon 50 suutinta, jollei niille ole ostajaa :)

                                              Jos kiinnostusta löytyy tarpeeksi niin tilataan moisia.

                                              Isompi turbo, niin savutuskin pienenee :) Aika yliräyhät tuollaset 0.300 orkkis golperoon, GT1749 nappula alkaa puhumaan kielillä :D
                                              No meikän 1Z:ssa taitaa olla se vakkari GT15, joten se riitä oikee nykysilläkään.
                                              Viimeksi muokannut Puuhapete; 20.2.2009, 11:29.

                                              Comment


                                                #24
                                                Kysyitkö Petri niitä PD-suutinkärkiä? Uskoisin, että järkevällä hinnalla niillekkin olisi menekkiä. Ja äkkiäkös sen selvittää, kun saadaan hinta.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  En ole vielä paneutunu asiaan. Pitää kaivaa tietoa eri lähteistä ja se ei ole aina simppeliä.
                                                  PD-suutinkärkiä kyllä saa, mutta niistä tietojen löytäminen on eri juttu.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Suomessa ei ole kovin montaa pajaa jotka pumpparin kärjet pystyy menestyksellä vaihtamaan. Suostuuko mikään noista ottamaan työn alle epämääräisellä merkillä varustettuja kimppatilaustuotteita? Ja saako suuttimille sitten mitään takuuta? Kannattaa kysellä tuokin asia valmiiksi niin ei tule turhia ostoksia.

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Mistä takuusta nyt puhutaan? Tehdas tietysti antaa takuun tuotteille ja jos firma myy tuotteen niin takuuhan niissäkin on.

                                                      Minä toimin yksityishenkilönä ja mulla on omat kanavat mistä nämä saan.

                                                      Merkki ei ole "epämääräinen". Merkki on Firad. Nämä ei ole kiinatuotantoa, kuten DSS Ultimatet.
                                                      Noissa AEL suuttimissa on aivan sama tilanne kyseessä kuin Bosion suuttimet, joita Kerma myy Race520 nimellä.

                                                      Mutta Race520/DSS fanipoikien ei tartte pelätä mitään. Heidän ei tartte "epämääräsiin" sekaantua.
                                                      Viimeksi muokannut Puuhapete; 24.2.2009, 08:31.

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Aikaa on edellisestä viestistä kulunut, joten onko jollakin lisätietoa aiheesta?

                                                        Pitää hiukan toistaa itseään, kun pistin saman kysymyksen tuonne toiseen topiciin. Itsellä siis heräsi myös mielenkiinto vaihdattaa noi PD kärjet.

                                                        Tuli otettua venakoppa auki tarkistettua nuo suuttimet (rungot), päistä ei tietoa. Rungot ovat seuraavanlaiset. (8v-kansi, konettyyppi BPW, alkuperäinen 103kW):
                                                        038 130 073 BJ
                                                        07-07-05 (vuosimalli?)
                                                        BTC 80146 TR
                                                        PDB 073

                                                        Mitä ja missä?
                                                        -mitä päitä noille rungoille saa ja mitä kannattaa laittaa?
                                                        -mistä kärkiä saa?
                                                        -tarviiko vaihtaa runkoa vai meneekö vanhalla. jos, niin mistä runkoja?
                                                        -missä kannattaa kärkien/suuttimien vaihto suomenmaassa teetättää?

                                                        ehdotuksia otetaan vastaan. mielummin ei Kiina malleja...
                                                        Viimeksi muokannut 0; 25.8.2010, 15:53. Perustelu: Forumilta poistuminen

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Äkkiseltään tulis mieleen vastaukseen 1 kysymyksistä.
                                                          http://www.dieselkontor.de/ ja http://holysmoke.fi/ , ja ruveta noista kyselemään.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Joo nuo olikin tiedossa... nuo versiot on vielä hiukan hakusessa, mutta tuommoisia löytyi PD suuttimiin näin alkuun (lista Tsekkien sivustoilta).

                                                            Fratelli Bosio
                                                            VAG - 1.9/2.0/2.5 TDI - Pumpe-duse (PD)
                                                            SPRINT 783 (1.9TDI PD 85kW/115HP)
                                                            SPRINT 1043 (1.9TDI PD 96-118kW/130-160HP)
                                                            POWERPLUS 783 SPRINT
                                                            POWERPLUS 1043 SPRINT
                                                            RACE 783 (1.9/2.0 8V/2.5 R5 PD)
                                                            RACE 1287 (2.0TDI PD 16V, Bosch)
                                                            RACE PPD (2.0TDI PD 16V, Siemens PPD - piezo)

                                                            Sitä en saanut selville mitä noilla sprinteillä ja powerplussilla on eroa. Jossain keskustelupalstalla oli juttua, että PD Power Plus 1043 antaa 25% lisää tuottoa ja PD Race 783 50% lisää. Eli Noille kun löytäis vielä tarkemmat tekniset tiedot.

                                                            Tuolla muutama asennuskuva
                                                            Viimeksi muokannut 0; 25.8.2010, 15:54. Perustelu: Forumilta poistuminen

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X