Kuulutus

Collapse
No announcement yet.

Ajovalot ei toimi

Collapse
X
 
  • Suodata
  • Aika
  • Näytä
Clear All
new posts

    Ajovalot ei toimi

    Ehkä tyhmä kysymys, mutta löytyykö A4:n 2002 ajovaloille sulakkeita tai releitä jostain? Ohjekirjaa selaamalla ei löytynyt apua. Vasen ajovalo ei pala eikä polttimen vaihdosta ole apua.

  • #2
    Katselin pikaisesti sähkökuvia eikä ajovaloille ilmeisesti ole sulaketta. Piuha tulee yhden liittimen kautta suoraan "Vehicle Electrical System Control Module":lta ja lampun jälkeen jatkaa maihin. Ootko yleismittarilla testaillut että tuleeko jännitettä yläpuolelle vai olisiko maadoituksessa sitten vikaa? Toimiiko esim parkit / pitkät valot?

    Comment


      #3
      Kiitos tiedosta, olisikohan tuo Vehicle Electrical System Control Module sitten sökönä... ja ilmeisesti kallis palikka? Pitääpä hommata volttimittari ja tsekata tuo jännite.

      Parkit ja pitkät palaa kuten pitääkin.

      Comment


      • #4
        Suomeksi sähkökeskus, hintaa +1000 ?...


        Perin harvinaista että vika olis muualla kuin polttimossa. Käytitkö virtoja pois/päälle? Sähkökeskuksen kautta toimivat valot tarvii virtojen "kuittauksen" ts. laite ei syötä virtaa vialliselle polttimolle.

        Hölmö kysymys mutta vaihdoitko varmasti oikean polttimon?

        Comment


          #5
          Tuo "vaihdoitko varmasti oikean polttimon" tuli mullekin mieleen BTDT-tyyppisestä kommeluksesta johtuen. Varsinaiset lähivalot/ajovalot ovat nimittäin ne v.mäisemmät vaihdettavat, pitkien valojen vaihto hieman helpompaa, ainakin umpiot paikoillaan suoritettavaksi.

          Comment


            #6
            Jahas, onkin tullut vaihdeltua väärää polttimoa, siis kaukovalopolttimoa. Nyt pelittää taas. Nolo juttu, mutta aina oppii uutta. Kiitokset neuvojille! :)

            Comment


              #7
              A3 -97 ohjekirjassa on merkattu pitkä ja lyhyt polttimo väärinpäin, aiheutti hieman hämmennystä kun vaihdoin polttimoa

              Comment


              • #8
                Vahinkoja sattuu paremmissakin piireissä, eikä millään pahalla mutta on yleensä ollu tapana ihan itsekin tarkastaa kumpi valoista on kumpi kun polttimoa vaihdetaan (jollei se sitä ennen jo ole tiedossa), eikä sokeasti luottaa ohjekirjaan ;)))
                Noh, mulla onkin sellainen tapa että yritän ilman ohjeita siihen pisteeseen kun tulee se kuuluisa "oho!" (jota ei ydinvoimalan työntekijän suusta mielellään kuulisi) ja kattoo ohjeista sitten jälkeenpäin, että nii joo...

                Comment


                • #9
                  OT:

                  ....yritän ilman ohjeita siihen pisteeseen kun tulee se kuuluisa "oho!" (jota ei ydinvoimalan työntekijän suusta mielellään kuulisi) ja kattoo ohjeista sitten jälkeenpäin, että nii joo...
                  Tai rallikuskin kartturilta kesken pikistä "EIPÄSKUN" :))

                  Comment


                    #10
                    Ajovalot ei toimi

                    Missähän mahtaa olla vika, kun Ajovalot ei toimi. Parkit ja pitkät toimii. Sulakkeet ehjät! Montako relettä valoille on ja voisiko vika olla siellä kun parkit ja pitkät kuitenkin toimii.

                    kiitos,

                    Comment


                    • #11
                      Viiksen kontaktit palaneet. Uutta kehiin, samalla kannattaa releyttää pätkät niin uusi kytkin ei sen jälkeen enää pala.

                      Comment


                      • #12
                        Jep. Eipä olla Audilla turhaan sinne väliin laitettu.
                        Koko virta menee valoviiksen koskettimien läpi.
                        NAM!

                        Comment


                          #13
                          korjaus

                          voiko tota korjata vai suosiolla uusi? Onko viikset erillisenä vai vilkkujen kanssa samassa? Kannattaakohan hommata romikselta, mitähän maksaa uutena? Onkos vaikea vaihtaa, ratti irti ja viikset käsissä vai?

                          Kiitos

                          Comment


                            #14
                            Niitä on vissiin semmosia mitkä on uhtä luuta molemmat puolet ja semmosia mitkä halkeaa keskeltä kahtia.
                            Kuvassa coupen viikset jotka halkesi kahtia katkoviivan kohdilta ja ilman ajotietokonetta oleva viiksi maksaisi jotain 40eur (Motonet) ei siis paha. Osta siis uusi koska vanha hajoaa kuitenkin kohta uudestaan. Lukase myös --> http://www.audiclub.fi/phpBB2/viewto...ghlight=releet

                            Comment


                            • #15
                              Taitaa olla merkkilikkeessä suunnilleen samoja hintoja, kysäse ainaki. Itellä ainaki tuo motonetin viiksi on vähän kulmikkaan tuntunen.

                              Comment


                                #16
                                Ei toimi uudellakaan viikesllä...

                                Valot ei toiminut vaikka kokeilin uudella viiksellä! Mistähän vikaa sitten etsisi? Onnistuisiko jos "rosvoaisi" parkeilta virran? Jos onnistuun, niin onko paksuin johto pitkille menevä?
                                Kannattaisiko ton jälkeen asentaa se bilteman relesarja?

                                Kiitos,

                                Comment


                                • #17
                                  Itsellä oli aika tarkalleen sama vika, auton valot ovat kyllä releytetyt. Vian aiheuttaja omassa tapauksessani oli auton maajohdon tai valoihin liittyvien liittimien hapettuminen (ei koskaan selvinnyt kumpi, laitoin WD-40:tä molempiin). Eli kokeilepa huviksesi puhdistaa akulta lähtevä maajohto ja laittaa vähän CRC:tä niihin, sekä myös kevyesti valojen liittimiin, saattaisi jopa auttaa.

                                  Comment


                                    #18
                                    Lopetti tänään ajovalot&pitkät toimintansa. Oli muuten haastavaa tulla pimeää tietä sumuvalojen voimalla.. Pitkien "väläytystoiminto" toimii, samoin kuin parkit, sumarit ja takavalot. Se pieni valoviiksi on nyt perstuntumalla ehkä hieman jäykempi kuin ennen, ainakin tuntuu siltä.

                                    Mielestäni kyse on tästä topikin aiheena olevasta viasta, onko raati samaa mieltä? Uusi siis rinkulakaupasta tilaukseen?

                                    Comment


                                      #19
                                      Ja ylivoimaisesti yleisin vika on se, ettei ole huomannut, kun on viikon ajanut toinen puolivalo pimeenä ja sitten, kun se toinenkin sammuu, niin ihmetellään, että mikä niille nyt tuli.
                                      H7t on niin tasaista laatua, että palavat molemmat parin päivän sisällä. Voihan ne saman tehdä H4tkin.

                                      Comment


                                        #20
                                        No tuo pelkkä polttimorikkohan on helppo sulkea pois laskuista mittaamalla polttimon kannalta, tuleeko sinne mitään kun valot laittaa päälle. Jos tulee, ja myös sulake on ehjä, on viiksi aika todennäköinen vikapaikka. En tiedä kummastako autosta Murtsilla valot pimenivät, mutta suosittelen ostamaan esim. Bilteman "valonvahvistimia" 2 kpl tai releyttämään itse kummatkin autot kerralla. Ei tarvitse heti lisävalojakaan.

                                        Comment


                                        • #21
                                          Mutta jos pitkät ei kerran toimi kuin väläytystoiminnon kautta, niin valoviiksen suuntaan vika taitaa kallistua.

                                          Comment


                                            #22
                                            H7t on niin tasaista laatua, että palavat molemmat parin päivän sisällä. Voihan ne saman tehdä H4tkin.
                                            Eli kannattaa uusia toinen vasta kun palaa, että tulee vähän porrastusta eikä tarvitse ajaa sokkona... ;)

                                            Toisaalta on puhuttu että toinen menee heti perään sen takia, kun jännite nousee toisen lampun aiheuttaman kuorman puuttuessa... Tiedä sitten. Onhan siellä latausjännitteen säädin rajoittamassa pahinta nousua.
                                            Autopaikka seinän edessä on hyvä valovianilmaisin. Tulee usein tarkistettua ajovalojen toiminta. :)
                                            Viimeksi muokannut panu; 14.1.2008, 11:20.

                                            Comment


                                              #23
                                              Kaikki valot toimi kuin pitikin, aina eilisiltaan asti jolloin pimeni laakista. Marmoritiskille kun soittelin niin kertoi tuttu setä siellä että tulee kaikki viikset samassa kasassa noin 140 euron hintaan.. Vaihtuu kuulemma 7/89 viikset kulmikkaista pyöreisiin ja samalla tulee se "halkaistu" kompleksi sinne, oma auto on rekisteröity 4/89 ja viikset ovat kulmikkaat.. Ei tuota mistään halvemmalla saa?

                                              Yksi relesarja on pyörinyt autotallissa jo pari vuotta, vahinko ettei ole tullut laitettua kiinni.

                                              Comment


                                                #24
                                                Motonetistä näyttää saavan vähän halvemmalla.

                                                80 87--94 Viiksikytkimet jos kaikki samassa. . 48-8180 114.00

                                                Comment


                                                • #25
                                                  Minä en osta "Motopaskasta" mitään auton osia:)

                                                  Kannattaa kysyä Tepolta alkuperäisiä ja sitten vasta muualta, tai toisinpäin.

                                                  Comment


                                                    #26
                                                    Löytyiskö joltain varaosanumeroa? Voiko tuota "vanhaa" korvata uudella (kaksiosaisella) periaatteena bolt-on?

                                                    Comment


                                                      #27
                                                      Nyt on laitettu uusi, oli marmoritiskillä jopa heti saatavilla ilman mitään tilauksia. Nyt on vain tilanne se että vilkku ei palauta, jäikö joku juttu huomioimatta asennuksessa?

                                                      Comment


                                                        #28
                                                        Viiksen etäisyys ratista liian suuri? En kyllä ole varma, onko edes mahdollista.

                                                        Comment


                                                          #29
                                                          Voiko se olla liian suuri? Mielestäni nimittäin viiksipaketti meni paikalleen juurikin kuin piti. Ratti taas asettui mutteria kiristämällä.

                                                          Comment


                                                          • #30
                                                            Ainakin tuossa omassa pyöreen malliset viikset saa kiristettyä niin eteen, että ratin lärpäke ei tavoita viiksen palautuslipareeseen. Muistaakseni sama homma kantikkaissa. Eihän ollu viiksi vilkkuasennossa, kun kiristelit ratin paikalleen?

                                                            Comment

                                                            Working...
                                                            X