Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Vaatiiko A4 2.0 TFSI 98E:tä?

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Vaatiiko A4 2.0 TFSI 98E:tä?

    Eli onko tuossa 2.0 TFSI koneessa 98E:n käyttö ihan ehdotonta, vai onko se vain suositus-eli maksimitehot irtoaa vain sillä?

    #2
    Ei ole ehdotonta, pelaa vallan mainiosti ysifemmalla.

    Comment


    • #3
      Pelaa minullakin 95:lla profiilin mukaisessa autossa, mutta hoviasentajani kehoitti käyttämään kuitenkin 98.

      Kuulemma kulutus laskee hieman ja muutenkin pelaa paremmin, joten hinnanero tasoittuu.

      Tiedä häntä? mutta 98 olen nyt käyttänyt ja totta tosiaan kulutus on hieman laskenut.

      Comment


        #4
        Ohjekirjassa lukee varsin selvästi että myös 95E käy mutta voi lisätä kulutusta ja vähentää tehoja. Nakutustunnistin siis osaa kyllä hommansa. 98:a siis suositellaan enkä ole keksinyt miksi pitäisi käyttää muuta polttoainetta kuin mitä valmistaja suosittelee? Ei siinä ainakaan säästöjä saa aikaan.

        Comment


        • #5
          Olen huomannut, että 95:lla tankatuilla A4 2.0TFSI:stä kuuluu ihmeellinen "räpätys" matalilla kierroksilla pakoputkista.

          Comment


            #6
            Itse olen myös suosiolla käyttänyt 98, tai oikeastaan ei ole tullut mieleenkään käyttää muuta.

            Seuraavaksi kokeiluun tulee V-Power. Kaveri hehkutti oman V GTI:n muuttuneen "huomattavasti" pirteämmäksi tuolla, siitä siis mahdollisesti omia kokemuksia myöhemmin... Vanhassa lastu/suutin vireistetyssä 1.8T:ssä en eroa huomannut 98 vs. V-Power

            Jollain täällä kokemuksia TFSI ja V-Power combosta?

            Comment


            • #7
              Nostetaanpa thrediä ylös, onko jollakin kokemuksia tuosta TFSi:stä ja 99+ oktaanisesta?

              <update>
              Saa käydä vastaamassa tuohonkin threadiin :)
              http://www.audiclub.fi/phpBB2/showpo...7&postcount=48
              Eli onko muita kokemuksia nyt kun (T)FSi ja V-Power ovat olleet markkinoilla vähän pidempään.
              </update>
              Viimeksi muokannut Thraex; 2.3.2008, 10:13.

              Comment


              • #8
                Se on parempaa kuin 95 tai 98

                Comment


                • #9
                  Olisiko vielä jotain perusteluja?

                  Itse kokeilin tuota joskus kuukauden ajan ja en huomannut mitään eroa, en tehossa enkä kulutuksessa.

                  Comment


                    #10
                    Toissa syksynä kun Shellillä oli kampanja jossa kuukauden ajan sai V-Poweria 95:n hinnalla, toista kuukautta kokeilin mutta en mitään eroa huomannut normaaliin 98:iin verrattuna. Voihan jossain autossa eron huomatakin mutta 2.0TFSI:ssä en mitään havainnut.

                    Comment


                    • #11
                      Ainakin usein korkeampi oktaani auttaa palamaan täydellisemmin jolloin karstaa ei synny niin paljoa.
                      Pitkällä juoksulla vois nopeesti kuvitella tämän aika hyväksi ?

                      Itselläni ainakin kulutus tippui eikä ole nakuttanut kone yhtään. (tämä oman tarkasteluni tulos)

                      Eikös se järkevintä ole katsoa sitä kirjasta joka tuli auton mukana ja tankata vaikka sitä mitä siinä sanotaan?
                      tuskin kukaan pystyy persetuntumalla sanomaan että tehot kasvoi 99 myötä..? herranjumala!
                      Viimeksi muokannut Touniks; 2.3.2008, 12:11. Perustelu: lisäilyä

                      Comment


                      • #12
                        EVO lehti testasi aikanaan gti golffilla eri bensojen vaikutusta. Artikkelit löytyy netistä mutta en nyt jaksa etsiä, tulokset olivat kumminkin:

                        Best Dyno results for the VW GTI 2.0 turbo

                        Octane and brand can makes a difference up to a point.
                        Shell 95 205HP - 234lb ft torque
                        British Petro 204HP, 242lb ft torque
                        Shell Optimax 209HP, 242lb ft torque
                        BP Ultimate 212HP, 252lb ft torque

                        Eli eroja on.

                        Comment


                        • #13
                          Aika selvät erot on nm:ssä omasta mielestä jopa yllättävän kovat.
                          Tämä shell optimax vissiin 99 ?

                          Comment


                          • #14
                            Eikös se järkevintä ole katsoa sitä kirjasta joka tuli auton mukana ja tankata vaikka sitä mitä siinä sanotaan?
                            Kyselin sillä, kun on auton hankinta mietinnässä, joten ei ole sitä autoa vielä, eikä näinollen manuaaliakaan, josta katsoa että mitä siinä sanotaan.

                            Seuraava auto on sitten kuitenkin näillä näkymin diesel lisääntyneistä ajoista johtuen, joten ihan sama mitä siellä 2.0 TFSI:n manuaalissa lukee;-)

                            Comment

                            Working...
                            X