Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Voiko Audin huolto olla näin huono?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Voiko Audin huolto olla näin huono?

    Kävin aamulla viemässä auton 3. huoltokertaan samasta viasta. 4:ttä käyntikertaa ei voi laskea, kun autoon ei tehty mitään, vain koeajo.

    Auto oireilee satunnaisesti, mikä tekee ongelmasta haasteellisemman, mutta ongelman ydin on se, miten huoltohenkilökunta kohtelee asiakasta.

    1. huoltokerta: Kaikki kunnossa, ei siellä mitään vikaa ole. (Kenties kuvittelin)
    2. huoltokerta: Suomen olosuhteet aiheuttavat ongelmia -> 110 e lasku
    2.1 huoltokerta 3km ajon jälkeen, "no varataan uusi aika". -> ei hyvitystä
    3. liikkeessä käynti . Annettiin testiohjeita ongelman varalle ja todettiin, että kyllä sieltä takuuaikana jotain hajoaa joka paljastaa syyn oireisiin. (Juuri näin. Mitähän varten menin merkkihuoltoon?)
    4. huoltokerta: Ei me sijaisautoa anneta, koska mietin liikaa liikettä ja ajoin pohjanmaalta tamperetta kohti ja sain vietyä auton huoltoon.

    Aina on sama vika / oireet, mutta asiakaspalvelu on ollut todella ala-arvoista. Itse en ole autoinsinööri, joten ehkä en ole osannut kuvata tarpeeksi hyvin oireita.

    Onko tämä ihan normaalia Audi-hengen mukaista vai johtuuko palvelualttius allekirjoittaneesta? Lisäksi minua huolestuttaa asenne, jolla asiakas päästetään lähtemään "raivoa puhkuen" liikkeestä autolla, joka saattaa jättää tielle.

    Luulen, että maahantuojaa edes kiinnostaisi huolehtia, että merkkihuollossa käyneet Audit sentään olisivat ajokunnossa.

    Jos auton vaihto olisi hieman edes ajankohtainen, niin huoltopalvelun johdosta vaihtaisin merkkiä. Voisi maahantuoja ruveta pikkuhiljaa keskittymään jälkimarkkinointiin.

    Luulen, että myyjiä rupeaa pikku hiljaa korpeamaan, että huolto karkottaa asiakkaat ammattitaidollaan

    4. huoltokerran tulosta odottaessa, kävin jo kyselemässä myyjältä, että mitä jos vaihdetaan autoa pikku hiljaa toiseen, kun en haluaisi enää tapella/riidellä. Alkuperäinen syy miksi Audiin päädyin oli, että saan luotettavan auton.

    Merkkiä en haluaisi vaihtaa (vielä) ja takuun takia on pakko viedä merkkihuoltoon.

    Onko kenelläkään keinoa miten tuota jälkimarkkinointia pystyy parantamaan? En haluaisi uhata kuluttaja-asiamiehellä?

    #2
    Näyttää siltä että konsernin pomot on laskeneet että panostamalla lisää jälkimarkkinointiin eivät saa riittävästi tuottoa tälle panokselle. Eli asiakkaita riittää muutenkin ja markkinaosuus ei nouse tarpeeksi verrattuna menoihin.

    Näyttää myös että jälkimarkkinä pomoiksi on löytynyt hieman heikommalla asiakaspalvelutaidolla olevia kavereita tai sitten johtoporras on vetänyt linjan, minimipalvelulla maksimitulos, jota kaverit noudattaa.

    Comment


      #3
      Mites se Audisi oireilee ajossa?

      Comment


      • #4
        Voiko Audin huolto olla näin huono?
        Lyhyesti; Valitettavasti voi eikä TM:n huoltovertailussakaan ole kovin mairittelevia tuloksia herunut, ainoana iloisena poikkeuksena eräs pohjoisemman Suomen liike. (Onnnistuivatkohan huomaamaan kyseessä olevan TM:n testiauton?)

        Merkkiä en haluaisi vaihtaa (vielä) ja takuun takia on pakko viedä merkkihuoltoon.
        Jälleenmyyjällä ei ole EU-säädösten mukaan oikeutta vaatia nimenomaisesti merkkihuoltojen käyttöä takuuehdoissa. Tosin valitettavasti käytännössä vain merkkihuollot täyttävät huolloille asetetut vaatimukset.

        Audilla taitaa olla järkevintä ajella sen verran vanhemmalla autolla ettei tarvi enää merkkihuoltojen toiminnasta kärsiä. :/

        Comment


        • #5
          Tuolla on jotain keskustelua asiasta.

          Comment


            #6
            Aivan, omaani en mielelläni merkkiliikkeeseen vie. Tuo minun ei ole enää takuunalainen, mutta ei toi takuuvelvoite mihinkään katoa vaikka sitä muualla huollattaa.

            Merkkiliikkeseen en vie siksi, koska nuo testit ja käytännön kokemukset osoittavat, että lopputuloksessa on parantamisen varaa. Lisäksi pystyn tekeemään aika paljon noita hommia itse. Mutta täytyy sanoa, että palvelu ym. on asiallista ja loppujen lopuksi hommat on aina saatu kuntoon.
            Viimeksi muokannut Jari74; 31.1.2008, 15:10.

            Comment


              #7
              Onko tämä ihan normaalia Audi-hengen mukaista
              Siis juu, kyllä tämä on normaali suomalainen toimintatapa. Maahantuojan opettama ja suurella vaivalla vaalima. Asiakas on aina väärässä ja maahantuojan osaaminen ylittää jopa tehtaan näkemyksen tyyppivioista. Vaikka autossasi olisi saksassa tehtaan myöntämä tyyppivika, niin suomessa se on ominaisuus. Asiakaspalvelun asenteen korjaamiseen tarvitsee vain muuttaa muualle tai vaihtaa merkkiä. :(

              Comment


              • #8
                Voihan autossa oikeasti olla sellainen vika ettei sitä löydy ellei se oireile. Tai vaikka itse saisi oireilun päälle niin välttämättä korjaamo ei osaa jokaista millintarkkaa asiaa tehdä juuri samalla tavalla että saisivat vian päälle. Joskus viat ovat yksinkertaisesti hankalia.

                Tuli vaan sellainen mieleen että jos leivänpaahdin ei toimi niin senhän saa vaihtaa uuteen toimivaan jos vanhaa ei saa korjattua. Mutta miten on autojen kohdalla, onko edes teoriassa mahdollista saada kokonaan uusi auto takuuvaihtona?

                Comment


                  #9
                  Eipä ole ei. Eli siellä autonkansiossa minkä uuden auton mukana saa, on sellainen noin veikkaustositteen kokoinen lappu, missä lukee noin 5pisteen printillä, mitä p*skan vaihtaminen toimivaan maksaa. Tyyliin: 100€/ajokilometri on arvonalenema ja kaikki kulut asiakkaan piikkiin. No, kuluttajariitalautakunta sitten reiluna instanssina puolittaa tuon summan ja asiakkaan maksettavaksi jää enää sellaiset 1k€/kk vuoden auton omistamisesta ja siitä 4kk ajamisesta kälyisellä Pololla. Nimimerkillä: arvatkaa mistä tämän tiedän?

                  Comment


                  • #10
                    Tuolta TM:n keskustelusta:

                    Sama juttu omassa tutussa merkkiliikeeessä, mistä auto on ostettu ja huollettu. Siellä ystävällinen huoltoneuvoja sanoo, että laitetaan auto kuntoon. Kustannukset laitetaan kolmeen osaan (maahantuoja, korjaamo ja myyjä). Kaiken lisäksi asiakas saa automyyjältä korjauksen ajaksi auton ajoon, ettei tarvitse kävellä tai ajaa taksilla.
                    Missä suomalaisessa merkkiliikkeessä ymmärretään myös jälkimarkkinoinnin tärkeys? Toistaiseksi ei ole tullut vielä kuin 1 liike vastaan missä jälkimarkkinointi on omalla kohdalla hoidettu asiallisesti. (Stockmann-tavaratalot)

                    Comment


                      #11
                      Entisessä A4:ssa oli käynnistys ongelmia. 5 kertaa vein auton audi center tampereelle korjattavaksi. Sitten kuvailin vian kaverille jolla oli samanlainen ongelma omassa A4:ssa. Kuudennella kerralla käskin vaihtamaan konehuoneen lämpötila anturin ja siihen loppu ongelmat. Siinä firmassa en enää huollata autoani.

                      Comment


                      • #12
                        Väsytystaistelu on kääntymässä voitokseni, vaikka usko meinaa loppua matkalla. Vaihdoin hyökkäyssuuntaa auton myyjän kautta. Hän ymmärsi, että uutta Audia ei välttämättä tule talouteen, jos nyt homma ei ala toimia.

                        Ongelma on saatu rajattua S-tronic vaihteistoon, mutta oikein mitään "syytä" ei oikein ole vielä löytynyt. Asiaa tutkitaan yön yli.

                        Vika on ollut sen verran mystinen, että auto haisee todella voimakkaasti palaneelle ja välillä ajon aikana kuuluu rahinaa (metallinen hankaus). Mystisyyden tuo se, että oireet tulevat välillä eivät aina. Todella helppoa korjattavaa, mutta siksi vien autoni merkkiliikkeseen.

                        Jarrut tarkistettiin ensin, mutta niistä ei löytynyt mitään vikaa. Kivi palojen välissä (tm), muta puhdistuksen jälkeen vika ei korjaantunut. Koeajolenkillä huoltoneuvojan kanssa sain ohjeeksi ruveta epäilemään, että jospa vaihdelaatikossa on ongelma. Se selittää taas sen että auto välillä nykii ja vaihdelaatikko "nukkuu" välilä vaihdon, eli jää hetkeksi pienellä vaihteella jurramaan.

                        Minkä itse koen kiusalliseksi, on se, että joudun vaatimaan palvelua. Jokaisella automerkillä on vikoja, mutta yleensä vikoja pyritään korjamaan siten, että asiakkaalle ei aiheudu kohtuutonta vaivaa. Jos vikaa ei saada korjattua pyritään lepyttämään asiakasta.

                        Tällä jälkimarkkinoinnin pienellä parantamisella tulee kaikille parempi mieli ja merkki saisi hieman arvostustaan takaisin.

                        Toinen minkä huomasin, että mikä hieman auttaa taistelussa on asemasota / väsytystaktiikka. Auto kannattaa viedä näemmä niin monta kertaa huoltoon kunnes vika on korjattu. Oletan että asiakastiedoissani lukee jo isolla "ASIAKAS ON ISO MU???U!!. Jollei lue, niin olen pettynyt. =)

                        Comment


                          #13
                          Alkuperäinen kirjoittaja liki
                          Missä suomalaisessa merkkiliikkeessä ymmärretään myös jälkimarkkinoinnin tärkeys? Toistaiseksi ei ole tullut vielä kuin 1 liike vastaan missä jälkimarkkinointi on omalla kohdalla hoidettu asiallisesti. (Stockmann-tavaratalot)
                          Maakunnan Auto, Seinäjoki. Myy ja huoltaa Toyotaa.

                          Comment


                          • #14
                            Eikö joku Saksaa hyvin kirjoittava/puhuva voisi lähettää reklamaation koko Audiclubin ja Suomen Audiharrastajien puolesta?

                            Kaikki allekirjoittaisivat ja lisäksi liitteenä esim. muutamia surkeita tapauksia.

                            Varmasti ainakin lukisivat. Se on asia erikseen mitä asialle tapahtuu, mutta pitäähän asiaan jotenkin puuttua. Näitä tuntuu kuulevan nykyään jatkuvasti.

                            Comment


                              #15
                              Kyllä ne ymmärtää ihan englanniksi kirjoitettuja postejakin =) Kerran reklamoin sinne, mutta he ohjasivat sen suomen maahantuojalle joka puolestaan hoiti homman mallikkaasti.
                              Viimeksi muokannut Jari74; 31.1.2008, 15:27.

                              Comment


                              • #16
                                Samoin minä reklamoin sinne Saksaan. Käskivät kääntymään VV-auton puoleen josta ei sitten ketään tahtonut saada kiinni. P*rseestä koko touhu maahantuojalla.

                                Täällä meilläpäin tojotamiehet oikein herkutellen odottavat että mikä audista aina laukeaa jotta pääsevät ilkkumaan. Toyotan jälkimarkkinointi ja huolto toimii kyllä erittäin hyvin. Osia vaihdetaan oma-aloitteisesti ja usein omaan piikkinkin jos huomataan että auto huomatun epäkohdan perusteella tulee todennäköisesti uudestaan huoltoon lähitulevaisuudessa. Toisaalta vaihdetaan Pörhölläkin osia oma-aloitteisesti mutta vianetsintämenetelmänä näemmä käytetään ensisijaisesti juuri tuota osan vaihtoa. Jos arvaus menee pieleen niin asiakas maksaa aina.

                                Comment


                                • #17
                                  Heh. Hyvin Tero kirjoitit. Tekstisi on täyttä totta. Toyota aikoinani olin hyvin tyytyväinen huoltoihin (Juhan Auto). Homma toimi ja firma ei turhista ruvennut vääntämään kättä vaan maksoi jopa omasta pussista joitain tapauksia jotka olivat esim. takuun osalta hieman epäselviä.
                                  Audiin vaihdettuani huollon taso on romahtanut. Pörhö veloittaa kaikesta.. tosiaan jopa osista joita ei tarvitsisi vaihtaa. Kyllä sais Pörhön sällit käydä Juhan Autossa ottamassa vähän oppia asiakaspalvelusta.

                                  Comment


                                  • #18
                                    uudehkojen autojen omistajat antavat arvoa merkkihuolletun auton erilaisille lisäturville: mm. pitkä varaosatakuu ja liikkumisturva
                                    Aikaisemmin olen jo kertonut tuttavastani, joka oli lähtenyt ajelemaan vuoden-parin vuoden ikäisellä golffilla Kuopiosta Turun suuntaan ja Lahden tienoilla oli keltainen moottorivalo kehottanut pysähtymään. Ohjekirjan mukaan auto pitää toimittaa merkkihuoltoon. Koska oli viikonloppu, liikkumisturva ei palvellut. Omistajalla oli kuitenkin vapaaehtoisen autovakuutuksen keskeytysturva, joka korvasi hinauksen (merkki)korjaamolle, vuokra-auton ja hotellimajoitukset kahdelle hengelle.

                                    Monet tunnetut tarvikeosat ovat samalta linjalta kuin alkuperäiset VAG -osat ja vähintään vuoden takuulla.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Alkuperäinen kirjoittaja yogo Näytä viesti
                                      Väsytystaistelu on kääntymässä voitokseni, vaikka usko meinaa loppua matkalla. Vaihdoin hyökkäyssuuntaa auton myyjän kautta. Hän ymmärsi, että uutta Audia ei välttämättä tule talouteen, jos nyt homma ei ala toimia.

                                      Ongelma on saatu rajattua S-tronic vaihteistoon, mutta oikein mitään "syytä" ei oikein ole vielä löytynyt. Asiaa tutkitaan yön yli.

                                      Vika on ollut sen verran mystinen, että auto haisee todella voimakkaasti palaneelle ja välillä ajon aikana kuuluu rahinaa (metallinen hankaus). Mystisyyden tuo se, että oireet tulevat välillä eivät aina. Todella helppoa korjattavaa, mutta siksi vien autoni merkkiliikkeseen.

                                      Jarrut tarkistettiin ensin, mutta niistä ei löytynyt mitään vikaa. Kivi palojen välissä (tm), muta puhdistuksen jälkeen vika ei korjaantunut. Koeajolenkillä huoltoneuvojan kanssa sain ohjeeksi ruveta epäilemään, että jospa vaihdelaatikossa on ongelma. Se selittää taas sen että auto välillä nykii ja vaihdelaatikko "nukkuu" välilä vaihdon, eli jää hetkeksi pienellä vaihteella jurramaan.

                                      Minkä itse koen kiusalliseksi, on se, että joudun vaatimaan palvelua. Jokaisella automerkillä on vikoja, mutta yleensä vikoja pyritään korjamaan siten, että asiakkaalle ei aiheudu kohtuutonta vaivaa. Jos vikaa ei saada korjattua pyritään lepyttämään asiakasta.

                                      Tällä jälkimarkkinoinnin pienellä parantamisella tulee kaikille parempi mieli ja merkki saisi hieman arvostustaan takaisin.

                                      Toinen minkä huomasin, että mikä hieman auttaa taistelussa on asemasota / väsytystaktiikka. Auto kannattaa viedä näemmä niin monta kertaa huoltoon kunnes vika on korjattu. Oletan että asiakastiedoissani lukee jo isolla "ASIAKAS ON ISO MU???U!!. Jollei lue, niin olen pettynyt. =)
                                      Täytyy ainakin omalta kohdaltani sanoa, että jos hommat ei jossain talossa rupea toimimaan, niin seuraavaa autoa en siitä talosta osta. Tosin oma auto on pelannut virheettömästi tähän asti, joten vielä ei ole mitään valittamista.

                                      Nykyään kun on tuota valinnanvaraa, niin kenellekään ei tarvitse ruveta pokkuroimaan. Maahantuojien pitäisi kuitenkin muistaa se, kuka heidänkin toimintansa rahoittaa. Se ei ole valmistaja, vaan asiakas.

                                      Onko muuten kukaan huollattanut takuun alaista autoaan muualla kuin merkkiliikkeessä, vaikkapa AD-korjaamoketjun liikkeissä ? Käsittääkseni heillä siihen valtuuden on, en ole tosin kysynyt. Takuukorjaukset pitää tietysti merkkiliikkeessä tehdä, mutta itse huoltoa ei kai....

                                      Comment


                                        #20
                                        Ei rinkeli, mutta samaa konsernia. Rouvan Polon eka huolto teetettiin LMS Servicellä. Ei merkkiliike, mutta virallinen merkkihuolto. Vai tarkoitettiinkohan tässä vielä sitoutumattomampaa putiikkia?

                                        Comment


                                        • #21
                                          Aika laimeaa on tuo suhtautuminen asiakkaisiin kyllä.

                                          Olen tuossa yrittänyt joulukuun alusta lähtien saada autoa tutkittavaksi maantienopeuksissa putoavan lämpötilan takia, vika ei siis ole mikään fataali. Helsingin Takkatieltä ei ole kukaan jaksanut kolmesta soittopyynnöstä huolimatta soittaa takaisin vieläkään. Audicenter Herttoniemen kanssa olen onnistuneesti keskustellut pari kertaa ja sieltäkään se yhteys ei ikinä toimi takaisinpäin.

                                          Lopulta tänään (minun soittaessani taas huoltoon) tutkimukset sovittiin kahden viikon päähän, ja taas niissä menee ensin koko päivä ja sitten varataan vasta huoltoaika. Sain puristettua termostaatin tilaukseen joten jos vika on siinä niin sitten se saatetaan korjata jopa samalla keikalla.

                                          Kaipa ne tekee liian hyvää tulosta että kannattaisi olla ystävällisiä maksaville asiakkaille.
                                          Viimeksi muokannut ommiK; 30.1.2008, 20:30. Perustelu: Syy lisätty

                                          Comment


                                            #22
                                            Onko Audin liikkumisturvasta oikeasti mitään hyötyä jos autossa on ns. kaskovakuutus? Vanhemmille kävi ainakin niin että a4:sen bensapumpun petettyä ja liikkumisturvan perään tienposkesta soitellessa vastattiin kysymyksellä -onko autossa kasko? Ja kun se löytyi niin todettiin että matka jatkuu sitten vakuutusyhtiön piikkiin, ei liikkumisturvan. Onko tämä normi käytäntö vai jokin itäsuomi-special?

                                            Comment


                                            • #23
                                              Tuo oli hyvä esimerkki Audin "lupauksesta".

                                              Pari vuotta sitten kun hankin Audini, niin muistan että kotiin tuli kirje, jossa luki mahtipontisesti "Me Lupaamme" tms. Liikkumisturvan lisäksi siinä luvattiin mm. auton pesu jokaisen huollon yhteydessä. No, ensimmäisen huollon jälkeen auto oli kaikkea muuta kuin puhdas. Huomautuksen jälkeen pesivät kyllä ja noin vuoden päästä seuraavan huollon yhteydessä toinen huoltoneuvoja tuota vähän selittelikin. Olisi kiva nähdä mitä koneella oikein luki auton/tietojeni kohdalla =)

                                              Toinen lupaus oli että tarvittaessa auto haetaan huoltoon ja palautetaan. No, tämän tekivät mutta veloitus oli suhteeton. Kuten myös laskutuslisä.

                                              Liikkumisturvalupausta eivät ole vielä rikkoneet - jos se enää edes on voimassa.

                                              No, ilmeisesti tuo on vain Audin tapa toimia. Edellisten autojeni kohdalla olin vain ehtinyt tottua siihen että jos on todellinen tarve, niin kyyditys järjestyi itsestään selvyytenä ja muutenkin palvelu oli ihan eri planeetalta.

                                              Comment


                                                #24
                                                -onko autossa kasko? Ja kun se löytyi niin todettiin että matka jatkuu sitten vakuutusyhtiön piikkiin, ei liikkumisturvan.
                                                Näinhän sitä asiaa ei tule hoitaa, vaan tässä kohtaa pyydetään ko. henkilöä soittamaan maahantuojan asiasta vastuulliselle päällikölle ja selvittämään, miten ne asiat oikein ovat. Tätähän aina yritetään, koska puolet tuosta hinaus ja sijaisauto laskusta menevät edellisen huollon suorittaneelle huoltopisteelle.

                                                Joissakin huolloissa tämä sijaisauto homma toimii hyvin, kuten salossa, mutta esimerkiksi Espoon AC:lla mikään ei hoidu ja itse saa hoitaa näitäkin asioita niin maahantuojan, kuin vuokra-autofirman kanssa. Asennevamma on syvällä. Parasta espoon tumpeloiden mokailussa oli, kun edes eivät olleet ilmoittaneet, että sijaisauton sijaisauto on palautettu ja ylimääräiset laskut toivottavasti menivät oikeaan osoitteeseen niistäkin päivistä...
                                                Viimeksi muokannut jf; 31.1.2008, 16:06. Perustelu: Ollaan nyt vähän kiltimpiä, eihän se tyhmän vika ole, jos ei ole älliä...

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Merkkiliike per***e

                                                  Joo elikkäs tänään aamulla töihin mennessäni rupesin kuulostelemaan etta autosta kuuluu ihme vihellys ääni kun hieman kiihdyttää jos rattti on jompaan kumpaan suuntaan kääntyneenä... No matkaa työpaikalle noin 500 metriä ja ajoin suoraan pihaan ja konepelti auki ihmettelemään? Ensimmäinen ajatus että voisiko olla vetarit tai sitten ehkä laturin hihna löystynyt?

                                                  Vaan eipä ollutkaan, vaan pellin aukaistessani huomasin välittömästi märän kohdan koneen etu osassa ja kun hieman nykäisin kaasuvaijerista huomesin että ihan ruiskuamalla läntää hydrauliikka öljyä siitä hydrauliikkapumpun "korkista"... ja nesteet vähentynyt säiliöstä huomattavasti...

                                                  No eipä siinä muu auttanut kun soittaa marmorille (tässä tapauksessa Traktoauto) ja kysyä että onko heillä sitä korkkia ja mahdollisuutta vaihtaa sitä... Sanoivat että löytyy hyllystä ja kerkeävät kyllä vaihtamaan... Eikä kuulemma ole kallista...

                                                  No ajoin auton ruokatunnilla odottamaan vuoroaan ja palasin hakemaan töiden jälkeen...

                                                  Kyllä meinasi oikeasti tippua silmät päästä kun sain kuitin käteeni jossa seisoi että 94 ?!!!!!! Korkki 7,50 ?, öljyt 6 ?, ja työ 81 ?... kyllä muuten VITUTTI kun tiedän että lisin itse kyseisen homman hoitanut varmasti alle 5 minuutissa..... Kenelläkään vastaavia kokemuksia? PERKELE

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    Tuo on juuri se isojen pajojen tapa.
                                                    Itte en ole merkkihuollossa käyny sitten vuoden 2002 kun Nissanin omistin, enkä mene.

                                                    Vitosta olis haluttu lukea vikakoodit, Astrumissa.
                                                    Vaimo sinne soitti. 38e maksaa vikakoodien luku, eikä kuulemma ehdi aikaa varaamatta millään tekemään viiden minuutin hommaa missään välissä.
                                                    Lisäksi selitettiin kahteen kertaan muka aivottomalle miten vikakoodien luku ei korjaa mitään, vaan sieltä printtaantuu vaan sellainen lappu sulle.
                                                    Voi ei...

                                                    No käytin Vitoa vakikorjaamolla pakoputken vaihdossa (hyvää meselaatua kun kuusi vuotta vanhasta menee putki).
                                                    Joutuivat hitsaamaankin pätkän sinne kaiken kukkuraksi.
                                                    Lisäksi kirrattiin käsijarru ja luettiin ne vikakoodit, sekä laitettiin heidän hyllystä putkenkiristin.
                                                    Lasku oli päätä huimaavat 55e.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Audi huollon totaalista tunarointia

                                                      Kerronpa vähän huoltokokemuksia.

                                                      Auto oli siis taas (neljättä kertaa muistaakseni) huollossa. No nyt sitten tämä viimeinen kerta oli sitten oikein kunnon niitti. Aikaisemman huollon yhteydessä oli huoltoneuvoja peruuttanut autoni tolppaan, jolloin puskuri meni halki ja takahelma naarmuille.

                                                      Sitten auto meni varsinaiseen puskurinvaihtoon ja maalaukseen. Kahden päivän kuluttua soitettiin, että auto on valmis. Lähdin tarkastamaan maalauksen jälkeä ja huomasin välittömästi ison maalivirheen kun saavuin auton luokse. Tietenkään sitä ei ollut muka huomattu, ja puskuri meni uudelleen maalaukseen. Tästä sitten kahden päivän kuluttua ilmoitettiin, että auto on nyt sitten lopulta valmis, ja kaikessa kiireessä en tullut tarkastaneeksi kunnolla enää toisella kertaa työn jälkeä. Huomasin myöhemmin samana päivänä, että helmassa on musta kraaterimainen piste, ilmeisesti siis maaliin on osunut jotain, ja se on kuivahtanut semmoiseksi kuopaksi. Eli eipä tullut toisellakaan kertaa valmista.

                                                      Saman huollon aikana olin pyytänyt myös tarkastuttamaan ohjauskulmat, koska autossa oli aavistuksen puoltamista yms. Mutta ratti/auto ei täristänyt lainkaan. Huomasin heti ensimmäisessä kiihdytyksessä, että ihan kuin auto täristäisi oudosti, mutta ajattelin että se on vain huonosta tiestä johtuvaa. Sitten kun pari päivää pääsin enemmän ajelemaan autoa, huomasin että noin 50km/h ylöspäin auto täristää oikein kunnolla koko ajan, tien kunnosta riippumatta. Ajattelin, että varmaankin mennyt rengastasapainotukset pieleen ja kävin tarkastuttamassa renkaat samassa liikkeessä, jossa olin teettänyt rengastyöt aikaisemmin talvella. Yllätykseni oli melkoinen kun laitettiin vasemman puolen renkaat pyörimään koneeseen ja todettiin, että molemmat vasemman puolen vanteet on ajettu kieroksi, klappia oli aika lailla. Samaisessa rengasliikkeessä aiemmin vanteet olivat täysin suorat. Eli huollon aikana jollain koeajolla on paukautettu ilmeisesti vasen puoli kunnolla kuoppiin tms.

                                                      Aiemmin keväällä oli myös jouduttu availemaan etuovien verhoiluja ikkunaäänten vuoksi. Huomasinpa tuossa eilen, että molemmat etuovien alulook koristelistat on täynnä semmoista pientä hakkaumaa, ikäänkuin jollain piikillä olisi painettu. Asennusjälkiä ilmeisesti.. Samoin huomasin, että oikean etuoven kyynärnojan alareunassa on reikä, eli siitä lienee puuttuu joku tulppa.

                                                      Jo aiemmin olin myös huomannut, että vasemman takaniskatuen nahassa on erittäin terävä painauma, joka ei ole viikossa hävinnyt yhtään. Penkkejä käännettäessä ei ole mahdollista osua tuolla osalla mihinkään turvavyön kiinnittimeen tms., joten asennuksessa on taas siis huidottu. Tämän kaiken lisäksi auto oli sisältä karmaisevan näköinen, ruskeita/harmaita tahroja oli verhoilu täynnä.

                                                      Ainiin, jos jotain kiinnostaa ne naksahteluäänet.. Ne ovat vain pahentuneet entisestään. Tuo oikean puolen b-pilari nakuttaa nyt joka ikisessä pienessäkin auton korin asennon muutoksessa, jopa jarrutuksissa.

                                                      Ja tosiaan, huolto sijaitsee Helsingissä ja sen kyljessä on neljä rengasta. Ilmeisesti pitää jatkossa viedä auto nyrkkipajalle..

                                                      Tässä vaan vähän jännittää, että mitä hel**ttiä seuraavissa huolloissa tapahtuu..

                                                      Vain tuosta viimeisestä viasta olen ehtinyt reklamoida huoltoa, odotan innolla maanantaiaamua..

                                                      Saa siirtää johonkin yleiseen huoltoavautumisthreadiin, en äkkiseltään löytänyt..

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Kuulostaa kyl aika uskomattomalta. Itse on onneksi moiselta
                                                        touhulta välttynyt paikallisessa liikkeessä.Toivottovasti saat
                                                        asiasi hoidettua kuntoon. Ensi kerralla toinen liike? :)

                                                        Comment


                                                        • #29
                                                          Kiinnitäpä huomiota osuuko turvavyön metallihela tuohon listaan, kun avaat turvavyösi?
                                                          Niinpä tietysti. Olinpas hölmö. Eli kyllä nuo tosiaan turvavyön helasta on tullut. Jännä, ettei tuota ole edes tiedostanut. No otetaan se pois reklamaatio-listalta. Kiitoksia Jounille.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Liikkumisturva

                                                            Tervehdys kaikille! Tämä onkin sitten ensimmäinen kirjoitteluni, muuten olen kyllä lueskellut foorumia jo vuosia!

                                                            Liikkumisturva toimi ainakin omalla kohdallani paremmin kuin loistavasti. Olin laskettelureissulla Nilsiän Tahkolla pari viikkoa sitten ja takaisinpäin lähtiessäni kone alkoi käymään selvästi kolmella pytyllä ja keltainen merkkivalo alkoi palamaan! No tietysti puola paskana! Hieno homma, kotimatkaa jäljellä n.400km ja sunnuntai! :/

                                                            Soitto Audin liikkumisturvaan. Meni ehkä vajaa tunti odotella, niin hinausauto tuli hakemaan romun pois ja Europcarilta tuotiin uusi A4 Avant 2.0Tdi käyttöön! Kamojen vaihto autosta toiseen ja matka jatkui Vaasaa kohden. Oma auto vietiin Kuopion Laakkoselle, josta soittelivat jo heti maanantai aamuna, että auto on kunnossa: Puolahan sieltä sitten oli hajonnu. Maahantuojan ohjeistamana vaihtoivat kaikki neljä puolaa! :)

                                                            Sitten soittivatkin jo Vaasan Käyttöautolta, että vuokra-auto pitäisi tulla vaihtamaan sijaisautoon ja oma autoni toimitettaisiin minulle takaisin Vaasaan. Oman audin kävinkin sitten hakemassa tiistai-iltana. Oli sen verran jo myöhäinen ajankohta, että autoa ei oltu ehditty pesemään, niin laittoivat sitten vielä pesulapun käteen automaattipesua varten!!! :)

                                                            Eli aivan Loistavaa ja Nopeaa toimintaa kokonaisuudessaan! Ja kaikki Audin liikkumisturvan piikkiin! Mistään ei tarvinnu maksaa mitään itse ensin tms. Loppusaldona koko reissu taisi mennä plussalle, johtuen paluumatkan halvemmista polttoainekuluista (vuokra-auton tankkaus)! Ja saipa vielä koeajella B8:a oikein kunnolla! Teki mieli kyllä sanoo, että jos mä kuitenkin pitäisin tän vuokra-auton... ;)

                                                            Sellasta täällä, kevään jatkoja...

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X