Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

B4 2.6 V6 -94 käynnistysongelma

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • B4 2.6 V6 -94 käynnistysongelma

    Auto lähtee hyvin käyntiin kun auto on kylmä, mutta pienenkin ajon jälkeen autoa ei saa kirveelläkään käyntiin. Ongelma on kasvanut ajan myötä ja nyt talvella auto tekee tätä kokoajan. käynnistettäessä auto kyllä starttaa, mutta ei vain lähde käyntiin. Virtalukonpohja on vaihdettu, mutta muuta ei ole tehty. Jos joku ystävällisesti voisi kertoa että mikä olisi vikana ja mitä tehdä? Kiitos jo etukäteen.

  • #2
    Kannattaa käyttää autoa vikakoodin lukuvehkeessä,ettei tarvitse veikata.

    Mutu on, että se nelinapainen tuntoelin = temperature sender varaosanumero 034 919 364 C voi olla rikki?

    Comment


    • #3
      Joo pitää mennä välipäivinä jonnekki luettamaan vikakoodit...

      Comment


      • #4
        Nyt selvis et letku joka menee venttilikopan kanteen oli ihan täynnä paskaa. Letku oli entisellä omistajalla menny poikki ja se oli korjattu kuningaspatentilla, eli vedetty muoviteipillä yhteen. Mikä tämän putken tarkotus ja kuinka sais nämä kanavat putsattua kunnolla? Ja samalla huomattiin että liitin joka menee ylikuumenemis anturille oli hajalla, saako niitä päitä jostain uusia vai pitääkö ostaa kokonaan uusi johto?

        Comment


          #5
          Huohotusletku. Muut huohotusputket saa puhtaaksi vain purkaamalla ja kovalla pesulla, elleivät ole menneet jo siihen jamaan, että vaatii uutta putkea.

          Comment


          • #6
            mikä se keskuyksikkö on johon molemmat letkut johtaa?

            Comment


            • #7
              Pakkaa sotki lisää nyt myös se että vikakoodien lukulaite ei suostunut saamaan yhteyttä autoon, joten arpomiseksihan tuo taitaa mennä. Mikäköhän lienee sen ongelma?
              Huohotusputket tuli putsattua ja korjattua.

              Comment


              • #8
                B4 2,6

                Noissa on -93 ja -94 vuosimalleissa erittäin harvinaiset ECU boxit joihin on se kallein ja harvinaisin VAG-COM boxi ainut millä pääsee juttelemaan...

                Arvaa mistä tiedän :-)

                Oliko ne venttiilikopan huohotusletkut sellasta suihkuletkun näköstä panssariletkua vai jotain tavallista sileää kumiletkua?

                Mulla on nimittäin sellasta jämäkämpää letkua ja ihmettelen mistä sellasia saa jos menee särkemään omansa. (lähinnä kiinnostaa kun se pään kiinnitys näyttää olevan jotenkin erikoisen näkönen)

                Comment


                • #9
                  Ai niissä on sellanen juttu. Joo no kun sain kaverilta lainaan sellasen audi/vw vikakoodien lukian, mutta se ei toiminut ja nyt ymmärrän hyvinkin (ei kyllä toiminut a4 -96:ssakaan).
                  Joo ne huohotusputket oli sellasta kovaa muovia ja suihkuletkun näköstä. Kuitenkin ne päät lähtee siitä irti ehjinä siitä putkesta. Joten otin ne päät irti ja laitoin ne tavallisella kumiletkulla (jäähdytysletkulla) ja kiristimillä kiinni niihin alkuperäisiin päihin.

                  Autoa ihmeteltäessä huomattii että siellä oli jostain syystä aivan liikaa öljyä koneessa.
                  Joten päästettiin ylimääräinen öljy pois ja kun huohotusletkut oli putsattu niin auto alkoi toimia. Voiko kyseinen ongelma ollakkin pelkästään liika öljy ja tukkeutuneet huohotusputket? Ihmettelen tätä koska ongelma alkoi noin 4kk sitten. Ensin todella satunnaisesti ja sitten yleistyen koko ajan. Ja kun auto ei suostunut lähtemään käyntiin niin kun sitä starttasi tarpeeksi kauan tuli lopuksi öljyn varoitusvalo vilkkumaan näyttöön.
                  Kertooko tämä ongelmasta vai onko se joku yleinen asia kun starttaa todella kauan?

                  Huomasin vain että tämä jämäkkä muoviletku oli tosi haperoa ja katkeaa melko helposti, mutta onkohan se jollakin lailla parempaa vai sopiiko siihen tavallinen kumiletku?
                  Viimeksi muokannut blinxi; 24.12.2007, 00:16.

                  Comment


                  • #10
                    Koska öljyt on viimeksi vaihdettu/määrä tarkastettu, kuluuko jäähdytysnestettä? Ja paljonko sitä öljyä oli liikaa? Ettei vaan valuis jäähynesteet öljyn sekaan...

                    Ellei sitten öljyä ole lisäilty "varmuuden vuoksi", tarkastamatta sen määrää koneesta.

                    Vaikka auto nyt toimiskin niin kannattaisi vaihdella ainakin ne öljyt ja seurata öljypinnan tason muutoksia.

                    Comment


                    • #11
                      Öljyt on vaihdettu noin 6tkm sitten. Muistaakseni parikuukautta sitten tarkistin öljyt ja mittari näytti vajaata joten taisin lisätä sitä sen verran mitä oli nyt ylimääräistä. Tiedä vaan miksi mittari näytti tuolloin vajaata (alle minimin lämpimänä). Ennen öljyn määrä oli pysynyt aina hyvänä kun olin tarkistanut. Josko sitten katkennut huohotusputki vaikuttanut jotenkin asiaan!?

                      No pitää nyt toivoa, että auto jatkaa yhteistyötään ja tarkkailla öljyä.

                      Kuitenkin kiinnostaisi tuo öljyn varoitusvalo pitkään startatessa? Onko se joku vakioasia vai kertooko se jotain, kun se ei muuten pala (vasta kun starttaa todella kauan)?

                      Comment


                      • #12
                        Auto ei taas pienen kierroksen jälkeen suostunut käynnistymään. Joten kävin luetuttamassa vikakoodit ja niinpä sieltä ilmaantui hall-anturi vialliseksi. Nyt vaihtamaan hall ja eiköhän sitten ongelma ole poissa kunhan putsaa huohotus kanavat vielä kunnolla. Kiitos vastaajille!

                        Comment


                        • #13
                          "mikä se keskuyksikkö on johon molemmat letkut johtaa?"

                          V 6:ssa on molempien venttilikoppien takaosasta lähtevät huohotinletkut, jotka menevät imusarjaan koneen takaosassa. Maksavat marmoritiskillä yli 120 € kpl. Letkujen toinen pää on hieman toista pienempi. Itse tilasin ne Tepon kautta yli puolet halvemmalla!

                          Huohotusjärjestelmän putsaus= Venttiilikoppien kannet pois ja niiden( huohotinkohta) pesu. Muuta ei voi oikein tehdä.

                          Ps olin sitten väärässä arvauksen suhteen:)

                          Comment


                          • #14
                            " Joo ne huohotusputket oli sellasta kovaa muovia ja suihkuletkun näköstä. "

                            Mistähän sitten lienee kysymys?

                            V 6 huohotinletkut ovat ainakin minulla mustaa kumiletkua.

                            Comment


                              #15
                              Joku on Jorman putket jo vaihtanut koska ne ovat siis suihkuletkun näköistä kovaa ja haperoa.

                              Comment


                              • #16
                                b4 1993 ABC käynnistysongelma

                                Lainaan topikkia, koska minulla on hyvin samankaltainen ongelma ilmennyt 80:ssä.

                                Kuvaus: Auto lähtee reippaasti käyntiin lämpimästä tallista, jos akussa yli 14V virtaa (alle 13V ei riitä). Kun autolla ajaa lenkin niin, että kone lämpenee ja sammuttaa auton ulos vaikka hetkeksi, niin ei enää starttaa ilman kaapeliapua. Akussa tuolloin yli 14,5V kun sammutin, joten latausvika se ei ole. Ei edes lupaa, kuuluu vaan "säk säk säk".

                                Alkaa hieman nolottaa kun joka kerta joutuu pyytämään käynnistysapuja.

                                Comment


                                • #17
                                  Onkohan sun Jännitemittarisi rikki, kun täyden 12V akun jännite on jotain 12,65V luokkaa joten mitään paljoa yli 13V lukemia ei pitäisi löytyä enää jonkin aikaa sammutuksen jälkeen.
                                  Eli jos mittarisi näyttää jotain pari volttia liikaa niin selitys voisikin olla siinä ja akku oikeasti tyhjä.
                                  Kerroppa tarkemmin millä ja mistä jännite mitattu.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Jännite siis mitattu akun navoista.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Siis apuakulla lähtee käymään, laitatko apuakun auton oman akun rinnalle vai maaton kenties moottoriin.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Jos jännitteet varmasti oikein niin kosketusvialta vaikuttaa, kuten vepek ilmeisesti tuossa kanssa arvelee niin akun maapiuhassa voisi olla vikaa jos olet apuvirran maan kytkenyt muualle kuin akun napaan ja hyvin on pyörinyt - Tosin vika voi kyllä olla ihan akunnapojen ja kaapelikenkien välisessä liitoksissakin kun apuvirtakaapelit "ohittavat" tämän välin, ei olisi ensimmäinen kerta kun startti ongelmat korjaantuu vähän akunkenkää pyöräyttämällä ja kiristämällä.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Siis kytkin kaapelit toisesta akusta omaan "rinnan".

                                          Mutta tuo huono kontakti vaihtoehto ei selittäisi sitä, että jos lataan akkulaturilla akun täyteen, se käynnistyy kyllä silloin ihan hyvin "omin avuin".

                                          Eli voisi olettaa, että se liittyy jotenkin tuohon lämmin kone ilmiöön, mutta että se apuvirralla toimii silti on outoa.

                                          Voihan tuossa mittarissakin olla jotain vikaa..

                                          Comment


                                          • #22
                                            Itsellä oli aikoinaan muistaakseni 80:sessä Audissa sellainen akku, jossa akun napa oli sisäisesti jotenkin irti . Kylmänä lähti käyntiin, mutta kuumana vaikeasti. Akun napa oli kuuma, kun autolla oli vähän aikaa ajettu. Eli akun vaihto voisi olla nyt yksi vaihtoehto.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Näyttäis, että olit oikeassa. Kokeilin toisen auton akulla ja nyt lähtee ajon jälkeen taas käyntiin. Akkukauppaan siis.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Neuvoja kaipailen, että saa leimalle!
                                                Audi 80 ABC moottorilla ja vuosimalli 94.

                                                Ei ANNA KIPINÄÄ!! Kumminkin kone pyörii ja akku on uusi!

                                                Tulpat/johdot, sekä puola /sytkän vahvistin tarkistettu.
                                                Bensapumppu toimii ja kakkua tulee koneelle asti.
                                                Huohotin letkut vaihdetaan uusiin, olivat aivan tukossa..
                                                ECU kyrvähtänyt?
                                                AJONESTO?

                                                Lueskellut foorumilta neuvoja, mutta ei vielä tämä yksilö rokkaa..

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Hall-anturi mahdollisesti. Pitäisi löytyä juttua foorumilta.
                                                  Viimeksi muokannut Sleepy2; 4.6.2018, 17:04.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Joo, Hall-anturi toisen kannen päässä. Kahdella ruuvilla kiinni, viisi minuuttia naps ja kops.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Kiitos neuvoista. Tilaukseen meni, samoin kampuran tunnistin.
                                                      Toivotaan, että noilla saisi sen moottorin pelittää.

                                                      Eikö tuo kampuran tunnistin ole se mikä yleensä antaa kipinän?
                                                      Laittelen infoa, kun osat saapuu ja pääsee vaihtamaan ne.

                                                      Onko tuo kampuran tunnistin laatikon päässä, kun katselin ettei etupuolelle ainakaan näyttänyt tulevan mitään tunnistinta.

                                                      Comment


                                                      • #28
                                                        Tänään vihdoin tuli Hall-anturi ja vaihdoin, Ei kipinää.. muuta, kuin minulta.
                                                        Vielä pitäisi tuo G28-speed sensor vaihtaa.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Onkos siinä kampuralla myös G4 anturi? Oli muistaakseni sytysajankohdan anturi, kierroslukuanturi G28 sitten erikseen. Faijan C4 korisen ABC koneessa oli vikaa nimenomaan G4 anturissa, koska startatessa kierrosmittari nousi normaalisti.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            https://www.google.fi/search?q=vag+a...0iZ9DWAG6LJnM:

                                                            Omassa ei jengamittari nouse, joten oletan siinä olevan G4 anturi samassa.
                                                            Viimeksi muokannut Ilkkendaali; 18.6.2018, 21:07.

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X