Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Etelä-Saksa, peltivanteiden luvattu maa

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

  • Etelä-Saksa, peltivanteiden luvattu maa

    Tämän viikon työreissulla Leverkusenissa pisti silmään lukemattomien mustien peltivanteiden määrä. Erityisesti peltivanteiset Audit, ilman minkäänlaisia koristekapseleita, pisti silmään. Suomessa vastaava näkty olisi suuri harvinaisuus. Eihän mustilla peltivanteilla ilman kapseleita ajele kuin poliisit .-)

    Työkaveri kertoi syyksi toisten aluvanteiden suurta hintaa. No, näinhän se on jos vertaa vannesatsin hintaa auton hintaan. Toisena perusteluna oli talvirenkaiden erittäin lyhyt käyttöaika.
    Varsinaista talvirengaspakkoa ei ole, mutta jos kolari sattuu liukkaalla, niin vakutusyhtiö voi aina vedonta säännökseen jossa vaaditaan käyttämään keliin sopivia renkaita.

  • #2
    Pahoittelen off-topicia, mutta et tainnut vilkaista karttaa reissulla? Leverkusen ei kyllä nimittäin ole Saksan eteläosissa...

    Peltivannehuomio sinänsä oikea, mutta mistäpä aito saku ei säästäisi. Preise gut, alles gut.

    Comment


    • #3
      Mä ajan kyllä ihan mustilla pelleillä. Pölärit on pitäny hankkii jo monta kertaa kaunistukseks mutta on aina jääny. Enkä oo poliisi :D

      Comment


      • #4
        Sama homma Keski-Sveitsissä, peltivanteita paljon. Toisaalta täällä vuoristossa tahtoo olla q-% luokkaa 80, eikä turbottomia autoja ole paljoa. Otos on tosin pieni, mutta se perustuu 3000 asukkaan alppikylään.

        Comment


        • #5
          Pahoittelen off-topicia, mutta et tainnut vilkaista karttaa reissulla?
          Juuri näin pääsi käymään. Mielleyhtymä "etelään" tuli varmaan poikkeuksellisen lämpimistä keleistä. Lämmintä oli +15C ja se tuntui aika leudolta jopa tämän vuotiseen Suomen talveen tottuneelle.

          Comment


            #6
            Yksi syy peltien käyttöön Niksmanlandiassa on Tüv-luokitus (Tekninen yhteensopivuus/turvallisuus/toimivuus, vrt. meikäläinen katsastus x4). Vanteen pitää olla tyyppihyväksytty ko. automallille, pelkkä sopivuus numeroissa ei riitä. Halpis-aluvanteita ei juurikaan tyypitetä - seurauksena sopivien kalleus - peltivanteet tulee autovalmistajalta tyypitettynä.
            Irtokapselit - jälleen ne halvat - aiheuttavat epäbalanssia moottoritienopeuksissa ja vaativat myös Tüv leiman. Hyväksytyt ja laadukkaat kapselit ovat taas merkkitavaraa ja maksavat kultaa.

            Comment


              #7
              Onpa minunkin autossa tällä hetkellä alla olevissa kakkostalvinakeissa ihan mustat pellit ilman kapseleita. Melkeinpä pidän noita mielummin, kuin enempi vähempi kieroja/soikeita myllynkivenpainoisia halpisaluja.

              Comment

              Working...
              X