Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Mikäköhän vikana (A3 1.8t) lämmöt

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Mikäköhän vikana (A3 1.8t) lämmöt

    Olis ongelmaa lämpöjen kanssa, jää noin 70-asteen kohdille kun ennen on pysynyt aika tasan 90-asteessa.

    Nousee kyllä normaaliin vaikka valoihin pysähdyttäessä mutta heti kun taas jatkaa niin tippuu.

    Mikä ongelmana? Termostaatti?

    Olisikohan tällä vaikutusta myös kulutukseen +10l/100km (moottoritieajoa) joka on mielestäni melkoisesti näin pienelle autolle.

    #2
    Jos tuo lämpötila jää oikeasti noin alas niin moottorissa jää "ryyppy" päälle, eli kylmällä koneella ajellaa rikkaammalla seoksella.

    Voihan siellä olla kulutuksen suhteen lambdassakin sanomista, mutta ensin lämmöt kuntoon.

    Termari tai vesipumppu oletettavasti ottanut itteensä. Eikös noissa juuri ollu sitä ongelmaa, että vesipumppun ratas saatto irrota tai hajota.

    Comment


    • #3
      Vikamuistin lukuun vaan, niin varmaankin tulee jotain vastaan.

      Comment


      • #4
        Termostaatti.
        Omassani korjautui vastaava vika termarin vaihdolla.

        Comment


        • #5
          Termostaatti oli itsellänikin rikki kun tuollaiset oireet olivat. A4 mallissa aikamoinen tyyppivika, muovikorvakkeet menevät poikki kotelon sisältä.

          Comment


          • #6
            Vikakoodeja ei ollut joten kai se on sitten termostaatti vaihdettava ja katsottava jos vika on siinä.

            Comment


            • #7
              A3 1.8T lämmöt ei nouse 90c asti

              Auton lämmöt ei nouse yli 80c missään vaiheessa, tasakaasulla ilman suurempaa kuormaa lämmöt pysyy 70c paikkeila. Syksyllä on tehty jakopääremppa, kantta revitty auki, termostaatti vaihdettu ja vanhat jäähdytysnesteet huuhdeltu. Muutama viikko sitten vaihdoin MAF ja Lambda anturin. Viimasuojalla olen ajanut pari viikkoa, mutta lämmöt on ollut vain 5c korkeammalla kuin ilman. Onko yleinen ongelma, vai pitääkö välijäähdytintä tukkia vähän jos kone saa "liian kylmää" ilmaa. Ihan -5c pakkasillakin lämmöt ei mene yli 80c. Tyhjäkäynnillä kyllä nousee 90c ja pysyy siellä.

              Koneessa ei ole MAP anturia vaan toimii pelkällä IAT anturilla. Jäähdytysnesteen anturikin on vaihdettu loppusyksystä.

              Gates jakopää
              Febi Bilstein termostaatti

              Comment


              • #8
                termari

                Comment


                • #9
                  termari. Mennyt jumiin. Akselistaan tai pikku roska lautasen välissä.

                  Comment

                  Working...
                  X