Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

UrS4 pätkii kiihdyttäessä..

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    UrS4 pätkii kiihdyttäessä..

    on se prkl ku autot ei pysy ehjinä viikkoakaan!!:p...ideoita mikä mahtais olla kun rupee pätkii noin 3000kierroksen kohdilla?..tämä siis kun kiihdyttää tavallista kovemmin...sit kun hollaan hetkeks kaasun niin matka jatkuu normaalisti.Ihan kuin perä jotenkin pätkis,ainakin tuntuu siltä??
    ottakaa tästä nyt sit selvää:)

    #2
    a) ahtovuoto
    b) tulppien ikä
    c) öljyä tulppakaivoissa

    Noista vois aloittaa

    Comment


      #3
      d) tulpan"johdot" puolalta tulpalle.

      Itse lähtisin c-d-a-b selvittämään.

      Comment


        #4
        kävin tuossa ihmettelemässä konehuonetta ja aattelinpa tarkastaa öljyt..aika vähissä oli:(...näyttääkös tuo mittatikku kylmänä ja lämpimänä erillailla...sillä auto oli nyt kylmä ja oli parimilliä yli minimin(aika pelottavaa)?ja toinen asia olis et miten se puola/tulppa tsydeemi lähtee irti..näytti olevan ainakin neljällä kuusiokololla varustettu eli pitäiskö sen nousta sitten pois?

        joo mut eikun öljyä ostamaan....

        Comment


          #5
          Jos on yli minimin niin ei mitään huolta.

          Syttykoppa lähtee niillä 4 kuusiokololla. Siinä on jouset alla eli se nousee itsekseen, kun löysäät. Kannattaa löysäillä rauhallisesti vuorotellen eri pultteja ja kiristäessä ei kovin kireälle, koska koppa ei kestä ihmeitä.

          Comment


            #6
            Eli siis kannattaa mitata lämpimänä öljyt.
            Itse lisäsin 2 litraa öljyä kun oli minimin alla aavistuksen ja nyt on lämpösenä pari-kolme milliä yli maksimin vaikka min-max väli on 2 litraa.

            Comment


              #7
              Ahto(ja imu-)vuoto on kyllä epäilys nr 1 mielestäni.

              Comment


                #8
                millä keinolla pystyisin etsimään ahto- tai imuvuotoja..tyhmä kysymys ehkä mutta....??:)

                Comment


                  #9
                  Otat ilmanputsarilta (ilmamäärämittarilta) lähtevän letkun irti ja kiinnität siihen esim. tyhjän tenupullon tms. ja paineilmapistoolin kärki sen pohjasta läpi -> painetta letkuihin -> suhina paljastaa. Jotkut ovat tuon tehneet esim. viemäritulpasta johon asennettu tubeless-venttiili.

                  Comment


                    #10
                    juu täytyy kokeilla tuota...mutta tuossa tänään ajellessa laitoin hiljaisessa vauhdissa 4vaihteen päälle ja kaasun pohjaan,joten lähti hiljalleen kiihtymään..ja juuri kun kiekat läheni 3tonnia niin ihan kuin perästä tulisi jonkunlainen kova tärinä mikä aiheuttaa vauhdin hidastumisen...ehkei se ole niinkään pätkimistä??...voisko tuossa olla mitään perää?ehkä perästä olis hajoomassa jokin?

                    Comment


                    • #11
                      Kone sammuu, vaihde päällä, vauhtia. Perä alkaa pitämään pauketta kunnolla. Ei riko mitään, kunhan et ota tavaksi. Eli kone hyytyy ja renkaat pyörittää voimansiirtoa. Etsi vikaa koneesta/boksista.

                      En vastaa neuvojen oikeellisuudesta, mutta jollakin tavalla vika yleensä simppeli ja ne kannattaa ensin sulkea pois.


                      Katso:

                      http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...570&highlight=

                      Comment


                        #12
                        Vissiin vikakoodit olis kuitenkin hyvä lukaista.

                        Comment


                        • #13
                          Jep, vikakoodit jos saa lukaistua... on paljon viisaampi.... Tosin selviäähän viat myös perusfysiikan ilmiöt tuntemalla. Kaiken voi johtaa, mitään ulkoa opittua ei tarvita....:-) Ei muuta kuin pohtimaan tikapuuna diagnoosia. Kerro kun selviää, taas joku onnellinen tiedosta.

                          Comment


                            #14
                            joo homma selvis...satuin kokeilemaan huohotinletun päätä(kannesta)ja sieltähän se oli halki..ei voinut päältä päin huomata kun oli sieltä alapuolelta hajonnut.
                            oli päässyt sit nähtävästi hörppimään ilmaa ja sen takia pätki:)
                            PUGSPORTTI oli oikeessa..vika oli ihan simppeli..ite pelkäsin jo et rupee voimansiirto hajoilla:)..mut pelästynkin kyl aina kaikesta pienestä:)
                            kiitos kovasti avusta...

                            Comment


                            • #15
                              tossa rupes oma pätkii kanssa tänään ja eikun tänne vaan selailemaan ja kuinka ollakaan omassa myös kannen huohotin letku aivan paskana. kyllä täältä vaan avun löytää kiitti

                              Comment


                                #16
                                Oli Tyhjäkäynnissä hiukan vikaa kanssa eikä ihmekkään...
                                Putsarilta turbolle menevä letku oli turbon päästä hiukan haljennu =)
                                ---> http://kotisivu.dnainternet.net/tnev...utki%20002.jpg

                                Comment


                                  #17
                                  Kannattaa Timo samalla laittaa sinne se by-pass-venttiili, jonka joku on näemmä nähnyt tarpeelliseksi korvata pultilla.

                                  Comment


                                    #18
                                    Pultin paikalla kuuluis olla ahtosolenoidi...

                                    Comment


                                      #19
                                      Ah joo, kuvakulma taisi heikentää arvostelukyvyn arvioimaan kovin eri kokoiseksi :)

                                      Ihan suositeltava olisi se solenoidikin...

                                      Comment


                                      • #20
                                        Liekö korvattu bensanpaineensäätimellä tjsp?

                                        Comment


                                          #21
                                          korvattu kuula/jousi säätöruuvilla ja hyvin toimii...
                                          http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eB...category=33742

                                          Comment


                                          • #22
                                            UrS4 pätkii kiihdyttäessä..

                                            Eli ässä kiihdyttäessä pätkii niin että tuntuu kuin yksi pytty putoaisi pelistä pois hetkeksi noin 4000rpm kohdalla ja sitten kiihtyy punarajalle normaalisti. Paitsi tuntuu että kaikki veto ei olisi tallessa. Paine testi on tehty eikä vuoda, tulpat,tulpanhatut,N75 ja bypass on vaihdettu uusiin. Vikatiedot katsottu ja ilmoitti että: ilmamassamittarissa, lambdassa ja käyntinopeusanturissa vikaa, niitä numeroita en muista nyt mutta nekin löytyy kyllä. No ne tiedot nollattiin ja kävin lenkin ajamassa ja pätki edelleen samalla lailla. Uudestaan piuhat kiinni ja ei ollut vikatietoja.

                                            Osaisiko joku sanoi missä voisi olla vika? Alkaa pikkuhiljaa itselläki pätkimään.

                                            Comment


                                            • #23
                                              Kurkkaas ihan ensimmäisenä moottorin takana olevan muovilaatikon sisään jos olis letku päässy irti sieltä.

                                              Comment


                                              • #24
                                                Eipä ole letkuja irti.

                                                Comment


                                                  #25
                                                  Pistäs ne koodit tänne näkyviin.

                                                  Comment


                                                  • #26
                                                    [LEFT]553
                                                    537
                                                    513[/LEFT]

                                                    Tuommoiset numerot se kerto. Mutta ne ei tullut uudestaan kun nollas ne ja kävi lenkin ajeleen.

                                                    Comment


                                                    • #27
                                                      Puolat kunnossa? Tarkastamisen arvoinen juttu. Yleensä puolavika ilmenee kunnon nykimisenä, kun alkaa painetta kertymään pyttyyn. Josko paine alkaisi laskemaan tuon 4000 jälkeen, ja puola kykenisi jälleen sytyttämään kipinän kunnolla?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Eipä nuo numerot äkkiseltään kerro mitään. Testaa toista mafia jos lähistöllä tai lähipiirissä toinen 20v turbo, josta lainata.
                                                        Nopeusanturikoodi tulee aina, jos kone ei ole käynyt.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Lisää Petri nollat noitten koodien eteen. Vai mitä tarkoitit?

                                                          Comment


                                                            #30
                                                            Uskoisitko etten muista ulkoa noiden merkitystä :)

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X