Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Kytkimen vaihto A6 Quattro 2.6 -95 C4:een

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Kytkimen vaihto A6 Quattro 2.6 -95 C4:een

    Otsikko sen sanookin. Kytkin alkanut luistaa aina vain pahemmin. Vaihteet menevät sinänsä päälle OK. Laitoksella on kilometrejä mittarissa n. 260 000, eikä tietääkseni kytkintä ole ennemmin laitettu.

    Parisen tuntia foorumia selailtuani ei itse kytkinremontista juuri aineistoa löynyt. Olettaisin, että kyseessä kuitenkin melko selvästi on kytkimen tuleminen tiensä päähän.

    Homma lienee tässä pääpiirteissään järkevintä suorittaa samoin kuten aika tyyppillisesti monessa muussakin, eli loota pois, kytkinroippeet paikalleen ja loota takaisin ?

    http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=51605

    ....löytyy jonkinlaista tarinaa 100 C4 2.5Tdin laatikonvaihdosta, siinäpä kaikki mistä voisi ehkä olla apua. Lieneekö yhtäänkään samanlainen kuin omassani ?

    Jos siis jollakin löytyisi samanmoisen Audin kytkinrempasta kokemuksia, olisin kiitollinen pienestä opastuksesta aiheen tiimoilta.

    Joissain kommenteissa törmäilin myös kommentteihin vetolevyn vaihdon tarpeesta ? Miksi ? Tarviiko ?

    Muuta ?

  • #2
    kysymys?

    Mikä on vetolevy? Vauhtipyörä vai mikä?

    Comment


    • #3
      Jep, sitä tarkoitin.

      Comment


      • #4
        No, hyvä tietää, että ovat lujia nämä vanhojen Quattrojen kytkimet, kun ei näköjään muilta ole mennyt :-0

        Itseltä kuitenkin taitaa olla lopussa, kun kerran luistelee niin, että pitää jatkuvasti kierroslukumittaria silmällä pitää. Tämmöisiä löytyi aikaisemmista keskusteluista (joihin laitoin avauksessa linkin), nimimerkki porkkis kirjoitteli:

        "Procon-vaijereihin saa lisämittaa ottamalla konehuoneen takanurkista ne kiristinpalikat irti.

        Eikös C4:ssäkin ole vaihdetangot 2 osasia eli ne voi katkaista matkalta? Aiheuttaa toki säätötarpeen.

        Varsinkin enemmän ajettuun vaihtaisin samalla myös kampuran takastefan ja vauhtipyörän silmälaakerin. Tarkoittaa myös uusien vauhtipyörän pulttien hankkimista ja pitää innovoida joku tapa lukita kone avaukseen/kiristykseen."

        Onko noihin kellään mitään mielipidettä ? Löytyykö tuosta omasta C4-koppaisesta ABC-koneisesta ja 5-pykäläisellä manuaaliaskilla olevasta Quattrosta moiset procon-vaijerit ? Saako niihin "lisämittaa ottamalla konehuoneen takanurkasta ne kiristinpalikat irti", kun en muista siellä mitään moisia nähneeni ja perinteisesti siellä on automaatti-ilmastoinnin rojut tiellä joka homaa tehdessä ? Ja niin edelleen ...

        Onko näissä tuo joissakin keskustelua herättänyt 2-massakytkin, jos, niin aiheuttaako millaisia lisätoimenpiteitä, tarviiko/olisiko hyvä vaihdella muutakin kuin kytkinrojut jne...?

        Onko vetarilaipoissa jokin erikoisavainta vaativa pää (nyt ei pääse alle tarkistamaan), pitääkö pultit vaihtaa jos käytää auki ?

        Mites vaihdekepin/siirtäjävivuston irroitus ?

        Onhan tässä tätä. Olosuhteiden pakosta joutuu sen verran kaukana käymään homman tekemässä, että tulisi olla osat tilattuna ja käsissä sekä koordinaatiti kohdallaan ennen kuin vehje on purettu atomeiksi ja äijä jumissa jossakin hevon tuutissa :-)

        Lisäjännitystä hommaan tuo se, että perhe pitäisi saada mummolasta pois reilun 300 kilometrin päästä korvesta aika äkkiä ja sitä reissua ei tällä uskalla tehdä. :-)

        Comment


        • #5
          No niin,

          Kytkimen rojut on vaihdettu, laatikon öljyt vaihdettu samalla ja pakoputkeen generoitiin puuttuva kiinnike.

          Toimii hyvin, kytkin on kuin uudessa, ei ravistele, täristele yms. Hintaa meni alta 300 kaikkineen.

          Koska homma ei kuitenkaan näyttänyt juurikaan isompaa kiinnostusta herättävän, en siihen tämän enempää palstamillejä tuhlaa.



          Kiitoksia kaikille vastanneille avusta.

          Comment


          • #6
            Kauanko meni työaikaa tuossa projektissa. Itselläni on sama tulossa eteen ja mietin että vahdatanko sen jollain... Helpolla niin ainakin pääsee. (kiinnostaako toinen projekti ;) )

            Ajatus on kysellä jostain firmasta vaihtotarjous... paljonko kannattaa maksaa vaihdettuna? 400-500 eur?

            Kilometrejä 392tkm tuossa. Huoltokirjan mukaan ensimmäinen kytkin siellä vielä olis.

            Comment


            • #7
              Täällä olis kytkinremppa edessä 90:een 2,3 20v quattroon. En viitsinyt uutta aihetta tehdä, tämä liippaa sen verran läheltä.
              Saako kytkimen vaihdettua tosiaan helpommin kuitenkin ala kautta, eli vaihdelaatikon irroittamalla? Entä koneen irrottaminen, onko se vielä työläämpää?

              Comment


                #8
                Laatikko pois vaan.

                Comment


                  #9
                  Vihjeenä sen verran että irroita raidetangot ohjausvaihteesta niin saat tarvittavan lisätilan sitten varsinaiseen irtivetoon.

                  Comment

                  Working...
                  X