Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Todelliset ajetut kilometrit?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Todelliset ajetut kilometrit?

    Voiko Vag-com:lla tarkastaa kilometrit jollakin lailla? Muuttaa ei pysty, mutta tuo tarkastus ilmeisesti jotenkin onnistuu?

    #2
    Kyllä ne sieltä jostakin kentästä näkee, mutta en muista mistä. Selaamalla sen löysin. Onko se lukema sitten faktaa, ja pystyykö senkin muuttamaan, en tiedä.

    Comment


    • #3
      Onko kukaan käynyt esim. merkkiliikkeessä tarkistuttamassa kilometrejä? Kuinka innokkaita ovat kyseiseen toimenpiteeseen ja mitä maksaa?

      Comment


        #4
        Eikö siellä näy ihan sama lukema kuin mittarissakin, tietääkseni ei tallennu muualle

        Comment


        • #5
          ei se aivan sama lukema ole.. muutaman kilometrin heittoja ainakin parissa a4 ollut joista olen katsonut. Johtuisko mittarivirheestä tuo heitto, siitä en tiedä.. Molemmat autot ollut tuontiautoja

          Comment


            #6
            Jos kattoo instrumentsin alta, jos muistan oikein, niin on sama kuin mittaristossa. Onko jossain muuallakin tuo kilometrimäärä?

            Comment


            • #7
              eculta taisi löytyä jostain kentästä myös. Joskus kun noita lukemia ihmettelin niin PocketPC:ssä toimiva VAGCheck näytti eri lukemaa kuin VAG-COM eli tuosta voisi päätellä että ainakin kahdessa paikassa tieto on.

              VAG-COM:lla pystyy tyhjän/uuden mittariston kilometrit asettamaan halutuksi mutta käytössä olleen kilometrien muuttaminen ei VAG-COM:lla onnistu.

              Comment


              • #8
                Mittarinlukeman tarkastus

                Näkeekö vag-comilla jos digimittarisen auton mittarinlukemaa on käyty ruuvaamassa? Tai onko olemassa jotain muuta softaa, jolla tuon voisi tarkistaa.


                edit: otsikon kirjoitusvirhe korjattu

                Comment


                  #9
                  Eipä oikein voi. Vag-Com näyttää saman kuin mittaristo.

                  Comment


                  • #10
                    Uusin vag-commi osaa laskea jostain automalleista ajetut kilometrit moottorinohjausyksiköstä.

                    Comment


                      #11
                      Mittaristossa ja moottorinohjausyksikössä pitää olla samat kilometrit, muuten ei taida mittaristo pelittää. Mittarin ruuvaajat kyllä osaa muuttaa ne molempiin paikkoihin, ei muuten ruuvaus onnistu ollenkaan.

                      Comment


                        #12
                        Ei tarvitse olla ainakaan minun autossa. Hyvin toimii vaikka laittaa toisen ECUn paikalleen jossa on eri kilometrit (jos ne siellä edes ovat muistissa).

                        Uudemmissa voi olla taas jo toinen juttu...

                        Comment


                          #13
                          Oho, mun tieto tulee noista korjausoppaista ja Ross-techin ohjeista, näköjään käytäntö on erilainen. Ootko Mikko ajanut pidempään silleen että on eri lukemat mittaristossa ja Motronicissa?

                          Mulla on myös semmonen käsitys, että mittaristo päivittää kohtuullisen harvoin lukeman moottorinohjaukseen, säästääkseen Flashmuistia, sen rajallisen kirjoitusmäärän takia.

                          Kattelin joskus omia lukemia ja ne heitti toisistaan about 100km.

                          Comment


                            #14
                            Olen ajanut muutaman tuhat kilometriä.

                            Mistäs sen ECUn kilsat näkee? Mittaristolta olen ne löytänyt, mutten moottorista.

                            Comment


                              #15
                              En muista enää tarkkaan, että missä ne oli. Mulla on semmonen muistikuva, että Measuring blokeista löyty.

                              Comment


                              • #16
                                tuo oiskin mukava tietää jos ne tosiaan näkee jostain measuring blockista...

                                Comment


                                • #17
                                  Kilometrien tarkastus

                                  Hei!

                                  Huomenna olisi tarkoitus hakea A3 1.9Tdi -00.
                                  Kyseinen peli saksasta uitettu. Mittarissa 164Tkm.
                                  Missä voi tarkastaa kilometrien paikkansapitävyyden, vai onko se ylipäätään mahdollista. Autossa on ajotietokone.
                                  Mielellään PK-seudulla.

                                  Comment


                                    #18
                                    Käsittääkseni kilometrien tarkistus on mahdollista vain silmämääräisellä tarkastelulla, mihinkään ei kait jää jälkiä mahdollisesta mittarin "ruuvaamisesta". Toisaalta, mitä väliä niillä kilometreillä on, jos auto on kunnossa ja siisti?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Eikö VAG-autojen huoltohistoria tallennu aika hyvin johonkin tietokantaan Saksassa?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Itse ainakin sain Saksasta täydellisen huoltohistorian omaani ihan vaan sähköpostilla pyytämällä. Etsin vain leimat lyöneen firman yhteystiedot netistä ja muutamassa tunnissa tuli vastaus.
                                        Jos myyjä oikein haluaa myydä, hoitaa varmaan asian puolestasi?
                                        Ei taida muuten mihinkään jäädä auton muistiin et aika vaikea siitä tarkastella.

                                        Ja terve järki autoa tutkiessa auttaa, oli auto mistä maasta tahansa. Ei ne siellä Saksassa niin järjestelmällisesti niitä väärennä kuin meidän lehdistö ym. pelottelee.. Petos se on siinäkin maassa. Ja ei se sano että Suomi-autossa takuuvarmasti oikeat kilsat olisi...

                                        Comment


                                        • #21
                                          Todelliset ajetut kilometrit?

                                          Olisiko kenelläkään mielessä mitään varmaa keinoa, tuohon yllä olevaan kysymykseen.
                                          Penkit, ratti ja polkimet eivät mielestäni ole niitä parhaimpia. Ne kun voidaan aika pienellä rahalla vaihtaa, vaikka kolariautoista. Olisiko jotain parempaa ehdolla?
                                          Tuontiauton huoltokirjaankaan ei ole välttämättä uskomista, osataanhan rahaakin väärentää.

                                          Aika yllättävää on että Saksasta tuoduissa (esim. Audi TT -99, -00) on vain reilu satatonnia tai alle mittarissa. Täällä tuoreemmassa A3 on tuplasti enemmän. Tosiasiassa ei tuo edellinen ole lainkaan yllätävää - koska käytetyn auton hinta määräytyy aika paljon kilomerienkin mukaan.

                                          Vielä kun on tunnettua se miten helppoa ruuvauttaa kilometrit - niin parempia tsekkauskohteita niiden todentamiseen tarvittaisin - onko sellaisia?? Eipä taida olla muita kun - ostaa uusi auto.
                                          Kysymys on mielestäni aika tärkeä, sillä mittarilukeman mukaan aika paljon pelataan kun autolle hintaa määrätään.

                                          Comment


                                            #22
                                            Ei niitä oikein mitenkään loppujen lopuksi voi varmistaa. Onko niillä nyt niin väliä, jos auto on kunnossa kaikin puolin? Mieluummin katsoo auton osien kuntoa kuin kilometrilukemaa.

                                            Huoltokirja on ihan ok, merkkihuollot jäävät lisäksi firman järjestelmään, joten ne voi yleensä jäljittääkin.

                                            Jos haluaa välttää yllätykset, ostaa Saksasta isosta merkkiliikkeestä auton, jossa on täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja. Ihan yhtä luotettavaa se on ostaa auto Saksasta tai Suomesta. Saksassa myyjää koskee itseasiassa tiukemmat vastuut kuin Suomessa.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Eikä Saksassakaan järjestään ruuvata kaikkien autojen mittareita. Tosiasia vaan on, että siellä autoja vaihdetaan useammin ja esim. dieselveron puuttuminen näkyy dieseleiden huomattavasti vähemmissä ajokilometreissä.

                                              Mitä moottoripyörää saksalaisten kanssa juttelin niin lähinnä hekin välttävät mm. välimeren maista (Turkki, Tunisia, yms) tulevilta jobbareilta ostamista. Ilmeisesti heidän parissaan ruuvailu ei ole mitenkään harvinaista vaikka se onkin Saksassa rankaistava teko.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Näköjään järjestään Saksasta tulleissa autoissa (TT) on sellainen sopiva 112-140tkm mittarilukema. Joka ei vielä tunnu pahalta. Minuun ei kuitenkaan uppoa tuo, että 8-9v vanhalla autolla olisi ajettu noin vähän. Lisäksi vielä autolla, jolla on aika mukava ajaa.

                                                Espoon Audi liikkeessä -05 TT jossa melkein satatonnia mittarissa - se kuulostaa jo aika realistiselta. Mittaria ei ole varmastikaan ruuvattu. Tosiasiahan on se, että noissa kun tuppaa nuo mittarit hajoamaan - niin ne sitten vaihdetaan ja uusi mittari varmaan alkaa pyörimään nollasta.

                                                Minulle ainakin noilla lukemilla on merkitystä. Sillä jos mittarissa on parisataatonnia niin tietää se varmaaan aiemmin lisää huoltokustannuksia kuin puolta vähemmän ajetussa. Isompia remppoja siis.

                                                Rahaahan noilla mittarilukemilla tehdään, eikä siinä mitään jos ne vain pitäisivät paikkansa.

                                                Comment


                                                • #25
                                                  minusta taas -05 ajettu 100tkm on aika reilusti päästelty kun ottaa huomioon auton mallin. omassa pitää kilometrit paikkansa, koko historia on selvillä. se on ruotsiauto, ostaessa 111tkm ajettu ja vuosimalli 2000. otettu kuitenkin syksyllä 99 käyttöön. joten minusta aivan realistinen kilometrimäärä se ~100tkm -99/00 TT:lle. ei se kuitenkaan mikään reissuauto ole jolla käy koko perhe asuntovaunun kanssa kiertämässä eurooppaa.

                                                  meillä kilometrejä tulee siihen kyllä ihan kivasti (2kk/4tkm), sillä toisin kuin esim saksassa, meillä se on talouden ainoa auto jolla ajetaan ne kaikki reissutkin. ensi viikonloppunakin lähdetään käymään helsingissä ja kohta perään rovaniemellä.
                                                  meillä se vaan on kahden hengen talouteen passelin kokoinen, mukavan tehokas, hyvän näköinen auto, jolla on mukava ajaa matkaakin. hieman poikkeuksellisesti ihan normi käyttöauto siis.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Jo kymmenen vuotta vanhassa autossa mittarissa näkyvät kilometrit ei merkitse muuta kuin psykologisella tasolla. Auton kunto on helppo todeta itse koeajamalla ja syynämällä joka paikka lävitse. Ylläreitä voi tulla aina, oli auto ajettu 150tkm tai 250tkm.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Näköjään järjestään Saksasta tulleissa autoissa (TT) on sellainen sopiva 112-140tkm mittarilukema. Joka ei vielä tunnu pahalta. Minuun ei kuitenkaan uppoa tuo, että 8-9v vanhalla autolla olisi ajettu noin vähän. Lisäksi vielä autolla, jolla on aika mukava ajaa.

                                                      Espoon Audi liikkeessä -05 TT jossa melkein satatonnia mittarissa - se kuulostaa jo aika realistiselta. Mittaria ei ole varmastikaan ruuvattu. Tosiasiahan on se, että noissa kun tuppaa nuo mittarit hajoamaan - niin ne sitten vaihdetaan ja uusi mittari varmaan alkaa pyörimään nollasta.
                                                      Saksassa nyt ihmisillä vaan on varaa ostaa kunnon auto vaikkeivät sillä 30 tonnia ajamisesta nauttisikaan vuodessa.
                                                      Mulla on Itävallasta haettu `99 tdi ja nyt taulussa 140tkm. kolmannen tämmöisen kokemuksella väitän että paikkansa pitää tämäkin.Suomessa varmaan yhtään <2000 diesel audia ajettu alle 200tkm.
                                                      Tässä AFN-koneessa kyllä korostuu se, että 300tkm ei tunnu missään jos on pidetty huolta, eli ei kannata ostaa kilometrejä vaan auto.
                                                      Viimeksi muokannut kontio; 29.7.2008, 22:46. Perustelu: selvennystä

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Saksassahan saa nykyjään isot sakot mittarin ruuvaamisesta. Sanktio tuli voimaan 1,5v sitten. Jos joku väittää ettei suomessa häkkikauppiaat ruuvaa mittareita niin ei tiedä mistä puhuu...

                                                        Ja keski-euroopassa yleensä autoja perheessä useampi. Kaupunkiajot (varsinkin isoissa kaupungeissa) ajetaan perheen pienellä kakkos-kolmos autolla...

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Mulla 7,5v vanha auto ja mittarissa 107tkm. Tekee reilu 14tkm/v. Kaikki eivät aja paljoa, joten voi se pitää paikkaansa.

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Eikös juuri n.150tkm ajetussa autossa ole kaikki mahdolliset viat? Alustanpuslat loppu, jarrut loppu, pyöränlaakerit loppu eli siis kaikki kuluvat osat uusittava. 200tkm mennyssä kaikki on just keretty laittaa ja pantu vehkeet myyntiin kun meni omat ja mummonkin rahat korjaamiseen.

                                                            Itse en mittarilukemalle kovasti perusta, mutta veljen "130 tkm" ajettu -95 B4 on siistimmässä kunnossa kuin yksikään näkemäni 200tkm ajettu auto. Vaikka sillä olis ajettu 300tkm on se mielestäni ollut kelpo peli.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X