Voiko Vag-com:lla tarkastaa kilometrit jollakin lailla? Muuttaa ei pysty, mutta tuo tarkastus ilmeisesti jotenkin onnistuu?
Kuulutus
Collapse
No announcement yet.
Todelliset ajetut kilometrit?
Collapse
X
-
ei se aivan sama lukema ole.. muutaman kilometrin heittoja ainakin parissa a4 ollut joista olen katsonut. Johtuisko mittarivirheestä tuo heitto, siitä en tiedä.. Molemmat autot ollut tuontiautoja
Comment
-
eculta taisi löytyä jostain kentästä myös. Joskus kun noita lukemia ihmettelin niin PocketPC:ssä toimiva VAGCheck näytti eri lukemaa kuin VAG-COM eli tuosta voisi päätellä että ainakin kahdessa paikassa tieto on.
VAG-COM:lla pystyy tyhjän/uuden mittariston kilometrit asettamaan halutuksi mutta käytössä olleen kilometrien muuttaminen ei VAG-COM:lla onnistu.
Comment
-
Oho, mun tieto tulee noista korjausoppaista ja Ross-techin ohjeista, näköjään käytäntö on erilainen. Ootko Mikko ajanut pidempään silleen että on eri lukemat mittaristossa ja Motronicissa?
Mulla on myös semmonen käsitys, että mittaristo päivittää kohtuullisen harvoin lukeman moottorinohjaukseen, säästääkseen Flashmuistia, sen rajallisen kirjoitusmäärän takia.
Kattelin joskus omia lukemia ja ne heitti toisistaan about 100km.
Comment
-
Itse ainakin sain Saksasta täydellisen huoltohistorian omaani ihan vaan sähköpostilla pyytämällä. Etsin vain leimat lyöneen firman yhteystiedot netistä ja muutamassa tunnissa tuli vastaus.
Jos myyjä oikein haluaa myydä, hoitaa varmaan asian puolestasi?
Ei taida muuten mihinkään jäädä auton muistiin et aika vaikea siitä tarkastella.
Ja terve järki autoa tutkiessa auttaa, oli auto mistä maasta tahansa. Ei ne siellä Saksassa niin järjestelmällisesti niitä väärennä kuin meidän lehdistö ym. pelottelee.. Petos se on siinäkin maassa. Ja ei se sano että Suomi-autossa takuuvarmasti oikeat kilsat olisi...
Comment
-
Todelliset ajetut kilometrit?
Olisiko kenelläkään mielessä mitään varmaa keinoa, tuohon yllä olevaan kysymykseen.
Penkit, ratti ja polkimet eivät mielestäni ole niitä parhaimpia. Ne kun voidaan aika pienellä rahalla vaihtaa, vaikka kolariautoista. Olisiko jotain parempaa ehdolla?
Tuontiauton huoltokirjaankaan ei ole välttämättä uskomista, osataanhan rahaakin väärentää.
Aika yllättävää on että Saksasta tuoduissa (esim. Audi TT -99, -00) on vain reilu satatonnia tai alle mittarissa. Täällä tuoreemmassa A3 on tuplasti enemmän. Tosiasiassa ei tuo edellinen ole lainkaan yllätävää - koska käytetyn auton hinta määräytyy aika paljon kilomerienkin mukaan.
Vielä kun on tunnettua se miten helppoa ruuvauttaa kilometrit - niin parempia tsekkauskohteita niiden todentamiseen tarvittaisin - onko sellaisia?? Eipä taida olla muita kun - ostaa uusi auto.
Kysymys on mielestäni aika tärkeä, sillä mittarilukeman mukaan aika paljon pelataan kun autolle hintaa määrätään.
Comment
-
Ei niitä oikein mitenkään loppujen lopuksi voi varmistaa. Onko niillä nyt niin väliä, jos auto on kunnossa kaikin puolin? Mieluummin katsoo auton osien kuntoa kuin kilometrilukemaa.
Huoltokirja on ihan ok, merkkihuollot jäävät lisäksi firman järjestelmään, joten ne voi yleensä jäljittääkin.
Jos haluaa välttää yllätykset, ostaa Saksasta isosta merkkiliikkeestä auton, jossa on täydellinen merkkiliikkeen huoltokirja. Ihan yhtä luotettavaa se on ostaa auto Saksasta tai Suomesta. Saksassa myyjää koskee itseasiassa tiukemmat vastuut kuin Suomessa.
Comment
-
Eikä Saksassakaan järjestään ruuvata kaikkien autojen mittareita. Tosiasia vaan on, että siellä autoja vaihdetaan useammin ja esim. dieselveron puuttuminen näkyy dieseleiden huomattavasti vähemmissä ajokilometreissä.
Mitä moottoripyörää saksalaisten kanssa juttelin niin lähinnä hekin välttävät mm. välimeren maista (Turkki, Tunisia, yms) tulevilta jobbareilta ostamista. Ilmeisesti heidän parissaan ruuvailu ei ole mitenkään harvinaista vaikka se onkin Saksassa rankaistava teko.
Comment
-
Näköjään järjestään Saksasta tulleissa autoissa (TT) on sellainen sopiva 112-140tkm mittarilukema. Joka ei vielä tunnu pahalta. Minuun ei kuitenkaan uppoa tuo, että 8-9v vanhalla autolla olisi ajettu noin vähän. Lisäksi vielä autolla, jolla on aika mukava ajaa.
Espoon Audi liikkeessä -05 TT jossa melkein satatonnia mittarissa - se kuulostaa jo aika realistiselta. Mittaria ei ole varmastikaan ruuvattu. Tosiasiahan on se, että noissa kun tuppaa nuo mittarit hajoamaan - niin ne sitten vaihdetaan ja uusi mittari varmaan alkaa pyörimään nollasta.
Minulle ainakin noilla lukemilla on merkitystä. Sillä jos mittarissa on parisataatonnia niin tietää se varmaaan aiemmin lisää huoltokustannuksia kuin puolta vähemmän ajetussa. Isompia remppoja siis.
Rahaahan noilla mittarilukemilla tehdään, eikä siinä mitään jos ne vain pitäisivät paikkansa.
Comment
-
minusta taas -05 ajettu 100tkm on aika reilusti päästelty kun ottaa huomioon auton mallin. omassa pitää kilometrit paikkansa, koko historia on selvillä. se on ruotsiauto, ostaessa 111tkm ajettu ja vuosimalli 2000. otettu kuitenkin syksyllä 99 käyttöön. joten minusta aivan realistinen kilometrimäärä se ~100tkm -99/00 TT:lle. ei se kuitenkaan mikään reissuauto ole jolla käy koko perhe asuntovaunun kanssa kiertämässä eurooppaa.
meillä kilometrejä tulee siihen kyllä ihan kivasti (2kk/4tkm), sillä toisin kuin esim saksassa, meillä se on talouden ainoa auto jolla ajetaan ne kaikki reissutkin. ensi viikonloppunakin lähdetään käymään helsingissä ja kohta perään rovaniemellä.
meillä se vaan on kahden hengen talouteen passelin kokoinen, mukavan tehokas, hyvän näköinen auto, jolla on mukava ajaa matkaakin. hieman poikkeuksellisesti ihan normi käyttöauto siis.
Comment
-
Näköjään järjestään Saksasta tulleissa autoissa (TT) on sellainen sopiva 112-140tkm mittarilukema. Joka ei vielä tunnu pahalta. Minuun ei kuitenkaan uppoa tuo, että 8-9v vanhalla autolla olisi ajettu noin vähän. Lisäksi vielä autolla, jolla on aika mukava ajaa.
Espoon Audi liikkeessä -05 TT jossa melkein satatonnia mittarissa - se kuulostaa jo aika realistiselta. Mittaria ei ole varmastikaan ruuvattu. Tosiasiahan on se, että noissa kun tuppaa nuo mittarit hajoamaan - niin ne sitten vaihdetaan ja uusi mittari varmaan alkaa pyörimään nollasta.
Mulla on Itävallasta haettu `99 tdi ja nyt taulussa 140tkm. kolmannen tämmöisen kokemuksella väitän että paikkansa pitää tämäkin.Suomessa varmaan yhtään <2000 diesel audia ajettu alle 200tkm.
Tässä AFN-koneessa kyllä korostuu se, että 300tkm ei tunnu missään jos on pidetty huolta, eli ei kannata ostaa kilometrejä vaan auto.
Comment
-
Saksassahan saa nykyjään isot sakot mittarin ruuvaamisesta. Sanktio tuli voimaan 1,5v sitten. Jos joku väittää ettei suomessa häkkikauppiaat ruuvaa mittareita niin ei tiedä mistä puhuu...
Ja keski-euroopassa yleensä autoja perheessä useampi. Kaupunkiajot (varsinkin isoissa kaupungeissa) ajetaan perheen pienellä kakkos-kolmos autolla...
Comment
-
Eikös juuri n.150tkm ajetussa autossa ole kaikki mahdolliset viat? Alustanpuslat loppu, jarrut loppu, pyöränlaakerit loppu eli siis kaikki kuluvat osat uusittava. 200tkm mennyssä kaikki on just keretty laittaa ja pantu vehkeet myyntiin kun meni omat ja mummonkin rahat korjaamiseen.
Itse en mittarilukemalle kovasti perusta, mutta veljen "130 tkm" ajettu -95 B4 on siistimmässä kunnossa kuin yksikään näkemäni 200tkm ajettu auto. Vaikka sillä olis ajettu 300tkm on se mielestäni ollut kelpo peli.
Comment
Comment